Philips HAIRCLIPPER Series 5000 HC5440

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HAIRCLIPPER Series 5000 HC5440 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Theo 14-07-2019

Nog steeds de beste

Na me te hebben laten verleiden om een Remmington te kopen heb ik deze toch weer besteld. Per millimeter intstelbaar, comfortabel en helemaal niet duur.

Pluspunten

• Per mm instelbaar
  • Comfortabel

Minpunten

• Kwetsbaar opzetstuk

Peerke 08-07-2018

Jammer maar helaas

Gekocht in 2015 was zeer tevreden maar helaas doet het apparaat het nu niet meer de mesje werken niet meer as draait wel maar mes beweegt niet meer. ik lees dit meer bij reviews over dit apparaat.
Philips wat een slechte tondeuse een dikke onvoldoende

Minpunten

• 3 jaar in gebruik maar werkt nu niet meer

Maarten 18-01-2018

Te grote opzet kam, daardoor niet bruikbaar

Kort geleden gekocht ter vervanging van babyliss tondeuse. De belachelijk grote opzetkam kan de bollingen van mijn schedel niet aan waardoor niet alle plekken op de zelfde lengte van 3 mm geschoren kunnen worden. Probleem dat de veel kleinere opzetkam van Babyliss niet had. Daar had je weliswaar drie verschillende opzetkammen maar die werkten tenminste! Hopeloos apparaat. Breng het wel naar de kringloop en ga op zoek naar een wel effectieve tondeuse.

Pluspunten

• Tja

Minpunten

• Doet niet wat hij moet doen
  • Opzetkam te groot

4000ds devil 02-08-2015

Fijn apparaat. Na vele tondeuse te hebben gehad nu deze Philips gekocht. Voelt degelijk aan, scheert prima. Het enigste punt vind ik dat bij lang haar wegscheren de kam vrij snel vol loopt maar dat hebben de meeste tondeuses met opzet stuk. De pluspunten: traploos instelbaar, snoerloos, degelijkheid, opzet stuk zit goed vast op het apparaat en valt er niet af tijdens het scheren, is prima voor alleen gebruik. Er is duidelijk goed nagedacht voor het schoon maken ervan want je kan de kop er zo van af klikken en er zit een borsteltje bij, zelfde model als van de scheerapparaten. Ik scheer altijd op stand 6 en het resultaat is prima. Weer een prima produkt van Philips.

Hairclipper 27-08-2014

Test Philips Hairclipper HC5440/16

Testperiode 9-08-2014 tot 27-08-2014.

In onderstaande review maak ik de vergelijking met 2 apparaten welke ik al vele jaren gebruik en voor mij dus een referentiekader is. Het betreft de WAHL Super Taper, een professionele tondeuse op elektriciteit en de Panasonic ER230, een oplaadbare baardtrimmer welke ook op de (rechtstreekse) stroombron te gebruiken is.

Ik ben een man van 44 jaar en heb geen scheerapparaat, maar gebruik met enige regelmaat een baardtrimmer. Verder heb ik kort haar en houd dit zelf (met hulp) bij met een tondeuse.

De Philips Hairclipper HC5440/16 oogt modern en is niet belachelijk moeilijk ingepakt. De verpakking is eenvoudig te openen, dus zal geen vervelende situaties opleveren voor ouderen en/of mensen met bepaalde lichamelijke problemen zoals reuma o.i.d. (++)

Helaas zit er geen opberg box of hoesje bij. Dit zou prettig zijn om de Hairclipper HC5440/16 niet tegen de tandenborstel aan te hoeven leggen in een toilettas bijvoorbeeld. (-)

De instellingen in de hoogte is eenvoudig, maar 23 stappen vind ik persoonlijk aan de royale kant. (+/-)
De kam is wel erg stevig/stabiel en kan niet (per ongeluk) ingeschoven worden tijdens gebruik. (+)

