Philips OneBlade Pro QP6520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips OneBlade Pro QP6520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ron 13-10-2018

Mesjes gaan nog geen maand mee!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Scheerresultaat is goed maar mesjes 4 maanden!?!? Na een maand geeft indicator al aan dat ze vervangen moeten worden en heb gewoon normale baardgroei! Vanwege vervangkosten van de mesjes maar weer terug over gestapt naar oude apparaat!

Wilco B 18-04-2017

Goede styler

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Ik heb de Phillips Oneblade nu 8 keer gebruikt.
De accu gaat lekker lang mee, heb deze enkel opgeladen bij ontvangst en sindsdien werkt deze nog steeds!!!!!
Vormgeving is erg fijn en ligt lekker in de hand.
Tijdens gebruik is deze zeer snel en makkelijk schoon te maken.
De bijgeleverde opzetkop voor verschillende standen is zeer fijn in gebruik.

Gladscheren: Voor glad scheren moet ik toch mededelen dat er niks boven een scheermes gaat dus als je enkel gladscheert dan zou ik hem niet aanraden!!

Snelscheren: Voor een snelle scheerbeurt als je weinig tijd hebt dan is de Oneblade ook een goede uitkomst.
één van mijn scheerbeurten had ik maar 5 minuten de tijd , dat was dus haastig en zeer snel scheren.
Wat mij hiervan erg verbaasde is dat dit geen geïrriteerde huid veroorzaakte en alsnog was het kort genoeg om er weer een paar dagen tegen aan te kunnen.

Contouren scheren: Als je verschillende soorten baarden, snorren etc wilt testen dan is de Oneblade een unieke uitkost.
d.m.v. de bijgeleverde standen kop kun je snel en makkelijk kiezen tussen 0.1mm en 5mm hierdoor kan je snel bepaalde patronen / modellen scheren.

Conclusie: Snel en gemakkelijk in gebruik, zeer lange levensduur van de accu, makkelijk en leuk om afwisselingen te creëren en is ook te verkrijgen voor een niet al te dure prijs.
De enige rede om het apparaat niet aan te schaffen is als je enkel babybillen glad wilt scheren

Pluspunten

• Accu gaat lang mee
  • Snelscheren
  • Veel mogelijkheden voor contouren

Minpunten

• niet bedoelt voor gladde scheerbeurten

DDerickx 05-04-2017

Perfecte trim en scheerapparaat

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Eerste trim/scheerapparaat waar ik geen irritaties van krijg. Heb het stylen, trimmen en scheren uitgetest. Met de Oneblade moet iedereen het lukken. Je kunt je baard mooi stylen, mooi stoppelbaardje maken of gewoon glad scheren. De oneblade ziet er goed uit, ligt fijn in de hand en voelt degelijk aan. Hij is snel opgeladen en de accuduur is heel erg lang. Makkelijk schoon te maken, gewoon onder de kraan. Makkelijk mee te nemen, niet te groot. Opzetstuk met veel standen en functioneert goed.

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Lange accuduur
  • Snel oplaadbaar
  • ! apparaat voor trimmen, stylen en scheren
  • Makkelijk schoon te maken

artificial_sunlight 03-04-2017

Goede styler en trimmer, minder scheerapparaat

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Voor mij is de OneBlade voornamelijk een trimmer en styler. Als scheerapparaat scheert hij voor mij niet glad genoeg.

Voordat ik de OneBlade had schoor ik me om de 3 dagen glad met een scheermes (ouderwets mesje (geen Gillette Mach3 oid) zeep en een kwast). Maar omdat ik toch mijn stoppelbaardje beter vind staan is een trimmer toch handig. De OneBlade kan hiervoor goed gebruikt worden. Ik beoordeel het apparaat per punt functie die Philips er zelf aan geeft:

Trimmen:
Het trimmen met deze OneBlade (QP6520) kan in lengtes van 0.4-10 mm. De eerste keer moet ik even kijken hoe de verstelbare kam er op- en af- geklikt moest worden, maar als je het eenmaal gedaan het is het simpel. Dan is het een kwestie van de lengte instellen en dan met de juiste kant van de kam tegen je gezicht aan en trimmen maar (ik had de eerste keer niet direct door hoe het zat en had dus een heel ongelijke baard). Het trimmen gaat wat mij betreft goed en ik blijf het ook met de OneBlade doen. Onder mijn neus kan ik met de verstelbare kam niet alles bereiken, dus moet ik de laatste haartjes zonder kam korter maken. Voorheen gebruikte ik een Philips Multigroom maar hiermee kon ik veel minder nauwkeurig trimmen.

