Razer DeathStalker Expert

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Razer DeathStalker Expert op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

W.Warrior 05-05-2014
Geschreven voor: Razer DeathStalker Expert

Allereerst wil ik beginnen met de opmerking dat de toetsen totaal anders zijn dan op de meeste toetsenborden. Vooral de vormgeving van de tekens op de toetsen is in het begin even wennen. Daarnaast zijn de toetsen nagenoeg vlak, terwijl de meeste toetsenborden toetsen met een gebogen raakvlak hebben. De toetsen zijn ook minder hoog dan bij een conventioneel toetsenbord, hierdoor zijn ze eenvoudiger in te drukken en kun je sneller van toets verwisselen, wat natuurlijk handig is als je snel achter een muurtje moet duiken.

De groene verlichting van het toetsen bord is relatief vel als je in een donkere hoek van de kamer zit. De intensiteit van het licht is zeer gemakkelijk aan te passen aan je smaak, zelfs zonder de benodigde software te openen, door [FN] en [F11] of [F12] in re drukken om de toetsen minder of meer licht te laten geven. Op de laagste stand staat het licht helemaal uit. Zelfs als het licht uit is zijn de tekens nog goed te lezen. Ook zit er in in de software een optie voor 'pulsate' waardoor het licht van je toetsen pulseert. Deze optie is leuk als je je nieuwe toetsenbord aan je vrienden wil showen, maar verder niet echt heel erg nuttig en soms zelfs irritant.

Een ander groot voordeel van dit toetsenbord is dat de toetsen alleen verticaal naar beneden kunnen, ook de spatiebalk. Met de meeste toetsenborden is het een probleem als je een toets scheef ingedrukt, want deze kan dan vast komen te zitten. Maar ongeacht welk deel van de toets je indrukt op dit toetsenbord, de toets gaat altijd recht naar beneden.

Een groot nadeel is dat dit toetsenbord niet direct werkt na het inpluggen, zorg dus dat je een ander toetsenbord hebt als je deze wil aansluiten of dat je het schermtoetsenbord van Windows weet te vinden (dan kun je je muis gebruiken). De software die nodig is voor dit toetsenbord is kan gevonden worden op de website die vermeld staat in een van de informatie blaadjes en gidsjes die bijgeleverd zijn. Als je ooit al de software (Razer Synapse 2.0) geïnstalleerd hebt voor bijvoorbeeld een muis of ander toetsenbord dan is dat niet meer nodig.

Een heel groot voordeel van dit toetsenbord is de sneltoets voor 'gaming-modus', [FN] + [F10]. In de software kun je instellen dat bepaalde toetsen en toetsencombinaties niet werken. Op het moment van schrijven kunnen de Windows-toets en de combinaties [ALT] + [TAB] en [ALT] + [F4] worden uitgezet. Je kunt per toets en toetsen combinatie instellen of deze uitgezet moet worden. LET OP, de 10 gelijktijdige toetsaanslagen waarmee wordt geadverteerd is alleen in de gaming-modus, daar buiten zijn dat er 7.

Ik heb ook 2 katten die het af en toe zeer interessant vinden om in volle vaart over mijn toetsenbord te rennen. Bij mijn vorige toetsenbord hadden ze op een gegeven moment een van de toetsen los getrild. Dit levert met dit toetsenbord hooguit wat rare teksten op als je in een chat of tekstverwerker aan het schrijven bent. Een van mijn katten vind dit toetsenbord zelfs een uitstekende slaapplaats en ik hem geen ongelijk geven, de toetsen voelen inderdaad redelijk zacht aan.

Als je opzoek bent naar een gaming-toetsenbord, is dit een goede aankoop, zorg alleen dat je de software kan installeren met een ander toetsenbord.

Loraine 10-10-2013
Geschreven voor: Razer DeathStalker Expert

sorry maar het is een afval product. Al geruime tijd veel toetsen werken niet meer, sommige werken als een gek (veel 0-en achter elkaar of andere willekeurige teken, snel achter elkaar) zonder ik iets aangeraakt te hebben, belangrijke toetsen zoals Delete, Enter van de numPad, net als andere toetsen van de noempad die nu permanent niet meer werken.. laat me concluderen dat ik opgelicht werd met deze erg overgeprijsde chinese ding, die werkt niet eens zo goed als een 7-euro toetsenbord.Kortom, ik heb de fout van mij leven gemaakt door dit afval product te kopen.. voor bijna 100 euro..Schaande!
PS: System restore, fouten laten corrigeren, toetsenbord herinstaleren.. updaten, NIETS laat dit afval ding juist werken.En dit is maar de tip van de ijsberg. Ik ben inmiddrls grijs geworden door deze K.. ding.

