Krups F DK4 42

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups F DK4 42 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Anoniem 29-01-2014
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Wij hebben dit type van Krups nu al zeker 2 jaar in gebruik, en er zijn inmiddels 'tig' tosti's mee gemaakt. Heerlijk, heerlijk, heerlijk. Ik begrijp al die negatieve ervaringen eigenlijk niet zo goed, want als je dit apparaat normaal en naar behoren behandelt, is er niets aan de hand. Tosti's horen nu eenmaal gemaakt te worden van een formaat tosti-boterham, dus groter past er idd niet in, je hoort niet met boter in te smeren enz enz. Ook niet met scherpe voorwerpen, en echt niet met een laagje water. Gewoon met keukenrol afvegen en netjes wegzetten...en de volgende dag weer uit te kast halen.

Marc Veen 29-11-2011
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Deze Krups twee jaar geleden gekocht naar aanleiding van de reviews hier. Wat een tegenvaller!
De vakken waar de boterhammen in liggen zijn qau hoogte net te klein zodat je je boterhammen moet inkorten. De diepte is ook aan de lage kant want om het te kunnen sluiten moet je nogal wat kracht uit oefenen. Dit resulteerde bij ons een een scheur in de onderzijde en recent tot het geheel afbreken van de sluiting. Ook de "anti aanbaklaag" is niet van al te beste kwaliteit. De gesmolten kaas brand er gewoon aan vast en is niet echt kras bestendig.
Al met al vonden wij dit niet het beste tostiapparaat wat we in huis hebben gehadt.

ibb 08-06-2011
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Heb dit apparaat nu 3 jaar. Hij maakt heerlijke tosti's, mooi goudbruin, goede gesmolten kaas, niet plat. Aanbaklaag is nog prima, maar ik maak hem alleen schoon met keukenpapier. Als er wat aangekoekt is, doe er dan een laagje water in en laat het 10 min staan. Afvegen, klaar. Nooit met harde dingen erin. Overigens gebruik ik nooit boter ofzo, misschien scheelt dat?

Apparaat gaat wat moeilijk dicht, en er zit geen timer op. Er ging vrij makkelijke een hoekje van de plastic buitenkant af, dus je moet er wel rustig mee omgaan.

D13H4rdNL 08-02-2011
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Wat mij betreft de enige tosti-apparaat dat een lekker bruine tosti kan afleveren!!
Dikke problemen met de anti aanbak laag. Van alles geprobeerd, zelfs een nieuwe gekocht en ............ het ligt aan de boter, niet de anti-aanbak laag!
Stop met het gebruik van Becel Pro-activ voor dit apparaat. Je krijgt de tosti's er echt niet meer uit. Succes

henk van winkel 13-11-2010
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Onze vorige was eenzelfde apparaat. De sluiting was al snel kapot. We zijn er niet heel voorzichtig mee omgegaan bij het verwijderen van aanbaksels. Dus: krassen op de bakplaten. Ik ben naar een nieuwe gaan kijken bij de Harense Smid hier in Tilburg. Daar was dit model het enige 'normale' tosti-ijzer, en bovendien het mooist vormgegeven. Maar wat een spijt, dit apparaat heeft zo te oordelen een nòg slechtere anti-aanbaklaag dan onze vorige. Steeds gedoe, ondanks invetten. NIET aanbevolen.

boterhambakker 03-06-2010
Geschreven voor: Krups F DK4 42

De anti-aanbaklaag is duidelijk het zwakke punt van dit apparaat. Al na enkele weken begon het aanbakfestijn ondanks zorgvuldige behandeling en het insmeren van beide zijden van de boterhammetjes met boter.
Ik zeg: niet doen.

Dead Joe 03-05-2010
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Ruim drie jaar geleden gekocht en nu zit er een zwakke plek in het snoer. Precies op de plek waar 't geklemd kan worden in het apparaat (voordat je het wegzet). Advies dus aan nieuwe gebruikers: het snoer niet hiertussen klemmen. Ik zal het snoer/de kabel binnenkort wel moeten vervangen (als dat lukt).

Dennis6606 11-03-2010
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Na reviews hier gelezen te hebben dit apparaat besteld. Precies de instrukties opgevolgd;de eerste keer insmeren met olie en goed heet laten worden. Helaas heb ik moeten constateren dat dit tosti-apparaat zo goed als niet schoon te houden is. De anti-aanbaklaag lijkt een beetje ruw te zijn waardoor de resten van de baksels en niet helemaal af te krijgen zijn. Na een paar weken aangeklungeld te hebben besloten toch maar een andere te bestellen, dit ding is dus helemaal waardeloos wat mij betreft.

