Logitech Harmony Elite

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Harmony Elite op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

gmpvandam 05-03-2019

Logitech Elite firmware v4.15.250

Geschreven voor: Logitech Harmony Elite

Na een voor mij ongunstige firmware update, vielen een aantal door mij gebruikte mogelijkheden weg. Dit heb ik Logitech ook laten weten. Super om te zien dat Logitech hierin heeft meegedacht en recentelijk een firmware v4.15.250 heeft uitgebracht, waarmee ik mijn afstandsbediening weer volledig kan gebruiken.

Pluspunten

• Goede support
  • Goede hardware
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Goede werking enkel met internetverbinding

Hagen88 25-12-2018

Veel geld voor weinig!

Geschreven voor: Logitech Harmony Elite

Na lang twijfelen toch deze afstandsbediening aangeschaft. Een afstandbediening van rond de 200,- is wel een hoop geld, maar voor wat extra gemak had ik het er graag voor over. Echter valt dit naar mijn inzicht in de praktijk vies tegen.

Graag wilde ik diverse activiteiten instellen zodat met 1 druk op de knop alles werd in/uitgeschakeld wat nodig is om bijvoorbeeld TV te kijken of radio te luisteren. Het instellen van de afstandbediening gaat gemakkelijk en snel doormiddel van de meegeleverde USB-kabel of mobiele App. Het eerste probleem waar ik tegenaan liep was de TV gids van mijn Ziggo Horizon box. Dit schijnt echter niet te werken omdat de Logitech Harmony Elite enkel gebruikt maakt van infrarood signaal en geen RF-signaal ondersteunt. Aangezien ik de TV gids van mijn digitale decoder vaak gebruik vind ik dit dan ook een zware tegenvaller.

Vervolgens wilde ik mijn playstation 4 aansluiten zodat deze zou worden voorgeprogrammeerd op het juiste kanaal en deze automatisch aan zou gaan met 1 druk op de knop. Helaas, ook dit kreeg ik niet voor elkaar. Althans het automatisch inschakelen van de Playstation niet.

Ook de connectiviteit met Sonos vind ik zwaar tegenvallen. Het klopt dat de Sonos speakers worden herkend. Maar hier is alles mee gezegd. Graag wilde ik een activiteit 'radio luisteren' aanmaken. Simpel zou je zeggen..., maar dit was alleen mogelijk door radiozenders toe te voegen aan je favorieten. Niet echt een ideale optie, maar het werkt. De platenspeler die ik aangesloten heb op mijn Sonos Connect is niet te bereiken via de afstandbediening. Ook deze had ik deze graag met 1 druk op de knop willen doorschakelen naar de juiste kanalen, maar helaas...

Ook mijn Philips Hue ledlamp met afstandsbediening is niet te benaderen zonder een Philips Bridge.

Al met al vind ik het een hoop geld voor wat je krijgt. Wellicht dat het voor andere een perfecte oplossing is, maar ik had echt meer verwacht van een afstandbediening van ruim 200,-.

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs
  • Beperkte connectiviteit

petervl57 04-01-2019

@hagen88 Vervelend dat je zoveel problemen hebt, maar die worden niet door de Harmony veroorzaakt, maar door Ziggo en Sony. Die geven bepaalde coderingen niet vrij waarmee ze klanten dwingen om hun afstandsbedieningen te gebruiken. Uit de specificaties van de Harmony Elite is bovendien duidelijk de HUB geen RF-signaal verstuurd. Deze info is zonder moeite op internet te vinden.
Uit je review kunnen anderen wel een les trekken: doe je huiswerk voor je €200 uitgeeft.
Maar als product review vind ik het niet erg behulpzaam.

gmpvandam 22-12-2018

Fijn zolang het duurde

Geschreven voor: Logitech Harmony Elite

Al meer dan een jaar in het bezit. Altijd dik tevreden geweest. Hardware en support erg goed. Maar blijkbaar komt er aan alles een eind. Logitech "pushed" ongevraagd en zonder dit uit te kunnen zetten firmware op de hub. Sinds enige dagen "pushed" Logitech firmware 4.15.206 op mijn hub. Deze heeft ingrijpende wijzigingen. Hierna werken er dingen niet meer die ik altijd graag heb gebruikt en waar ik extra in heb geïnvesteerd. Heb nu de hub geblokkeerd voor internet, maar nu krijg ik allerlei bijverschijnselen. Logitech vindt dat het hun recht is en noemt beveiliging als een reden. Wordt dit de toekomst van internet afhankelijke hardware? Ik voel nu dat mijn apparaat kapot is gemaakt. Als er beveiligingsproblemen zijn, moet het apparaat misschien wel kunnen worden afgesloten van het internet. Ik heb blijkbaar geen controle over door mij aangeschafte hardware. Logitech geeft aan dit in hun voorwaardens te vermelden. Maar voor mij kwam dit toch als een onaangename kerstverrassing. Bottom line: Hardware werkt niet meer zoals ik dat voor ogen had en zoals het ook tot voor kort deed. Volgende keer zal ik kritischer zijn bij aanschaf van hardware die niet autonoom kan werken.