Loraine 22-06-2013
Geschreven voor: Razer DeathStalker Expert

Aansluitend op mijn veel de enthouziaste eerdere review, kan ik melden dat it chinees product is net als al die andere van dezelfde oorspronk. Ze werjen redelijk goed in het begin, een korte periode, en daarna vallen ze uit elkaar, letterlijk plus softwarematig.
Veel toetsen werken niet meer, de rest reageren langzaamer, herinstaleren verbetert niets, kortom het is een zeer slecht en zeer overgeprijsd product.
Jullie zijn gewaarschuwd.

Loraine 04-03-2013
Geschreven voor: Razer DeathStalker Expert

Ik heb dit toetsenbord gekocht ter vervanging van mijn oudere toetsenbord die wel ergonomisch was (3-D, dus bol omhoog even maar ook gebogen rechts-links), maar van een zeer slechte (materialen) kwaliteit, o.a. de leters op de toetsen begonenn al na 3 weken te vervagen (totdat ze helemaal verdwenen) ook zonder echt intensief gebruik, wel dagelijks.
Dit probleem had ik met al mijn toestenborden als sinds 1993, ook asl ik korte nagels had/heb, en de verf op de toetsen NIET van vrijven met nagels gebeurt, maar met de huid (fingertop) van je fingers.
Ik heb deze Razer DeathStalker gekocht vooral omdat de toetsen hier hebben helemaal geen verf erop, maar de toesten zijn zo gegoten, zwart, met de vorm van de letters/cijfers/symbolen erin transparant, waardoor als je de letters/cijfers ziet ook in de donker, omdat een groen licht onder de toetsen, komt door die transparante letters/cijfers-vormen door, dus geen kans dat ik zal hiermee de letters/cijfers niet meer zien.
HIER verdient dit product een dikke PLUS punt.

Helaas, heeft het veel minpunten bij veel andere aspecten.
Trwouens, wat minder belangrijk is, is dat je krijgt het zonder verpakking thuis, in de zin van dat dit toestenbord zit wel in eigen doos emt de foto erop,maar dei ziet niet weer in een andere grijze/verpakking doors, en je adres sticker voro TNT zit op deze toetsenbord direct, geplaakt, over de mooie fot daarop. Misschien is het beter voor het milieu.. OK.

De onderkant van het toetsenbord die op de foto lijkt een pols steun te zijn, kun je helemaal niet als pols steun gebruiken. Dat de opervlaakte daar glas-hard is en talloze kleine/ruwe hexagoontjes erop ziten als "design" si van minder belang dan het feit dat asl je met je polsen daarop zou zitten, kune je maar de functie toetsen goed gebruiken. De rest vallen binnen je palm en niet aan de top van je fingers.
Als je de normale toetsen wilt gebruiken voro werk/schrijven, zit je met je pols direct op de harde/scherpe rand aan het onderrand (die richting jou) van het toestenbord.

Van ergonomische vorm voor beter ermee werken is natuurlijk geen sprake(!). Je moet ook lang aan de letters, cijfers en symbolen erop wennen aangezien wat je ziet zijn een soort futuristische tekens die nergens erop lijekn 9een paar, niet allemaal), o.a. letter E lijkt op 3, dan & en andere simbolen..., maar ja, je moet eraan wennen, ik beschouw dit niet als defect, wel als nadeel.

