Wahl Color Pro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Wahl Color Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

berlibur 10-12-2020

Goed, doodsimpel apparaat

Geschreven voor: Wahl Color Pro

Ik heb dit apparaat in 2020 gekocht bij Wehkamp voor €36,03 en eerder in 2018 bij Coolblue voor € 36,99. Voor deze prijs is het een prima apparaat. Na zeer veel frequent gebruik waren de mesjes pas na 2 jaar versleten. De bijgeleverde olie is weinig. Gelukkig voldoet (goedkope) naaimachine olie van b.v. Kroon ook prima. Voor deze prijs ben ik tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• simpel in gebruik
  • scheert goed
  • elec. snoer met voldoende lengte

Minpunten

• relatief zwaar, zoals elke Wahl
  • weinig olie

Van Doorn 30-11-2018

Spijt

Geschreven voor: Wahl Color Pro

De tondeuse heb ik nu ruim een jaar in mijn bezit. Heb spijt als haren op m'n hoofd over de aanschaf destijds. De tondeuse is erg zwaar, voelt lomp aan en trilt behoorlijk. Hierdoor is het ook lastig om vooral de zijkanten van het hoofd bij de oren goed te knippen. Daarnaast is het hendeltje niet heel stabiel; deze schiet nog weleens terug.

Ik hoopte er aan te gaan wennen, maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. Qua uitstraling ziet hij er absoluut mooi uit, maar ik ga nu toch uitkijken naar een ander merk.

Pluspunten

• Gekleurde opzetkammen
  • Uitstraling

Minpunten

• Zwaar
  • Trilt
  • Voelt lomp

Iris 15-10-2017

Wahl colorpro

Geschreven voor: Wahl Color Pro

Gisteren gekocht, omdat de Philips vaag dag 1 haartjes oversloeg. Na een jaar stopte die om de haverklap omdat er haar tussen de messen zat. Deze zou professioneel zijn. Ik vind losse opzetkammen niet handig, maar nog liever geklooi daarmee dan het halfbakken resultaat wat ik hiervoor had. Ik wilde een goed apparaat. Man, 1x gebruikt en nu al spijt. Hij is zwaar, maar dat is niet het grootste minpunt. Wat ik echt na 3 minuten zo ongelooflijk vervelend vond, was hoe erg hij trilde. Ik heb de rest van de middag laat gehad van mijn rechter hand, dove en tintelende vingers. Geen aanrader!

Pluspunten

• kleurtjes van de kammen
  • Snijdt de haren goed

Minpunten

• Trilt héél erg
  • Zwaar
  • Maakt lawaai.
  • Losse kammen

Richardus1970 18-08-2014
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Na alle reviews te hebben gelezen, deze mooie tondeuze aangeschaft. Oh, oh, oh wat werd ie geprezen.
We hebben hem gelijk weer verkocht!
-zeer zwaar
-trilt te hard en een ieder moet weten dat dit slecht voor de
gewrichten is.
-tot mijn verbazing is deze ook nog dol op huid en ik kan u
vertellen, dat dat pijnlijk is

Ik heb uitgezocht hoe dat mogelijk is.
Conclusie: bij vele tondeuzes staan de tandjes zeer dicht naast elkaar. Bij deze niet, waardoor er makkelijk huid tussen kan komen.

bidnietvoorbruinebonen 19-08-2014

Dat ie zwaar is klopt wel. Trillen doet ie echter nauwelijks en redelijk stil is ie ook. Soms twijfel je echt of ie wel aan staat. Ook het vreten van huid herken ik absoluut niet. De tandjes van de vaste kam zijn wel redelijk scherp als je wratjes of pukkels hebt.

Dus heb je een exemplaar gehad wat stuk was, mogelijk zaten de schroeven van de vaste kam niet vast? Het kan ook zijn dat de fabrikant de kwaliteit heeft ingeruild voor een lagere prijs. Die prijs is meer dan gehalveerd in een paar jaar tijd.

