Philips Headgroom QC5580

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Headgroom QC5580 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bert Meloen 19-09-2020

Puik apparaat!

Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Als ik het goed lees, kan ik op deze manier mijn oude review vervangen. Ik heb na 3 jaar 9 maanden met ± 150 scheerbeurten (1x p 9 dagen) , een nieuw apparaat gekocht omdat de motor niet meer wilde. Nu blijkt dat ik de laatste tijd? de verkeerde oplader heb gebruikt.. Juiste oplader r aan en hij doet het weer. Dus, review bij dezen herzien: apparaat is top! (En ik heb er nu 2 haha).

update van deze review
===================================

Ik heb dit als 3e apparaat gekocht om zelf mijn hoofd te kunnen scheren. De 2 anderen waren meer traditionele tondeuses. Dit apparaat was/is echt een uitkomst, want erg makkelijk om zelf alleen te gebruiken, ook met slecht licht/spiegels. Nadeel is dat de accu een jaar +/- ofzo.. meeging, dus zie dat maar als extratje voor tijdelijk :-). Hij is na 3 jaar 9 maanden stuk, met max 1x scheren per week. +/- 150 scheerbeurten (1x p 9 dagen) in totaal. Dit lijkt mij weinig, maar.. ik vond het ding niet duur. Dus, een 8 en ik koop m opnieuw :-)

Radaje 02-07-2016

Super apparaat.

Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Heb hem nu twee weken in het bezit. Precies wat ik zocht. Handig in gebruik en lekker kort geschoren.

molennaar 21-09-2014
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

deze tondeuse voldoet prima.
Er is een nadeel en dat is dat de slijtdelen moeilijk verkrijgbaar zijn en in verhouding erg duur (+/- €29,50)zijn

bobby80 29-08-2014
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Ik gebruik al jaren de traditionele tondeuse, maar was toe aan een nieuwe. Door intressante vormgeving en mogelijkheden trok de Philips Headgroom mij aan. De headgroom is nauwkeurig intestellen. Ligt in het begin wat onwennig in de hand maar voelt al snel zeer ergonomisch aan. Het scheer resultaat is zeer goed. Veelzijdig in gebruik dankzij de bijgeleverde opzet stukken. Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop

martijn.bordewijk 28-08-2014
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Na jaren een echte kappertondeuse (Wella) gebruikt te hebben is deze “ headgroom” even wennen. Hij ligt licht in de hand, wat de handling makkelijk maakt, maar ook wat onwennig. Na een paar keer gebruiken is de conclusie toch wel: ligt fijn in de hand.

De opzetstukken en beweegbare onderdelen vergen even wat verdieping. Het boekje maakt het daarbij niet makkelijk; is eigenlijk slechts een serie pictogrammen die niet altijd even duidelijk zijn; hoe je bijvoorbeeld het plastic tondeuse opzetstuk op de juiste mm hoogte instelt was me een kwartier lang een mysterie. Totdat het duidelijk wordt dat “onder” de beweegbare kop met de messen ook nog een draaiknop zit, die de mm hoogte instelt (1-3mm of 3-15mm, afhankelijk van het opzetstuk). De beweegbare scheerkop (tot een hoek van 90 graden) zorgt ervoor dat je makkelijker de moeilijk bereikbare stukken hoofd opscheert (met name aan de zijkanten is dit makkelijk). Bij dit model zit ook nog een scheerkop dit tot van 0.5 tot 0 mm scheert (wederom instelbaar met de draaiknop op het apparaat zelf). Scheren gaat mooi en makkelijk en kon er ook een flinke baart mee “bijscheren”.

Alle opzetstukken gaan makkelijk uit elkaar en zijn derhalve goed schoon te maken en te onderhouden (wel regelmatig, elke 3 maanden volgens het boekje oliën) of te vervangen (de mesjes van het scheeropzet stuk na 1 jaar). Het apparaat is waterbestendig zodat je het makkelijk onder de kraan kan schoonmaken. Niet onder de douche gebruiken gok ik zo, maar dat staat verder nergens.

