Vaillant vSMART slimme thermostaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vaillant vSMART slimme thermostaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,4

p**********@z******* 29-03-2023

Heb in 2018 de vSMART in combinatie met een nieuwe ketel aangeschaft.
De eerste jaren aantal keer per jaar problemen ondervonden met de verbinding tussen de thermostaat en de ontvanger.
Zodra die de verbinding met mekaar verloren was begin de ketel op maximaal te stoken.
Nu enkele jaren verder is de app veel stabieler en komt dit vrijwel niet meer voor.

Het gebruik van de app is redelijk goed te doen.

Nu na 4,5 jaar is het schermpje steeds donkerder geworden en niet meer afleesbaar.
Na een hoop zoeken op internet kwam ik erachter dat er niets anders op zat dan een nieuwe aan te schaffen.
Maar omdat ik redelijk technisch ben van mezelf besloten om de thermostaat uit mekaar te lepelen.

Kon op internet in eerste instantie geen losse schermpjes vinden maar na een aantal codes invoeren die op de achterkant staan kwam ik uit bij ons favoriete Chinese webshop.
Daar heb ik een schermpje besteld en die is vanmiddag binnen gekomen.
(*schermpje koste ongeveer 1/10de van een nieuwe thermostaat.*)
Na het voorzichtig verder uit elkaar halen het kapotte schermpje verwijderd en de nieuwe geplaatst en de boel weer in elkaar gezet en het werkt nu weer perfect.

Mochten er mensen zijn die met een kapotte vSMART zitten ben ik bereid om mijn diensten aan te bieden zodat er geen nieuwe besteld hoeft te worden.

Weet alleen niet of ik hier een email of telefoon nr neer mag zetten en mijn gehele bericht daardoor niet goedgekeurd word?!

Ben op internet te vinden onder Schildersbedrijf Tieken in Beverwijk.

Pluspunten

• Overal te plaatsen
  • Mooie thermostaat
  • Via de app in te stellen

Minpunten

• Valt makkelijk
  • Scherm word zwart na een jaar of 4

fatabeestje 29-03-2023

Mijn email om uw schermpje te vervangen is; petertieken@ziggo.nl

Len 08-03-2023

Goede service

E-ink van display werd vlekkerig waardoor de temperatuur niet goed meer leesbaar was.
Vaillant gebeld en uitgelegd dat ik een losse display wilde hebben omdat deze makkelijk zelf te vervangen is. Van de technische dienst heb ik een andere unit (kosteloos) toegestuurd gekregen en heb ik zelf de display over kunnen zetten. Top service!

t**********@g******** 14-02-2023

Display vaillant thermostaat wordt zwart

Werkt goed. Alleen na vier jaar wordt het scherm zwart en kun je de temperatuur niet meer aflezen. Geen garantie meer en geen tegemoetkoming van Vaillant. Jammer. Hopelijk zijn de nieuwe versies beter.

Pluspunten

• Werkt goed
  • Ook via app goed te hedienen

Minpunten

• Display wordt zwart

m*********@g******** 19-01-2023

Bij juist gebruik een prima thermostaat!

Werkt prima, de hier genoemde issues herken ik absoluut niet. Gebruik hem hier al ruim 4 jaar, nooit klachten, weet mijn 100 jaar oude huis binnen korte tijd precies op temperatuur te stoken. Op 60 graden aanvoer, maar meestal minder, want modulerend. Huis zonder muurisolatie, vsmart weet precies wanneer hij aan moet, rekening houdend met het karakter van mijn huis én de weersomstandigheden (via internet). Geen idee wat de rest hier wel doet en ik niet (of andersom), maar bij goed gebruik en stabiel internet/netwerk werkt dit apparaat prima en zeer zuinig/besparend.

Pluspunten

• Zeer zuinig
  • Geavanceerd en eenvoudige bediening

Minpunten

• Schermpje van ereader materiaal

b******@g******** 05-12-2022

Helaas niet al te smart en zeer onbetrouwbaar

Gekocht omdat we overstapten op een valliant ketel en die ebus heeft ipv opentherm

Zo een spijt dat ik niet gewoon een vr33 interface heb gekocht en mijn oude nefit easycontrol heb gehouden. Leuk dat draadloos, maar hij raakt zo vaak de verbinding kwijt. Op het thermostaat zelf kun je niets. Alleen de temperatuur hoger en lager zetten. De rest moet vanuit de app, die veel te vaak geen verbinding krijgt met de gateway. Al 2 x op hol geslagen en midden in de nacht begonnen met verwarmen.

