Rapoo 8900P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rapoo 8900P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Carlo 16-09-2015
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Mooi compact geheel.Na een week stopte de werking,Terug gebracht en meteen een nieuwe .Na twee weken hetzelfde verhaal.Hulpprogramma voor koppelen van muis en toetsenbord gebruikt(gedownload) en nu heeft hij een jaar gewerkt,bij B.... meteen mijn geld terug gekregen super service daar.
Jammer want het is een fijn toetsenbord combo

Boekhouder 10-07-2014
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Als boekhouder maak ik miljoenen aanslagen per kwartaal. Gebruikte altijd de duurste versies van logitech, maar wilde ondanks het feit dat mijn oude toetsenbord niet versleten was iets anders proberen nadat ik deze toetsenbord bij Media Markt zag. Ik heb de negatieve reviews gelezen en ben geschrokken van de negatieve reacties. Het lijkt wel of ze ervoor betaald krijgen om kritiek te leveren!
Bij deze veeg ik alle kritiek van tafel en kan aan een ieder met gerust hart adviseren om ook over te stappen naar deze set. Alles werkt gewoon 100 procent! aansluiten en typen!
Omdat ik als boekhouder geen typfouten kan permitteren ben ik verbaasd over de accurate reactie op elke aanslag.
Ben er sneller door gaan werken!
Kortom een SUPER TOETSENBORD SET.

Vasi 12-07-2014

Beste "Boekhouder" ;),
Als beste toetsenbord gebruiker, kan ik je vertellen dat betreffend jouw review hierboven waar je zegt dat mensen die minder goede review over dit product plaatsen, zijn "betaald" om dat te doen, kan ik zeggen dat ik wel eens ben met wat die reviewers zeggen en niet met wat jij zegt aangezien je reactie daarop sluit NIET op wat ze zeggen, namelijk (zeggen ze) dat dit toetsenbord WEL zeer goed is en van cijfer 10 (wat je hier ook geeft) een KORTE periode, en PAS DÁÁRNA gaat ie kapot, ná een paar maanden (plus minus 3 maanden).
Dus het is aan te raden om na zo'n gelijkwaardige periode een review te plaatsen om als eerlijk review beschouwd te worden, niet kort na het kopen bij MediaMarkt (*), anders lijkt wel dat jij bent degene die betaald werd om hoge cijfers te geven.

*Nota: Media Markt staat al een tijd met een vrij grote hoeveelheid Rapoo 8900P toetsenborden in voorraad/magazijn en kan die niet kwijt. Ik weet dit omdat ik werk daar namelijk.
Stof om na te denken zou ik zeggen, betreffend jouw review.

Vasi 29-05-2014
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Dit is absolut de SLECHTSTE set/toetsenbord in de geschidenis van de mens! Uit elke standpunt!
De verf op de toetsen is vrij snel weg en je ziet niet meer wat je intoetst, de toetsen hebben eigen zin en soms werken ze wel, soms niet, soms ongeacht wat je typt, verschijn op het scherm maar de klink letters, andere keer maar de medeklinkers.
Soms hoor je een zeer duidelijk geluid van het toestenbord afkomstig die lijkt op een robot die rollend ergens beweegt/naar toe gaat; vibraties dus, maar alsof ze doir een levende mens zijn veroorzaakt. Krijg je kippevel van, want die komen onverwacht en ook zo verdwijnen.
Soms typ je niets, raak je niets aan, en uit het niets verschijnt een hele rij "k" (of andere letter) op het scherm (waar je wilt typen)die snel steeds langer wordt alsof je een of andere letter aan het indrukken bent en je houdt de vinger daar ingedrukt.
Maar ja, er ZOVEEL hierover te zeggen, en voor zo'n AFVAL product, loont gewoon de moeite niet op mijn energie en tijd te verspillen alle ellende hierover te noemen.
Mijn advies is NIET KOPEN!
Maar naïve mensen kunnen dit natuurlijk kopen als ze echt willen, maar zoals elk chinees product, ze zullen zien dat die werkt goed een korte periode, en dan gaat van alles mis.
Dus... ga je gang en koop dit als je me niet gelooft.
De muis werkt meestal wel, niet altijd natuurlijk, want het maakt deel van deze set(!), maar het toestenbord is een regelrechte RAMP.
Ik kan dus zeker bevestigen dat die andere reviews hier die deze set (en vooral het toestenbord) als RAMP beschrijven, volledig WAAR zijn.

