Philips BT7210/15 - Reviews

75 min.
Kleuren
zilver, zwart
Oplaadindicator

Beoordeling op basis van 228 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

KevinK 29-06-2016 Product paar weken in bezit

Prima trimmer voor bijna dagelijks gebruik

Bij het openen van de doos en eerste gebruik viel vooral de grootte van het apparaat op (ongeveer 3x het volume van mijn toenmalige, simpele trimmer), maar eigenlijk ligt het toestel verrassend goed in de hand. Het feit dat het toestel zelf zeer licht is en zonder kabel werkt maakt dat het makkelijk hanteerbaar is. Het draaisysteem om de lengte met kam in te stellen voelt zeer robuust aan in tegenstelling tot digitale systemen die je tegenwoordig veel ziet.
Het design is modern en zonder overbodige franjes.

Trimmen op verschillende lengtes gaat met het grootste gemak en het grootste deel van de haren worden opgevangen in het reservoir.
Dit laatste biedt voor mij persoonlijk weinig meerwaarde gezien ik mij scheer boven de wastafel en nu dus achteraf toch de haren gewoon daarin terug uitkap. Het reinigen van het reservoir met het bijgeleverde borsteltje is dus wat overbodig (en prutserig) werk. Eveneens is het terugklikken van de scheerkam een beetje precisiewerk. Na een paar keer gaat het makkelijker, maar het is toch telkens even voelen om het juist te krijgen.
De lengtekam plaatsen/verwijderen gaat zonder enige moeite.
Geen overgangsperiode gehad met roodheid, irritatie of dergelijke, gewoon in gebruik genomen en comfortabel trimmen.

Batterijduur lijkt me enorm goed. Ik gebruik het toestel ondertussen een viertal weken om de 2-3 dagen en nog steeds op de eerste oplaadbeurt.
Maakt (logischerwijze) een beetje lawaai tijdens gebruik, maar eerder zoemerig dan storend en zeker niet meer dan andere gelijkaardige apparaten.

Algemeen gezien zeer tevreden met mijn nieuwe trimmer en een aanrader voor iedereen die op zoek is.

Dennisvdm 30-06-2016 Product paar dagen in bezit

Boven verwachting goed

In het begin een beetje sceptisch over de zuigkracht van het apparaat. Echter het apparaat zuigt daadwerkelijk het overgrote deel van de haren op, welke in een opvangbakje komen waarna deze na de scheerbeurt gemaakt uit te kloppen/schoon te maken is. Het scheerresultaat is ook erg goed. Alle haren worden meegenomen en zelden kom ik een "vergeten" haartje tegen. Ook de meegeleverde opzetstukken doen precies waarvoor ze gemaakt zijn. Kortom, erg tevreden.

Weezy84 29-06-2016 Product maand in bezit

Fijn trimapparaat

De 7000 trimmer werkt zeer prettig.
Het fijne aan het vacuum opvangsysteem is dat niet de gehele wastafel onder de haartjes zit. Daarentegen vind ik het jammer dat de trimmer niet afgespoeld kan worden onder water. Met het meegeleverde borsteltje krijg ik niet alle haartjes verwijderd.
Een houder om de trimmer in te zetten zou ook handig kunnen zijn, maar wellicht is die los verkrijgbaar.
Al met al zeer tevreden!!

Bluedevil 28-06-2016 Product paar weken in bezit

Goeie baardtrimmer

ik heb deze baardtrimmer nu een paar weken in gebruik en bevalt me prima.je kan keurig de lengtes van je baard instellen dit gaat per 0.5 mm en word ook netjes aangegeven op apparaat zelf. tevens zitten er ook verschillende opzet stukjes bij wat ook handig is als je bepaalde vormen in je baard wilt maken.
tevens worden grotendeels van de haartjes opgevangen in het apparaat zelf hiervoor zit een opvangbakje met stofzuiger functie in de baardtrimmer zelf verwerkt.

enige nadeel is dat het apparaat niet onder wat kan en dus ook het bakje waar de haartjes in komen niet uitgespoeld kan worden en het soms lastig is om helemaal schoon te maken.

pvrijswijck 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Propere Trimmer

Toestel ligt zeer goed in de hand. Werkt snel en stil. Vangt de haren zeer goed op. Mooi design. Niet te zwaar.

blistred 27-06-2016 Product paar weken in bezit

prima degelijke trimmer

een stevige goed trimmende machine. de haartjes worden door de zuigwerking bijna allemaal opgevangen. zit tevens een sterke motor in, slaat tijdens trimmen niet vast. Het enige wat ik mis is het opladen met micro usb wat je tegenwoordig veel ziet bij veel elektrische apparaten. en een stevige transportbox zodat alles netjes bij elkaar blijft

Behangpapier 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Krachtig Scheerapparaat

Ik zat al een tijdje met een versleten scheerapparaat dat nie krachtig genoeg meer werkte. Na mijn eerste scheerbeurt met die toestel van Philips merkte ik pas hoe slecht mijn vorige toestel eraan toe was. Zeer krachtig apparaat dat heel efficient alle haartjes wegscheert. Vooral in de halsstreek is gebeurt het scheren nu op nog geen 5 minuten tijd! Ideaal om toch clean op het werk te arriveren zonder dat je er al te veel tijd in moet steken! Verder ook zeer handig dat het toestel je badkamer nagenoeg zonder haartjes achterlaat. Enkele minpuntjes zijn het ontbreken van een opzetstuk voor neushaartjes en eveneens het grote design van de standaardkop (niet de kleinere kop) dat nauwkeurigheid wat in de weg staat (maar dit kan je dan weer met de kleinere kop goedmaken).