De uitleg in de apl is slecht. Leren doet ie nog steeds niet waardoor de temp iedere keer 0.5gr doorschiet.

Koop aub een interface en een echt thermostaat.

Pluspunten

• Draadloos
  • App

Minpunten

• Vaak verbinding kwijt
  • Trage leerling
  • Onduidelijke instellingen
  • Thermostaat geeft alleen halve graden aan
  • Onbetrouwbaar

rob loon 11-11-2022

waardeloos

waardeloos app is niet door ontwikkeld naar mijn mening app is ook niet stabiel

t********@f**************** 30-10-2022

Instabiele verbinding vSmart thermostaat

Ik heb deze thermostaat nu ongeveer 1.5 jaar en iedere keer zijn er problemen met de verbinding. Het product is erg onstabiel en biedt geen enkele mogelijkheid om handmatig de controle over te nemen. Maw als je verbindingsproblemen heb dan zit je kou. De ondersteuning voor de thermostaat is praktisch nul en heb ontzettend spijt dat ik dit product heb gekocht. Gezien de prijs die ik ervoor betaald heb, had ik veel betere kwaliteit verwacht.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• instabiel
  • slechte support
  • duur

n*****@q********** 10-05-2022

Mijn oude ook vsmart ging na twee jaar stuk zwart scherm

Wat doe ik fout na installatie van de thermostaat en app krijg ik in de app geen buiten temperatuur te zien

Pluspunten

• Draadloos

Minpunten

• Slaat af en toe op tilt

b**************@g******** 15-04-2022

Na update verbeterd

Na de laatste update werkt de thermostaat veel beter. Weinig uitval nu meer.

Frank 05-01-2022

De verbindingsproblemen met de vSMART heb ik opgelost

De vSMART zat in de woning die we kochten. Nu met twee jaar ervaring zou ik hem het liefst de deur uit doen, maar de bedrade aansluiting in de woonkamer is dicht gestucced door de vorige eigenaar die ook de Vaillant heeft laten installeren, dus ik kan niet terug naar bedraad.

Maar ik ben thuis in netwerken en heb na veel uitzoeken geen problemen meer met de verbinding. Alleen weten installateurs te weinig van netwerken om die problemen op te lossen. Het probleem is niet je wifi, ik heb het op mijn KPN router als volgt op kunnen lossen:
- ken de vSMART in je router een vast ip adres toe obv zijn mac adres (te vinden in de app)
- stel port forwarding van 25050 op je router in voor dat ip adres
- stel op je vSMART dat ip adres hard in in de wifi instellingen en stel 8.8.8.8 in als DNS

Dan werkt bij mij de verbinding in elk geval perfect. Een brakke verbinding heeft niets van doen met je wifi, maar met de brakke implementatie in de vSMART.

Buiten dat weigert mijn vSMART volgens de ingestelde stooklijn te werken. Geen idee waarom, maar de maximale temperatuur limiteer ik dan maar op de Vaillant CV zelf. Alweer een brakke implementatie. Maar met de juiste netwerkinstellingen op je router kan in elk geval het slechte verbinden in mijn ervaring verholpen worden.

Pluspunten

• het houdt je van de straat

Minpunten

• brakke implementatie

Ben 26-12-2021

Een slecht werkende thermostaat

De thermostaat werkt heel erg slecht en is volstrekt onbetrouwbaar.
De modem en router zou de oorzaak zijn, die hebben we vervangen. Maar de thermostaat valt heel vaak uit . Schandalig dat een zo slecht werkende thermostaat verkocht wordt.

Anja 07-12-2021

Slimme thermostaat??? Grappig..

De app waarmee je de thermostaat kunt bedienen is echt waardeloos. Voor de hele week de tijden en temperaturen ingevoerd waarop de verwarming aan en uit moet gaan, maar de thermostaat leidt z'n eigen leven. Gevolg; midden in de nacht is het huis helemaal warm, terwijl volgens de app de verwarming pas om half 8 hoort aan te gaan. Nergens een duidelijke handleiding van de app te vinden, lastig om instellingen te wijzigen. Filmpjes op Youtube maken het simpel, maar helaas is het dat niet. Ik heb spijt dat ik niet eerst de reviews heb gelezen voor ik deze lompe thermostaat kocht, want zo te zien ben ik niet de enige die hier niet blij mee is...

