Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450 - Reviews

Oplaadbaar
Scheren op lichtnet
Werkt op batterijen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 103 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

ArjanT 05-06-2018

Net geen goede tondeuse

Tondeuse werk goed; goed en eenvoudig instelbaar (digital)
Hairclipper verschuift tijdens gebruik; lastig en vervelend! Vraagt oplettendheid die je eigenlijk niet wilt.

daniël18051602 16-05-2018

werkt goed

Ik knip al ruim 15 jaar mijn eigen haar, en heb altijd voor een Philips tondeuse gekozen. De eerste had een NiMH-accu, en die heb ik na een jaar of 10 vervangen met een Philips QC5390/80 met LiIon-accu, omdat die veel sneller opladen en op een volle accu langer meegaan. Na een paar jaar ging die haperen, en Philips heeft die vervangen (geweldige service!), maar na weer een paar jaar ging die ook haperen. De fout zat volgens mij in de kop-/aandrijvingsconstructie omdat die volledig wasbaar moest zijn. Maar goed, ik heb alles vergeleken en kwam nog steeds uit op Philips, en heb ik voor deze gekozen. De kop-/aandrijvingsconstructie ziet er veel solider uit en ik heb daardoor vertrouwen dat het langer mee zal gaan. I.i.g. mooi dat door het product online te registreren, ik een extra jaar garantie kreeg - 3 jaar totaal - en wetend hoe goed Philips service is, is dat een geruststelling.

De tondeuse knipt héél goed - beter dan de laatste - misschien door de betere constructie of misschien vanwege de titanium (ipv stalen) mesjes. De kammen verzamelen veel minder haar dan de laatste, en je kan het haar er uitschudden ipv dat je de kam hoeft te verwijderen. Ook heel mooi dat de minimum kniplengte met kam nu 1mm is (ipv 3mm bij mijn oude model).

Ik heb voor de 'swipe' (HC9450) ipv de 'wiel' versie (HC9490) gekozen omdat het volgens mij makkelijker schoon te houden is.

De 'swipe'-functie en gemotoriseerde kammen hoefden van mij niet... geef mij liever een handmatige/mechanische instelling... het probleem met de swipe is dat je erg goed moet opletten dat je de lengte niet per abuis hebt veranderd. En anders hadden ze een fysieke 'lock'-schakelaar erop moeten zetten.

De kleinste kam (met deels open onderkant) kan veel beter de contouren van je hoofd volgen dan de kammen van oudere modellen, waardoor die ook strakker langs rondingen kan gaan. Mijn advies is daarom om de eerste paar keer te beginnen met een lengtesetting 2mm langer dan je gewend bent.

havakem 18-04-2018

De HC9450/15 is er geknipt voor, een knap stukje werk

HC9450/15 voor mezelf gekocht maar mijn vrouw geeft op mijn hoofd de juiste richting aan. Hoewel de HC9450/15 400 lengte-standen heeft gebruiken wij er maar een. De lengte-instelling wordt netjes in het geheugen opgeslagen. Vergissen is haast onmogelijk, tenminste wanneer je in de uitstand niet per ongeluk de gevoelige toets aanraakt om deze stand te veranderen en vervolgens de HC9450/15 weer aan zet. Dus:opletten geblazen.
De HC9450/15 doet waarvoor hij is gemaakt, ligt prettig in de hand en zorgt er samen met mijn vrouw voor dat ik er weer netjes uit zie. Dit koppel is er geknipt voor.

Banaan030 09-04-2017

Na een jaar best teleurgesteld

Februari 2016 deze draadloze tondeuse aangeschaft na jaren een gesnoerde te hebben gebruikt.
Ik gebruik deze tondeuse gemiddeld 1x per 5 weken dus is nog als nieuw. Heeft een lange batterij duur, echt geweldig.

