Logitech K830

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech K830 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

R.Koopstra 22-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

mooi compact en handzaam toetsenbord
verlichte toetsen
snelle verbindingen
geintregeerde muis
op lange afstand tussen toetsenbord en tv nog een uitstekende verbinding.
min punt vind ik dat de aan/uit knop klein is en aan de voorkant zit ,ook gaat de verlichting uit wanneer je het toetsenbord even niet gebruikt
het toetsenbord is zeker een aanrader

Tollenaar123 20-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Super makkelijk aan te sluiten en werkt goed op afstand. Mijn kamer is zo'n vijf meter lang en als ik aan de andere kant van de kamer sta heb ik nog geen probleem met de connectie. Prima dus. De toesten die verlichten vind ik echt handig want dan kan ik ook met de sfeerverlichting aan een filmpje kijken. Het toetsenbord ligt lekker op de schoot en het typen gaat prima. Ben er blij mee.

mhelvoirt 18-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Ik mocht de Logitech illuminated Living-room Keyboard K830 proberen nadat ik me had opgegeven online. Ik gebruikte thuis reeds de Logitech K400R als media keyboard om mijn media-pc te bedienen. Dus ik was zeer verast toen ik dit nieuwe toetsenbord zag van Logitech.
Met mijn huidige toetsenbord was ik zeer tevreden echter had ik wel een paar minpunten die ik graag verbeterd zag. De batterijen die ik elke keer moest vervangen en ik kon in het donker (als ik een film aan het kijken was) niet zien wat ik op mijn toetsenbord deed.
Deze twee (voor mij zeer belangrijke punten) waren in deze nieuwe versie meteen pluspunten geworden! Een accu die opgeladen kan worden en waarmee je makkelijk een week kan doen zonder te herladen. Daarnaast de verlichte toetsen op de K830, een uitkomst! En je kunt ze in verschillende standen zetten. Namelijk 2 verschillende sterkte van verlichting of helemaal uit. (zou niet weten waarom je ze uit wil zetten, misschien bij veel gebruik overdag om accu duur te besparen?)
Op dit moment gebruik ik het toetsenbord om mijn Zotac aan te sturen waar Windows 8.1 op draait. Daar maak ik gebruik van Plex client die films streamt vanaf mijn pc die op zolder staat. De Zotac is direct aangesloten op mij TV. Bediening is makkelijk en soepel. Voor mij een mooie bijkomstigheid was het USB-verlengkabeltje. Hiermee kon ik de USB reciever op een plek leggen waar ik het beste bereik heb. Mijn Media-pc staan in een kast dus dan is het wenselijk dat je de reciever op een betere plek kunt leggen. Over de afstand hoef ik me geen zorgen te maken. Met het 10 meter bereik wat dit toetsenbord garandeert zit ik gebakken.
De snelknoppen op het toetsenbord maken het gebruik nog gemakkelijker. En deze zijn zelfs te programmeren als je dat wilt. Via de software die te downloaden is kun je de toetsen programmeren naar wens maar ook de scroll funtie of touchepad settings. Niet voor elke gebruiker maar zeker handig!
Een verbeter puntje (of luie wens) zou een oplaad "docking" kunnen zijn ipv de USB kabel die erbij zit. Nu laad ik via mijn mediacenter op die bij de tv staat. Zou heerlijk zijn als ik naar de bank een soort mini-docking zou kunnen gebruiken waar het toetsenbord in oplaad. Maar nogmaals.....luiheid!
Look and feel scoort bij deze ook hoger als de voorganger (de K400R) die goedkoper aanvoelt en een hoger "plastic gehalte" heeft als deze K830. Ook al zijn ze beide van plastic. Deze is steviger en degelijker in de hand en oogt chiquer.
Kortom een toetsenbord voor media-gebruik waar ik zeer tevreden mee ben.
Fijn in gebruik, kan hem nu overal gebruiken en met OF zonder licht.

javelin.gb 17-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Erg prettig in gebruik, door de bijgeleverde usbkabel is is opladen geen probleem. doordat ik naast mijn computer geen extra kabelaansluiting heb gebruik is de Logitech K830 ook zeer handig als afstandsbediening vanaf de bank. Het touchpad is erg functioneel je kan het gebruiken om je beeld te vergroten om te scrollen en als muis. De functionaliteit heeft een beetje weg van het touchscreen van een smartphone. Het aanslag gevoel is prettig niet te zwaar niet te licht.

als dit het eerste draadloze toetsenbord was zou ik wel gezocht hebben naar een met een muis erbij. mijn zoon gebruikt hem voor spelletjes en dan is het touchpad niet voldoende. omdat ik al een draadloze muis van logitech had kon deze zeer eenvoudig via de dongel van de K830 aangesloten worden.

al met al een aanrader.