Minpunten

• Onduidelijke app
  • Moeilijk in te stellen
  • Geen online oplossingen
  • Verbinding verbreekt

Martijn 20-05-2021

Product valt erg tegen. Slechte app, instabiele verbinding.

Product valt me erg tegen. Veel verbindingsproblemen (thermostaat is niet meer te koppelen aan de app (meerdere telefoons geprobeerd)). Slechte ondersteuning van de klantenservice, die aangeeft om een nieuwe thermostaat aan te schaffen (slechts 3 jaar oud). Dit is al het tweede verbindingskastje dat niet meer werkt. App crasht ook bij verschillende knoppen (op meerdere telefoons). In de periode dat de app wel werkte was t matig: Wijzigen van temperatuur via de app, moest vaak meerdere keren worden gedaan (soms wel 4 x) omdat de app de temperatuur niet doorgaf aan de ketel en de bediening, zoals het instellen van temperaturen per dagdelen, werkte niet intuitief. Ik denk dat er betere thermostaten op de markt zijn.

Pluspunten

• Basis functies van thermostaat aanwezig

Minpunten

• Veel verbindingsproblemen
  • Instabiele app
  • Niet intuitieve app

ondeugdelijk maar mooi 03-11-2020

communicatie via wifi is zeer slecht en instabiel

Het oogt fantastisch. In het begin deed hij wat hij moest doen. Fijn dat het mogelijk is een dagritme in te stellen, zelfs variërend voor bv part-timers. (weekdag verschillend naar keuze).
Maarrrrrr....Na twee jaar kreeg het kuren. Regelmatig kon hij het netwerk niet vinden. " Communicatie eenheid kan server niet vinden. " De hele rataplan opnieuw geïnstalleerd, app eraf, zelfs halve ICT deskundige geworden en DCP poort ofzo iets binnen mijn eigen modem geopend. Niets werkt. De adviezen op de app zijn zeer specialistisch, maar zelfs die werken niet. Vaillant zelf kan alleen maar adviseren: bel je loodgieter (die er ook niks van snap, want dit zijn ict problemen en wifi is zijn vak niet.) En het laatste advies van Vaillant: app eraf en opnieuw app erop. Is ook geen oplossing. En nu hun laatste oplossing: Vervang het hele apparaat! Want...heel jammer de garantie van 2 jaar is net verlopen. Nooit meer VSMART!!!

Pluspunten

• mooi
  • eigen weekritme instelbaar
  • van mijn werk of vakantieadres bedienbaar

Minpunten

• doet het na 2 jaar niet meer
  • communicatie instabiel
  • na 2 jaar geen communicatie meer met server
  • geen technische ondersteuning voor particulieren.

Eric 13-09-2020

Wederom stuk

Gisteren ontdekt dat hij weer defect is. De illusie dat hij op afstand bedienbaar is heb ik al lang opgegeven, het gaat nu wederom om dat de drukknop bediening niet functioneert.
Je denkt bij aanschaf laat ik maar de beste nemen Vaillant (mercedes) nemen, goedkoop.... duurkoop, maar echt voor mij nooit geen Vaillant meer. Ben de fase van reclameren al voorbij. Zou zeggen geef 100 jaar garantie je komt het toch niet na.

Eric 26-05-2020

vSMART

Binnen 2 maanden was mijn Vaillant vSmart al defect. Enfin nieuwe gekregen. Nu jaar later wederom defect. Bij mijn keuze voor een degelijk fabrikaat, kwam ik in woud van aanbieders. Tegen advies van vele anderen heb ik toch gekozen voor Vaillant. Oude had toch prima werk geleverd. Krijg nu langzaam het gevoel dat ik beter andere keuze had kunnen maken. Hiermee wil ik andere aspirant kopers toch attenderen dat als ze voor Vaillant kiezen beter andere thermostaat nemen.

B.D. 28-11-2019

Batterijen leeg: help!