Bijwerken:
Ook wel stylen. De contouren van mijn stoppelbaard kan ik met de OneBlade zonder kam mooi strak maken. Het apparaat ligt goed in de hand ondanks dat het maar een dun apparaat is (ik heb grote handen). Voorheen deed ik dit met een scheermes en dat vind ik een stuk lastiger.

Scheren:
Ik vind het scheren net zo goed gaan als met een series 1000 shaver van Philips (goedkoopste serie). Als ik me glad wil scheren en een baardje van een paar dagen heb, scheer ik me eerst met de OneBlade en scheer ik me daarna goed glad met een scheermes met zeep en een kwast. Anders lijkt het net of ik me al een dag niet meer geschoren heb. Dus echt glad scheren is er voor mij niet bij met dit apparaat.

Overige opmerkingen:
-De reis etui stelt niet veel voor, het is gewoon een zakje.
-De batterij laad snel op en gaat lang mee, ik heb hem pas 1 keer opgeladen en al ruim een maand in gebruik. ( de pro heeft Li-ion de gewone versie NiMH en die zal na een paar jaar dus snel verminderen in gebruiksduur (die ervaring heb ik met mijn tondeuse van Philips)
-De handleiding is heel erg karig. Ik heb hem niet onder de douche gebruikt, want dat staat er niet in bijvoorbeeld. Nu bestaat de handleiding uit 16 plaatjes.

Pluspunten

• Snel opladen
  • Lang gebruik zonder laden
  • Stylen gaat makkelijk

Minpunten

• Scheren niet super glad

Derk1983 29-03-2017

Philips OneBlade, een goed product met goed resultaat

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Ik vind de Philips OneBlade een mooi product. Je pakt hem sneller dan een scheermesje om je baard te stylen. Pakken - gebruiken - afspoelen en klaar.
Zeer makkelijk in gebruik en het resultaat mag er zijn.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Bart van Rhijn 27-03-2017

Doet wat het moet doen.

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Trimmen of glad scheren doet het allemaal. Batterij gaat ook opvallend lang mee. Alleen geen reservaar om de haren op te vangen.

Pluspunten

• Trimmen of glas scheren doet het allemaal.

Minpunten

• Vangt haren niet op in een reservaar.

JimW 21-03-2017

doet zijn werk goed en snel!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Al met al is het een prima apparaat, enkele voordelen/ goede punten die er voor mij uitspringen zijn alsvolgt;
- eenvoudig in te stellen trimkop met zeer veel verschillende lengte mogelijkheden
- scheert soepel en snel
- ligt prettig in de hand
- veel scheermomenten op een volledig opgeladen accu (bij mij 5% stroom per volledige scheerbeurt van een gezicht met volledige baardgroei)
- compact design, dus goed mee te nemen op op bijvoorbeeld een vakantie
Daarnaast ziet het apparaat er stijlvol uit en is het accu percentage duidelijk af te lezen via de display.
Al met al een prima apparaat!

hansrobben83 18-03-2017

Leuke tool voor hipsters!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Na de OneBlade nu 3 weken gebruikt te hebben kan ik niet anders zeggen dat de resultaten geweldig zijn. Een aantal jaar geleden heb ik ook geprobeerd over te stappen naar elektrisch scheren, maar dat werdt geen succes. Veel huidirritaties en erg snel botte mesjes. Met de OneBlade kun je zeggen dat je hetzelfde gemak hebt als met nat scheren. Droog, onder de douche en zelfs met scheerschuim geeft een verrassend glad resultaat.

Ook heb ik een week een baard laten staan en blijkt de OneBlade ook goed te werken als precisiemesje. Voor de wat langere baard (langer dan ± 0,5 cm) werkt het meegeleverde opzetstuk ook perfect. Alleen als je houdt van een kort stoppelbaardje werkt het opzetstukje niet goed en ontstaan er gladde stukken. Jammer, want zo draag ik mijn baard het liefste.

Toen ik de OneBlade thuis kreeg heb ik hem eenmalig volledig opgeladen tot 100 minuten. Hiervoor is een duidelijke indicatie op het display. Na drie weken gebruiken kan ik nog een uur scheren en ik gebruik hem toch zeker 5x in de week! Erg goede accu.

Kortom, de OneBlade is een ideaal scheerapparaat voor een redelijke prijs. Een klein nadeel zou het opzetstukje kunnen zijn bij gebruik in de kortste stand. Een ander nadeel is misschien de dikte van het apparaat bij het mesje. Bij een nat scheersysteem zit het mesje op een dun 'steeltje' en kun je goed zien wat je doet. Bij de OneBlade is dat wat moeilijker en moet je beter opletten als het aan komt op precisie!

