Logitech K740

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech K740 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

olddutch 18-01-2019

no-nonsense toetsenbord, verlichte laptoptoetsen

Geschreven voor: Logitech K740

Zocht een nieuw toetsenbord voor mijn PC. De eerste twee voldeden niet, onduidelijke toetsaanslagen, een mouspad met een niet-stabiele muispositie op het scherm waardoor je vaak mis sloeg, of een kermis-achtige toetsverlichting waarbij de toetsopdruk onzichtbaar werd als je die verlichting uitschakelt. Moet je eerst blind leren typen!
Daarna de Logitech K740 laten komen: wat een verschil, vooral als je verwend ben door laptop toetsen met scissor switches. Typt heerlijk! De toetsenbordverlichting lekt niet langs de toetsen, oogt heel rustig, zorgt alleen maar voor een verlichte opdruk van de toetsen en die verlichting is ook nog regelbaar!
Ik kan dit toetsenbord aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• fijne aanslag
  • alleen toetsopdruk wordt verlicht
  • geen licht langs de zijkant van de toetsen
  • staat stabiel door eigen gewicht
  • met uitklapbare pootjes

Minpunten

• geen

Rene 02-09-2017

Geweldig toetsenbord.

Geschreven voor: Logitech K740

Ik begrijp de negatieve verhalen niet. Ik heb dit toetsenbord nu al een jaar of 5 a 6, gebruik hem dagelijks gemiddeld een paar uurtjes en nooit problemen mee gehad. Wel altijd in de minst felle lichtstand gehad. Feller is absoluut ook niet nodig. Ze zijn overigens in 2 uitvoeringen te krijgen, namelijk de UK en US. Dus toetsindeling piepers, had even verder gekeken dan je neus lang is. Toetsen eraf? Nog nooit meegemaakt. Ook niet tijdens schoonmaak.

Het is een heerlijk geruisloos toetsenbord die bij schemer gewoon lekker zichtbaar lijft.
Met één puntje ga ik in mee en dat is inderdaad dat de F toetsen ook verlicht zouden moeten zijn. Misschien is dat bij de nieuwste modellen nu wel het geval maar ik vind het niet erg.

Ik keek alleen maar naar deze review omdat ik eigenlijk gewoon verwacht dat dit toetsenbord de geest zou kunnen geven en ik vroeg me af of deze nog leverbaar zijn.

Die paar negatieve reviews boeien me niet tov de vermoedelijk tienduizenden die alleen al in Nederland verkocht zijn en die je vaak niet in reviews terugziet omdat ze gewoon goed zijn. Reviews worden eigenlijk alleen maar door personen met negatieve ervaringen ingevuld.

Ik ga er binnenkort weer een halen en hou deze als reserve. (tja, je weet t nooit he, alles kan stuk) En je hebt natuurlijk gewoon twee jaar garantie voor die paar tientjes. Koop bij een echt bedrijf zou ik dus wel aanbevelen.

Pluspunten

• Verlichting
  • Geruisloos
  • Lekker plat en toch schuin.
  • Zwaar en blijft dus lekker vast op tafel
  • Verkrijgbaar in US en UK uitvoering

Minpunten

• F toetsen niet verlicht

Jeffrey 30-01-2017

Super toetsenbord

Geschreven voor: Logitech K740

Al jaren maak ik gebruik van dit toetsenbord. Typt super lekker, mooi verlicht, etc. Helaas moeten vervangen omdat het konijn de kabel van het andere toetsenbord had doorgebeten. Weer hetzelfde toetsenbord gekozen.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Mooi toetsenbord
  • Typt lekker

vincent684 30-08-2015
Geschreven voor: Logitech K740

Sinds jaar en dag koop ik Logitech muizen en toetsenborden, vanwege betrouwbaarheid,levensduur en software-ondersteuning.
Inmiddels heb ik drie Illuminated K740'ers staan.
Mocht de design-afdeling van Logitech mijn mening vragen, dan heb ik drie suggesties:

1. De verlichting (waarschijnlijk elektro luminescentie folie), gaat relatief snel achteruit in helderheid. Mijn eerste K740, die ik 24/7 op de hoogste lichtsterkte liet staan, was na 9 maanden versleten/onbruikbaar wat betreft helderheid. Bij nieuwe K740'ers ben ik zuiniger geworden qua verlichtingsinstelling: het licht op de een-na-laagste stand zetten na gebruik.

2. Voor het font op de toetsen heeft Logitech gekozen voor Bank Gothic. Het is een zeer strak, vierkant font dat qua design-uitstraling geslaagd is maar dat voor mij niet de beste leesbaarheid heeft.