castell 13-03-2014
Geschreven voor: Rapoo 8900P

ten slotte (zie mijn eerdere reviews) kan ik nu zeker vertellen dat dit is een stuk afval, werkt niet meer, behalve een paar letters, sommige werken na een tijd (typ je een woord, verschijnt niets, en als je wilt die opnieuw intoetsen, zie je dat de eerdere begint te verschijnen, lettertje na lettertje, langzaam, als een geest uit het niets), vaak gebeurt helemaal niets ongeacht hoe lang je wacht na intyppen.
Zoals ik eerder zei geen idee kan hier helpen, noch herstarten, aan en uit zetten, her installeren, nieuwe batterijen, pc opstarten enz enz. En trouwens mijn pc is vrij nieuw en ALLES werkt erop, incl. andere toetsenborden, behalve deze.
Het is iets typisch bij chinese producten dat ze een korte periode uitstekend werken en daarna stort alles in elkaar, en als ik de artikels op internet zou moeten geloven wordt dit al vanaf het fabriek gedaan, bewust, met als doel verder te kopen en zo de economie (WIENS economie??) te bevorderen.
Ik zeg niet dat die (talloze trouwens, ook docu's hierover op youtube) allemaal gelijk hebben, maar mijn tientallen jaar ervaring met chinese producten (tijd waarin allemaal hebben zich gedragen zoals in bovengenoemde artikels) waar zijn, maar ik kan nog altijd zeggen: De feiten spreken voor zich!
Kortom, het toetsb. is een ramp, onbruikbaar geworden, en nu gebruik ik een andere, terwijl deze "Rapoo" (zeg maar Crap'o!) heeft heel erg veel gekost voor voor een ding die maar 1 maand heeft redelijk gefunctioneert.
Maar ja, de modelnaam is misschien een derivatie van "Rip Off", in welk gevaal (C)Rapoo is een geschikte naam voor dit product.
Wonder boven wonder.. de muis werkt nog steeds(!)
En ook nog.. heb ik deze sterk overgeprijsde CRapoo ter vervanging van een ander chinees product, razer Deathstalker, die ook sterk overgeprijsd, die hetzelfde gedraag vertoonde, kort in het begin werken, en vervolgens.. Toodeloo! Totaal Loss verklaart, met dezelfde symptomen als deze CRapoo hier.
De vraag is hoelang moet ik me laten oplichten...
Of anderen die dez ervaring hebben.., net per se met dit product, wel met anderen.

m.wickler 25-12-2013
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Sinds een paar dagen heb ik de Rapoo Wireless Laser Combo 8900P set in bezit en gebruikt. Omdat ik tot nu toe erg tevreden ben met deze set en mij in een aantal eerder genoemde "nadelen" niet kan vinden, schrijf ik deze review.

Mijn systeem is gebaseerd op een intel i5 4670k processor met Windows 8.1 Pro 64bit. Ik heb voorheen altijd Logitech producten gebruikt.

Verpakking
Deze set komt in een goed verpakte doos met een aantal hoofdfuncties die op de voor- en achterkant worden gepromoot.
Als je voor het aanschaffen goed leest dan kom je erachter dat ze met "lichtgevende toetsen" alleen de media toetsen bedoelen. Ik vind dat geen nadeel, gewoon een kwestie van goed informeren voor je iets koopt en daar achteraf niet kwaad over te gaan schrijven.

Inhoud verpakking
Bij het uitpakken was de batterijklep op de achterkant van het toetsenbord expres los. Dat blijkt slim, want zo ziet de eigenaar dat hij/zij eerst een sticker van de batterijen dient te trekken dat ter bescherming/conservatie is toegevoegd. Bij de muis zit de klep er wel op en ook daar moet je eerst een sticker van de batterijen trekken. Dit staat ook allemaal afgebeeld op een klein vel papier. Daarnaast zit er een driver CD en mini usb ontvanger bijgevoegd. Zowel het toetsenbord en de muis werken ieder op 2x AA batterijen.

Eerste observatie
Deze set oogt estetisch en luxe. Het media display op het toetsenbord wordt extra beschermd door een doorzichtige folie. Het toetsenbord kraakt niet en is stijf. De chiclet toetsen hebben een fijne druk en geluid. Het subtiele rubber op de achterkant zorgt ervoor dat het toetsenbord geen kant op gaat. Uiteraard is het gebruikte materiaal niet te vergelijken met dat van een set van boven de 150 euro, dat moet je ook niet verwachten als je voor deze prijsklasse gaat, maar het toetsenbord zal zeker een goede visuele indruk op je maken! Aan de onderkant zit een aan/uit knop en de batterijklep. Dit laatste zit niet los maar had ook wel iets vaster mogen zitten. Bij typen of gamen zal het in ieder geval echt niet los komen.