De Hairclipper HC5440/16 is als tondeuse moeilijker in gebruik dan mijn WAHL, wanneer je dit zelf doet. (-)
Wanneer je hulp krijgt is het gebruik goed te noemen. (+)
Als baardtrimmer is de Hairclipper HC5440/16 niet krachtig genoeg en laat met de 0,5mm net iets te veel baardhaar staan. (+/-) Verder moet er te veel “tegendraads” geschoren worden voor een goed resultaat. (-/-)

De Hairclipper HC5440/16 is licht van gewicht en dat is prettig bij langdurig gebruik. (++) Helaas maakt de Hairclipper HC5440/16 veel lawaai t.o.v. mijn WAHL. (-) Dat is vooral lastig bij het gebruik rond de oren, daar tegenover staat wel weer, dat het gebruik van de Hairclipper HC5440/16 rond de oren prettiger is. (+)
Het trillen in de hand is minder vervelend dan de WAHL. (+)

Doordat de Hairclipper HC5440/16 slechts 1 kam heeft, welke traploos in te stellen is, werkt dat prettiger dan wanneer er meerdere kammen verwisseld dienen te worden. (++) Verder is de Hairclipper HC5440/16 per mm van 1 t/m 23 mm in te stellen, terwijl losse kammen vaak per 3mm optellen/verspringen. (+)

De Hairclipper HC5440/16 is goed te gebruiken door links- en rechtshandigen, doordat de aan- en uitschakelaar en de traploze instelling in het midden van het apparaat zijn geplaatst en niet aan de linker of rechterkant (zoals bij de WAHL). (+)

De Hairclipper HC5440/16 is direct voor gebruik beschikbaar wanneer je deze uit de verpakking neemt. (+) In veel beschrijvingen staat vaak vermeld dat het apparaat eerst 24 uur opgeladen dient te worden.Wanneer de accu van de Hairclipper HC5440/16 tijdens gebruik leeg zou raken is dat geen probleem, want de Hairclipper HC5440/16 is ook op de netspanning te gebruiken. (+)

Samenvattend geef ik de Hairclipper HC5440/16 een eindcijfer 7½.

pilske 07-08-2014

Gisteren voor eerste keer deze tondeuse gebruikt. Ik gebruik 2x per week een tondeuse of scheermesje.
Ik heb deze Tondeuse, de Phillips HC5440/16, gekregen om te testen.
Normaal gebruik ik een tondeuse vanuit de kappersgroothandel. Deze zijn zwaarder en makkelijker instelbaar. Nadeel daarvan is dat die bekabeld is. Of ik gebruik een scheermesje
Ik vind het voordeel van deze Philips dat hij draadloos is. Vond de beschrijving wel zeer summier, om zeker van te zijn of je ten alle tijden het kammetje erop moet klikken en/of je de tondeuse zonder dit kammetje ook kon gebruiken.Beiden functioneert prima.
Het instellen van de lengte van de aantal mm werkt ook zeer gebruiksvriendelijk en hij scheert met gemak. Alleen scheert deze net niet kort genoeg wat ik wens, wat als “nadeel” kan werken dat ik 1x per week meer “moet “scheren.
Schoonmaken gaat ook zeer makkelijk.
De vorm en het gewicht is ook prima op basis van prijskwaliteit verhouding.
Ben alleen benieuwd gezien deze prijs kwaliteit verhouding hoelang deze tondeuse mee zal gaan.Qua scherpte van het mesje, maar ook qua batterij, hoe vaak kan je deze opladen alvorens hij in batterij capaciteit af zal nemen
Vind het alleen jammer dat er geen opbergtasje voor de tondeuse en accessoires bij zit.
Nu moet je alles los opbergen.
Al met al eindoordeel: gebruiksvriendelijk, werkt prima, ligt goed in de hand, en design is prima. Krijgt van mij toch zeker een dikke 7

