BaByliss For Men Beard Designer - SH510E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BaByliss For Men Beard Designer - SH510E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Leonard Delete 06-06-2021

Mooi concept, slecht uitgewerkt.

Waardeloos apparaat. Ging al na een paar maanden kapot. De electronica begaf het. Hoogstwaarschijnlijk omdat hij helemaal niet zo waterdicht is als wordt aangegeven. Ik ben niet de enige die dit probleem had met dit ding. Concept is mooi, maar helaas is het niet goed uitgewerkt.

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Niet zo waterdicht als wordt gezegd

Emenpee 16-04-2018

Kwaliteit: waardeloos..!!!

Ik heb 2 exemplaren gekocht en beiden zijn na ca 3 a 4mnd gebruik, met precies hetzelfde mankement kapot gegaan. Het mechaniek waarmee de scheerkop op en neer gaat en waarmee de scheerlengte ingesteld wordt, gaat kapot. En dan heb je er dus niks meer aan.

Minpunten

• De kwaliteit van het apparaat
  • De 'service' van Babyliss

Koos 15-02-2017

Ervaring na enkele maanden

Ik ben nog steeds uiterst positief over de SH510E, instellingen gaan gemakkelijk en hij scheert heerlijk zacht. Wat ik mis is de precisie die je af en toe nodig hebt bij de contouren van beharing en gezicht. Er zou een klein precisie trimmertje bij moeten zitten.

Pluspunten

• gebruikersvriendelijk
  • geluidsniveau

Minpunten

• wat groot
  • ik mis de precisie

Jeroen 16-11-2016

Solide baardtrimmer

Nu enkele weken mijn baard aan het trimmen met de SH510E en erg tevreden. Ik trim op 4mm en in vergelijking met de trimmers die ik hiervoor had (o.a. Remmington) kost me dit aanzienlijk minder moeite om de baardhaartjes contact te laten maken met de messen in de kop. Resultaat is dat je zo'n beetje overal een mooi gelijk trimresultaat krijgt. Het apparaat is niet licht maar voelt juist daarom lekker solide aan en geeft samen met het resultaat veel vertrouwen en daarmee gemak. De kop volgt netjes de contouren van je gezicht en de uitstekende "kammetjes" zijn redelijk zacht voor je huid. Zelf heb ik geen hele strakke baardlijn maar dat zul je met dit apparaat ook niet gaan bereiken. Daarvoor kan je het beste een precisie trimmer gebruiken. Schoonmaken is doodeenvoudig en werkt door de op en neer bewegende kop in het "schoonmaakprogramma" heel efficient. Even borsteltje er door en eventueel af- of naspoelen met water. Accuduur valt mij echt positief op. In vergelijking met mijn vorige baardtrimmer gaat deze veel langer mee. Al met al dik tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• Gelijkmatig scheerresultaat
  • Ligt lekker in de hand
  • Lange accuduur
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Niet voor precisie trimmen

Oscar 02-11-2016

Solide Baardtrimmer

Ik heb de SH510E nu een aantal weken in bezit; eerste gevoel is solide.
Het is een lekker zwaar apparaat met een prettige gewichtsverdeling. Weinig knoppen die tot verwarring leiden en de knoppen zelf voelen ook goed aan. Duidelijk geen goedkoop plastic ding.

Het is een vrij fors apparaat en in de lader neemt het behoorlijk wat ruimte in. De ruimte in mijn badkamer is beperkt, dus had ik hem even in de lader gezet in een andere kamer. Daar viel me op dat het display blijft branden als hij in de lader zit. Niet ideaal als je hem bijvoorbeeld in de slaapkamer wilt zetten.

Hij heeft 50 standen, met stapjes van 2,0 MM, voor mij mee dan genoeg. Het is soms even zoeken naar de juiste lengte, maar eenmaal gevonden kan je erg makkelijk in een keer door ( als je alles dezelfde lengte zou willen natuurlijk). Het echt scherp aanzetten van je baardlijn lukt me met dit apparaat wel iets minder goed dan met een tondeuse. In het boekje zeggen ze ook dat je hier beter een precisietool voor kan kopen.

