ATAG One

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG One op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

Erwin 24-01-2024

Atag One is echte Miskoop!

Geschreven voor: ATAG One

De Atag One is een echte miskoop!
Het ding kan niet op een 'normaal' netwerk, hiervoor moet een speciaal oud netwerk opgezet worden, daar begint het al mee, lekker dan. Na verloop van tijd zal je merken dat er vreemde verwarmings-cycli optreden; midden in de nacht opwarmen tot 28 graden (!) bijvoorbeeld. Of dat het hele ding dus niets meer doet, dus met koude avonden lekker dik ingepakt op de bank in je eigen huis, pfff.
Volgens de reparateurs ligt het toch echt aan het netwerk, kunnen ze niets aan doen, behalve een rekening sturen van 250 euro, dat konden ze dan nog wel. Na lang aanmodderen zijn ze er dan toch achter gekomen; de ingebouwde accu was zo goed als ontploft, deze werd dikker waardoor het apparaat van de muur gedrukt werd en geen contact meer maakte. Onze Atag One was echter alweer een achterhaald model waarbij de accu niet te vervangen was. Er moest dus maar een nieuwe aangeschaft worden om weer warme voeten te kunnen krijgen; en weer kwam er een rekening onze kant op, dit keer eentje van €500,- als je daar niet warm van wordt..
Nu hangt er dus een blinkende nieuwe, alle problemen opgelost zou je denken. Nou, mooi niet dus. De Atag One is namelijk een slimme thermostaat, je kan zelfs op elke dag van de week een ander verwarmingsprogramma instellen zodat je nooit loopt te stoken als bijvoorbeeld niemand thuis is. Handig hoor! Als dit zou werken tenminste. Je kan inderdaad volop programma's maken, maar opslaan en onthouden doet 'ie helaas niet. Maar niet getreurd Atag heeft zelf een keurig programma erin gezet. En of je nu thuis bent of niet; dat verwarmd alsof het allemaal niet op kan! De Atag One, goed voor die ene, maar voor niemand anders..

Pluspunten

• mooi ontwerp

Minpunten

• zwakke accu
  • maakt slecht verbinding met een netwerk
  • is niet programmeerbaar
  • bij manuele invoer enorme temp overshoot

s***************@h********** 01-01-2024
  • Product gekregen
Geschreven voor: ATAG One

De Atag one kregen we gratis bij onze nieuwe ketel.
Wat een onding wat betreft wifi gebruik. Je moet steeds weer herstarten om de wifi weer in te stellen.
Ik raad ook iedereen af om zo’n duur apparaat te kopen. Wifi weer instellen gaat ook zeer moeizaam. Echt frustrerend.

Patrick M 14-12-2022

Zeer kwetsbare thermostaat

Geschreven voor: ATAG One

Thermostaat die doet wat hij moet doen, echter in 3 jaar al twee kapot gegaan vanwege aanraking met licht statische elektriciteit. Thermostaat kan daar totaal niet tegen, elke keer met korting bij atag een nieuwe aangeschaft maar om nou continu minimaal €10 euro per maand per thermostaat te moeten bijleggen wordt ons wat teveel van het goede.. Nu overgestapt op een minder kwetsbare en gevoelige thermostaat.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Prijzig
  • Kwaliteit
  • Kwetsbaarheid

oWnWise 02-10-2022

Atag One / Zone buggy wifi en kapot display

Geschreven voor: ATAG One

Behalve connectiviteitsproblemen in het begin. Pas na koppeling met homekit opgelost.

Nu na twee jaar een kapot display, valt buiten garantie termijn, men zou echter verwachten dat een thermostaat van 250 EUR langer mee zou gaan.

Pluspunten

• Homekit
  • Goede koppeliing ATAG CV

Minpunten

• buggy wifi
  • kapot display na 2 jaar

j************@g******** 26-09-2022
  • Product gekregen

ATAG One functioneert totaal niet

Geschreven voor: ATAG One

Het huis wat ik kocht daar zit een ATAG ketel Q serie in met daarbij een ATAG one welke ook in het cv hok hangt, ik heb als hoofdverwarming vloerverwarming van het type Magnum.

Het werkt totaal niet diverse keren contact gehad met ATAG het enige wat hun zeggen is “ zoek een ATAG dealer op en vraag of die langs komen “ zowel weersafhankelijk als thermostaat geprobeerd met geen mogelijkheid dat de vloerverwarming het gaat doen mits je hem 24 uur op 24 - 25 graden aan laat staan.

