Remington MB4045

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remington MB4045 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Burny 02-11-2020

Werkt prima, maar opzetstuk wordt slechter

Geschreven voor: Remington MB4045

Door de reviews heb ik deze gekocht 2 jaar geleden. Werkt prima enig nadeel is dat nu, 2 jaar later, het wieltje op het opzetstuk waar je de standen mee instelt wat slap wordt. Gevolg, als je je baard aan het trimmen bent moet je opletten dat de stand niet aan het verschuiven is van bijv. 4,5 naar 2,5. Heb het nu maar met een plakbandje maar vast gezet. Trimmen etc. doet die verder prima.

PascalvanG 26-08-2016

De ideale baardtrimmer

Geschreven voor: Remington MB4045

Wordt compleet geleverd met diverse opzetkammen, schaar en borstel. De accu gaat lang mee en het apparaat is zeer eenvoudig te reinigen. Er is een ruime keuze in gewenste baardlengtes en hij is ook goed te gebruiken voor detaillering. Het opladen van de accu is niet heel vlot, maar hij gaat daarna wel lekker lang mee. Het is een Lithium-ion accu, dus ik laad hem gewoon eens per week op en hij is hierdoor altijd gereed voor gebruik.

Pluspunten

• Veel trimlengtes
  • Inclusief accessoires
  • Afspoelbare kop
  • Ook bedraad bruikbaar
  • Ruim 2 uur op accu

Minpunten

• Lange oplaadtijd
  • Geen opbergetui

Menno 17-07-2016

Prima all-in baardtrimmerkit

Geschreven voor: Remington MB4045

Deze Remington MB4045 baardtrimmerkit bevat alles wat je maar wenst. Diverse opzetstukken, een schoonmaakborsteltje, een kappersschaar en zelfs nog een baardborstel. Scheert met prima resultaat. En de accu gaat lang mee. Al met al een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding

Timmie 08-07-2016

Fijn screenapparaat voor trimmen

Geschreven voor: Remington MB4045

Trimmen gaat supermakkelijk. De verschillende lengtes zijn eenvoudig aan te passen op de scheerkop. Batterij gaat lang mee en ook nog eens niet de duurste. In mijn ogen de beste prijs/kwaliteit verhouding voor een goed trim apparaat.

Jasper 07-07-2016

Baardtrimmer kit

Geschreven voor: Remington MB4045

Voor mijn verjaardag kocht ik de baardtrimmer kit MB4045 van Remington. Hiervoor maakte ik gebruik van de PG-6030 baardtrimmer kit van hetzelfde merk. Deze heb ik gekocht in 2012. Helaas ging na een jaar of drie het binnenwerk van de grootste trimmer kapot. Met veel kunst- en vliegwerk kon ik deze nog een tijdje in bedrijf houden, maar een maand of twee geleden gaf deze toch echt de geest. Hoewel de body en andere opzetstukken het nog prima deden was Remington niet bereid om mij (tegen betaling) een nieuw opzetstuk te leveren. Uiteindelijk dus maar de MB4045 gekocht.

Heel positief aan de MB4045 is de prijs-kwaliteit verhouding. Ik betaalde er bij Wehkamp €40 voor, en dat is even veel als de PG-6030 destijds, terwijl de MB4045 luxer en degelijker aanvoelt en meer accessoires bevat. De kwaliteit van deze accessoires is wel wisselend. De borstel is een mix van synthetische en natuurlijke haren (in ik schat een 70-30 verhouding). Deze doet zijn werk prima, al waren volledig natuurlijke haren natuurlijk beter geweest. De 'kappersschaar' om losse haartjes bij te werken is helaas bagger: niet scherp waardoor hij 'trekt', en de oogjes zijn te klein voor mij (toch behoorlijk smalle) vingers. Mijn tip aan Remington: laat de schaar achterwege, of lever iets beters mee.

De body maakt met zijn glimmend bruin zwarte kleuren een understated luxe indruk en ligt lekker in de hand tijdens het scheren. Positief is dat de kop met het mesje d.m.v. knopje verwijderbaar is en dus in principe vervangen kan worden. Het blijft echter de vraag of Remington die mogelijkheid over 4-5-6 jaar ook daadwerkelijk zal bieden.

Het klik/stelmechanisme van de drie opzetstukken en de opzetstukken zelf voelen degelijk aan. Het is heel prettig om zoveel variatie (1,5-35mm) te hebben in het trimmen. Ook het opklikbare contourtrimmertje aan de achterkant is handig voor lastig bereikbare plekken. De batterij gaat vooralsnog behoorlijk lang mee. Ook zijn twee borsteltjes meegeleverd om het apparaat van losse haren te ontdoen. Ik raad toekomstige gebruikers aan om steeds na het scheren de kop los te maken en van binnen schoon te maken, anders verwacht ik dat deze snel vol zal raken met afgeschoren haren en vast gaat lopen. Een flesje olie om de mesjes zo nu en dan in te vetten was overigens welkom geweest.

Het scheerresultaat is goed. Wel vind ik het jammer dat de trimmer zelden alle haren meepakt, voor een net resultaat is zelf bijwerken na afloop (met eigen schaar, niet het prul van Remington) dus onontbeerlijk.

Al met al kan ik deze trimmer zeker aanraden.

Afsluitend

solide en degelijke indruk
ruim voorzien van accessoires
goede prijs-kwaliteit verhouding
flexibiliteit in baardlengte

kwaliteit accessoires
geen vervangende onderdelen beschikbaar
ontbreken van oesje of tasje om de trimmer mee te nemen

Gerhard 07-07-2016

Prima apparaat

Geschreven voor: Remington MB4045

Dit is echt de beste tondeuse/baardtrimmer die ik heb gehad. Geen poespas of overbodige accessoires maar precies wat je nodig hebt voor je baard, en als je wilt ook je hoofd. Trimt goed, batterij gaat lang mee, ligt goed in de hand.

Armand 07-07-2016

Fijn apparaat voor een prima prijs!

Geschreven voor: Remington MB4045

Ik gebruik de trimmer nu twee weken en zou willen dat ik het apparaat eerder tot mijn beschikking had. Het apparaat is makkelijk in gebruik en je kan er erg precies mee werken. Ik gebruik stand 2 mm zodat ik altijd dezelfde lengte heb. Het is ook mogelijk de kit te gebruiken voor langere baarden, je krijgt er zelfs een kam bij en een schaar.

Ook het schoonmaken is eenvoudig, er zit een handig borsteltje bij waarmee je de tandjes kan reinigen. Enige minpunt aan het apparaat is dat hij niet mee kan onder de douche.

Abz 07-07-2016

Super Krachtig en veel beter dan mijn oude Philips

Geschreven voor: Remington MB4045

Heeft zeer veel lengte instellingen door de meegeleverde opzetstukken wat goed van pas komt bij een wat langere baard.
De gratis meegeleverde baardborstel gebruik ik dagelijks, ook het schaartje is handig.
Doet zeer lang op een acculading en voelt erg krachtig en degelijk aan.
Scheerresultaat is prima.
Als ik een minpunt zou moeten verzinnen is dat hij niet volledig waterdicht is, maar gelukkig is hij toch goed schoon te maken.
Aanrader.

Ernie 02-07-2016

Prima trimmer

Geschreven voor: Remington MB4045

Mooie en complete kit. De trimmer is degelijk, stijlvol en werkt prima. Ligt goed in de hand en heeft ruim voldoende mogelijkheden