Pluspunten

• Degelijke hardware

Minpunten

• Geen controle over wijzigingen in firmware
  • Functie hardware is allerminst zeker

Peter 21-12-2018

Fijn zolang het duurde

Geschreven voor: Logitech Harmony Elite

Logitech vind dat het hun recht is en noemt beveiliging als een reden.
Wordt dit de toekomst van internet afhankelijke hardware? Ik voel nu dat mijn apparaat kapot is gemaakt. Als er beveiligingsproblemen zijn, moet het apparaat misschien wel kunnen worden afgesloten van het internet. Ik heb blijkbaar geen controle over door mij aangeschafte hardware. Logitech geeft aan dit in hun voorwaardens te vermelden. Maar voor mij kwam dit toch als een onaangename kerstverrassing. Bodem line: Hardware werkt niet meer zoals ik dat voor ogen had en zoals het ook tot voor kort deed. Volgende keer zal ik kritischer zijn bij aanschaf van hardware die niet autonoom kan werken.

Pluspunten

• Degelijke hardware

Minpunten

• Geen controle over wijzigingen in firmware
  • Functie hardware is allerminst zeker

John Oosterman 12-12-2018

Doet wat moet!!

Geschreven voor: Logitech Harmony Elite

Mijn eerste Logitech Harmony was de One , een geweldig apparaat die helaas door een val defect ging, ik heb daarna 1.5 jaar ellende gehad met zijn opvolger de "Ultimate" deed zelden wat ik wilde , schakelde niet alles in, vaak niet de juiste zender, en ik moest blijven richten tot alles was ingeschakeld , kortom een ramp, gelukkig ging deze binnen de garantie periode defect en kon volgens de leverancier niet meer gerepareerd worden , zij stortte de volledige aanschafprijs terug zodat ik met een bijbetaling de "Harmony Elite" met Hub kon aanschaffen en dat is een verademing echt een geweldig apparaat, ik stuur een opdracht: TV kijken naar de Hub en die doet direct en exact waar hij voor is, schakelt TV, Versterker en Horizon box in, en ook film kijken werkt zo perfect , Hub schakelt Blu-ray speler, Tv en versterker in, ook kan hij andere slimme apparaten oa (Philips Hue verlichting) in huis inschakelen, Ik raad dan ook een ieder aan, als je een Logitech afstand bediening overweegt, neem dan deze Harmony Elite, iets duurder vele malen beter.

Pluspunten

• Werkt perfect
  • Oplaadbaar
  • Mooi uiterlijk
  • App voor GSM
  • Wi-Fi

Minpunten

• Prijzig
  • Instellen kost wat moeite.

Jois 31-12-2017

Degelijk product

Geschreven voor: Logitech Harmony Elite

De afstandbediening voelt goed en degelijk aan, de knoppen werken perfect. Het is wel een gevoelig apparaat je drukt bij het oppakken gemakkelijk een niet gewenste functie in. Het programmeren gaat na de eerste dag al redelijk. Ik heb nog een probleem dat het omschakelen van de ene activiteit naar de andere vreemde dingen gebeuren. Dit moet ik nog verder onderzoeken, mogelijk komt het omdat ik een bestaande activiteit heb omgebouwd naar een toepassing die ik nodig had. voorlopig even goed beoordeeld maar ik heb het gevoel dat dit wel uitstekend gaat worden.

Pluspunten

• degelijkheid
  • bluetooth

Minpunten

• afstandbediening gevoelig met oppakken

Jois 21-04-2018

ik heb het apparaat nu een tijdje in gebruik. Ik vind het een zeer gebruiksonvriendelijk apparaat. Het lijkt er op dat de communicatie een richting op gaat vanuit de Harmony. De Harmony ziet dus niet wanneer een ingang is gewijzigd door het aangesloten apparaat. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt doordat apparaten steeds slimmer worden en zelf kijken naar welke apparatuur waar is aangesloten. Het overschakelen van de ene naar de andere activiteit werkt nog steeds niet soepel. De Harmony ziet bijvoorbeeld ook niet of een apparaat met de hand is ingeschakeld waardoor het hele programma niet meer functioneert. Bijvoorbeeld wanneer de tv met de in knop is aangezet en je activeert de activiteit tv kijken met de Harmony schakelt deze de decoder en de geluidsinstallatie in maar schakelt de tv uit. tot nu toe vind ik het geen succes.