W 26-06-2016 Product paar weken in bezit

Lekker makkelijk

Op de doos van de philips baarttrimmer staat het al vermeld - Less Mess vacuum trimmer- je hebt minder troep door het aanzuigsysteem.
In de doos zit naast de trimmer zelf, een baard- en stoppelkam, een precisietrimmer, een precisiekam, een schoonmaakborsteltje en een etui.
De trimmer laad snel (max 1 uur) op en geeft aan wanneer het leeg is.
Je kunt trimmen zonder opzetstuk dan is het lekker kort en met opzetkam dan kun je de lengte door een eenvoudig wieltje instellen op 20 verschillende lengtes van 0.5mm tot 10mm.
Schoonmaken is ook eenvoudig de mesjes en de kam kun je afspoelen en de opvangbak kun je reinigen met het borsteltje.
De trimmer ligt lekker in de hand is lekker stil en simpel in gebruik.

Sneat 21-06-2016 Product paar weken in bezit

Super baardtrimmer

Nadat mijn vorige toestel toe was aan vervanging ben ik overgegaan naar deze series 7000. Heel makkelijk in gebruik en makkelijk nauwkeurig mee te werken. Het grote voordeel is het Turbovac-systeem waardoor ik me niet meer naar buiten moet begeven om mijn baardgroei aan te pakken, bij het oude toestel werd hierdoor het scheren vaak uitgesteld. Dankzij dit toestel scheer ik me vaker en is de opkuis naderhand een pak minder.

Juulke 21-06-2016 Product paar weken in bezit

Zeer fijne trimmer!

De Philips 7000 serie trimmer is makkelijk in gebruik en geeft een uitstekend resultaat. De trimmer wordt standaard geleverd met een breed scala aan accessoires waarmee ieder gewenst resultaat mogelijk is. Verder worden vrijwel alle haartjes opgezogen, ik ben zeer tevreden met dit apparaat!

dennis 17-06-2016 Product maand in bezit

in een woord top

apparaat werkt makkelijk
licht lekker in de hand
en vangt bijna alle haartjes op

zou hem iedereen aanbevelen maakt het veel makkelijker

RoyE 16-06-2016 Product paar weken in bezit

Kwaliteits trimmer zonder gedoe

Het apparaat levert een mooi scheer en style resultaat dankzij de kwaliteitsmessen. Het bepalen van de lengte van je stoppelbaard is eenvoudig en nauwkeurig per 0.5mm in te stellen met het wiel.

De opzet kam zorgt voor het nodige comfort tijdens het trimmen en stylen. Het haar opzuigsysteem werkt perfect: geen rotzooi meer in je badkamer. Na afloop is de trimmer weer relatief eenvoudig schoon te maken.

Ik mis eigenlijk alleen en folie trim opzet stuk (zoals die bij ouders Philips trimmers geleverd werden) om bepaalde delen ook makkelijk glad te kunnen stylen. Hier heb ik nu nog altijd nog mijn Shaver voor nodig naast deze trimmer.

MrFused84 16-06-2016 Product paar weken in bezit

Prima trimmer!

Ik ben zeer positief verrast door deze baardtrimmer van Philips

Apparaat en ontwerp:
De Trimmer ziet er goed en stevig uit, het afstellen van de snijlengte is erg goed gedaan door middel van een draaisysteem, hierbij hoef je je geen zorgen te maken dat deze per ongelijk verspringt tijdens het gebruik en ook geen gedoe met losse opzetkammen.

De accu is na een aantal keer gebruik nog niet leeg dus meer dan genoeg gebruik uit een lading, daarnaast is de trimmer ook te gebruiken terwijl deze met het snoer is aangesloten waardoor het ook geen probleem is wanneer de accu een keer leeg zou zijn.

Accessoires:
Het normale scheerblad met opzetkam, daarnaast zit er ook een kleiner scheerblad (met eigen opzetkammetje) bij voor het detail werk, oplader 2 borsteltjes voor het schoonmaken en een hoesje voor de trimmer. Netjes verzorgd en compleet geleverd dus, alleen wat jammer dat het hoesje wat klein is – zou dat persoonlijk graag gebruiken wanneer ik bijv. op reis ga en helaas past de oplader er niet bij in.

Het Turbovac systeem:
Het meest innovatieve deel aan deze baardtrimmer waar Philips uiteraard veel aandacht aan besteed, tot wel 90% van de afgesneden haren zouden opgevangen moeten worden door de trimmer waardoor het opruimen na gebruik een snel en gemakkelijk klusje wordt.