De muis complementeert het toetsenbord qua kleur en stijl, door een ergonomische vorm ligt het ook lekker in de hand. De diverse knoppen voelen degelijk en geven een zacht klik geluid. Het betreft hier een grotere muis zoals je deze vaak ziet voor desktop systemen. Het gebruikte materiaal is plastic met anti slip rubber aan de zijkanten. Aan de onderkant zit tevens een aan/uit knop. Als je beide items op het eerste oog vergelijkt, lijkt het toetsenbord wellicht iets luxer dan de muis. Zodra je de muis en toetsenbord aan zet met de knop op de onderkant, dan zie je op allebei even kort de batterij status lampjes oplichten. Op de muis is dit uitgebreider dan op het toetsenbord. Dat had van mij ook wel op het toetsenbord gemogen.

De usb ontvanger is mini en verder niet zo bijzonder. Je zou deze kunnen opbergen onder het batterklepje van de muis maar ook onder die van het toetsenbord. Grappig voor mobiliteit, maar ik zou deze set daar niet voor gebruiken, daar is het toetsenbord iets te fijn voor en de muis te groot. Koop in dat geval liever iets simpels en kleiner.

Installatie
Gebruik altijd de allerlaatste drivers. Zodoende heb ik de CD niet gebruikt en heb ik gelijk de drivers van de rapoo website gedownload. Op moment van schrijven was dit versie 1.6. Dat hoeft trouwens niet, want de hele set werkt geweldig en out of the box in Windows 8.1. Gewoon de mini usb ontvanger in een usb poort, pc opstarten, muis en toetsenbord op aan, en gaan met die banaan. Zelfs de media toetsen doen het correct. Echter zijn de drivers wel aan te raden, omdat je daarmee je muis- en mediatoetsen kan customizen naar wens, bovendien krijg dan ook rode icoontjes in je Windows taakbalk te zien als je Capslock, Numlock of Scrolllock aan hebt. Staat er een uit dan verdwijnt het bijbehorende icoontje. De configuratie tool heeft ook een eigen icoontje. Eenmalig stel je in dat het om de 8900P set gaat en daarna kan je zien dat je elke media knop en muisknop kan customizen. Zo kan je een "programma starten" toevoegen aan een knop, toetsaanslagen toevoegen aan knoppen, of zelfs hele macro's maken en nog veel meer opties. Werkt prima.

Gebruik
Ik heb deze set kunnen gebruiken in Office en in diverse games waaronder het populaire Battlefield 4. Dat gaat in beide uitstekend. De toetsen typen fijn en er worden geen toetsen overgeslagen. Het toetsenbord is niet in hoogte verstelbaar, het staat standaard iets omhoog en schuin ivm de doorlopende voet aan de onderkant, waar tevens ook de batterijen in verwerkt zitten. Op het bureau lijkt het toetsenbord nog steeds dun. De media toetsen lichten op als je met je vinger in de buurt komt. De beste plaats om te activeren is de ruimte tussen de F4 en F5 toets. De media toetsen lichten wat zwak oranje op, dat is misschien gedaan om batterij te besparen, of omdat betere lichttechniek voor zo'n dun toetsenbord veel duurder is. Ik kan ze redelijk aflezen, bij aanraking voel je een haptische feedback, zoals je dat ook bij mobiele telefoons voelt. De verlichting dimt vanzelf uit. De enige media toets die ik zelf heb aangepast in de configuration tool is de "mediaplayer" toets, die nu iTunes opstart ipv het standaard Windows mediaplayer. De rest van de knoppen werkt zoals je verwacht.

De muis heeft zoveel knoppen dat je zo'n beetje alles kan doen in Windows, scrollen, terug, vooruit, noem maar op. Werkt prima en is wel makkelijk. Het enige dat ik voor nu heb uitgezet is de zoomknop. Deze start een vergrootglas in Windows en dat vinden Games niet leuk. Daar maak ik misschien later extra knoppen van. In Battlefield 4 werkt de muis uitstekend en heb ik dankzij de extra knoppen meer mogelijkheden. De dpi toets heeft een gevoelige en minder gevoelige stand, dat wordt aangegeven met een led dat 1 of 2 keer knippert om dat aan te geven. Je merkt vanzelf het verschil. Voor Photoshop gebruik ik graag de lage dpi, voor Battlefield 4 de hoge dpi. De muis glijdt prima en snel over consistente ondergrond en de laser is nauwkeurig.