EA87 15-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Met het Logitech Illuminated Living-Room K830 toetsenbord kan je probleemloos je tv & computer/laptop bedienen, hij is ook te gebruiken voor tablet maar dit hebben we niet uit getest. wat ook erg handig is dat ze hebben gedacht aan de muis. Deze zit er bij inbegrepen, dit is een touchpad en twee muisknoppen, vergelijkbaar met die van een laptop.
Op de touchpad zit een functie waardoor je gemakkelijk kan scrollen, door met 2 vingers over het touchpad te gaan.
Zelf gebruiken we de K830 voornamelijk voor ons smart-tv.
Wat zeer positief is, is dat het toetsenbord verlicht is en hier door in het donker (of bij weinig licht) toch makkelijk te gebruiken is. De verlichting gaat automatisch uit na enkele seconden niet gebruiken en gaat de accu dus niet zo snel leeg.
Verder vind ik het een plus punt dat er een batterij indicator op zit, zodat je gemakkelijk kan zien wanneer de K830 word opgeladen, volledig vol is, of bijna leeg is.
De toetsen bord kun je draadloos gebruiken en is gemakkelijk te installeren voor gebruik.

wolterg 14-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

ik heb dit toetsenbord nu een paar dagen en bevalt tot nu toe zeer goed , duidelijke verlichte toetsen zodat je ook in het donker dit toetsen bord zeer goed kan gebruiken.
De ingebouwde muis werkt net zo goed als die van een laptop
Alles reageert lekker direct en als je niet meer typt gaat de verlichting snel uit.
Aansluiten is plug en play en opladen is dankzij de usb kabel en verleng kabel ook goed te doen tijdens het gebruik.
overall een heel fijn toetsenbord

lent7173 13-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Was al in het bezit van het k400 toetsenbord maar dat is vergeleken met de k830 maar een simpel en goedkoop in elkaar gezet apparaat. De k830 is degelijker in elkaar gezet en door de verlichte toetsen ook te gebruiken in het donker .
Aansluiten is kinderspel en bediening is ook simpel mede door het multitouch touchpad . Batterij gaat inmiddels 2 weken mee na de eerste lading dus daar is ook weinig mis mee.
Ik ben het bezit van meerdere apparaten van logitech en niet altijd tevreden over de degelijkheid geweest maar dit is zeker één van de betere.
Al met al een toetsenbord dat zijn geld zeker waard is

Trilla 12-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Voordelen
Gemakkelijke installatie
Verlichte toetsen
Licht en klein
Batterij gaat lang mee
Oplaadbaar

Nadelen
Touchpad heeft input lag (enige vertraging)
Onderkant is glad voor gebruik op je schoot

Ik heb de Logitech k830 nu 10 dagen in bezit. Het toetsenbord is compact verpakt in een mooie solide doos. Dit was voor mij zeer handig, omdat ik hem nu gemakkelijk in mijn tas kan stoppen en overal mee naar toe kan nemen, zonder dat die beschadigd raakt.

Het design van het toetsenbord is afgestemd op de gebruiker die voornamelijk achter zijn tv zit te internetten. De numpad van het toetsenbord is namelijk vervangen voor een touchpad. Zeer handig, want nu hoef je niet met én een muis én een toetsenbord op je bank te zitten. Het toetsenbord is bovendien klein, weegt maar 495g en heeft verlichte toetsen. Ideaal voor als je in een schemerige kamer zit.

Ik gebruik het toetsenbord momenteel voor alles. Op mijn werk, thuis achter mijn bureau en voor als ik op de bank zit en TV kijk (uiteraard via het internet).
De K830 is dus bedoelt voor het laatste; gebruik achter de tv op bank. Hij is klein, licht en heeft verlichte toetsen. Maar voor een toetsenbord dat voornamelijk bedoeld is voor op de bank, had Logitech beter kunnen kiezen om de onderkant iets van rubber te voorzien. Nu glijd het toetsenbord af en toe van mijn schoot.

