Remington HC5950

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remington HC5950 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

kleinebeer55 21-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Ik heb al veel tondeuses gebruikt maar een tondeuze met touchscreen kende ik niet.Toch ook de kapperswereld blijft niet achter en ook hier worden de snufjes steeds maar beter en beter.Net zoals bij een gsm is het hier ook wennen aan de touch.Je glijdt met je vinger tot je op de juiste instelling zit.Deze dien je dan wel nog vast te zetten .Dit is een soort van bevestiging zodat je met de goede instellingen kan starten.Je kan hier kiezen uit 3 bijgeleverde opzetkammen waarvan er eentje ook dient voor een stoppelbaard.De opzetkammen zijn ook beweegbaar.Hij werkt op alle haartypes en de snelheid kan je zelf bepalen(bij de instellingen vooraf dus).De bladen slijpen vanzelf tevens ook het olien.De tondeuse zelf ligt zeer goed in de hand.Je kan 40 minuten werken zonder snoer.Daarna dien je hem weer op te laden wat ook kan gedaan worden via de meegeleverde usb kabel.Gewoon opladen duurt ongeveer anderhalf uur.Wel dient dit op regelmatige en juiste basis te gebeuren om de batterij te sparen.Het enige nadeel is dat de batterij niet te vervangen is(pack).Volledig ontladen na een half jaar en daarna terug helemaal opladen.Deze tondeuze is toch wel uniek en daarom van mij deze hoge score.

GreatG 14-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Resultaat is wat je mag verwachten en de instelmogelijkheden zijn uitgebreid, de digitale instelmogelijkheden vragen wat aanpassing.

Duchke 09-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Ik knip de haren van mijn man en zoontje zelf met de tondeuse. Ik heb er al van verschillende merken gehad, maar deze vind ik toch wel super. Hij glijdt vlot door het haar en wat ik ook heel fijn eraan vindt is dat de lengte digitaal is. Ik was altijd bang dat ik de lengte niet goed had staan, omdat je dat nooit goed kon zien... En nu kan ik het gewoon aflezen en ben ik zeker dat de lengte goed is.

MattijsDS 08-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Ik ben ondertussen enkele weken in bezit van deze tondeuze, en heb hem al tweemaal gebruikt.

Voordien had ik geen enkele tondeuze. Ik liet mijn haar knippen bij de kapper, of bij een vriendin die het met haar tondeuze deed.
Nu heb ik de vriendin laten komen om de Remington uit te testen.

Na het opladen van de batterij gedurende 16 uur (enkel de eerste maal nodig), gekeken hoe het ding werkt. Eigenlijk is alles vrij intuïtief:

1. Toestel aanzetten;
2. Opzetstuk opzetten (op de opzetstukken staan de maximum- en minimumlengte genoteerd);
3. Met een schuifknop aan de zijkant aanduiden welk opzetstuk geselecteerd is;
4. Op het touchscreen, de gewenste snijlengte selecteren*;
5. De vergrendelknop indrukken, en de tondeuze start met snijden**;
6. Scheren maar!

* Bij het selecteren van de gewenste lengte kwam die in maten op het scherm, en niet in mm. Hier even de handleiding moeten raadplegen om dit aan te passen, maar ook dit is vrij eenvoudig te doen (Powerknop enkele seconden indruk).
Eenmaal de conversie is gedaan, blijft de instelling behouden.

** De vergrendelknop zorgt ervoor dat de tondeuze start, maar ik heb niet het gevoel dat de snijlengte "vergrendeld word". Die wordt soms met 0,1 mm gewijzigd. Op zich niet zo erg, want dit verschil is met het blote oog niet zichtbaar, maar toch wel vreemd.

Deze laatste opmerking zorgt ervoor dat ik de degleijkheid van de Remington maar een 5 scoor. Dit moet met een kritisch oog bekeken worden, want de degelijkheid van een toestel test je niet in enkele weken.

ALGEMEEN:

Positief aan de Remington is de gebruiksvriendelijkheid en de grote mogelijkheid aan snijlengtes (van 0,3 mm tot 42 mm). Bepalen welk opzetstuk nodig is, is een fluitje van een cent door het nagaan van de opschriften.

Negatief is het feit dat de vergrendelknop de snijlengte niet vastzet.

rcoels 08-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Tot nu toe had ik een tondeuse van een ander merk , maar dit is wel een toestel dat voldoet aan wat je ervan verwacht.

bjrnv2004 07-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Is topprodukt! Superhandig, vlot, kwaliteisvol, kortom de max! Enige minpuntje: zou hem niet meer kunnen missen! :-)

j.p.s 07-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Snijd zeer goed zonder het klemmen van de haren.
zeer handig instellen van de lengte.
zeer tevreden van de tondeuse
mijn vrouw heeft niet een keer de tondeuse vervloekt

preker 07-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

ik ben tevreden met het apparaat want het werkt beter dan mijn vorige die het soms niet deed en was ook een remington die ik in de lidl in bree gekocht heb

rudolf8885 07-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Klasse apparaat,wel minder qua werkingsduur batterij.
Scheert geweldig goed en gemakkelijk.Ik raad het iedereen aan.

dageraad1 07-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

mijn Remington HC5950 werkt prima, en voldoet volledig aan de verwachtingen die ik vooropgesteld had. Makkelijk in te stellen en simpel te gebruiken, ligt zeer goed in de hand.

groeten
Maurice Peeters

krugerrand1 05-05-2013
Geschreven voor: Remington HC5950

Deze tondeuse kan zowel met snoer als snoerloos worden gebruikt. Voor het eerste gebruik moet het apparaat eerst 14-16 uur volledig worden opgeladen. Daarna kan de tondeuse tot 40 minuten snoerloos worden gebruikt. Mocht de accu van de tondeuse leeg raken dan is 90 minuten nodig om de tondeuse weer volledig op te laden.Er zitten 3 opzetkammen bij naargelang de lengtes(kort of langer).Bij kort aanpassen tussen 0,1 en 0,5 mm en bij lang in stappen van 0,5mm.Zonder opzetkam doet die 0,4mm.Kan ook voor stoppelbaardje gebruikt worden.Helemaal nieuw is de touchscreen functie.Dat is wel wennen.De gekozen instellingen moet je vast zetten aan de zijkant zo kan je niets fout doen.Dat is een soort van veiligheid.Hij onthoudt ook de laatste programmering.Het apparaatje doet wat het moet doen.Kortom het resultaat een 9,de mogelijkheden ook een 9 want je kan kiezen voor stoppelbaard,kort haar of langer.Het gebruiksgemak een 8 omdat als je de instellingen vergeet vast te zetten hij het niet doet.Het is wel veiliger op die manier.Hij ziet er degelijk uit maar zal zijn duurzaamheid nog moeten bewijzen.