Wat betreft de draadloze verbinding kan ik zeggen dat deze set niet stoort, niets overslaat of andere gekke dingen doet. Er is hier ook een 5GHz WiFi netwerk en dat stoort ook niet. Draadloos doet het zeker verder dan drie meter, maar ik bedenk mij dat in de praktijk 3 meter al behoorlijk ver is voor een PC en dat bij weinig mensen voorkomt.

Slotwoord
Ik ben tevreden met deze set, want je krijgt voor deze prijs een goed werkende draadloze desktop set, dat prima werkt in Windows, Office, en internet. Het ziet er stijlvol en dun uit en de items voelen fijn aan in gebruik. Deze set koop je om de prijs, looks en het desktop gebruik, waar je zeker ook mee kan Gamen. Een serieuze gamer moet gewoon een andere set kopen dat helemaal past bij zijn/haar wens en daar eigen reviews op baseren. De gewone gebruiker zal zeker blij zijn. Hier en daar zijn er kleine dingen die misschien iets beter hadden gekund, zoals de simpele batterij indicatie op het toetsenbord, het batterijklepje, misschien zelfs indicatie LED's op het toetsenbord voor capslock etc. Voor een hogere prijs kan je vast en zeker een set vinden van een bekend merk of dat met betere materialen is gemaakt, waar meer media toetsen op zitten en meer licht geven. Als je daar meer eisen aan stelt moet je dat gewoon overwegen, maar weet dan dat deze set het uitstekend doet en uitziet voor een mooie prijs en je prima met de mindere dingen kan leven. Gebruik op lange termijn? Dat is altijd afwachten, dat geldt ook voor bekende merk sets, ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ook die sets vroegtijdig stuk kunnen gaan! Het blijven gebruiksvoorwerpen...

Vasi 24-12-2013
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Dit is tot op heden dé slechtste set die ik ooit gekocht had.
Ik had voorheen een Razer-DeathStalker gehad, en alles in een reviews daar uitgelegd, hoe na een paar maaden de toetsen werkten maar aan de linkerkant van het toetsb. en maar sommige aan de rechterkant.
Deze combo Rapoo hier, heeft niet aleen maar die enerverende boven licht-tiotsen die nu permanent pulseren, ongeacht of ik boven op (met mijn vingers) zit of niet, maar de verf/letters op de toetsen begonnen al na een paar dagen (normaal gebruik) te verdwijnen, razend tempo die ik NOOIT eerder heb gezien, bij geen enkele andere toetsenbord.
De BS gel.. reclame op de doos die zegt dat de toetsen lichten op als je eroverheen je vingers beweegt, is natuurlijk zeer misleidend en ONJUIST, want het gaat maar over de nutteloze bovenrand die pulseert permanent daar, om je ogen en hersens te vermoeien en je te enerveren, en de normale toesten lichten helemaal NIET OP, zoals die andere afval product (Razer) bovenvermeld wel doet, maar veel toesten werken niet meer, Ideeal is een toetsnb waar geen verf op de toetsen zit (want die gaat af vroeger of later), maar zwarte toetsen met transparante leters, waardoor het licht onderaan licht op, wat dus de RAZER toetsenborden hebben, als die langer dan 6 maanden zou werken, want zou WEL MOETEN aangezien die kosten plus minus 100 euro, enorm bedrag voor een ultra slecht product die maar één voordeel heeft, dus oplichtende toetsen.
Deze Rapoo hier is door hetzelfde bedrijf gemaakt, dus net zo slecht, eigenlijk nog slechter. Maar wel goedkoper! Want voor die prijs, krijg je nu ook een muis en ook draadloos, het geheel.
Vrij snel na de eerste 2 weken, veel toetsen begonnen ook niet te reageren, maar volkomen random. Soms ontbreken alle klinkers in een geschreven lange zin, andere keer andere letters. Andere keer doet ie het goed. Alles is volkomen random, weer een afval product dus, die ons geen hulp kan bieden aangezien je weet nooit wanneer je moet het vertrouwen dat de toetsen doen wat je wilt.