Als je van plan bent om dit toetsenbord als vervanger te zien voor een "normaal" toetsenbord, dan zou ik de K830 niet aanraden. De toetsen F-toetsen zijn samengevoegd met de mediatoetsen (zoals je misschien gewend bent van een laptop). Alleen zijn de nu niet de F-toetsen de hoofdtoetsen, maar juist de mediatoetsen. Als je bijvoorbeeld F1 wilt benaderen, moet je nu de zogenaamde FN toets raadplegen en vervolgens de F1 toets indrukken. Dit is wat omslachtig. Bovendien zijn de F toetsen niet verlicht, maar de mediatoetsen. Echter is dit wel zeer handig voor mediagebruik op de bank. Dan vind ik het wel weer handig dat ik niet eerst een FN toets hoeft in te drukken, maar meteen op een pause-toets kan drukken.

Al met al is het een fijn toetsenbord voor mediagebruik achter je tv en door de touchpad hoef je niet ook nog een muis er naast hebben. De touchpad heeft wel enige input lag, maar om alleen een serie te selecteren, heb je ook niet echt precisie nodig.

loek192 12-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Het toetsenbord is lekker compact, maar ondanks dat het lekker compact is voelt het toch stevig aan en heeft een goed gewicht.

Het installeren van het toetsenbord ging zonder problemen, de usb dongle erin steken en het werd vanzelf geinstalleerd.

Ondanks dat het een compact toetsenbord is, is het erg compleet.
Zo is er naast de functietoetsenrij ook een Fn functie op deze functietoetsen waardoor bijv. harder/zachter zetten van de luidsprekers erg makkelijk gaat.

Een andere mooie/handige feature is dat de toetsen verlicht zijn, hierdoor is er ook in het donker erg makkelijk mee te werken.

Het enige nadeel wat ik had met dit toetsenbord is dat de gehele muisbediening aan de rechterkant is dus wel erg onhandig als je links bent en afhankelijk waar je dit toetsenbord voor gebruikt zou het bijv. handig zijn als je linker en rechtermuis toets aan de linkerkant zou zitten maar dat is persoonlijk.

korne83 11-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Super fijn toetsenbord voor aan je mediaspeler!

Ik heb de Logitech K830 nu twee weken in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het toetsenbord. Ik heb aan mijn tv twee mediaspelers aangesloten. Eén daarvan is een Raspberry Pi, model B met daarop XBMC. Ik deed de meegeleverde bluetooth dongle in het USB poortje en het werkte direct! Zonder allerlei lastige instellingen te wijzigen en dergelijke. Kortom volledig plug & play voor de Raspberry Pi. Het toetsenborg heeft een ontzettend mooi design en voelt degelijk en solide aan. Het toetsenbord is voorzien van alle gebruikelijke mediaknoppen zoals volume-knoppen, play/pause en nog veel meer. Ook vind ik de toetsen op het toetsenbord fijn. Veel toetsenbordjes voor mediaspelers zijn mij net iets te klein met kleine priegeltoetsjes. De toetsen op dit toetsenbord zijn van het formaat dat je van een normaal toetsenbord gewend bent. Dat maakt het toetsenbord ook wat groter dan zo'n versie met kleine toetsjes. Toch ligt hij lekker in de hand. Je kan met het touchpad dubbelklikken door erop te tikken en ook zijn er twee knoppen onder het touchpad geplaatst. Eigenlijk hetzelfde zoals bij een laptop. Extra is dat er links boven op de rand van het toetsenbord een extra knopje zit welke fungeert als de linker toets van een muis. Kortom hiermee kan je ook selecteren en dubbelklikken. Dit knopje voelt erg natuurlijk aan als je er een tijdje mee werkt en op den duur gebruik je het zonder er bij na te denken.

Wat ik ook een groot pluspunt vind van dit toetsenbord is dat er een interne accu in zit. Deze wordt opgeladen middels een micro-usb poortje. Kortom geen gehannes en extra kosten door batterijen die verwisseld moeten worden.

De toetsen van het toetsenbord worden verlicht wanneer je het toetsenbord gebruikt. Dit is erg handig wannneer je in het donker / schemer film zit te kijken.

Ik heb een tweede mediaspeler op mijn tv wat eigenlijk een mini-pc is. Daarop heb ik diverse besturingssystemen staan. Op de doos staat alleen aangegeven dat het toetsenbord compatibel is met windows 7 en windows 8. Echter met Ubuntu 14.4 en Linux Mint 17 werkt het ook vlekkeloos zonder iets te hoeven instellen. Kortom heb je een eigen mediaspeler gebouwd welke draait op Ubuntu of Linux Mint dan is dit toetsenbord ook een aanrader.

