Microsoft Sculpt Ergonomic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Sculpt Ergonomic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

Bas 07-03-2019

Even wennen maar daarna erg comfortabel

Geschreven voor: Microsoft Sculpt Ergonomic

Als software ontwikkelaar is het prettig om een goed toetsenbord te hebben. Dit toetsenbord typt fijn: het ligt goed onder je handen en na even wat oefenen kan je er vlot mee typen. Het design is elegant mede door het wireless systeem. Het losse numpad gebruik ik zelf eigenlijk niet. De bijbehorende muis is ook prettig, met de 'back' knop vlak bij je duim en je (rechter)hand ligt comfortabel een beetje naar rechts gedraaid. De batterijen gaan ongeveer een half jaar mee voordat ik ze moet vervangen bij ongeveer 4-5 uur gebruik per werkdag.

Pluspunten

• Comfortabel, minder kans op RSI
  • Maakt weinig geluid
  • Vier knoppen op muis

Minpunten

• Af en toe batterijen vervangen
  • Gebruik kan frustreren voor incidentele gebruikers
  • Locatie PgUp / PgDown / Insert niet intuitief
  • Polssteun slijt redelijk snel maar blijft zacht

ItH 03-07-2018

Niet doen! Batterij van nummerieke deel niet te vervangen

Geschreven voor: Microsoft Sculpt Ergonomic

Wat een drama! De batterij van het nummerieke deel is leeg (gaat ook snel als je niet standaard op je bureau laat staan).
Je moet de batterij vervangen door een schroefje eruit te draaien. Nou dat kan dus niet die is lam. Advies van Microsoft: koop maar een nieuw toetsenbord!

Pluspunten

• typt fijn

Minpunten

• levensduur zeer kort