3. Sommige toetsen aan de linkerkant van het toetsenbord (met name ctrl, shift en caps_lock) beginnen een onbetrouwbare aanslag te krijgen. Wellicht is dit een gevolg van veelvuldig niet-in-het-midden-van-de-toets-drukken, maar het is het allereerste Logitech KB waarbij ik hiermee last heb.

side 30-07-2015
Geschreven voor: Logitech K740

Begin 2009 heb ik dit toetsenbord gekocht (kostte wat moeite: was net op de markt) en nu, na 6 1/2 jaar, is hij door mijn eigen schuld kapot gegaan. Ik hem hem niet zo intensief gebruikt, maar de toetsen laten totaal geen slijtage zien. Het zachte rubberachtige spul op de polssteun vertoont enkele krasjes.

Voordelen:
- mooi om te zien
- typt erg prettig
- extra functies bij de functietoetsen werken ook zonder de speciale software (onder Win7)
- verlicht
- degelijk
- heel plat

Nadelen:
- de (grote) entertoets leek aan de bovenkant minder gevoelig
- bij het iets te ruw schoonmaken heb ik een toets losgemaakt waarna bleek dat de plastic bevestiging gebroken was.
- afwijkende indeling van het del/home/end/enz.-blokje.
- rubberen antislipplakkertjes lieten na een paar jaar los.

Vooral omdat ik veel waarde hecht aan de verlichting, ben ik nu op zoek naar een identieke vervanger.

jkessels 14-02-2015
Geschreven voor: Logitech K740

Een prima toetsenbord met Logitech kwaliteit. Het werkt zoals geadverteerd. Echter, ik moet een paar minpuntjes noemen.
- Toetsaanslag is erg kort, lijkt op een laptop toetsenbord in plaats van de diepere aanslag van een standaard desktop toetsenbord.
- De ESC toets is te klein.
- Relatief zwaar met 938 gram, het dubbele van een eenvoudig toetsenbord. Dit wil je niet elke dag meesleuren in de tas van je laptop.
- Slechts 1 kleur verlichting (wit) en slechts 3 helderheid niveaus. Voor dit geld had ik meer verwacht.
- Van de "F" toetsen zijn de speciale symbooltjes verlicht, niet de F1...F12 letters.
- Verlichting past zich niet automatisch aan de omgevingsverlichting aan. Dit is onhandig in een donkere slaapkamer.
- Kantelvoetjes achterop zijn erg klein en maken geen degelijke indruk.
- Op foto's is niet te zien dat er een transparante plastic sierlijst rondom zit. Over smaak valt niet te twisten, maar ik vindt het er wat goedkoop uitzien.

Brick Shed 14-07-2014
Geschreven voor: Logitech K740

Het is op zich een mooi toetsenbord en de verlichting is ook prima, maar de misplaatste "insert" knop in combinatie met een enorme "del" is een onoverkomelijke handicap gebleken. Misschien te accepteren als dit het enige keyboard is wat je gebruikt (gewenning), maar anders zit je voordurend zaken te deleten waar je eigenlijk had willen inserten.

Achteraf bezien ben ik ook niet zo gecharmeerd van de low-profile toetsen, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak.

Loraine 26-06-2014

Zeer slechte toetsenbord.
Al na 15 minuten ermee werken, begon het toetsenbord uit elkaar te vallen, in de zin van dat de toetsen vielen/sprongen eruit.
Bijvoorbeeld letter U (tussen Y en I), en SHIFT (de shift van rechts onder, de linker is kleiner en staat nog steeds goed) en nog 3 toetsen (maar niet allemaal op een dag, elke dag andere toetsen), na het erop drukken tijdens typen, op een gegeven moment sprongen ze omhoog en dan belandden ze verder op het toetsenbord of op de tafel.
Terug zetten is een regelrechte ramp, want het systeem is buitengewoon ingewikkeld en laat de eruit gesprongen toetsen niet weer in het toetsenbord zitten.
Mijn man moest een eigen systeem ontwikkelen ervoor, namelijk de 2 metalen klemmen rechts-links onder de toetsen, omhoog trekken, te toets erop met de gaten op de bijbehorende plekken en dan naar beneden drukken. Ook zo, 9 van 10 pogingen mislukken.
Omdat wek hebben weinig ervoor betaald (48 euro bij Bol.com, min 10 euro waardecoupon die ik allang in huis had), vroeg ik me af of terugsturen zinvol is, aangezien alle andere toetsenborden zijn of veel te duur of veel te slecht (of beide!), want we hadden voorheen de Rapoo E9270 (2 maanden geleden 77 euro ervoor betaald) en vóór Rapoo hadden we de Razer DeathStalker Expert (destijds 89,90 euro gekost). Alemaal even slecht, ultra slechte software, druk je op K en op het scherm verschijnt G bijvoorbeeld..., of de gevoelijgheid van de toetsen niet gelijk en even snel is (waardoor "voor" komt als "voro" of "ovro" op het scherm), dus na 3 maanden van gek worden, hebben we de Razer weggegooid, en dan de Rapoo E9270 gekocht die maar 1,5 maand goed was, en na teveel zenuwen, na 2 maanden die ook weggegooid en nu deze Logitech gekocht waarvan de toetsen nu al eruit vallen al na 15 minuten gebruik(!?), ook als je zeer zacht ermee omgaat.