Ik heb een tv van het merk Samsung, type UE55D6530. Dit is een smart-tv van mei 2011. Deze ziet het toetsenbord niet. Ik vind dit zelf echter geen nadeel omdat ik de "smart" functie van deze tv eigenlijk niet gebruik.

korne83 11-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Super fijn toetsenbord voor aan je mediaspeler!

Justintime 10-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Ik heb vrij lang getwijfeld, aangezien het toch wel een aardig bedrag is voor een toetsenbord. Maar heb er geen moment spijt van.

Het toetsenbord is lekker dun en voelt stevig aan. (ben er per ongeluk op gaan staan, en niets aan de hand) Zoals ik gewend ben bij de producten van Logitech. Qua design en vormgeving ziet het er als een premium product uit.
Al had ie van mij een stukje kleiner mogen zijn, gezien de functie, het aansluiten op tv of mediaplayer. Dat betekent dat hij in de woonkamer gebruikt wordt. En dan moet hij makkelijk op te bergen zijn.

De verlichting is ideaal bij het tikken in het donker of schemer. De toetsen voelen zacht aan en tikt geruisloos.

Ik heb het toetsenbord nog niet opgeladen na 1 week intensief gebruik dus je kan stellen dat een batterijlading erg lang meegaat.

Als ik een nadeel moet noemen dan is het dat de hij erg gevoelig is voor vettige vingers. Maar is makkelijk schoon te maken.

Ik gebruik dit toetsenbord met een Chromebox / XBMC en de televisie. Waarbij de Chromebox in een gesloten kast staat en geen belemmering is voor de ontvangst.

Al met al erg blij mee!!

TallenM 10-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Super handig voor mensen die 1 toetsenbord voor al u geschickte apparaten zoekt. Lekker licht, klein en een goede accu. Gaat al een week intensive gebruik mee. Werkt bij mij op de Playstation voor Chat, Televisie voor Streaming vanaf je Notebook of PC en op de PC zelf. Terwijl als je lang op de PC werkt is die toch te klein. Touchpad is super op de toetsenbord. Snel en makkelijk in gebruik. En door de verlichte toetsen goed in het donker te gebruiken

moupie73 09-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Heb het toetsenbord nu een week in gebruik en het ziet er goed uit, erg strak van design en niet te licht, voor als je er rustig mee op de bank wil zitten.
Gebruik deze om mijn pc te bedienen en te kijken naar mijn TV wat erg makkelijk gaat, de toetsen zijn duidelijk en makkelijk te programmeren. Hadden er wel een paar meer mogen zijn, (die je zelf kan programmeren. Maar je kan ook te veel willen.)
De duur van de batterij met dagelijks gebruik is erg goed, minimaal 5 dagen.
Voor €99,- heb je echt een mooi toetsen bord

bebus 08-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Het toetsenbord heb ik aangesloten aan mijn Minix Neo X5. Dit betekent dat het aan android software is aangesloten. Het toetsenbord is ontwikkeld voor Windows, dus ik had mijn twijfels. Direct uit de doos was het artikel opgeladen, dus klaar voor gebruik. Ik heb de usb adapter in de android pc gestopt en het werkte! Niets geen instellingen wijzigen of wat dan ook, gewoon usb in de pc en typen/surfen/scrollen maar. Het enige dat voor mij niet werkt zijn de functie toetsen (F-toetsen), maar deze zijn denk ik echt alleen voor Windows te gebruiken en gebruik ik sowieso nooit. Het toetsenbord is licht van gewicht en geeft licht als je dat wilt. Zo is het ook in mijn vrij donkere woonkamer te gebruiken.
Pluspunten: Werkt direct uit de doos, stevig, niet te groot.
Minpunt: Het touchpad zou wat mij betreft iets verder van de rand geplaatst mogen worden, maar dat zal voor iemand met minder dikke vingers wellicht geen probleem zijn.

mhelvoirt 07-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Kortom een toetsenbord voor media-gebruik waar ik zeer tevreden mee ben.
Fijn in gebruik, kan hem nu overal gebruiken en met OF zonder licht.

Bryandzjo 07-12-2014
Geschreven voor: Logitech K830

Ik was al langer opzoek naar een degelijk toetsenbord wat kortom gewoon doet wat het moet doen, en zoals de ervaring leert kom ik steeds uit bij een logitech product. Een fijn plat toetsenbord, met verlichte toetsen wat het gebruik met gedimt licht in de woonkamer mogelijk maakt voor een goede prijs kwaliteits verhouding. In verhouding tot andere draadloos toetsenborden behoudt dit bord een optimale verbinding zodat ik geen letters mis tijdens het vlot intoetsen van langere stukken tekst.