jeroennnv 24-06-2014

Na 2 keer gebruiken kan ik zeker zeggen dat het een erg fijn apparaat is. Doordat je het ook draadloos kunt gebruiken heb je enorm veel vrijheid in het gebruik. Je hoeft immers niet bij een stopcontact in de buurt te zijn. Dit kan erg handig zijn als je het apparaat bijvoorbeeld In de badkamer wilt gebruiken, zodat je hele huis niet onder de haren zit.
Ik was in het begin nogal huiverig voor het trapsgewijs instellen van het kammetje dat de lengt bepaald. Hiervoor gebruikte ik een tondeuse met vaste kammetjes. Die gebruikte ik meestal op 9mm. Nu durfde ik de Philips niet meteen op 9 te zetten want ik wilde eerste testen of het niet te kort zou zijn. Ik ben toen begonnen op 15. Daarna 12 en toen 9. Het is inderdaad zo dat 9 ook echt 9mm is. Beste handig als je bijvoorbeeld verschillende lengtes wilt in je kapsel.
De verpakking is erg commercieel ingesteld en niet geschikt om het apparaat terug in op te bergen. Dit is erg jammer. De handleiding is geknopt, er staat niet meer in dan je nodig hebt. Alleen het verhaalt van het kammetje, wat de cijfers betekenen en wat de cijfers inhouden hadden er wat mij betreft wel in gemogen. Je komt er wel uit maar om vertrouwen in het apparaat te krijgen zou het handiger zijn.
Al met al een erg goede koop.

EddyNuijen 22-06-2014

De tondeuse van Philips is een zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk in te stellen apparaat.Het voordeel is dat deze ook gebruikt kan worden d.m.v de batterij en zeer licht in gebruik is. Het apparaat is gemakkelijk schoon te maken. Dus kort gezegd een zeer prettig apparaat.

MRVZ 21-06-2014

Normaal gesproken scheer ik mijn hoofd met een wegwerpscheermesje, en trim ik mijn baard met behulp van een kam en een schaar.

Ik had gehoopt dat ik deze tondeuse zowel voor mijn hoofd als mijn baard zou kunnen gebruiken. Helaas scheert hij naar mijn smaakt toch niet kort genoeg voor mijn hoofd. Ik gebruik daarvoor nog steeds liever een wegwerpmesje.

Als baardtrimmer bevalt deze tondeuse zeer goed. Door het opzetstuk met veel verschillende standen is het eenvoudig de juiste lengte in te stellen. Hij scheert prettig en gelijkmatig, mijn baard ziet er keurig verzorgd uit. Op de allerverste stand blijft het opzetstuk af en toe haken in mijn baardharen, maar dat komt misschien meer door de textuur van mijn baardhaar dan dat het product niet degelijk zou zijn. Op de overige standen heb ik daar geen last van.

De tondeuse was al snel genoeg opgeladen om zonder snoer goed te gebruiken. Ik heb 'm nu een aantal keer gebruikt en nog niet bij hoeven laden. Hij ligt prettig in de hand, het gewicht voelt degelijk - niet te zwaar of te licht.

De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Ik zou deze tondeuse zeker aanraden voor baarddragers, en indien je geen volledig glad hoofd, maar juist wel wat haar wilt behouden ook zeker voor het trimmen van het hoofdhaar. Vier sterren.

Jan Test 20-06-2014

Ik heb deze Tondeuse, de Phillips HC5440/16, gekregen om te testen. Al jaren scheer ik mijn hoofd met een Wahl Pro Clip. Laatst genoemde Tondeuse bevalt mij zeer goed, alleen heeft deze als nadeel dat die niet draadloos is. Dus een Tondeuse op accu zou een goede vervanger zijn.
Bij het uitpakken werd ik aangenaam verrast. De Phillips HC5440, is licht, en ligt lekker in de hand. De tondeuse oogt degelijk, en voelt ook zo aan. Wat mij ook opvalt is dat de tondeuse per millimeter in te stellen is, van stand 1 t/m 23. Beschrijvingen lees ik nooit, en het gebruik van deze tondeuse wijst zich vanzelf.
Bij het gebruik van de tondeuze valt mij op dat hij veel geluid maakt. Tijdens het scheren van mijn hoofd (stand 3), valt mij op dat er haartjes blijven staan. ook na diverse malen scheren, bleven er nog haartjes staan. Uiteindelijk had ik wel een gewenst resultaat, maar mijns inziens moest ik veel te veel keren over mijn hoofd scheren. De kam voelt goed aan, en steekt niet in mijn hoofd. De kam is wel behoorlijk lang, en dit is behoorlijk lastig om bij de oren een goed resultaat te krijgen.