Het werkt totaal niet met elkaar en de service van ATAG is beneden peil, ik ga me laten adviseren voor een andere thermostaat mijn advies aan mensen die op zoek zijn naar een thermostaat koop geen ATAG one want je komt van een koude kermis thuis.

Pluspunten

Minpunten

• Werkt totaal niet
  • Slechte klantenservice

Diane 14-01-2022

Heel slechte thermostaat

Geschreven voor: ATAG One

Heel slecht apparaat en nog slechtere klantenservice van Atag. Atag One geleverd bij mijn nieuwe ketel. Eerste anderhalf jaar geen problemen, app werkt prima en de thermostaat is heel overzichtelijk. Totdat hij ineens een temperatuur aangaf van 38,7 graden en de cv ketel dus niet meer kon aanslaan. Thermostaat vervangen (viel onder garantie) door nieuwe Atag One. Helaas kreeg ik de app niet meer aan de praat.
Na 5 maanden hetzelfde euvel: thermostaat zegt dat het 38 graden (in werkelijkheid 19 graden). Volgens de installateur is het een bekend probleem; een software-fout , en heeft Atag er zelfs een speciale afdeling voor opgericht. Apparaat opnieuw vervangen en jawel, na 15 dagen geeft de spiksplinternieuwe thermostaat aan: 38,7 graden.
Klantenservice Atag is waardeloos. Ze zijn sinds december 2021 niet meer bereikbaar voor consumenten. Zelfs niet als de resetlink voor nieuw wachtwoord niet werkt. Installateurs kunnen alleen binnen kantooruren bellen (handig als je thermostaat in de avond/het weekend kapot gaat) en hangen dan rustig 3 kwartier in de wacht.
Bespaar jezelf een hoop ellende en zoek een alternatief apparaat.

Pluspunten

• overzichtelijk
  • via app makkelijk te bedienen

Minpunten

• drie keer zelfde fout in apparaat
  • waardeloze klantenservice Atag

Kees Jan 04-05-2021

Frustrerende slechte thermostaat

Geschreven voor: ATAG One

De kamer is vaak niet op tijd op temperatuur. de ene keer 1,5 graad te koud maar soms ook 0,7 graad te warm. Het verschil van meer dan 2 graden is goed voelbaar en onprettig. Als ik de thermostaat handmatig op 27 graden zet is het wel snel warm maar dat lijkt mij niet de bedoeling. 's middags wil ik om 17.30 1 graad omhoog maar dat haalt hij nooit op tijd. de thermostaat staat ingesteld om 4 uur tevoren te starten om de temperatuur te halen.
Regelmatig heeft de thermostaat een reset nodig waarna alles weer moet worden ingesteld. ik kan zien aan mijn energieverbruik dat de voor de reset 1,5 keer zoveel energie werd gebruikt.
Ik stel hem niet meer op weersafhankelijk in, De pomp dag en nacht op vol draaien. Zeer hoorbaar in de radiatoren. Het portal geeft een grafiek weer. De app niet??? Overigens is niet te zien hoeveel gas/energie is gebruikt maar alleen hoe lang de ketel heeft aangestaan. Het modulatieniveau wordt in de app alleen maar soms weergegeven.
Kortom een heleboel narigheid! Steeds weer wordt je geconfronteerd met problemen. Zeer frustrerend.
Ik heb met Atag gebeld en gemaild maar ze proberen je af te schepen alsof je een simpel persoon bent.
Niet kopen! Ik snap niet waarom een gerenommeerd bedrijf als Atag zo iets slechts maakt.

Pluspunten

• mooi apparaat

Minpunten

• Doet niet wat hij moet doen
  • app heeft slechte functionaliteit
  • portal laat geen relevante informatie zien
  • support atag

Eelco 31-03-2021

moduleren werkt slecht in goed geisoleerd huis

Geschreven voor: ATAG One

User interface werkt goed en tijdschema is goed in te stellen. Het probleem zit in het moduleren. De thermostaat schakelt alleen in volgens het schema als de kamertemperatuur 2 graden lager is dan de ingestelde waarde. Als de ingestelde temperatuur 20 graden is om 7 uur dan schakelt de zone alleen in als de kamer kouder is dan 18 graden. Als de binnentemperatuur in de ochtend dus nog 18.1 graden is gebeurt er dus niets en warmt de kamer niet op en kom je om 7 uur dus beneden in een kamer van 18.1 graden. Als het buiten kouder is en de temperatuur zakt binnen in de nacht naar 17.9 graden dan werkt het systeem wel en is het om 7 uur wel 20 graden. ik heb meerdere keren contact gehad met Atag en ze kunnen deze instelling niet veranderen.

