Philips HAIRCLIPPER Series 5000 HC5440 - Reviews

Bedrijfstijd
75 min.
Oplaadtijd
8 uur

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

4000ds devil 02-08-2015 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaat. Na vele tondeuse te hebben gehad nu deze Philips gekocht. Voelt degelijk aan, scheert prima. Het enigste punt vind ik dat bij lang haar wegscheren de kam vrij snel vol loopt maar dat hebben de meeste tondeuses met opzet stuk. De pluspunten: traploos instelbaar, snoerloos, degelijkheid, opzet stuk zit goed vast op het apparaat en valt er niet af tijdens het scheren, is prima voor alleen gebruik. Er is duidelijk goed nagedacht voor het schoon maken ervan want je kan de kop er zo van af klikken en er zit een borsteltje bij, zelfde model als van de scheerapparaten. Ik scheer altijd op stand 6 en het resultaat is prima. Weer een prima produkt van Philips.

jeroennnv 24-06-2014 Product maand in bezit

Na 2 keer gebruiken kan ik zeker zeggen dat het een erg fijn apparaat is. Doordat je het ook draadloos kunt gebruiken heb je enorm veel vrijheid in het gebruik. Je hoeft immers niet bij een stopcontact in de buurt te zijn. Dit kan erg handig zijn als je het apparaat bijvoorbeeld In de badkamer wilt gebruiken, zodat je hele huis niet onder de haren zit.
Ik was in het begin nogal huiverig voor het trapsgewijs instellen van het kammetje dat de lengt bepaald. Hiervoor gebruikte ik een tondeuse met vaste kammetjes. Die gebruikte ik meestal op 9mm. Nu durfde ik de Philips niet meteen op 9 te zetten want ik wilde eerste testen of het niet te kort zou zijn. Ik ben toen begonnen op 15. Daarna 12 en toen 9. Het is inderdaad zo dat 9 ook echt 9mm is. Beste handig als je bijvoorbeeld verschillende lengtes wilt in je kapsel.
De verpakking is erg commercieel ingesteld en niet geschikt om het apparaat terug in op te bergen. Dit is erg jammer. De handleiding is geknopt, er staat niet meer in dan je nodig hebt. Alleen het verhaalt van het kammetje, wat de cijfers betekenen en wat de cijfers inhouden hadden er wat mij betreft wel in gemogen. Je komt er wel uit maar om vertrouwen in het apparaat te krijgen zou het handiger zijn.
Al met al een erg goede koop.

EddyNuijen 22-06-2014 Product paar weken in bezit

De tondeuse van Philips is een zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk in te stellen apparaat.Het voordeel is dat deze ook gebruikt kan worden d.m.v de batterij en zeer licht in gebruik is. Het apparaat is gemakkelijk schoon te maken. Dus kort gezegd een zeer prettig apparaat.

SWKnol 26-01-2017

Is het net niet

Oplaadtijd van 8uur, en 75min bedrijfstijd dat haalt hij bij lange niet na 3x te hebben geschoren is hij al leeg! Dat is nog geen 10 minuten.

En daarbij slaat hij ook een boel haar over.

sas68 04-01-2017

dacht een tondeuse te kopen maar kan niet wat ik wil

als ik hem gebruik dan is het heel onregelmatig en slordig.
ik wil gewoon heel kort haar 3 mm en dan overal even kort.

Ingetingelinge 10-05-2016

Handzaam apparaatje

Deze tondeuse ligt lekker in de hand en glijdt soepel door het haar. Wat ook makkelijk is, is dat je hem eenmaal opgeladen, snoerloos kunt gebruiken. Dat werkt nog een stukje fijner. Kortom, een fijn apparaat voor een leuk prijsje.

Zelfkapper 06-01-2016

goede tondeuse met veel lengtestanden

De tondeuse is goed in te stellen op verschillende haarlengtes, en houdt de positie prima vast. Het afgeschoren haar wordt goed weggewerkt, zodat er geen verstopping plaats vindt. Voor sommige plekjes is het werkvlak van de tondeuse aan de grote kant, waarvoor dan even extra aandacht nodig is.