Dat je weet ook NOOIT of je met hoofdletters schrijft, of kleine letters (weer een ULTRA MEGA GROTE NADEEL en FATAAL GEBERK in het design)mits je op het scherm kijkt..., en dan VERASSING(!) je moet alles opnieuw schrijven van het begin(!! @^&^(##$&*!!!), is nog iets die deze set op de allerlaagste kwaliteitsplank zet tussen dit soort muis & toetsb. sets.

Je kun ook (zoals bij andere toetsb.) de Caps Lock toets eruit halen) zodat op het scherm krijgt wat je schrijft en niet wat de chinese producenten willen met deze toetsb.(want het si "Made in China", dus.. I rest my case!), wat het chaos totaal maakt.
Dat je na een paar dagen al geen letters meer ziet aangezien de verf erop gebruikt zo ULTRA SLECHT IS(!), laat ons begrijpen WAT kopen we hier voor 80 (tot 90) euro.
JAMMER dat ik de moeite niet nam om een filmpje te maken met de aberant pulserende bovenrand (play, stop enz., media toetsen) die permanent pulseert, ook als ik weg ben.., om zinloos de batterijen erin vaker te laten vervangen, op mijn kosten.
Zonder vooroordelen te hebben, ik moet totaal eerlijk zeggen dat ik NOOIT een product in huis had die op de achterkant (bij Made..) stond wat ook op deze toetsb. staat, en die goed was, en zoals door de fabrikant geadverteerd functioneerde, of niet kapot ging binnen een paar maanden, deze toetsenbord dus al na een paar dagen.
WEER de prullenbak in en andere kopen, weer veel geld verloren (armer geworden), terwijl de fabrikant weer van mij (en iedereen) rijker werd. Interessant economisch feit(!).

De muis, zoals altijd SLECHT gemaakt/designed en NIET in en normale palm te gebruiken maar (zoals altijd) wel in een kind hand/palm, werk redelijk goed.
Sinds ik die gebruik, alles wat ik met de muis kopieer (tekst) wordt bij plakken NIET geplakt, maar wel de vorige gekopieerde tekst, dus ik moet alles 2 maal achter elkaar kopieren om één keer te plakken. En dat si maar de top van de ijsberg.(net als bij het toetsenbord)
Ik stop hier, want loont gewoon de moeite niet over dit "product" nog te praten.

Paleeuw 08-12-2013
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Nog nooit zo'n slecht product in huis gehad. Er zitten knoppen aan de bovenzijde die als je met je hand er in de buur komt functie actiever, erg vervelend om de hele tijd je mediaplayer voor je te krijgen.

laptopdummie 09-12-2013

dat had ik laatst ook (na het schrijven van mijn review), en was erg lastig omdat je eerst niet doorhebt waar het door komt. De oplossing is simpel: even uitschakelen het toetsenbord met knopje onderaan en/of uithalen usb aansluiting. Weer inschakelen, dan is het over, maar inderdaad niet de balk bovenaan aanraken. Behalve dit ene domme dingetje ben ik nog steeds erg tevreden (elk voordeel heb z'n nadeel :-) )

laptopdummie 23-11-2013
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Ik heb deze toetsenbord / muis combinatie aangeschaft omdat ik een draadloos systeem zocht, en vooral om het formaat. Je hebt toch genoeg ruimte voor je vingers en de breedte is slechts 43,2 cm doordat er geen randen omheen zitten en de ruimte goed is ingedeeld. hierdoor past hij goed in de tas waar ik mijn laptop in vervoer. Hij is ook zeer dun, behalve aan de voorkant waar de AA batterijen in gaan (de AAA was mooier geweest want dan was hij nog platter), dat geeft wel precies een prettige helling voor het typen.

Het typen gaat bijzonder licht en prettig, doordat de toetsen zo laag zijn en soepel bewegen, en de muis reageert ook supersnel.
Mijn enige twijfel betreft de duurzaamheid want je vraagt je af of een zo ultra dun bord wel stevig genoeg is om dagelijks te vervoeren, dus ik probeer er voorzichtig mee om te gaan. zowel onder als bovenplaat zijn van metaal maar ook het hele mechaniek van de toetsen heeft maar heel weinig ruimte dus je vraagt je af waar de grens ligt . .
Op windows 7 is installatie onmiddelijk en automatisch, zonder enig probleem.

castell 21-11-2013
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Voordat ik heb deze gekocht hebik steeds gewacht op review van mensen hier,bmaar die komen niet.. ;(
Ik heb het afgelopen week gekocht voor de orijs die bij alle winkels identiek is (onderlings afspraak??), ter vervanging van mijn niet oude (ook in China gemaakt net als deze Rapoo 8900P) Razer Deathstalker toetsenbord, met verlichte toetsen en veel dingen/functies..., die na een paar maanden deed gedeltelijk en paar toetsen) niet meer.

