Philips BT 7220/15

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BT 7220/15 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

HarryTovenaer 09-09-2016

Innovatief en degelijk product

Geschreven voor: Philips BT 7220/15

Ik ben opzoek gegaan naar een product om mijn volle baard te trimmen van wild naar verzorgd. Bij eerdere minder kwalitatieve producten kampte ik met de problemen dat ik gelimiteerd was in trimhoogtes(meestal maar 3) en dat tijdens het trimmen er veel haren overal kwamen.

Om deze problemen tegen te gaan heb ik gekozen voor de Philips BT 7220/15. Tijdens het uitpakken viel het op dat er een groot aantal opzetstukken bij zaten voor naast het grove werk ook precisie trimming. Het product ziet er erg degelijk uit en voelt goed aan in de hand, niet te zwaar niet te licht. Na 1 keer de accu opgeladen te hebben heb ik er vele malen gebruik kunnnen maken, 1 keer lang trimmen en meerdere keren bijwerken.

Mijn trimervaring is erg veranderd met dit top product. Het turbovac systeem zorgt ervoor dat bijna alle haren worden opgevangen en je wasbak niet meer vol ligt. Ik ben ook erg te spreken over het innovatieve systeem waarmee de trimhoogte in te stellen is. Hiermee kan ik zonder opzetstukken te veranderen in een handomdraai mijn sideburns kort trimmen en met een mooie overgang(tot 0,5 mm) het model in de baard aanbrengen. Dit levert een net resultaat op.

Het opzetstuk voor het precisie werk is een stuk minder breed en heeft zelfs zijn eigen opzetstukken. Deze heb ik gebruik voor het aanbrengen van de fijne lijnen en de snor bij te houden.

Al met al ben ik heel blij met hoe dit product aan al mijn behoeftes voldoet.

Pluspunten

• Turbovac-systeem
  • Trimhoogte instelbaar
  • Degelijk design
  • Ligt goed in de hand
  • Veel opzetstukken

Michiel 09-09-2016

Een geweldig product wat aan alle eisen voldoet!

Geschreven voor: Philips BT 7220/15

De Philips Baardtrimmer 7000 series met Turbovac-systeem ziet er niet alleen futuristisch uit, het werkt ook geweldig! Het is een krachtig apparaat met een erg goeie 0,5 mm trimmer. Ook het trimmen in andere lengte standen werkt goed en is gebruikersvriendelijk. Daarnaast is het een product dat makkelijk mee te nemen is op reis en door het Turbovac systeem laat je ook geen rommel achter. Het is echt een uitstekend apparaat!

Pluspunten

• goeie accu
  • trimt erg goed op 0,5 mm
  • futuristisch design
  • handig in gebruik

Minpunten

• niks ondervonden

Matti25 05-09-2016

Goed scheerresultaat, mooi maar soms onpraktisch design

Geschreven voor: Philips BT 7220/15

Nadat ik het product ongeveer anderhalve week gebruikt heb, heb ik een aantal positieve en negatieve kanten ontdekt.

Het product voelt niet zwaar aan, wat het gebruiksgemak tijdens het trimmen ten goede komt, maar wat er tegelijk voor zorgt dat het product relatief goedkoop aanvoelt. De plastic afwerking van de opzetstukjes doen me vaak vrezen om deze kapot te doen bij het vervangen.

Daarnaast is het zo dat het design wel mooi is, maar vrij groot uitvalt. Vergeleken met een andere trimmer die ik had van Philips, voelt deze soms log aan.

Het scheren zelf bevalt zeer goed voor het bijtrimmen van lange haren, iets minder goed voor de kortste stand (hier en daar mis ik af en toe wat haren, al ligt dit vaak aan de groeirichting die in mijn baard relatief moeilijk ligt).

Overall ben ik zeker tevreden van de prestatie. Het vacuumsysteem werkt zeer goed en vangt het grootste deel van de haren mooi op. Zeker en vast een heerlijke eigenschap als je zoals mij een hekel hebt aan een vuile badkamer.