Prototype 10-09-2015

Veel potentie, maar gemiste kans.

Degelijk gebouwd trimapparaat met veel mogelijkheden over hoe kort je je haar wil trimmen.
Gaat dagen lang mee zonder op te laden, wat vanzelfsprekend erg fijn is.
Makkelijk schoon te maken met bijgeleverd kwastje en heeft geen olie nodig.
Al met al een degelijk trimapparaat dat maar weinig onderhoud nodig heeft.
Waar ik minder tevreden over ben is de opzetkam, deze is echt ontzettend groot waardoor het kort ( 1 a 2 mm ) trimmen van je baard erg lastig word.
Vooral de plekken onder de kaaklijn, neus en oren worden simpelweg niet goed geraakt doordat de kam in de weg zit, na meerdere malen er in verschillende richtingen overheen te zijn gegaan was het resultaat zoals gewenst.
Onder de kaaklijn moet ik echter de kam verwijderen omdat ik er anders echt niet bij kom, om dit dat op goed gevoel te trimmen.
Erg zonde want dit had verholpen kunnen worden door het toevoegen van een kleinere opzetkam voor de baard.
Er is ook geen andere opzetkam te koop voor dit model, terwijl het apparaat vrijwel identiek is aan de /80 die dit wel heeft.
Ook is er geen tasje of doosje waar je het trimapparaat in kunt opbergen, voor mij persoonlijk geen groot probleem ( heb zelf al een tasje hier voor ) maar het zou een fijne toevoeging zijn.
Zou iedereen aanraden om voor de /80 variant te gaan want daar is eigenlijk alles opgelost wat dit apparaat tekort komt.

Chris1981 29-08-2015

Deze tondeuse doet zijn werk goed

Prima tondeuse die makkelijk schoon is te maken. Lengte verandering van opzetstuk is een uitvinding doormiddel van een draaiwiel. Ook kan je net als bij de Philips scheerapparaten de kop van het apparaat loshalen en dit makkelijk schoon maken.

Bij het trimmen van lang haar loopt het opzetstuk vol waardoor je deze van het apparaat los moet doen om het haar te verwijderen.

Verder een prima apparaat waarvan het opzet stuk er niet van af valt tijdens het scheren.

whaan78 22-07-2015

Super handige en snelle haartrimmer!

Is gemakkelijk in gebruik en zowel met als zonder snoer te gebruiken. Pakt het haar goed en accuraat en is heerlijk snel. Top aankoop wat mij betreft...

Sjon 11-04-2015

Prima apparaat en niet duur!

Mijn vorige tondeuze was ook een Philips. Met snoer. Deze is snoerloos en dat is erg handig. Ook geeft het me een goed gevoel een Philips te hebben gekocht, ondanks dat het apparaat zelf buiten Nederland is gemaakt.

Antoon2 07-12-2014

Haren blijven op het apparaat liggen en loopt daardoor vast.

Ik vind het een slecht apparaat doordat de afgeknipte haren aan het mes blijven liggen waardoor het apparaat vast loopt.

Hairclipper 01-09-2014

Hairclipper HC5440/16

De Philips Hairclipper HC5440/16 oogt modern en is niet belachelijk moeilijk ingepakt. De verpakking is eenvoudig te openen, dus zal geen vervelende situaties opleveren voor ouderen en/of mensen met bepaalde lichamelijke problemen zoals reuma o.i.d. (++)

Helaas zit er geen opberg box of hoesje bij. Dit zou prettig zijn om de Hairclipper HC5440/16 niet tegen de tandenborstel aan te hoeven leggen in een toilettas bijvoorbeeld. (-)

De instellingen in de hoogte is eenvoudig, maar 23 stappen vind ik persoonlijk aan de royale kant. (+/-)
De kam is wel erg stevig/stabiel en kan niet (per ongeluk) ingeschoven worden tijdens gebruik. (+)