Ik heb deze Rapoo Combo set hier omdat op de doos staat "de toesten lichten op zodra we met de vingers in de buurt ervan komen, en dat zo hebben we zelfs in de donker volledige controlle over het toetsenbord".
Alemaal MISLEIDING! Geen enkele toesten licht op (zoals bij mijn oder Razer toestenbord) in de donker, en je ziet geen moer in de donker! Laat staan "volledige controlle".
Ik dacht dat ik heb een kapote toestenbord gekocht, ,aar na bellen en checken, hoor ik dat niet de toesten van het toestenbord lichten op, maar het display naan de bovenkant van het teostenbord waar je play/pause hebt, foreward en rew, plus verlichte iconnen voor geluid/volume.
Maar ja, die zijn geen toesten, en daarmee heb ik totaal geen volledig controlle over mijn toestenbord in de donker.
Trouwens, ook zo, die onnodige icoons daar weken niet goed, eigenlijk helemaal niet. Fast foreward werkt niet, en als je erop klikt/aanraakt spring je naar de volgende song/nummer in je player lijst, alsof dat ffd een "next" toest is. Dat geldt ook voor de REW, die geen achteruit spoelen is maar "vorig nummer"

Ander groot nadeel van dit Made in China product is dat niet alleen maar zie heb je geen controle erop in de donker want toen zie je niets, maar zelf op klaarlichte dag zie je nauwelijks aangezien de chinezen hebben een donkergrijze kleur gekozen voor de letters/cijfers erop, op een zwart achtergrond (toetsen), wat het zien van de toetsen zeer moeilijk maakt (wit op zwart (of andersom) was natuurlijk veel beter/zichtbaarder). Veel publiek (ik ging vaak naar MediaMarkt om dit product te bekijken voordat ik het uiteindelijk gekocht heb) is (daar/winkel) ervan overtuigd dat de letters/cijfers erop zijn zo donker want ze lichten op in de donker zoals de misleidende en bewust verwarrende melding op de achterkant van de doos aangeeft. Ik dus ook, totdat ik ermee thuis kwam, en dit si voor mij een zware slag.
Ik zal het toch houden, omdat het heeft 2 (maar) sterke punten. Het is inderdaad het snelst reagerende toestenbord die ik ooit had (de Razer bovengenoemnd, die ook met kabel is, werd kort gelden door de chinezen als "ultra/mega-snel en "dé snelste", maar die is OOK VIA DE KABEL hét langzaamste toetsenbord die ik ooit had, incl. die van 9 eurotjes)), en met deze Rapoo vertikt ik me niet, alles komt zols ik het schrijf uit, ongeacht hoe snel typ ik (en ik typ heel erg snel, dus schrijffouten gebeuren, maar die zijn mijn fouten niet van het toetsb.), het 2-de voordeel zijnde de rubbere pootjes/sticker onderaan die het toestb, laat muurvast op de tafel liggen.

Het "voordeel" van de dikte ervan (die grof op de doos als "voordeel" wordt geresenteert), is totaal geen enkel voordeel, voor helemaal niets tijden het typen.

Het toetsenbord heeft een acuut gebrek aan relevante toetsen (en ook op de juiste plaats zoals PrtScr is ver te zoeken rechts terwijl zijn normale plaats leeg bleef), o.a. de "Standby/Uit" toets die andere toetsb. wel hebben.

Toen ik het uit de doos haalde (gesloten, fabriek verzegelde doos!)zag ik vieze vlekken op de achterkant, die ik met heel erg veel moeite heb BIJNA eruit gekregen, niet 100% dus. En dit nadat ik maar liefst 20 dozen in de winkel gecheckt heb om te zien welk toetsenbord niet beschadigd is in de (transparante) doos aangezien allemaal hadden vlekken, haartjes stukjes grijs karton, en zelf blaadjes in de verzegelde doos, tussen de transparante fabriek door en het toetsenbord zelf.
Ik heb gemerkt ook dat zonder meer ALLE (verzegelde dozen) in de winkel hadden toetsenborden erin waarvan de plastic transparante beschermfolie van de bovenrand op het toetsenbord (die met die "verlichte toetsen" die geen toetsen zijn, aan de rechterkant beschadigd is, in de zien dat open aan de rechter onder hoek en dar gekreukeld alsof voordat het product uit de fabriek komt, alle beschermfolies moeten gedeeltelijk eraf gehaald worden en aan een kan gekreukeld. Dit aangezien dit is in een uit het fabriek verzegelde doos/dozen.

