De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Honeywell T4M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans B 26-01-2021

Mooie thermostaat met programmeer fout

Geschreven voor: Honeywell T4M

Via mijn installateur gekocht bij Warmteservice. Thermostaat lijkt niet goed te werken. Wanneer handmatig de temperatuur wordt verhoogd staat de gemeten temperatuur binnen 10 sec op de gewenste temperatuur terwijl de ketel nog maar net is aangeslagen. Ingeleverd bij Warmteservice en een vervangend exemplaar gekregen. Die doet hetzelfde. Klachten bij Honeywell / Resideo lijken geen effect op te leveren. Uiteindelijk maar een andere thermostaat gekocht. Na 3 maanden heeft onze installateur de twee thermostaten eindelijk via Wamteservice terug betaald gekregen. Honeywell / Resideo heeft niets aangegeven wat de oorzaak is van de problemen.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• de gemeten temperatuur klopt niet

Harm 10-12-2019

Geen omkijken naar!

Geschreven voor: Honeywell T4M

Deze thermostaat nu ruim een jaar in gebruik, low load control uitgezet i.v.m veel inschakelen ketel.De ketel moduleert nu heel rustig en produceert veel condens.Automatisch opwarmen en afkoelen ingeschakelt,werkt perfect en de temperatuur wordt goed gehandhaafd en niet onbelangrijk ,mijn verbruik omgerekend naar graad dagen is 18% lager! Er was wel een aflees fout in de temperatuur maar dat kwam na zoeken door de verwarming die in de hal aan de andere zijde van de muur deze opwarmde,reflectie folie geplaatst,probleem over.De thermostaat heeft wel een dingetje als de spanning er af geweest is moet de datum en tijd opnieuw ingesteld worden,niet handig vandaar mijn lagere waardering t.o.v de vorige revieuw verder heel tevreden gebruiker.

Pluspunten

• Regelt goed en makkelijk in te stellen
  • Optimalisatie zowel opwarmen als afkoelen prima

Minpunten

• Gebruiks aanwijzing slecht, Engelse is de beste
  • Tijd en datum opnieuw instellen na dip

R v Geest 01-12-2019

Valt niet mee

Geschreven voor: Honeywell T4M

Oude Chronotherm thermostaat moest vervangen worden. Helaas was deze niet meer te koop. Dus maar voor 4TM gekozen (september 2019) . Optimalisatie werkt tot nu toe niet geheel naar wens. Ingestelde temperatuur wordt pas 1,5 uur later bereikt. Verder is de zichtbare temperatuur op de thermostaat 1 graad hoger dan in werkelijkheid. Backlight werkt niet altijd en als deze brand is het heel kort en kun je moeilijk zien wat je doet

Pluspunten

• Mooi klein kastje

Minpunten

• Optimalisatie werkt niet goed
  • Backlight brandt niet goed
  • Temperatuur weergave wijkt af van de werkelijkheid

Thijs 09-10-2019

valt tegen

Geschreven voor: Honeywell T4M

Na het installeren van de T4M blijkt dat het backlight moeilijk is aan te krijgen en dat het maar enkele ogenblikken brand, te kort om alle informatie op het scherm te lezen. Echter wat nog belangrijker is, de gemeten temperatuur in de woonkamer is 23 graden zonder dat er is gestookt.

Pluspunten

• Goed ontwerp
  • goed opgebouwd scherm

Minpunten

• Niet aanpasbare taal
  • Foute gemeten temperatuur
  • backlight brand te kort

Harm 06-10-2018

Makkelijk te installeren

Geschreven voor: Honeywell T4M

Vlug in te stellen thermostaat na montage ,alleen de Nederlandse handleiding klopt niet helemaal maar met de Engelse erbij gaat het goed.De thermostaat is na ingebruikname binnen 3 dagen ingeleerd en werkt goed zonder overshoot.Bij lage belasting gaat hij in low load control,waardoor de kamertemperatuur heel gelijkmatig blijft. BIJ CVkoopjes gekocht voor 130 euro. (CV is waterzijdig ingeregeld) een fijne en simpel te bedienen thermostaat!

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Eenvoudig in te stellen
  • Nauwkeurige regeling
  • Leuke prijs