De Hairclipper HC5440/16 is als tondeuse lastig in gebruik, wanneer je dit zelf doet. (-)
Wanneer je hulp krijgt is het gebruik goed te noemen. (+)
Als baardtrimmer is de Hairclipper HC5440/16 niet krachtig genoeg en laat met de 0,5mm net iets te veel baardhaar staan. (+/-) Verder moet er te veel “tegendraads” geschoren worden voor een goed resultaat. (-/-)

De Hairclipper HC5440/16 is licht van gewicht en dat is prettig bij langdurig gebruik. (++) Helaas maakt de Hairclipper HC5440/16 veel lawaai. (-) Dat is vooral lastig bij het gebruik rond de oren, daar tegenover staat wel weer, dat het gebruik van de Hairclipper HC5440/16 rond de oren prettiger is. (+)
Het trillen in de hand is minder vervelend dan de WAHL. (+)

Doordat de Hairclipper HC5440/16 slechts 1 kam heeft, welke traploos in te stellen is, werkt dat prettiger dan wanneer er meerdere kammen verwisseld dienen te worden. (++) Verder is de Hairclipper HC5440/16 per mm van 1 t/m 23 mm in te stellen, terwijl losse kammen vaak per 3mm optellen/verspringen. (+)

De Hairclipper HC5440/16 is goed te gebruiken door links- en rechtshandigen, doordat de aan- en uitschakelaar en de traploze instelling in het midden van het apparaat zijn geplaatst en niet aan de linker of rechterkant (zoals bij de WAHL). (+)

De Hairclipper HC5440/16 is direct voor gebruik beschikbaar wanneer je deze uit de verpakking neemt. (+) In veel beschrijvingen staat vaak vermeld dat het apparaat eerst 24 uur opgeladen dient te worden. Wanneer de accu van de Hairclipper HC5440/16 tijdens gebruik leeg zou raken is dat geen probleem, want de Hairclipper HC5440/16 is ook op de netspanning te gebruiken. (+)

Samenvattend geef ik de Hairclipper HC5440/16 een eindcijfer 7½.

Hairclipper 27-08-2014 Product paar weken in bezit

Test Philips Hairclipper HC5440/16

Testperiode 9-08-2014 tot 27-08-2014.

In onderstaande review maak ik de vergelijking met 2 apparaten welke ik al vele jaren gebruik en voor mij dus een referentiekader is. Het betreft de WAHL Super Taper, een professionele tondeuse op elektriciteit en de Panasonic ER230, een oplaadbare baardtrimmer welke ook op de (rechtstreekse) stroombron te gebruiken is.

Ik ben een man van 44 jaar en heb geen scheerapparaat, maar gebruik met enige regelmaat een baardtrimmer. Verder heb ik kort haar en houd dit zelf (met hulp) bij met een tondeuse.

De Hairclipper HC5440/16 is als tondeuse moeilijker in gebruik dan mijn WAHL, wanneer je dit zelf doet. (-)
Wanneer je hulp krijgt is het gebruik goed te noemen. (+)

De Hairclipper HC5440/16 is licht van gewicht en dat is prettig bij langdurig gebruik. (++) Helaas maakt de Hairclipper HC5440/16 veel lawaai t.o.v. mijn WAHL. (-) Dat is vooral lastig bij het gebruik rond de oren, daar tegenover staat wel weer, dat het gebruik van de Hairclipper HC5440/16 rond de oren prettiger is. (+)
Het trillen in de hand is minder vervelend dan de WAHL. (+)

De Hairclipper HC5440/16 is direct voor gebruik beschikbaar wanneer je deze uit de verpakking neemt. (+) In veel beschrijvingen staat vaak vermeld dat het apparaat eerst 24 uur opgeladen dient te worden.Wanneer de accu van de Hairclipper HC5440/16 tijdens gebruik leeg zou raken is dat geen probleem, want de Hairclipper HC5440/16 is ook op de netspanning te gebruiken. (+)

Samenvattend geef ik de Hairclipper HC5440/16 een eindcijfer 7½.