Nonna 09-03-2010
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Gisteren dacht ik een lekkere tosti te gaan maken en pakte het tostiapparaat uit de kast. Ik had hem vast bij het handvat. Per ongeluk kwam ik tegen de vergrendelingsclip aan waardoor het apparaat openklapte en op de grond viel. Nu is het scharnier stuk en werkt hij niet meer.

Krups geeft aan dat ik het apparaat kan opsturen maar ze konden me niet vertellen of het probleem kosteloos zou worden verholpen.

Het verbaast me dat niemand dit eerder heeft meegemaakt.

lysa123 31-01-2010
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Mooi apparaat, maar doet het niet beter dan mijn vorige apparaten die meer dan de helft goedkoper waren. De tosti's worden net zo plat en er is ook niet meer ruimte voor grotere sneden brood.

subsonic 28-12-2009
Geschreven voor: Krups F DK4 42

fijn apparaat half jaar in bezit maar nu breekt zo maar het klepje van de vergrendeling af hopelijk valt dit wel onder garantie

An1202 21-12-2009
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Ik heb er ook eentje en ik moet zeggen dat hij hele lekkere tosti's bakt.
Ik heb hem nog maar 2 maanden en nu is er aan de voorkant al van het klepje zegmar om dicht te doen, iets afgebroken zodat ik hem niet meer dicht krijg, (is gewoon weggesmolten) Dat is dus echt jammer.

bibi-72 11-11-2009
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Wij zijn echte tosti fanaten en hebben in de loop der jaren 4 tosti apparaten gehad, maar dit is de beste tot nu toe !
De tosti's zijn veel sneller klaar dan we gewend waren,ze zijn lekker heet, de kaas is goed gesmolten, de tosti's worden niet platgedrukt, de kaas kan niet uit de vormen lopen, er is ruimte voor grotere sneden brood en ook de kabel kan fijn op de achterkant van het apparaat opgeborgen worden.
Het apparaat zelf voelt degelijk aan, geen wankel scharnier en de anti-aanbaklaag houdt zeer goed tot nu toe.Er bakt niets aan en na het gebruik veeg ik de platen af met een droog stuk keukenpapier en schoon is het. Meer hoef je niet te doen.
We vinden het allemaal een geweldig apparaat, deze hadden we jaren eerder moeten hebben! Nu maar hopen dat ook de levensduur goed is!

TOSTI-KING 02-10-2009
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Heb het apparaat nu ongeveer een half jaar,
ik ben een groot tosti fan.
en dit is wel een aanrader!
Mooie krokante broodjes, niet platgedrukt (heel belangrijk)
en makkelijk schoon te maken!!
TOP dus

anja2 04-10-2008
Geschreven voor: Krups F DK4 42

na anderhalf jaar is ie dus kapot. de lampjes branden nog wel maar de platen worden niet meer warm.
veroorzaakte nog kortsluiting ook.

dus, duurzaamheid is niet best. Jammer, want we hebben het apparaat veel gebruikt en maakte prima tosti's.
nu toch maar weer op zoek naar een ander merk.

bea1972 05-09-2008
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Prima apparaat, in tegenstelling tot andere reviews worden de tosti's bij mij gloeiend heet en snel bruin.
De kaas kan niet uit het apparaat lopen en de platen zijn heel gemakkelijk schoon te maken. Het apparaat heeft geen extra platen dus je kunt er alleen tosti's of sandwiches mee maken, maar dat is nu juist waarvoor ik het gekocht heb.