Ander MAJOR nadeel is het totaal gebrek aan CapsLock led rechts, dus je weet totaal niet als je met hoofdletters aan het typen bent of kleine letters totdat te laat is en je moet alle opnieuw schrijven.
Gek genoeg, omdat ik las op veel review sites hierover waar gezegd wordt o.a. de "software" op de bijgeleverde cd niet te instaleren want je krijgt een hoop problemen en meldingen op je koop vooral elke keer je de pc aanzet, en ook dat je met "Tab" van dit toetsb. kunt de CD-installatie totaal niet doorlopen of iets erop klikken ("next" enz) en de muis werkt niet tijdens de installatie, ik liet mijn andere muis net als mijn Razer toetsb. in de pc (kabel), en ik merk dat als ik beide toestenborden op de tafel heb staan, elke keer dat ik "CapsLock" op deze Rapoo 8900P toetsenbord druk, de CapsLock led van die andere (Razer) toetsenbord licht op, en zo weet ik dat CapsLock aan staat.
natuulijk dit is geen gezicht en geen manier van werken, en ik zal de oudere Razer (verlichte toetsen) nu uit de pc halen en ergens gooien, maar dat laat me in de donker met de CapsLock gebeuren op dit Rapoo toetsenbord.

Zoals onnodige en niet werkende led-icoontje langs de bovenrand van het toetsenbord gemaakt werden (erin gebouwd), OOK ZO konden ze minstens 1 BRUIBAAR led daarin bouwen zodat je weet wat je doet zonder de hele tijd naar de monitor te kijken.

Ander groot NADEEL van dit product is dat je kunt (bij mijn andere toetsb. wel kon) geen toetsen eruit halen als je die niet nodig hebt!
Daradoor, niet alleen maar dat je grote stukjes tekst vaak helemaal opnieuw moet schrijven (door de geheimzinnige CapsLock die je nooit wet of die aan of uit staat! BELACHELIJK! Maar ja... Made in China ;)), maar ook andere functei toetsen staan vaak in de weg, zoals F11 en F12 die elke keer die je Backspace (trouwens i.t.t. alle andere toetsenborden op Aarde, deze heeft totaal geen pijl erop!) drukt, F11 of F12 )soms beide!!) worden per ongeluk ook gedrukt, waardoor je ONGEWENST allerlei soorten menu's en windows op het scherm krijgt, net als het scherm zelfs, die horizontaal in 2-een splitst en aan de onderkant zie je talloze pc codes en computer taal waar e niets aan hebt en je moet dan maar die X in de rechter boven hoek daar vinden die de drukken en in normaal systeem/pagina terug te komen.

Ander groet NADEEL is dat terwijl de midden toetsen snel reageren, die van buiten/rondom, zoals tab, enter enz, reageren veel sneller dan toetsen op langzame toestenborden.

Ander totaal groot nadeel ervan is dat de letters/cijfers NIET in de toetsen gegraveerd zijn en met verf gevuld (ook deze ultra slecht zichtbare donker grijs als witte verf is niet te vinden in China.., maar ze zijn sticker op de toetsen geplaakt. Op en rond de cijfers/letters zie je duidelijk een glade transparante rand zoals bij de oeroude water stickers van 45 jaar gedelen

IK HEB VEEL toetsenborden met dit systeem gehad (dus zo slecht de letters-sticker erop geplakt, allemaal net als deze made in China, en ze waren allemaal in korte tijd eraf gevallen of snel versleten waardoor je de letters erop niet meer zag, en ook als je wist war de letters zitten, en was onplezierig met een toetsenbord te werken waar maar ene paar letters te zien zijn en andere niet.

DIT is wat me hier staat te wachten, bij normaal gebruik ervan. Dus ic schat zo'n 7 tot 10 maanden.

Er zijn ook andere nadelen maar dit si al te lang geworden.