Toen je de doos ermme opent en je wilt het instaleren denkend dat je kunt dit zomaa aangezien hets i geen draadloze toetsenbord.., ontdek je dat dat niet zo is. Je moet het eerst instaleren, met een programma, die je...niet krijgt!
Je "moet" in de bijgeleverde boekje eerst alles lezen, de link (op internet) daar vermeld volledig in je brouwser invullen en daar (volgens het boek) kom je op een "driver download" pagina waar het bijbehorende programma voro dit product gedownload wordt. NIET dus! Als je daar ben, er is GEEN enkele download programma in progress of start of wat dan ook, Je moet daar in een zoek-rubriek (die je NIET ziet! ..aangezien de achtegrond daar is zwart en alle rubrieken erop ook zwart!???) het programma voor dit toetsb. zoeken en als je die vindt, moet je die downloaden en instaleren..(dus "Razer Synapse 2.0"), denkend dat nu eindelijk alles in orde is en je kunt dit toetsb. gebruiken. Weer NIET dus! Je kunt/mag NIET EENS dit programma downloaden als je daar geen klant/user bent! Je moet dus een hele process door om eerst klant/user daar te worden, vervolgens krijg je een email met je login gegevens die je moet (in je mail) bevestigen en weer op d esit inloggen en dan pas het programma downloaden die de producent MOEST al in je door hebben gestopt, op een cd-tje, als hij niet zo zuinig was met een cd die hooguit 15 cent had gekost in het fabriek, bij een toetsenbord waarvoor je 80 euro moet betalen..).
Maar OK, eindelijk installeer je het programma, volgt de aanwijzingen op het scherm, restart je computer en dan...weer NIETS want dan moet je NOG een programma instaleren(!), iets dat in het boekje NIET.

Hoe dan ook, in het zeer kleine menu window die het programma van dit toetsenbord heeft en die je nauwlijks ziet aangezien die heeft wedereom zwart op zwart rubrieken...staan wat simplistische functies voro de normale gernuiker, functies die niet allemaal werken zoals het wordt geadverteerd (in dat menu en het boek).
Voor de gamer staan wat programeer functies waardoor je kunt programeren om meer toetsen tegelijkertijd geslagen te worden (automatisch), maximum 10 toetsen, als je dat nodig hebt bij je game.

Voor normaal gebruik, dit toetsenbord is een enorm overprijsd product, die meer nadelen heeft dan voordelen, en het grootste nadeel van allemaal, is wat ik bij alle andere toestenborden had (allemaal Made in China, net als deze!), namelijk dat de software erin gebouwd laat de toetsen op verschillende snelheden reageren, bijv, als je toetst: V O O R, krijg je soms V O R O, ook als je echt VOOR hebt ingetoetst (ik heb me/mijn fingers vakker gefilmd om te zien of dit echt zo is), omdat sommige toetsen reageren trager dan andere,niet allemaal even traag of even snel zoals het hoort.

Dus de reclame dat dit toetsenbord "ultra snel is", is helemaal NIET waar. Op sommige sites waar ik dze klachten ook zag, zag ik dat de producent argumenteerde aan de klanten dat ermee bedoelt hij het feit dat via de programering kun je max 10 toesten programenren tegelijkertijd te slaan/werken, iets wat met je fingers op deze toetsen apart ero slaan, niet mogelijk si zo snel.. Ja Duuh! Normaal dat iets geprogrameerd sneller is dan met je fingers,maar dat betekent niet dat dit toetsenbord snel is, maar dat je kunt je toestenbord programeren, iest die volkomen nuteloos is als je wilt teksten ermee schrijven, dus normaal gebruik.

Een klein voordeel is dat je kunt je PC op standby zetten aangezien je hebt een toest hiervoor op het toestenbord. Nadeel si dat je kunt geen enkele toets eruit halen, bijv. de "Caps lock" die je vaak aanraakt (de toetsen zitten te dicht bij elkaar) en zonder dat je weet schrijf je met hoofletters, en dan moet je alles weg halen en alles opnieuw schrijven, mits je in WORD werkt. In email...je bent de kloos.

De voorkant (hoeken rechts en links) die "gesneden" zijn, hebben hoeken en randen buitengewoon scherp. Als totaal design, van een afstand bekeken, ziet er mooi uit, maar als gebruiksgemaak.., scoort heel laag, bij normaal gebruik, en zo'n 7 bij gamen. Ik ben geen gamer, daarom een 3.
Ook de logo erop (midden op de "pols steun") laat zien de chinese makelij (logo = 3 slangen/aders) die niet echt in het midden is, maar ietsje naar rechts. Achteraf van producent te horen misschien dat "dit zo hoort te zijn" ("gepatenteerde positie".. Net als het Sony-verhaal met de kleur blauw..) zal niet lukken, want dat gelooft niemand. Maar OK, bij dit toetsenbord krijg je ook (misschien als compensatie) een sticker met deze logo erop, die je kunt plakken waar je maar wilt, behalve op het toetsenbord! Want die is te groot ervoor.