Ik had de headgroom voor het eerste gebruik niet opgeladen, en kwam precies goed uit; nadat ik mn hoofd helemaal op de gewenste hoogte geschoren had, en beetje aan het bijpunten was hier en daar hield hij er mee op. Volgens het boekje is de oplaadtijd een uur. Hoe lang je het apparaat daarna kan gebruiken staat er niet bij, maar ik verwacht een (lange) scheerbeurt). Het oplaadlampje zit mooi vormgegeven maar wat verborgen en knippert langzaam tijdens het opladen.

Niet teveel hulp- en opzetstukken (borsteltjes, olie, twee plastic tondeuse opzetstukken, scheer kop, met plastic opzetstuk, tasje, oplader, boekje).

hneutgens 21-08-2014
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

De roterende tondeuze kop die je zelf kunt instellen geeft alle mogelijkheden en maakt het na enige oefening wel heel makkelijk. Mogelijkheden met verschillende opzetkoppen is heel handig.

De tondeuze scheert glad en vooral moeiteloos. Makkelijk in onderhoud en dus gebruikersgemak.
Pluspunten: Degelijke kwaliteit en eenvoudig in gebruik, Goede prijs/kwaliteit, je doet lang met een acculading, en het apparaat voelt degelijk aan. Waterdicht.

Leon0066 03-07-2014
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Handig apparaat. Nu een paar keer gebruikt. Het systeem met de draaibare kop maakt het ideaal om zelf het ding ter hand te nemen zonder hulp van derden. Resultaat is goed. Ik heb hem gekocht met 15 euro cashback. De aparte scheerkop voor kaal resultaat niet gebruikt.

Het apparaat voldoet boven verwachting. Voelt degelijk, ook de hulpstukken. Dit is de derde tondeuse die ik heb maar wel de beste.

jgulpers 28-05-2013
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Mooi ontwerp met handig versteldbare kop. Werkt goed boven op je hoofd, alleen is de kop wat groot voor nauwkeuriger werk rondom je oren, of om je baard mee te trimmen. De verschillende koppen zijn makkelijk verwisselbaar. Het was alleen even zoeken hoe ze in hoogte te verstellen waren. En uiteraard handig dat hij waterdicht is.

vraptor 27-05-2013
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Voordelen:
- Het is een licht apparaat
- Het roterende kopstuk is heel erg fijn, je kan alles goed bereiken
- Makkelijk om de scheerkoppen te wisselen
- Veel verschillende scheerkoppen voor meerdere stylingsmogelijkheden
- Makkelijk om schoon te maken
- laad snel op en is draadloos, erg fijn

Nadelen:
- Ik vind de vorm niet erg fijn
- Het maakt wel veel geluid en het vibreert sterk
- Jammer dat er maar 1 snelheid is
- Geen standaard om het in te zetten
- Er wordt pas laat vermeld dat de batterij bijna leeg is
- De travelkit is klein en niet echt van goede kwaliteit
- Voor de mogelijkheden is het best duur

rogierve 21-04-2013
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Nu een paar dagen in gebruik en waanzinnig tevreden. Hij is snel, en erg betrouwbaar. De lengte van mijn haar is goed af te stemmen en ideaal dat ik het nu zelf kan door middel van de draaikop. Hierdoor kan je heel goed zelf je haar doen. Batterij duur is top en laadt waanzinnig snel. Mooi tasje met de juiste opstek stukjes.
Kortom erg tevreden en zou hem zeker aanbevelen. de afgelopen jaren heb ik er wel wat versleten, maar deze is top.

Maarssenaar 19-04-2013
Geschreven voor: Philips Headgroom QC5580

Totnogtoe al mijn Philips trimmers teruggebracht omdat ze niet de gewentse lengte konden trimmen (2-3 mm). Deze is echter perfect. Lekker brede kop, dus snel. En door het design trimt hij makkelijk om het oor. Enige nadeel vind ik de scherpe punten van het opzetstuk, waardoor hij wat krast. Is weer weg als je je hoofd afspoelt. Prima ding!