Gister voor de 3e keer aan de lader gelegd sinds de aankoop, alleen laad hij niet meer op.
Uiteraard wel kunnen gebruiken met een verlengsnoer eraan maar dat is niet de bedoeling van deze tondeuse.

taste66 04-01-2017

teleurgesteld in dit product

Ik heb dit product aangeschaft als vervanging van een goedkope princess trimmer maar heb inmiddels spijt dat ik deze heb weg gedaan.
Ik gebruik het om mijn hoofd haar te trimmern. Regelmatig problemen dat het apparaat hapt en dus veel korter scheert dan ingesteld. Daarnaast varieert het toerental van de motor tijdens gebruik. Al heel vaak gekeken of de kammen goed gemonteerd zijn. Als je zeer geconcentreerd wordt gaat het goed maar dat is zeker veel moeilijker dan bij mijn oude aparaat.

Rutte 06-11-2016

Gaat niet lang mee

De motor is in mijn ervaring slap en gaat te langzaam daardoor gaat het scheren niet vlot. De swipefunctie begeeft het al snel (na 3 maanden), helaas wat mij betreft een miskoop.

janjan96 20-06-2016

Doet niet wat er gezegt wordt

De aangegeven instellingen kunnen niet worden ingesteld, er wordt aangegeven vanaf 1 mm maar in werkelijkheid is het vanaf 5 MM, is wel een degelijk verschil en heel jammer, wij gebruiken heb niet!

Frankdv 21-04-2016

handig en stil apparaat, scheert superkort

ik gebruik de tondeuse eigenlijk alleen op de kortste stand om wekelijk mn hoofdhaar te scheren, Dit doet ie superkort ( 0,5mm), stil en gemakkelijk. Zeer tevreden

JWR52 17-03-2016

'thuiskapper' nu eenvoudig voor iedereen bereikbaar

De hairclipper is een tondeuse die gemakkelijk in de hand ligt en eenvoudig precies is in te stellen.
Ook het schoonmaken is eenvoudig en snel gerealiseerd.
Kortom de enige tondeuse die het thuisknippen voor iedereen mogelijk maakt.

Silvester13 09-11-2015

Kwetsbare onderdelen.

Product werk goed maar, bevat kunststof onderdeel die in mijn vorige philips kapot ging.
Ik had hoop dat deze deze model zal vrij van deze ding zijn.
Ik verwacht daarom dat niet veel langer dat door garantie periode kan genieten.
Met vriendelijke groeten
Silvester

Bosbes 02-10-2015

voldoet aan gestelde eisen

fijn en mooi apparaat, maak ik zelf wel uit!!!!
wens niet gedwongen te worden hele verhalen te schrijven over het door u gemaakte product.
hopelijk is de tekst nu wel acceptabel!!!!

bassimsam 24-07-2015

fijn in de handliggende en goed knippende tondeuse

knipt strak-mooie uitstraling en prima prijs-kwaliteitverhouding.
minstens zo goed als zijn voorganger(ook Philips)

Stark 04-05-2015

geweldig apparaat

Heel mooi design, vooral touchscreen vind ik mooi. Ik gebruim hem alleen voor mijn baard trimmen maar werkt perfect. En handig dat die blijft staan op de het laatste gebruikte milimeters. 1 woord : geweldig .

Yvanveldhoven 26-04-2015

De perfecte tondeuse

Ik heb de tondeuse nu 1 week in gebruik en ik heb er maar 1 woord voor. perfectie!
Snel soepel en ontzettend makkelijk in het gebruik.
Geen gedoe met lastige snoeren maar na 1 uurtje opladen lekker draadloos aan de gang!
Philips bedankt!

Anoniem 24-04-2015

goed apparaat

heb hem sinds een aantal dagen en ben er tevreden over
werk prima
makkelijk in stellen
voelt degelijk aan, en ligt goed in de hand
en scheert alles goed kort
ben dus tevreden over het resultaat

petje74 23-04-2015

Mooie en erg acurate trimmer van Phllips

Heb de trimmer nu iets meer dan een week en ben erg positief, het design is erg mooi en de korte oplaadtijd een verademing. De precieze digitale instelling op tienden van een millimeter is erg handig en heel simpel in te stellen. Voor baard sik of je haar je kan er alle kanten mee op en hij ligt ook nog eens lekker in de hand. Een absolute aanrader

hadeha 13-04-2015

een uitstekend haar trimmer

het is even wennen met de instelling maar werkt uitstekend
één nadaeel vind ik dat er geen standaard bij zit om hem op te bergen