Philips BT 5205/16

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BT 5205/16 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans 25-03-2018

Krachtig en snel!

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Goed degelijk en gebruiksvriendelijke baardtrimmer met snelle oplaadtijd. (1uur)
Krachtig, scherp en snel, na 1x over je gezicht halen al klaar!
Volgt netjes de vorm van je gezicht, alle haartjes zijn geraakt met een mooi gelijkmatig resultaat.

Pluspunten

• korte oplaadtijd
  • krachtig, scherp en snel
  • mooi gelijkmatig resultaat

Dennisvdm 25-01-2016
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Apparaat voelt degelijk en robuust aan in de hand. Design en materiaal keuze is mijn inziens perfect. In tegenstelling tot de meestal plastic apparaten voelt dit apparaat aan als een echt scheerapparaat.

Doormiddel van de metalen ring in het midden van het apparaat kan men de kam verstellen. Batterij is ook snel opgeladen en gaat lang mee.

Enige minpunt is dat wanneer men de kam maximaal uitdraait deze iets onstabiel aanvoelt. Het lijkt alsof deze dan gemakkelijk zou kunnen breken indien men er wat druk opzet. Echter draag ik mijn baard nooit zo lang, dus zal ik persoonlijk geen last van hebben

twiks 16-01-2016
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Nu ruim 4 weken aan het proberen met deze baard trimmer van Philips. Voelt goed in de hand, solide. Even opladen en dat heb ik tot nu toe maar 1 keer gedaan. Door de draaiknop makkelijk de mm in te stellen. Alles netjes op maat getrimd. Makkelijk schoon te houden. Zeer tevreden en zeker een aanrader om je baard netjes te houden.

ruben86 13-01-2016
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Een prima baardtrimmer. Hij is wel groter dan mijn vorige trimmer, maar een stuk stiller en nauwkeuriger. Hij pakt in 1x alle haartjes terwijl ik met mijn vorige (ander merk) meerdere keren over mijn baard moest gaan voor het gewenste resultaat. Alleen het kapje (wat je moet lostrekken om de tondeuse te gebruiken) ziet er wat slap uit. Ik hoop niet dat ik deze snel een keer kapot trek of dat hij snel lam is.

Sacha 09-01-2016
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

De trimmer is degelijk (ligt goed in de hand en het verstelwiel voelt stevig aan).

De trimmer geeft een goed en precies trim resultaat. De trimmer pakt de haren goed op.

Wat erg fijn is, is dat de batterijduur goed is (hopelijk blijft dat zo) en dat de trimmer ook met een snoer kan worden gebruikt. Daarnaast is het apparaat waterdicht. De trimmer heeft 17 verschillende trimlengtes van 0.4 - 7 mm.

sjohie 05-01-2016
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Via the insiders mocht ik deze trimmer testen voor Philips, en ik moet zeggen, hij is erg fijn, en het geld meer dan waard. De blisterverpakking is makkelijk te openen, en eigenlijk het enige wat er aan ontbreekt is een reisetui. Je krijgt een meertalige handleiding, schoonmaakborsteltje, lader, en uiteraard de trimmer zelf. De bediening is intuïtief, ik als man heb nog niet naar de handleiding hoeven grijpen. Terwijl "we" dat meestal toch wel doen als de vriendin/vrouw niet kijkt, haha. De afstelling van de kam gaat per 0,5mm, wat mijn oude trimmer niet kan. Toevallig is 3,5mm voor mijn ringbaardje het magische getal, dus ik ben erg tevreden. Door de goede scherpe metalen mesjes, worden alle haren goed afgesneden, en wordt er niet af en toe eentje met wortel en al er uitgetrokken, wat ik met mijn oudere/mindere trimmer wel eens had. De trimmer laadde snel op, en houdt het ook lang vol op een lading voor mijn gevoel, maar dat is deels onderbuik. Ik heb hem nog niet lang genoeg in gebruik om daar iets onderbouwds van te zeggen. Al met al zeer zeker een aanrader.

Enrique98 02-01-2016
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Sinds een paar weken heb ik de trimmer in huis. Het doet wat het moet doen: mijn baardje netjes houden. Door de verschillende standen zijn er veel mogelijkheden voor verschillende (stoppel)baardlengtes. Daar ben ik na het eerste gebruik tevreden over. Opvallend vind ik dat mijn baardje zacht aanvoelt na het scheren. Minder fijn vind ik het plastic omhulsel bij de mesjes. Deze blijft af en toe steken en doet pijn aan de huid, waarschijnlijk doordat ik het nog niet optimaal weet te gebruiken. Vandaag ging het al veel beter. Het design is niet opvallend en oogt in het begin wat simpel. Het is zeer handig dat het gewoon onder de kraan schoongemaakt kan worden. Maar het belangrijkste: hij zorgt voor een goed resultaat!

phew 29-12-2015
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Ik heb dit scheerapparaat nu een aantal dagen in huis en in verhouding met mijn vorige trimmer merk je gelijk het verschil. Mijn oude baardtrimmer had nogal de neiging te schokken bij de wat langere baardharen. Deze baardtrimmer scheert in één soepele beweging de haartjes snel en eenvoudig weg.

De scheerhoogte kun je instellen in het handvat van het apparaat zelf door middel van een draaiknop. Door er aan te draaien gaat de plastic kap boven op de baardtrimmer omhoog of omlaag. Het apparaat is makkelijk schoon te maken door de plastic kop te verwijderen en het apparaat onder de kraan te houden. Voor de rest is deze trimmer snoerloos en ligt deze lekker in de hand. Het opladen gaat via de meegeleverde kabel.

Ik heb de baardtrimmer nog maar een aantal dagen in huis, dus ik kan nog niks zeggen over de duurzaamheid van het apparaat en de plastic kap op het het scheerapparaat.

Voordelen:
+ Scheert lekker weg en soepel
+ Fijne grip en voelt kwalitatief aan
+ Eenvoudig de scheerhoogte in te stellen
+ Trimt ook tijdens het opladen

PJMVersteeg 29-12-2015
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Sinds enige dagen dit apparaat in huis als vervaning van mijn oude remmington.

Werkt met snoer en draadloos (doen niet alle baardtrimmers).

Super fijn dat de instelbaarheid als draaiknop in het handvat zit, dit maak instellen lekker makkelijk ipv het geknoei met verschillende "koppen" die je dan moet wisselen.

Af te spoelen onder de kraan en ligt super fijn in de hand.

Strak resultaat doordat de kop niet te groot is (lekker compact rond te kaaklijn).

Echt een aanrader!

ljennekens 29-12-2015
Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Ik heb deze trimmer aangeschaft ter vervanging van mijn Babyliss baardtrimmer en ik ben positief verrast. De Philips BT5205 heeft opvallend minder moeite om door mijn stugge baardhaar heen te komen waardoor de trimervaring een stuk prettiger is. Waar mijn oude trimmer weleens bleef hangen achter wat haartjes heb ik hier met de Philips geen last meer van. Middels een draaiwiel is de trimlengte eenvoudig in te stellen. Het enige dat ik nog mis is een precisietrimmer om de randen van mijn baard of bijvoorbeeld de bakkebaarden bij te werken. Je kunt hiervoor echter de opzetkam verwijderen, maar hier heeft Philips in mijn ogen een kleine steek laten vallen.