Ook maar eens proberen om andere lichaamsdelen te scheren. Hiervoor heb ik stand 1 gebruikt. Maar dan gaan de mesjes wel heel dicht over de huid, en na drie maal scheren kon ik op zoek naar de verbandtrommel. Dus let op bij de kortste stand.

Pluspunten:
handzaam
degelijk
per mm instelbaar
zelf slijpende mesjes.
mesjes hoeven niet gesmeerd te worden
mesjes afwasbaar onder de kraan
accuduur

Minpunten:
geluid
kam te lang
lang scheren voor gewenst resultaat

pandabeest 19-06-2014

We hebben deze tondeuse (HC5440/16) ter test gekregen. Al jaren gebruik ik een BaByliss for Men en bevalt zeer goed in gebruik.
Bij het uitpakken van de Philips waren we aangenaam verrast. Licht, compleet, veel makkelijker in te stellen, minder kans op de mesjes die vol haar komen te zitten en leek ons zeer hanteerbaar.
Vooral de mesjes die niet vol haar komen te zitten leek ons een groot voordeel. De BaByliss moet je om de 2 halen ‘leegvegen’ wil je een goed resultaat krijgen.
Vol goede moed begonnen we aan ons project (=lees: mijn hoofd). Na de eerste halen schudde mijn vriendin haar hoofd. Nee, dit gaat het niet worden. Vol goede moed ging ze verder en 20 min. later zag ik er nog steeds als een stekelvarken uit. Delen geschoren met uitstekende piekjes. Uiteindelijk hebben we de BaByliss er maar bijgehaald om de klus af te maken.
Bewust heb ik geen recensies gelezen van dit product voor het schrijven van deze. Nu zie ik dat veel mensen de klacht hadden die wij ook hadden. Oneven afgeschoren haartjes. Dit schijnt door te hard drukken te komen. Daarom wil ik de tondeuse het voordeel van de twijfel geven en gaan we hem nog een keer testen zonder hard te drukken.
Dit neemt echter 1 groot nadeel niet weg. De ‘haargeleider’ is te lang. Je moet een halve centimeter voor het te scheren oppervlak beginnen en dat is zeker in de buurt van het oor vrij lastig. De kapper gebruikt hier ook altijd een scheermes of kleinere tondeuse voor. Andere tondeuses hebben een korter haargeleidertje van een paar millimeter.

JochemKoole 17-06-2014

Al ruim 10 jaar scheer ik wekelijks mijn hoofd kaal. Hiervoor gebruikte ik een tondeuse die ik al jaren in bezit heb. Een degelijk apparaat, maar in vergelijk met die tondeuse is deze Philips trimmer een verademing. Hij is een stuk lichter, ligt beter in de hand en door zijn lange accuduur (75 minuten) kan ik er weken achter elkaar mee uit de voeten.

Het enige nadeel is dat korte afgeschoren haren op de kop blijven liggen. Hierdoor moet ik de trimmer tijdens het scheren regelmatig uitzetten en met het meegeleverde borsteltje afborstelen.

heijnen040 10-06-2014

Ik gebruik deze om mijn hoofd te scheren, zonder opzetstuk. Ligt prettig in de hand. Krachtig (prettig!) motortje in vergelijking met andere tondeuses. Ook handig is dat de kop onder de kraan af te spoelen is. Accuduur is lang terwijl de oplaadtijd juist kort is. Er had wel een opbergtasje bij mogen zitten voor de accessoires.

Jasper_W 06-06-2014

Eenvoudig en mooi vormgegeven tondeuse. Gebruik wijst voor zich, is al netjes opgeladen bij het uitpakken. De kam die er op/bij zit is voor mij niet relevant. Het resultaat zonder kam is voor mij helemaal prima. Ik laat de kam er dan ook maar af, anders blijf ik draaien aan het wieltje om de kam te verstellen.

Duurzaamheid moet nog blijken, maar ik ben tevreden voor nu!