Ik ben ook na een aantal jaar nog volkomen tevreden. Koffertje en opzetkammen doen het ook nog maar die gebruik ik niet heel vaak.

Wil111 02-08-2012
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Ook ik heb na het lezen van de reviews de Wahl colorpro gekocht en dan vooral om mijn haar op lengte te houden.

Op zich is het een fijn apparaat, toch heb ik een kritische kanttekening: de opzetkammen zijn van dergelijke flutkwaliteit dat ze tijdens het gebruik vervormen en verschuiven waardoor je duidelijke banen in je haar krijgt. En daarmee bedoel ik dat je banen van langer en korter haar krijgt.

De lamellen van de opzetkammen zijn zo dun dat ze bij weinig druk al vervormen en verschuiven.

Helaas passsen de kammen van mijn oude tondeuze, die duidelijk van stevigere kwaliteit zijn, niet op de Wahl waardoor ik deze nu niet meer gebruik, jammer.

Snijden doet het apparaat prima en met een paar degelijke opzetkammen zou hij bij mij veel hoger scoren.

Coelers 05-06-2012
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Deze tondeuse besteld omdat ie flink werd aangeprezen op Kieskeurig.nl. PostNL wilde helaas niet helemaal meewerken en ik heb uitendelijk de 4e dag pas mijn Tondeuse thuis ontvangen. Al is dat natuurlijk iets wat niets te maken heeft met de Tondeuse.

Het eerste gebruik;

Bij het openen van het koffertje valt gelijk op dat het niet een koffertje met een lange levensduur is. Het is erg buigzaam en sluit niet perfect. Het apparaat zelf daarintegen voelt solide en degelijk. Hij ligt ook erg fijn in de hand. Er zitten verder erg veel kammetjes bij. Al zal ik hier zeer waarschijnlijk alleen het 3mm kammetje blijven gebruiken. Ik merk gelijk een flink verschil met mijn oudere tondeuse. Deze is veel sneller. Maar door het net olieen van de messen bleven er wel wat haartjes plakken. Maar dat is logisch natuurlijk. Ik kan dit apparaat absoluut aanraden. Maar verwacht niet teveel van het meegeleverde koffertje. Over een paar maanden zal ik mijn review updaten.

cdevos 12-05-2012
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Ik heb dit apparaat nu al bijna 4 jaar in mijn bezit en gebruik hem minimaal 1x per week.
Tot op heden nog steeds geen problemen ondervonden en werkt nog steeds naar zeer te vredenheid.
Geweldig apparaat totaal geen spijt van :)

bidnietv 10-05-2012
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Een jaar terug een kritische vraag gesteld en dat verplicht me (moreel) tot een review.

Gewoon goed! Weinig tot geen tierelantijnen maar wel gewoon goed doen wat ie moet doen: twee keer per week mn baard trimmen en eens per zes weken haar knippen.

Het ding is degelijk, alleen de aan/uit knop deet me in het begin wat minder solide aan maar nog geen enkel probleem mee gehad. Het snoer is in ieder geval echt lang genoeg. Onderhoud beperkt zich tot schoonmaken en een druppel olie per zes weken (na die knip beurt).

Heel soms een vastloper op de kortste stand met een opzet kam en dan vol in het haar, echter liep de vorige, budget trimmer continue vast onder alle omstandigheden.

Ik ben dik tevreden, dat ie niet snoerloos is betekend dat je nooit krijgt te kampen met een uitgeputte accu en tijdens het knippen en scheren wandel ik toch niet door het huis. Het best wel hoge gewicht maakt het makkelijker hanteerbaar en vooral veel stiller dan andere trimmers.