Kortom als je huis goed is geisoleerd en niet snel afkoelt dan heb je niet veel aan deze thermostaat

Pluspunten

• scherm
  • interface

Minpunten

• niet geschikt voor goed geisoleerd huis

Frits 19-10-2018

Mooie en goede thermostaat

Geschreven voor: ATAG One

De Atag One werkt prima met mijn Atag combiketel IEC36. Ik heb deze thermostaat gekozen omdat ik geloof dat het het beste is om bij hetzelfde merk te blijven als de CV-ketel, en omdat ik graag bediening via internet op mijn mobiele telefoon wil.
Het instellen van de app ging wat stroef omdat de handleiding zegt dat je (op je mobieltje) na het verbinden met je wifi-signaal ook op je mobieltje het signaal ATAG ONE moet vinden. Dat signaal vond ik niet. Totdat ik op de thermostaat het bericht las dat iemand (ik dus op mijn e-mailaccount) contact zocht en of ik daarvoor toestemming gaf. Zo staat dat niet in de handleiding.
Toen dat klaar was kon ik gemakkelijk via mijn mobieltje het weekschema invullen. Door te kopiëren naar de overige dagen gaat dat snel. Het instellen van het schema kan uitsluitend via de app, liever zie ik dat het ook op de thermostaat kan.
De thermostaat bepaalt zelf wanneer de ketel begint te branden. Atag noemt dat voorverwarmen. Als je bijv. instelt dat hij om 7 uur moet branden, dan gaat hij wat eerder aan, bijv. 20 minuten. Dat berekent de thermostaat steeds zelf, dus als het kouder wordt, gaat de ketel nog eerder branden. Je kunt zelf instellen of hij al 1, 2 of 3 uur eerder mag beginnen. Overigens kun je het voorverwarmen ook uit zetten.
Wel viel mij op dat de aanduiding van de actuele temperatuur op de display 1,5 graad meer aangeeft dan de overige 3 digitale thermometers die ik heb. Daarom heb ik de temperatuurweergave met 1,5 graden verlaagd/gecorrigeerd. Ik twijfel dus wel of de thermostaat zuiver door de fabriek is ingesteld. Atag liet mij weten te betwijfelen of het niet andersom is, dus dat de drie thermometers onzuiver zijn, maar ik koos voor wat ik denk dat de temperatuur echt is. Gelukkig kan dat ook, hoewel mij dat verbaasde want je verwacht dat de thermostaat loepzuiver de actuele kamertemperatuur aangeeft.
Het aan en uit zetten via internet gaat goed. Wel kan het een minuut duren voordat de thermostaat het commando verwerkt.
Verder kun je op je pc of laptop ook bij de instellingen komen via je internet-browser, dus buiten de app om. Dat werkt ook handig.
De handleiding had beter gekund. Wat bijv. ontbreekt is informatie over hoe je moet handelen wanneer je een paar uur weg gaat en je de verwarming zolang tijdelijk wil uitzetten. Dat gaat simpel door op de blauwe pijl te drukken, maar van belang is te weten dat die tijdelijke instelling vervalt bij het eerstvolgende schakelmoment. De handleiding vertelt dat niet. Andere methoden zijn dat je via de app overschakelt op handbediening of het vakantieprogramma.
Kortom: ik ben tevreden en kan de Atag One aanbevelen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • veel is instelbaar op het apparaat en op de app
  • continue zichtbaarheid van de display is mogelijk
  • veel is instelbaar
  • je kunt de thermostaat makkelijk los halen

Minpunten

• handleiding niet op alle onderdelen duidelijk.
  • temperatuur weergave is anderhalve graad te hoog.

piet_1943 01-09-2017

Mooie Wifi-Thermostaat , maar met een moeilijk gebruik.