Dit is tegelijkertijd het systeem waar ik het meest nieuwsgierig naar was, maar toch ook zeker het meest sceptisch bij was, de conclusie is dat ik door dit systeem positief verrast ben.
Wanneer je het apparaat zo in de hand heb voel je een lichte luchtstroom van dit afzuigsysteem, niet bijzonder krachtig maar het apparaat doet hier precies mee wat Philips belooft, het overgrote deel van de afgesneden haartjes wordt keurig opgevangen in het reservoir en het opruimwerk na gebruik is een stuk minder dan voorheen.

Het enige nadeel aan dit systeem is wel dat de kam en het scheerblad zelf van het apparaat geklikt moeten worden om het reservoir waar de haren in belanden te legen, het hierna terugplaatsen van het scheerblad en de kam vraagt wat voorzichtigheid, zeker de pootjes van de kam hebben de neiging ernaast te schieten als je het wat te gehaast doe. Ook het schoonmaken van het reservoir vraagt even wat aandacht omdat dit helaas niet uitgespoeld mag worden.

Resultaat:
Het resultaat is prima, de trimmer glijdt soepeltjes over de huid en irriteert de huid niet (ook geen problemen zonder de opzetkam).

Conclusie:
Ik ben zeer tevreden over deze trimmer en kan deze van harte aanbevelen!

steven2goossens 15-06-2016 Product paar weken in bezit

Scheert zeer vlot

Zeer tevreden van deze trimmer.
Scheert zeer vlot en precies, de regeling per 0,5mm is echt super eenvoudig te gebruiken!
Ook praktisch dat je hem met het snoer kan gebruiken, ik vergeet nogal eens om mijn toestellen op te laden...

Dat dit toestel ook de haartjes opvangt is zeker een plus, maar mijn ervaring is toch minder positief dan verwacht. Het vangt zeker 80% van de haartjes op en zorgt er vooral voor dat ze niet overal naar toe vliegen. Wie een kraaknette wasbak verwacht zal teleurgesteld zijn, maar het is zeker een stuk properder.
Vooral het proper maken van het reservoir met haartjes had voor mij eenvoudiger gemogen. Dit kan je er niet af halen en moet je dus met een borsteltje (bijgeleverd) leeg maken.
Al bij al zeer tevreden, ik zou hem zeker aanraden.

Jester van Kaertte 14-06-2016 Product paar weken in bezit

Een goede baardtrimmer met een leuk design

Makkelijk hanteerbaar, de accu gaat lang mee en de vacuum technologie is handig.
Een nadeel is wel dat door het haar opvangbakje er minder precisie is doordat deze
in “de weg” lijkt te zitten.

anthonypattijn 11-06-2016 Product paar weken in bezit

Handige afzuigfunctie + degelijk

Toen ik deze trimmer voor het eerst gebruikte was het even wennen. Dit gezien het nogal groot lijkt. Maar hij ligt goed in de hand en scheert zonder moeite een volle baard. Een absoluut pluspunt is de vaccum-functie die er voor zorgt dat zeker 80% van de haartjes opgezogen word. Hierdoor heb je minder tijdverlies bij een snelle scheerbeurt.
Het apparaat heeft een modern design & is makkelijk te reinigen. Ook de lange gebruiksduur is een absoluut pluspunt (langere gebruiksduur dan oplaadduur). Enige puntje van kritiek is het opzetstukje die met zeer fragile beentjes terug in het toestel dient te worden geklikt.

Danny 23-01-2017 Product paar maanden in bezit

Heerlijke trimkop

Prima trimmer, veel instel mogelijkheden. De trimkop is heerlijk voor de huid. Het automatisch afzuigen van de baardhaartjes is een fijne bijkomstigheid. Accu duur is zeer goed. Het schoonmaken is minder handig, je kunt het opvangbakje wel schoonspoelen maar dan blijft er toch vocht achter op het filter. Handmatig schoonmaken met een kwastje is het best.

Pluspunten

• Afzuiging
  • Accuduur
  • Trimkop

Minpunten

• Schoonmaken

dennis 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooie design

Opzuigfunctie werkt niet goed genoeg. Ligt verder goed in de hand en mooi afgewerkt. Waar hij voor bedoeld is, werkt gelukkig ook goed! instellen van juiste mm werkt feilloos.

Echter, prijs is aan de hoge kant en neerzetten kan niet, alleen liggend en dan rolt hij ook gemakkelijk om/van de wasbak.

Denk dat je betere prijs/kwaliteit kan vinden dan deze.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijk systeem mm instellen
  • goede accu

Minpunten

• duur
  • zuigsysteem zuigt niet genoeg (los in wasbak)
  • kan niet neerzetten / kantel bij neerleggen

Robert 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

Aanrader

Een erg fijn product. Veel verschillende standen en scheert goed en gelijkmatig. Ik raad het iedereen aan om te kopen.

Willem 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Top apparaat.

trimt goed en snel prima en ik merk een flinke verbetering t.o.v. de vorige. ook de prijs is erg gunstig!

Pluspunten

• Trimt goed en nauwkeurig
  • geen haartjes ivm opvang bakje

Minpunten

• Bakkebaarden iets lastiger