De MUIS is ondanks zijn goed design/vorm, te klein voor normale/kleine handen, laat staan voor normale handen.
Met deze muis heb ik mijn andere draadloze muis vervangen, Logitech MX 1000 Laser, die heel goed heeft gewerkt zo'n 7 jaar denk ik, of langer, en die deed het nog steeds zelfs toen zijn opvolger MX1100 het loodje heeft gelegd naar een paar jaar trouwe dienst.
Kortom, deze Rapoo muis, als je die met die MX 1000 boven genoemd vergelijkt en beide in je hand (op de tafel, naast elkaar) vergelijkt, merk je dat terwijl de MX 100 van Logitech in je palm komt alsof voor je palm gegoten werd, deze Rapoo muis laat heel wat lucht tussen de palm en de muis als je met de vingers op zijn toetsen wilt zitten tijdens gebruik. Hij is te laag dus. Voor de rest, hij reageert bijna net zo snel als de Logitech MX 1000.

Kenmerkend is dat terwijl op de doos reclame wordt gemaakt over (niet bestaande) verlichte toetsen, de producent heeft gekozen om als voornaamste/enige reclame voor deze set te maken de 5Ghz connect frekwentie, de "dikte" (reclame dat die dun zijn, en dat klopt) van de toetsen, en dat de in de pc te stopen transceiver, klein is. ;)
DIT zijn dus voor de klant, de considerenten in het kiezen van een toetsenbord, dus of die plate toetsen heeft (die voor de user totaal irrelevant is want e drukt van boven naar beneden, dus de dikte van het profiel ervan... betekent NIETS!)en de grite van de transciever (die je zowiezo niet ziet want die in de pc/usb gestopt). Mooi, "slim bedacht" alemaal ;)

DAN... de deksel van de batterijen achter/onderaan valt steeds af, want die is korter dan de lengte ervoor, daar.
In de "beknopte gebruiksaanwijzing" die niets aanwijst (behalve weer reclame dat de transceiver/receiver kleiner is dan normal, en die kun je ook in de muis maar ook in het toetsenbord stoppen, in de daarvoor gemaakte gatjes/slotjes, en dan.... werken maar ;) :D DUS NIET!), laten ze zien dat je de batterij deksel moet rechts/links schuiven als je die dicht wilt, maar de voetjes ervan en de schuiftong ervan zijn heel zwak en de deksel valt steeds af. Em omdat de batterijen daar onderaan naar beneden hangen zomder een tegen..iets..., stel maar de rest zelf voor.. ;)

Marcel de Parcel 05-02-2013
Geschreven voor: Rapoo 8900P

Dit is een toetsenbord met een prachtig design - metal look met eilandtoetsen waardoor het heel makkelijk typt, ik vertik me in alle snelheid eigenlijk niet meer. Rapoo meldt op de website dat het niet compatibel is met Windows 8, maar dat klopt niet. Ik heb Windows 8 en hij werkt als een zonnetje. Bovendien staat er Windows 8 op de doos. In principe is het inpluggen en gelijk gebruiken, maar de cd-rom bevat software waarmee de knoppen van de ook in het pakket meegeleverde muis naar eigen inzicht in te stellen zijn. De muis glijdt trouwens heel soepel over het muispad, hij werkt erg prettig.

De reden waarom ik gebruiksgemak op slechts een 7 heb gezet is dat na installatie van de driver van de cd-rom de pc elke keer bij opstarten blijft vragen of het rapoo-programma toegang mag krijgen, ook al heb ik mijn firewall gezegd dat dit altijd mag. Ik heb dit programma gewoon verwijderd bij de standaard opstartlijst; als de knoppen veranderd moeten worden start ik het programma wel handmatig. Maar wat ik nog niet onder de knie heb is de balk boven het toetsenbord om muziek/film te bedienen, die oplicht wanneer je je hand er vlakbij houdt. Hij werkt prima, maar probleem is dat de balk regelmatig spontaan oplicht (stofje?) en ik niet weet hoe dat flikkeren uit is te zetten, een doekje erover elke keer is ook zo'n gedoe. Maar verder is het echt heel mooi en werkt het fantastisch lekker.

sp8472 08-03-2013

beste marcel op de site staat dat hij wel compatible is met win 8 . ik zit nu nog te wachten op de 8900p voordat hij binnenkomt. ben zeer benieuwd heb nude 9060 van rapoo en daar doet de muis heel vreemd bij in win8