pilske 07-08-2014

Tevreden klant

Gisteren voor eerste keer deze tondeuse gebruikt. Ik gebruik 2x per week een tondeuse of scheermesje.
Ik heb deze Tondeuse, de Phillips HC5440/16, gekregen om te testen.
Normaal gebruik ik een tondeuse vanuit de kappersgroothandel. Deze zijn zwaarder en makkelijker instelbaar. Nadeel daarvan is dat die bekabeld is. Of ik gebruik een scheermesje
Ik vind het voordeel van deze Philips dat hij draadloos is. Vond de beschrijving wel zeer summier, om zeker van te zijn of je ten alle tijden het kammetje erop moet klikken en/of je de tondeuse zonder dit kammetje ook kon gebruiken.Beiden functioneert prima.
Het instellen van de lengte van de aantal mm werkt ook zeer gebruiksvriendelijk en hij scheert met gemak. Alleen scheert deze net niet kort genoeg wat ik wens, wat als “nadeel” kan werken dat ik 1x per week meer “moet “scheren.
Schoonmaken gaat ook zeer makkelijk.
De vorm en het gewicht is ook prima op basis van prijskwaliteit verhouding.
Ben alleen benieuwd gezien deze prijs kwaliteit verhouding hoelang deze tondeuse mee zal gaan.Qua scherpte van het mesje, maar ook qua batterij, hoe vaak kan je deze opladen alvorens hij in batterij capaciteit af zal nemen
Vind het alleen jammer dat er geen opbergtasje voor de tondeuse en accessoires bij zit.
Nu moet je alles los opbergen.
Al met al eindoordeel: gebruiksvriendelijk, werkt prima, ligt goed in de hand, en design is prima. Krijgt van mij toch zeker een dikke 7

pilske 07-08-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze Tondeuse, de Phillips HC5440/16, gekregen om te testen.
Schoonmaken gaat ook zeer makkelijk.
De vorm en het gewicht is ook prima op basis van prijskwaliteit verhouding.
Nu moet je alles los opbergen.

andre1971 21-06-2014

prima apparaat met goed resultaat

Ik heb 'm een paar weken in huis en hij bevalt prima. Hij doet wat ie moet doen. Nadeel voor mij is dat ik een hele kale kop wil. Dat lukt hier niet mee maar als begin (om een beetje voor te trimmen als de haren wat langer zijn) en de rest met een mesje is dit een prima apparaat. Ik gebruik 'm alleen op de kortst mogelijk stand. Het is jammer dat ie niet onder de douche kan. Het ideale apparaat voor mij scheert helemaal glad en kan onder de douche. Een pluspunt is de lange gebruikstijd. Het apparaat ligt fijn in de hand. Het design is niet mijn smaak. Hij is niet modern, niet retro, net niks eigenlijk. Maar daar koop je 'm niet voor. Schoonmaken gaat snel en eenvoudig.
Kortom, een prima apparaat dat zeker is aan te bevelen.

MRVZ 21-06-2014 Product paar weken in bezit

Normaal gesproken scheer ik mijn hoofd met een wegwerpscheermesje, en trim ik mijn baard met behulp van een kam en een schaar.

Ik had gehoopt dat ik deze tondeuse zowel voor mijn hoofd als mijn baard zou kunnen gebruiken. Helaas scheert hij naar mijn smaakt toch niet kort genoeg voor mijn hoofd. Ik gebruik daarvoor nog steeds liever een wegwerpmesje.

Als baardtrimmer bevalt deze tondeuse zeer goed. Door het opzetstuk met veel verschillende standen is het eenvoudig de juiste lengte in te stellen. Hij scheert prettig en gelijkmatig, mijn baard ziet er keurig verzorgd uit. Op de allerverste stand blijft het opzetstuk af en toe haken in mijn baardharen, maar dat komt misschien meer door de textuur van mijn baardhaar dan dat het product niet degelijk zou zijn. Op de overige standen heb ik daar geen last van.

De tondeuse was al snel genoeg opgeladen om zonder snoer goed te gebruiken. Ik heb 'm nu een aantal keer gebruikt en nog niet bij hoeven laden. Hij ligt prettig in de hand, het gewicht voelt degelijk - niet te zwaar of te licht.