Zonder meer een aanrader. Gaat naar verwachting de rest van mn leven mee. Kost misschien dan wel het dubbele maar gaat tien keer langer mee.

bidnietvoorbruinebonen 28-06-2014

En weer een paar jaar later sta ik nog 100% achter bovenstaande. Wat een geweldig ding is dit. Alleen het smeren (met naaimachine olie) doe ik nu voor de knipbeurt in plaats van erna :-)

Edwinvanderw1979 23-04-2012
Geschreven voor: Wahl Color Pro

De eerste tondeuse die ik gekocht heb, na een beetje gegoogled te hebben, kwam ik na de reviews er al snel achter dat deze tondeuze tot de top 3 tondeuzes hoort.
Ik gebruik hem nu al een jaar zo 1 keer in de drie weken, uitstekend apparaat, hier blijkt maar weer dat duurkoop goeie koop is!!!!

Ik raadt hem iedereen aan

MarkM 04-03-2011
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Na twee goedkopere tondeuses te hebben versleten nu toch eens voor de wat duurdere Wahl gegaan. Speciaal gekozen voor een tondeuse met netsnoer omdat deze veel krachtiger is voor dik haar en mijn ervaring met oplaadbare batterijen al na een paar jaar hard achteruitgaan en stukken minder krachtig zijn.

Ik ben erg tevreden, de tondeuse voelt zeer solide aan en opvallend krachtig met weinig geluid. Tenminste in vergelijking met mijn eerdere ervaring met Remington en Philips. De gekleurde opzetkammen zijn handig bedacht en ruim geleverd in een handig koffertje met schaar en olieflesje. Losse onderdelen zijn ook goed verkrijgbaar voor de Wahl, ze maken al 90 jaar tondeuses las ik.

En het belangrijkste is dat deze tondeuse erg goed scheert, het haar voelt heel glad, a clean cut. En deze tondeuse hapt niet!

Made in the U.S.A., dat is tegenwoordig een zeldzaamheid in plaats van al het China werk.

Jeroen1979_ned 29-11-2010
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Goede aflevering door tondeusestore.nl (coolblue).
2 keer mee geschoren, voelt degelijk aan, resultaat goed, veel opzetstukken (10 stuks). Jammer dat er geen opzetstukken tussen de 6 en 10 mm zijn en sommige opzetstukjes zijn licht vervormd. Verder had ik de tondeuse lichter verwacht, en je kunt hem helaas alleen via het lichtnet gebruiken, geen accu dus. Maar verder ben ik dik tevreden!

cdevos 31-08-2010
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Ik heb sinds kort de Wahl Color Pro aangeschaft en deze nu een aantal keren gebruikt.
Ik moet toe geven dit apparaat is niet goedkoop maar zeker zijn centen waard.
Ook ik heb hier voor een paar goedkopere apparaten geprobeerd en zeker niet zonder spijt er van te krijgen.
Deze Wahl Color Pro springt er met vlag en wimpel boven uit en ik zal het ook iedereen aanraden.
Voor mij geen goedkope ellende meer en hou het wel bij de Wahl.

Ariemaiden 24-07-2010
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Na wat goedkope tondeuses te hebben geprobeerd met tegenvallend resultaat, de knoop doorgehakt en de Wahl Color Pro aangeschaft. Wat een verschil met de vorige tondeuses. Deze scheert prima, maakt weinig lawaai en trilt veel minder. Ook voelt het apparaat stevig aan. Is het geld meer dan waard!
Het enige minpuntje is dat de tondeuse in een -overigens stevig- koffertje wordt geleverd waar alles los in ligt en dat is gewoon rommelig. Men had een beter koffertje kunnen ontwerpen.

bartvl 23-01-2010
Geschreven voor: Wahl Color Pro

Dit is de meest geweldige tondeuse die er is! Gisteren ontvangen en vandaag voor het eerst gebruikt. Ik was met 10 minuten klaar, met mijn vorige (Remington) duurde het een uur! Deze tondeuse vliegt over je hoofd en ik beveel hem aan iedereen aan!