Logitech Harmony® Companion - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Logitech Harmony® Companion op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ajw 12-11-2016

Beste universele afstandbediening ooit

Ik heb jaren de Logitech Harmony one+ gebruikt. Deze werkte nog goed, maar nu over op de Logitech Harmony Companion. Het niet meer hoeven richten was de reden van de keuze. Dit blijkt ook een verademing. De centrale hub is de infrarood uitzender en is zeer sterk waardoor deze tussen de apparatuur kan staan en er verder geen repeater meer nodig is. Er zit nog een tweede repeater bij voor als de apparatuur in de kast staat met de TV erboven. Met de Logitech Harmony Companion heeft geen display op de afstandbediening. Dit is ook niet meer nodig omdat er nu 2 functies onder 1 knop gezet kunnen worden. Door de toets lang in te drukken selecteer je de tweede functie. Uiteindelijk werkt dit beter en sneller dan een display, al moet je al die tweede functies wel onthouden bij het eerste gebruik. (Het gaat gelukkig vaak om een beperkte set zoals source, apps, delete, 3D, teletext etc.). De lange batterijduur is ook fijn. Het instellen van de afstandbediening gaat ook handig. Met behulp van een smartphone app waarmee je ook snel een kleine wijziging kan doen. De app is tevens te gebruiken voor bediening. Dat er maar 3 toetsen zijn voor de activiteiten kan een minpunt zijn. Je kunt met lang indrukken tot 6 activiteiten komen. Van mij hadden het wel 6 toetsen mogen zijn. Verder zijn de home automation knoppen niet bruikbaar voor infrarood opdrachten. (Ook niet voor een infrarood led strip). Als je dus geen home automation over WIFI hebt dan zijn er dus 6 ongebruikte knoppen over. Ondanks de minpunten een ontzettend goed product.

Pluspunten

• Niet hoeven richten
  • Krachtige infrarood zender en leerfucntie
  • 2e functie onder knop
  • Lange batterijduur.
  • Handige app om in te stellen en te bedienen

Minpunten

• Slechts 3 knoppen voor 6 activiteiten
  • Home automation knoppen mwa