De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Ik zou deze tondeuse zeker aanraden voor baarddragers, en indien je geen volledig glad hoofd, maar juist wel wat haar wilt behouden ook zeker voor het trimmen van het hoofdhaar. Vier sterren.

Jan Test 20-06-2014 Product maand in bezit

Ik heb deze Tondeuse, de Phillips HC5440/16, gekregen om te testen. Al jaren scheer ik mijn hoofd met een Wahl Pro Clip. Laatst genoemde Tondeuse bevalt mij zeer goed, alleen heeft deze als nadeel dat die niet draadloos is. Dus een Tondeuse op accu zou een goede vervanger zijn.
Bij het uitpakken werd ik aangenaam verrast. De Phillips HC5440, is licht, en ligt lekker in de hand. De tondeuse oogt degelijk, en voelt ook zo aan. Wat mij ook opvalt is dat de tondeuse per millimeter in te stellen is, van stand 1 t/m 23. Beschrijvingen lees ik nooit, en het gebruik van deze tondeuse wijst zich vanzelf.
Bij het gebruik van de tondeuze valt mij op dat hij veel geluid maakt. Tijdens het scheren van mijn hoofd (stand 3), valt mij op dat er haartjes blijven staan. ook na diverse malen scheren, bleven er nog haartjes staan. Uiteindelijk had ik wel een gewenst resultaat, maar mijns inziens moest ik veel te veel keren over mijn hoofd scheren. De kam voelt goed aan, en steekt niet in mijn hoofd. De kam is wel behoorlijk lang, en dit is behoorlijk lastig om bij de oren een goed resultaat te krijgen.

Ook maar eens proberen om andere lichaamsdelen te scheren. Hiervoor heb ik stand 1 gebruikt. Maar dan gaan de mesjes wel heel dicht over de huid, en na drie maal scheren kon ik op zoek naar de verbandtrommel. Dus let op bij de kortste stand.

Pluspunten:
handzaam
degelijk
per mm instelbaar
zelf slijpende mesjes.
mesjes hoeven niet gesmeerd te worden
mesjes afwasbaar onder de kraan
accuduur

Minpunten:
geluid
kam te lang
lang scheren voor gewenst resultaat

pandabeest 19-06-2014 Product maand in bezit

6,5
We hebben deze tondeuse (HC5440/16) ter test gekregen. Al jaren gebruik ik een BaByliss for Men en bevalt zeer goed in gebruik.
Bij het uitpakken van de Philips waren we aangenaam verrast. Licht, compleet, veel makkelijker in te stellen, minder kans op de mesjes die vol haar komen te zitten en leek ons zeer hanteerbaar.
Vooral de mesjes die niet vol haar komen te zitten leek ons een groot voordeel. De BaByliss moet je om de 2 halen ‘leegvegen’ wil je een goed resultaat krijgen.
Vol goede moed begonnen we aan ons project (=lees: mijn hoofd). Na de eerste halen schudde mijn vriendin haar hoofd. Nee, dit gaat het niet worden. Vol goede moed ging ze verder en 20 min. later zag ik er nog steeds als een stekelvarken uit. Delen geschoren met uitstekende piekjes. Uiteindelijk hebben we de BaByliss er maar bijgehaald om de klus af te maken.
Bewust heb ik geen recensies gelezen van dit product voor het schrijven van deze. Nu zie ik dat veel mensen de klacht hadden die wij ook hadden. Oneven afgeschoren haartjes. Dit schijnt door te hard drukken te komen. Daarom wil ik de tondeuse het voordeel van de twijfel geven en gaan we hem nog een keer testen zonder hard te drukken.
Dit neemt echter 1 groot nadeel niet weg. De ‘haargeleider’ is te lang. Je moet een halve centimeter voor het te scheren oppervlak beginnen en dat is zeker in de buurt van het oor vrij lastig. De kapper gebruikt hier ook altijd een scheermes of kleinere tondeuse voor. Andere tondeuses hebben een korter haargeleidertje van een paar millimeter.