Voor iedereen die twijfelt zeg ik....kopen!

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • glad scheerresultaat
  • erg goede accu

Minpunten

• het opzetkammetje op de korste stand

patrickh 17-03-2017

handig

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Handig apparaat voor een verzorgde baard.
Mooi design.scheert fijn en geen pijn.
Glijd makkelijk over je gezicht.
Even opladen en je kunt er een tijdje me scheren.
Onder de kraan afspoelen en klaar.

Pluspunten

• ligt fijn in je handen

Minpunten

• haartjes vallen op je pols, trui of grond

Stokslag 15-03-2017

Zeer positief verrast

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Sinds een aantal dagen heb ik de Philips OneBlade in mijn bezit.
Eerste oogopslag zag het apparaat er een beetje "simpel" uit.
Apparaat uit de verpakking gehaald en in elkaar gezet, opgeladen (wat zeer snel ging) en we konden beginnen.

Enthousiast mijn eerste scheerbeurt begonnen en het haar vloog er als een malle af!
(Ik heb heel wat scheerapparaten in mijn leven versleten maar dit slaat toch echt alles)
Voordat ik het wist lag al het haar in de wasbak.

Aantal dagen later was het tijd om mijn baard te trimmen.
De OneBlade uit het bijgeleverde zakje gehaald en het "trimkapje' op de OneBlade geklikt. (wat er heel handig op en af gaat)
Ook de baard trimmen op 4 mm ging super fijn.
Het bijwerken/stylen van de hals, bakkebaarden of snor/lip gaat super simpel en gevoelloos!

Ik heb geen last meer van rode irritatie of schrale plekken in mijn hals/adamsappel.

Echt een aanrader voor iemand die geen zin heeft om met een scheermes aan de slag te gaan en wat anders wil dan de traditionele scheerapparaat.

aper 10-03-2017

Stijlvolle en prima presterende trimmer

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

De OneBlade gebruik ik als trim apparaat in combinatie met mijn Philips 7000 baardtrimmer series. Voor het trimmer van grote oppervlakten vind ik de 7000 serie beter dan de OneBlade. De OneBlade is dan weer beter voor onder de neus bijvoorbeeld. Ik vind het wel erg jammer dan Philips het kopje erg groot maakt. Dat is makkelijk trimmen voor de grote oppervlakten, maar lastig voor onder de neus en langs de kin.

Qua gebruiksgemak, design en schoonmaken is Philips voor mij de beste. De OneBlade kan ik zo afspoelen onder de kraan, laten drogen en klaar is Kees.

Wat ik ook erg fijn vind aan de OneBlade is het displaytje waar de accu-percentage op getoond word. Dit is erg makkelijk en handig. De accu houd trouwens ook erg lang vol. Na een kwartier trimmen was de accu bij mij slechts 20 procent gedaald.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn OneBlade en kan ik geen min punten bedenken. Enige wat ik iets minder vind is zoals gezegd, dat het kopje iets te groot is voor mij.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijk schoon te maken
  • Goede accu

Minpunten

• Kopje iets te groot voor mij

Richard 31-10-2017

Kan je mij vertellen of deze trimmer ook goed werkt als je een net iets langer baardje wil kweken? Ik heb nu een baardtrimmer als ik die iets te schuin houd dan wordt mijn baard toch weer te kort ondanks ik hem instel op wat langer. Als je begrijpt wat ik bedoel haha en mag ik vragen welke jij uit Philips 7000 serie gebruikt? Alvast bedankt!

RNieuwenhuijsen 09-03-2017

Apart, maar enorm fijn!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

De trimmer ligt goed in de hand, lekker licht en voelt stevig aan, maar zodra je gaat scheren/trimmen is het even wennen, ik kreeg het idee van een normaal scheermes maar dan welmet het gemak van een trimmer.
Het trimmen gaat ideaal vanwege het blad, mooie rechte en scherpe lijnen, en ook de lengtes trimt deze fijn, zeker een aanrader en ook enorm fijn voor onderweg aangezien de trimmer lekker compact is!

Pluspunten

• Compact
  • snel opgeladen

Minpunten

• onhandige verpakking (diefstalbeveiliging?)
  • enorm groot hoesje voor de trimmer

Hoogbevaagd 06-03-2017

Handig als je haast hebt

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Deze alleskunner moet je gewoon in je badkamer hebben liggen! Je baard even snel trimmen, nek uitscheren, snor bijwerken, wangen glad, het is allemaal zo gedaan, even afspoelen en je kan zo weer voor de dag komen.

Pluspunten

• Even afspoelen en klaar
  • lange accuduur

Minpunten

• Herrie tijdens trimmen bakkebaarden