Het apparaat is vrij "dombo-proof" eenmaal in de juiste lengte lukt het je eigenlijk niet om per ongeluk scheef aan te zetten waardoor je een "hap" uit je baard neemt. Neem daarbij de waterdichtheid en je kan met je ogen dicht, onder de douche je baard trimmen zonder bang te zijn dat je er zonder baard uitkomt.

Als je de automatische schoonmaakstand aanzet gaat de kop uitzichzelf heen en weer, waarbij je hem onder de kraan goed kan afspoelen. Moest even wennen aan hoe het werkte, maar nu vind ik het ideaal.

Voor 95% van je baard een ideaal ding; voor het aanzetten van de baardlijn toch even een mes of tondeuse pakken.

Pluspunten

• Lengtes goed instelbaar
  • Waterdicht
  • met 40min accuduur kan je lang trimmen
  • Makkelijk schoon te maken
  • Glijdt goed over de huid

Minpunten

• Slecht zicht op de baardaanzet
  • Vrij fors, neemt veel ruimte in

Rick 29-10-2016

De ultieme baardtrimmer

Voor het bijhouden van mijn baard heb ik de afgelopen jaren ik al een paar trimmers versleten. Variërend van een trimmer met in stappen verstelbare lengtes tot een met losse opzetstukjes, waar ik er geregeld wel eentje van kwijt was. Op basis van de positieve reviews gekozen voor de BaByliss Beard Designer en ik kan je zeggen dat ik daar geen spijt van heb.

De Beard Designer voelt zeer solide aan, ligt lekker in de hand en straalt gewoon uit dat je met een high-end baardtrimmer te maken hebt. De eerste keer is wel even wennen, je houdt ‘m vast als een scheerapparaat in tegenstelling tot een gewone trimmer. Wat me direct opviel is dat de Beard Designer echt heel precies is in de lengte instellingen. Waar de lengte bij een gewone trimmer nog wel eens varieert, afhankelijk van de hoek waaronder je ‘m vasthoudt, blijft deze bij de Beard Designer constant ongeacht de richting waarin je beweegt. Het resultaat is een gelijkmatig getrimde baard die zacht aanvoelt. Geen stekelvarken effect zoals bij mijn oude trimmers.

Reinigen van de Beard Designer is een fluitje van een cent. Reinigingsknop indrukken, even uitschudden en vervolgens afspoelen onder de kraan. Nogal een verschil met mijn oude trimmers. Die moest ik eerst compleet demonteren voordat ik ze een beetje kon uitborstelen.

Pluspunten

• veel lengte instellingen
  • lange accuduur
  • gemakkelijk te reinigen
  • gelijkmatig resultaat
  • minder trillingen

Minpunten

• voor details precisietrimmer nodig

Nick 29-10-2016

Gave technologie!

Het is heel eventjes wennen, maar voelt al snel erg vertrouwd. Ik heb ondervonden dat de instelbare lengte erg handig is bij het trimmen van mijn baard. Het is gemakkelijk om een geleidelijke overgang te maken van een korte baart bij de bakkebaarden tot een fatsoenlijke kin lengte. Echt een handig ding!

Pluspunten

• Instelbare scheerlengte!
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Even wennen, ivm gewicht

Koos 24-10-2016

Gemak & Gebruiksviendelijk

Een baard laten staan lijkt gemakkelijk maar als het gaat om het bijhouden daarvan dan viel dat mij nog niet mee. Ik vond het veel werk om het kort en verzorgd te houden.
Mijn dochter adviseerde mij om eens naar een echte trimmer te kijken. Zo ben ik bij Babyliss gekomen en mijn keuze is uiteindelijk op de Beard Designer gevallen.
Hij is groter dan mijn oude hobby trimmer maar daarmee heb je een goede grip en hij scheert
moeiteloos en heerlijk zacht. Ook het geluidsniveau is zeer acceptabel.

Pluspunten

• gebruikersvriendelijk
  • uitstekend resultaat
  • geluidsniveau

Minpunten

• wat groot