Panasonic ER1611

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic ER1611 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Roland Michels 22-08-2018

Perfecte tondeuse

Geschreven voor: Panasonic ER1611

Ligt goed in de hand en scheert als een tierelier. Bij vorige tondeuses (3 verschillende) moest ik 5 à 6 keer mijn hoofd rondgaan voor een goed resultaat. Nu is 1 à 2 keer voldoende. Het apparaat vervuilt aan de binnenzijde nauwelijks, afgezien van een enkel haartje. Ook dat was bij vorige tondeuses wel anders; een heel nest van haren in het inwendige.
Ook zeer geschikt voor baard, snor en ander lichaamshaar. Werkelijk een aanrader!

Pluspunten:
1. Scheert bijzonder goed.
2. Voldoende opzetkammen.
3. Via lichtnet of accu te gebruiken.
4. Ligt goed in de hand.
5. Weinig herrie.
6. Vervuilt inwendig praktisch niet.
7. Opbergmogelijkheid voor de 3 opzetkammen.

Minpunten:
1. Hoge prijs (ca. € 140,-)
2. Geen opbergmogelijkheid voor olieflesje en borstel.
(Eén opzetkam op apparaat laten zitten en flesje + borstel in 3e opbergvak is werkbaar
alternatief.)

Deze 2 minpunten zijn de reden waarom ik het apparaat een 9 geef en geen 10.

Pluspunten

• Zie tekst

Minpunten

• Zie tekst

RAAFCW 24-01-2018

Elke cent waard!

Geschreven voor: Panasonic ER1611

Al veel tondueses gehad van Philips, Babyliss, Remmington etc, maar nooit een professioneel apparaat. Deze van Panasonic is bijna twee keer zo duur, maar elke cent waard. Ik gebruik hem nu 3 maanden, bijna wekelijks voor mijn haar en baard.
Als je net als ik je eigen haar scheert, doe jezelf een lol en koop een goede tonduese zoals deze. Krachtig, scherp, snel en precies. De opzetkammetjes zijn veel steviger dan wat ik gewend ben. De batterij gaat lang mee en hij scheert mooi gelijkmatig. Ik koop voortaan alleen nog maar professionele kwaliteit en verwacht dat deze erg lang meegaat.

Pluspunten

• snel
  • krachtig
  • goede accu
  • stil

Minpunten

• redelijk zwaar
  • niet waterdicht

Arjen 13-12-2017

Juiste keus

Geschreven voor: Panasonic ER1611

Is een degelijk en professionele tondeuse die goed en degelijk in de hand ligt en het resultaat is geweldig. Is wel een aanschaf maar zeker de moeite waard.

Jerrydude 22-05-2017

Beste koop

Geschreven voor: Panasonic ER1611

Het is een "prettig" zware tondeuse. Je krijgt meer voor je geld! Hij doet het goed en gelijkmatig. Alles wat je nodig hebt, zit er bij, verschillende opzet kammen, borstel, olie, houder, en lader.
Ik zou hem weer kopen !

Pluspunten

• Stevig
  • prettig geluid

Philos 20-05-2014
Geschreven voor: Panasonic ER1611

Ik was verbaasd dat er voor deze tondeuse nog geen review gegeven was.
Ik "knip" meestal zelf mijn haar, lekker makkelijk op 1 lengte, maar irriteerde me wel aan het trekken van mijn oude tondeuse, en het deit dat het nooit helemaal netjes werd. Bij de kapper zag ik deze tondeuse en merkte daar het verschil met mijn eigen apparaat. De kapper, toen ik hem er naar vroeg, was laaiend enthousiast over dit model en dat is de reden waarom ik deze gekocht heb, ik wil nu graag mijn ervaringen delen:

Ik gebruik de tondeuse nu ongeveer 3 maanden en het verschil met zijn voorgangers (Philips en Babyliss) van tussen de 40 en 60 euro is groot.
Er is een behoorlijk prijsverschil tussen de Panasonic en mijn vorige tondeuses, hij kost het dubbele van wat ik tot dan toe voor een tondeuse heb uitgegeven maar wat ben ik blij dat ik hem heb gekocht.
De Philips die deze vervangt was best een redelijk apparaat alleen trok hij aan mijn haar, liep het mes vol met haar waardoor je tussendoor iedere keer haar moest wegblazen en het resultaat was nooit helemaal goed, hobbeltjes op het kapsel en hier en daar nog een eigenwijs haartje. Het was niet echt plezierig om mijn haar te "knippen" en daarom liet ik het wel eens wat langer staan.

De Panasonic daarentegen is van een heel ander kaliber, hij gaat door mijn haar alsof het er niet is, trekt niet, laat niets staan, maakt geen "sporen" werkt supersnel en na 1 keer over je haar ben je klaar, voor alle zekerheid doe ik het nog een tweede keer, maar geen zes of zeven keer meer als met de vorige.
Het resultaat is absoluut perfect en uniform, niemand zal meer zien dat je het zelf hebt gedaan, eindelijk resultaat als van de kapper.

De afstandhouders voor de verschillende lengten haar zijn ook niet van die wankele verstelbare plastic dingen maar zijn hard kunststof en solide. Met de opzet kammen kun je in stappen van 3 mm de lengte instellen en zonder kam kun je nog tussen de 0.8 en 2mm instellen met het draaiwiel op de machine.

Conclusie : voor de hoge prijs krijg je een absoluut professionele machine in de beste kwaliteit

+ Hij gaat door het haar alsof het er niet is.
+ Als je vaak je haar wilt bijhouden kun je ook 1mm korter
+ De kam verstopt niet en de haren worden niet verbogen waardoor je een mooi resultaat krijgt.
+ Hij werkt zeer grondig, na de eerste "overgang" staan er nog een paar eigenwijze haartjes, na de 2e keer niets meer.
+ je kunt onderdelen kopen en vervangen.
+ Binnen een uur opgeladen en dan 50 minuten gebruiken.
+ baard en lichaamsbeharing geven geen probleem.
+ Goede bouwkwaliteit.
+ kan ook met netsnoer gebruikt worden mocht de accu leeg zijn.

- Prijs