Pluspunten

• batterij
  • vacuumsysteem
  • veel trimlengtes

Minpunten

• voelt goedkoop aan
  • vrij log

rvanzandwijk 03-09-2016

Mooi design, goede accu

Geschreven voor: Philips BT 7220/15

Ruim een week in gebruik en nu enkele keren gebruikt om m'n baard te trimmen. Hij werkt eenvoudig, de opzetstukken wijzen voor zich, maar het staat ook duidelijk omschreven welke waar voor is. Door de zuiger worden de meeste haren opgezogen in de opvangbak, maar er blijven natuurlijk nog wel enkele haartjes achter in de wasbak, maar m'n vriendin is al een stuk blijer met de badkamer dan voorheen.
Met de borsteltjes kun je de opvangbak makkelijk leeghalen, en de mesjes zelf kun je prima afspoelen onder de kraan. Let wel op dat je niet heel het apparaat onder de kraan houdt!

Enige nadeel van de trimmer in mijn ogen is de langste lengte van de trimmer: 10mm, die had wat mij betreft best op 20mm gemogen om de langere baard ook nog met een trimmer te kunnen bijwerken voor je met een schaartje aan de slag moet gaan.

Zeker een aanrader, want het gebruiksgemak is hoog, alles wijst voor zich.

Pluspunten

• eenvoud
  • design
  • accuduur
  • zuigsysteem

Minpunten

• maximale lengte trimmer

Bohnen 02-09-2016

Uitstekende prestaties, vacuüm systeem ideaal!

Geschreven voor: Philips BT 7220/15

Mijn interesse voor dit product kwam met name voort uit nieuwsgierigheid naar de werking van het vacuümsysteem. Ik gebruik de baardtrimmer als opvolger van mijn bestaande Philips 3000 serie QG3340/16 - Multi groom. Wat betreft de prestaties en gemak van bediening en schoonmaken na het trimmen ben ik er zeker op voorruit gegaan. De verschillende lengte standen kunnen worden ingesteld door middel van een draaiwiel in het middel, waarna direct de geselecteerde lengte duidelijk wordt weergeven op het scherm. Hierdoor hoef je niet steeds naar een pijltje aan de zijkant te kijken om te zien welke lengte is ingesteld. Verder zijn de scheerprestaties mooi egaal, en omdat de lengte per 0,5 mm kan worden ingesteld is met behulp van de trimmer ideaal een verloop te creëren. Ook ben ik zeer te spreken over het vacuüm systeem waardoor er nauwelijks haren in de wasbak terecht komen. Tot slot hoeft de opvangbak van de trimmer niet persé iedere scheerbeurt leeg gemaakt te worden, waardoor ik door de week tijd bespaar op het schoonmaken.

Een enkel punt van kritiek is het schoonmaken van de opvangbak. Het vacuümsysteem brengt naast de voordelen ook een nadeel met zich mee, en dat is dat er geen water mag worden gebruikt om de opgevangen haren uit te spoelen. Hierdoor is het soms lastig alle haartjes te verwijderen uit de opvangbak. Verder zijn naar mijn mening de dimensies van de trimmer vrij groot, wat te maken heeft met de werking van het vacuümsysteem. Al is dit laatste meer een kritische opmerking dan daadwerkelijk een nadeel. Dit komt ook vooral door het gelijktijdig gebruik van mijn Philips smart shaver 7000 (voor het volledig gladscheren) die minder robuust is en ik daardoor beter in de hand vind liggen.

Pluspunten

• Vacuümsysteem
  • Display met lengtestanden
  • Precisie lengtestanden
  • Batterij indicatie

Minpunten

• Schoonmaken opvangbak

Kevin 09-07-2016

Goede baardtrimmer

Geschreven voor: Philips BT 7220/15

Werkt zeer goed als baardtrimmer/ scheerapparaat. Bijna geen haren op de wasbak omdat het goed opgevangen wordt.hij is ook makkelijk schoon te maken.

wilcohendrickx 29-06-2016

scheren baard

Geschreven voor: Philips BT 7220/15

Kapje eigenlijk iets te groot, verder wel redelijk makkelijk makkelijk apparaat om te gebruiken. verder weinig aan te merken ivm korte periode van gebruik. Opbergen van de kleine accessiores zou idee zijn klein doosje ofzo.