Geschreven voor: ATAG One

Update na een half jaar gebruik:
Inmiddels enige maanden ervaring met de weersafhankrlijke instelling. Hoewel de laatste 2 maanden de verwarming niet vaak nodig bleek, heb ik er met deze instelling wat meer vertrouwen in. Zodra de ruimte- temperatuur onder de doeltemperatuur ligt wordt de verwarmingsvraag opgestart. Weliswaar leidt dit dan tot overshoot van een paar tienden graad, maar dat is minder erg dan in de kou zitten. Wel zwaar teleurgesteld in de ATAG-ondersteuning. Tot 2 maal toe een e-mail gestuurd met screenprints van de verwarmingsprocedure, met de vraag waarom de warmtevraag vanuit de ONE niet aanstond ondanks de duidelijk te lage ruimte-temperatuur in combinatie met de eveneens lage watertemperatuur (dus er was geen restwarmte in de leiding, waardoor de radiator warmer zou kunnen worden); doch NOOIT enige reactie ontvangen.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Via WIFI en op afstand aanstuurbaar

Minpunten

• Onduidelijke gebruiksaanwijzing
  • Slechte ATAG-ondersteuning

piet_1943 14-05-2017

Heeft een moderne look, maar een onbegrijpelijke werkwijze

Geschreven voor: ATAG One

Deze slimme thermostaat van ATAG is aangesloten op een nieuwe ATAG-i ketel, waarbij de ONE gratis was. "Slim" is tegenwoordig een modewoord dat tot doel heeft je ervan te overtuigen dat slimheid leidt tot besparing. Ervaring tot nu toe is dat de kamer-temperatuur lager is dan bedoeld; een verkeerd gebruik van slimheid dus. Als je het kouder stookt, is het logisch dat je gas bespaart. Maar daarvoor koop je geen thermostaat. De theorie van het apparaat lijkt simpel in de gebruiksaanwijzing: per dag kun je 6 schakelmomenten kiezen voor de temperatuur. De ONE bepaalt dan zelf (op basis van 10 daagse "leer-ervaring" ) hoe laat hij in de nanacht moet starten om op de gewenste starttemperatuur te komen. Echter, de doel-temperatuur wordt vrijwel nooit op tijd bereikt. De verwarmingsindicator (rood stipje) houdt er voortijdig mee op, of gaat zelfs niet aan als de gemeten temperatuur 0,4 graad onder de doeltemperatuur ligt. Te koud dus. Je moet dan zelf gaan ingrijpen, door "ofwel de doeltemperatuur een halve graad hoger te zetten, ofwel een temperatuurcorrectie van - 0,5 in te voeren, in de hoop dat dat werkt. Er zijn namelijk 2 regelingen te kiezen: de volledige thermostaatgeregelde verwarming, en een zogenaamde temperatuurafhankelijke (buitentemperatuur) verwarming, waarbij je de ruimtetemperatuur voor een klein of groot deel kan laten meewegen. Bij Instellingen is de correctietemperatuur van bv een halve graad alleen te kiezen is bij de weersafhankelijke regeling; hierdoor wordt de suggestie gewekt dat de correctie alleen meedoet in die situatie. Het gekke is namelijk dat ik al een paar keer gemerkt heb dat de correctie weer op 0 stond, zonder dat ik daar wat aan gedaan had.
Ben sinds kort overgegaan op weersafhankelijk regeling (gebaseerd op meteo-gegevens van de postcode). Durf nog niet te zeggen of dit een betere keuze is.
In de menu-instelling kom je ook zaken tegen als: slechte, gemiddelde of goede isolatie . Wat daarvan het effect is op de verwarming staat niet beschreven, en is me ook nog niet duidelijk geworden. Het enige "slimme" dat ik tot nu toe heb kunnen vinden, is dat je bij een dag afwezigheid de bediening op handmatig kunt zetten, dan een lagere basistemperatuur kiezen, en dat je later op de dag via WIFI en je APP op Smart-of I-phone een aangename thuiskomst temperatuur kunt aansturen.
Tot nu toe zijn we echter zo'n 2 maanden meer bezig met de CV-verwarming dan ooit tevoren, toen we een programmeerbare aan/uit thermostaat gebruikten. Als mijn ervaringen niet positiever worden over de ONE, dan zie ik over enige tijd gebeuren dat de oude thermostaat met batterijen weer aan de muur hangt.

Pluspunten

• WIFI-aanstuurbaar
  • ziet er goed uit

Minpunten

• Vergt te veel aandacht
  • Onduidelijke invloed van instellingen op werkwijze

piet_1943 01-09-2017