Andyyy 19-07-2008
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Na het lezen van deze reviews vind ik het merkwaardig dat nergens mijn ervaring ermee vermeld staat, nl dat na +/- een half jaar de anti-aanbaklaag al dermate aangetast was dat ik hem uit ergernis weggegooid heb en nu op zoek ben naar een beter apparaat.

wake up 24-06-2007
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Heb de onderstaande beoordelingen gelezen, en moet zeggen dat ik zeer verbaasd ben over de positieve resultaten. Waar ik het wel over eens ben, is het formaat en het uiterlijk. Grote sneeën brood geen probleem en hij ziet er goed uit. Maar om nou te zeggen dat ie doet wat ie moet doen, NEE, het brood wordt maar een beetje warm en de kaas smelt net maar het houdt niet over. Om nou te zeggen dat je hier tosti's mee kunt maken, nee, geen aanrader!!

klant100 01-05-2007
Geschreven voor: Krups F DK4 42

In augustus 2006 heb ik ook zo een (voor mij) Tosti apparaat gekocht.. in dit geval in de winkel. Het is een zeer fraai apparaat maar helaas brak de sluiting spontaan af. Ik kan mijn bon niet vinden maar ben toch terug gegegaan. De winkelier kom mij dus niet helpen en ik heb het apparaat achter gelaten voor de prullebak.
Nu zoek ik opnieuw een tosti-apparaat maar weet nog niet wat..

Dit apparaat doet het e.a. zeer netjes alhoewel de tostis wat hard worden en ongelijkmatig.
Waarschijnlijk heb je dat bij de meeste tosti-ijzers. Ik wil de oudewetse tosti en niet zo een platgedrukt geval.

AD

Jim1967 16-04-2007
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Mooi apparaat om te zien en makkelijk in het gebruik. Wij hopen dat er dit keer geen handvat afbreekt, zoals ook bij ons met het vorige apparaat (merkloos) gebeurd. Het is niet echt een tosti-apparaat, hij maakt sandwiches. Door de grote binnenruimte kunnen er flinke boterhammen in en loopt er niks uit.

beast666 04-03-2007
Geschreven voor: Krups F DK4 42

deze krups paar dagen in bezit
vorige apparaten brak iedere keer de vergrendeling af
deze krups ziet er steviger uit is ook makelijk om schoon temaken
al met al geen miskoop gedaan

snoeptaart 19-12-2006

Na veelvuldig proberen van de FDK4 van Krups onze bevindingen: Modern ontwerp
met een perfekt resultaat. De tosti's worden mooi egaal van kleur. 2 Tosti's
tegelijkertijd is geen probleem. Door de grote en diepe schelpen gaan grotere
sneeën brood dan de Casino er zeer gemakkelijk in. hoogstens een klein
bovenkantje eraf snijden. Dikkere tosti's ook geen probleem door de tweestanden
mogelijkheid. het apparaat sluit rondom goed af en er loopt dus niets uit. Ik
ben zeer tevreden over dit Tosti/apparaat en vooral over het resultaat. Voor de
prijs een perfect apparaat. Geen moeilijke thermostaatinstellingen, gewoon af
en toe even kijken of de tosti al klaar is, meestal een minuut of 5. En
inderdaad: dan lijkt het alsof het één broodje is. Eenvoudig op zijn kant
opbergen waarbij het snoer in het apparaat weggewerkt kan worden, ook hier is
over nagedacht

elaar 15-08-2006
Geschreven voor: Krups F DK4 42

Ik heb verschillende Tosti apparaten gehad en nu de FDK4 van Krups.
Dit is een fraai apparaat om te zien (zeer persoonlijk)
Persoonlijk vind ik het een Professione look. maar wat ik veel belangrijker
vind is het tostiresultaat..
Dit is het eerste apparaat na ervaringen met anderen, waar de tosti's aan beide
zijde egaal van kleur worden. 2 Tosti's tegelijkertijd duurt ongeveer 5 minuten
voor dat het klaar is.
Best een acceptabele tijd en zeker sneller dan mijn vorige apparaten.
De FDK4 is 850 watt !
Het grote voordeel vindt ik de grote en diepe schelpen. Grotere sneeën brood
dan de Casino gaat er zeer gemakkelijk in. Door de tweestanden mogelijkheid
kunnen ook dikkere tosti´s in het apparaat geplaatst worden. Afhankelijk van de
vulling.
De platen zijn zo gemaakt de zijkanten van het brood op elkaar gaan sluiten.
Soms lijkt het alsof de tosti uit één boterham bestaat met daarin de vulling.
Het apparaat zelf wordt aan de buitenzijde warm maar de Koudgreep maakt zijn
naam waar.
Er zijn 2 lampjes waarvan een Roden om te laten zien dat het aan staat en een
Groenen om te laten zien dat de thermostaat zijn maximale temperatuur heeft
bereikt.
Ik ben zeer tevreden over dit Tosti/apparaat en vooral over het resultaat..
Het is zijn prijs méér dan waard, ook gezien het goede materiaal.

Ad