Enorm veel geld verspild voor toetsenborden binnen 5 maanden, om uiteindelijk nu zo'n slechte toetsenbord in huis te hebben.
Zoals de hele wereld, wachten & zoeken wij allang een "normale toetsenbord", die aan de minimale eisen voldoet (geen zachte letter-verf die snel verdwijnt, eventueel met licht onderaan, ergonomische vorm, acceptabele prijs, toetsen die niet eruit springen en niet te dicht bij elkaar zijn geplaatst, en tenslotte GOEDE materialen).
Helaas, nu 1 eeuw verder sinds de eerste computers verschenen, er is nog steeds geen "normale toetsenbord" op de markt te vinden die aan deze minimale eisen voldoen, ondanks de prijzen (ik merk dat de prijs bij toetsenborden zegt NIETS over de kwaliteit), we zoeken dus iets die de user zeker kan zijn dat die niet kapot gaat, en minstens 1 jaar goed te gebruiken is.

In vergelijking met die andere 2 dure toetsenborden die ik voorheen had (Razer en Rapoo), deze Logitech K740 had "Made in China" niet op de doos staan, wel op het toetsenboord. Dus ik wist niet wat ik in huis krijg, want ik zag het in de doos in de winkel, maar kon de oorspronk niet raden. Razer en Rapoo hadden wel "Made in China" op de doos staan, dus men weet wat hij koopt, of juist niet.
(NOTA: Razer had licht onder de toetsen, Rapoo niet; ondanks de reclame ervoor op de doos; en de verf/letters op de toetsen bij Rapoo begon al na 1 dag te vervagen. Na 1 maand zie ie niets meer. als je de toetsen kent, is dit misschien niet zo'n groot probleem).
Deze info over users die hun dure toetsenborden willen vervangen met betere toetsboorden, zodat ze weten hoe en wat over deze 3 vrij populaire toetsb.

Dat de toetsen te dicht bij elkaar zitten bij dit Logitech toetsb., staat al boven vermeld.
De toetsen zitten ook een beetje anders dan op de standard toetsenborden, bijv. i.p.v. DEL heb je END, en op END staat ook nog een pijl naar rechts terwijl een pijl naar beneden moest staan. Op de HOME toets staat een pijl naar links i.p.v. naar boven.

Het heeft dus kabel, het is niet draadloos.

Glijdt zeer moeilijk op de tafel (vanwege rubbere delen onderaan), dus als je wilt die verplaatsten, moet je het optillen (vrij zwaar) en verplaatsen. De mensen die hun toetsb. altijd op een vaste plaats willen hebben en die nooit willen verschuiven voor welke reden dan ook, vinden misschien dit "een voordeel".

De polssteun is (zoals we vaker meegemaakt hebben bij chinese toetsenborden)veel te kort. Als je die gebruikt, kom je met de vingers al boven de functie toetsen te s taan.
Als je hem niet gebruikt, staat hij in de weg.

Iedere keer dat ik de pc start, de NumLock staat automatisch uit, en toen ik die cijfers gebruik zie ik dat komt niets op het scherm. Steeds iedere keer die aanzetten vind ik vermoeiend. 2 maal viel die ook vanzelf uit tijdens het mails schrijven zonder dat ik met mijn vingers daar in de buurt kwam.

Plus punten:

-design in het algemeen, en vrij dun (echter loodzwaar voor deze afmetingen)
-3 trapslichtregelaar
-korte typenslag
-transparante rand omheen om het toetsenbord te beschermen tegen... ik weet niet tegen wat.
-mooie cijfers/letters (font)

SvD 28-11-2014

Loraine, Bedankt voor deze waarschuwing! Was ook van plan deze te kopen, maar na deze twee reacties zie ik er vanaf. Va een toetsenbord van € 80,- mag je toch wel iets beters verwachten,
Zelf heb ik al twee dure sets gekocht van Logitech en verdwenen na verloop een paar letters en symbolen. Van service mag je niet te veel meer verwachten en geven de schuld aan schoonmaakmiddel of zuur van de vingers. Onzin natuurlijk!!! Beide sets made in China, terwijl het een Zwitsers merk is....