De meegeleverde batterijen gingen lekken, waardoor de thermostaat niet meer werkte.
Erg vervelend want als de batterijen leeg zijn blijft de ketel doorgaan met verwarmen!
Het was plotseling 25 gr. in de kamer. Het zou prettiger zijn als de ketel stopt met verwarmen op het moment dat de batterijen het niet meer doen.
Een groot min-punt!!! Verder werkt het wel, de temperatuur schiet alleen door; als je hem op 20 gr. zet wordt het 21 gr.

Pluspunten

• op afstand te bedienen
  • ook handmatig te bedienen

Minpunten

• batterijen leeg: dan een probleem
  • de thermostaat slaat niet op tijd af.

Thomas 05-10-2019

Slechte koop

Ook bij mij valt de communicatie tussen de app en de vsmart om de haverklap weg. Geen informatie vanuit de app waar het probleem ligt, van alles geprobeerd maar niet aan de praat te krijgen. Weggegooid geld wat mij betreft.

Ansfried van de Graaf 12-03-2019

V smart

Werkprima en simpel ook de weekprogrammering. Let op als je in de nacht de vaatwasser laat draaien zet het water op on. De automatische nacht stand staat op off

Pluspunten

• Mooi overzicht van je temperatuurwaarde

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing staat niet zo veel.

Harry Jansen 23-12-2018

Nieuwe start zonder V-Smart

V-smart werkt gewoon niet. Zie mijn eerdere review. Alles gedaan wat mogelijk is. Snellere Wifi van provider, nieuwe V-Smart, nieuwe router, nieuwe ontvanger, nieuwe printplaat, 100 x app opnieuw geïnstalleerd. 5 keer een monteur. We hebben de oplossing. Eentje met draad!!!! Rust in huis........

Pluspunten

• nooit ontdekt

Minpunten

• alleen maar minpunten

PaulvM 12-12-2018

vSmart, niks smart. Waardeloos apparaat

Thermostaat doet het dan wel, dan weer niet. En wij willen dat hij het altijd doet. Te vaak kan er geen verbinding gelegd worden. Dan is de thermostaat dus niet te bedienen. Installateur komt langs en weet niets anders te melden dan dat we de app opnieuw moeten installeren. De volgende keer ligt het aan mijn smartphone. Onzin! We hebben de app op 3 verschillende devices in gebruik (2 smartphones en 1 tablet). Op alle 3 dezelfde problemen. Ook Vaillant geeft niet thuis. Service nul komma niks. Voor deze thermostaat hebben we veel extra betaald t.o.v. de standaard bijgeleverde thermostaat. Weggegooid geld!!! Spijt van de aankoop.

Minpunten

• Functioneert regelamtig niet

Rob Huibers 25-11-2018

vSmart zou beter moeten werken

De vSmart is een goed idee, maar de bediening is nogal omslachtig en het systeem hapert vaker dan prettig is.
Over de omslachtigheid: de bijgeleverde app heeft uitgebreide mogelijkheden, maar maakt niet duidelijk wat die betekenen. Je moet flink scrollen om bij de "geavanceerde instellingen" te komen en wat betekent daar de "verwarmingscurve" of "een gewenste temperatuur forceren"? Dat is niet duidelijk. Ook de vertaling is onvolledig, er staan Duitse woorden in de app. Erg slordig.
De "Schema-modus" is een kalender in de app, waarop je op het kwartier en een een kwart graad Celcius kan instellen hoe warm je het wilt hebben en wanneer. Maar als ik er instellingen in wil veranderen, weigert hij vaak te doen wat ik wil. Sommige functies (kopiëren en plakken van instellingen van de ene dag naar de andere bijvoorbeeld) doen het vaak niet. Handig is wel, dat de ketel precies de kalenderinstellingen volgt.
Verder geeft de vSmart regelmatig aan dat de verbinding met de Vaillant server verbroken is. Met name rond middernacht gebeurt dat regelmatig. De Vaillant helpdesk ontkent dat het iets met het systeem van de fabrikant te maken heeft. Volgende helpdesk zit het probleem aan mijn kant. Dat is nogal vreemd, omdat ik op datzelfde moment e-mails en verse nieuwspagina's kan binnenhalen en mijn wi-fi het gewoon doet.
Mijn conclusie is dat de vSmart niet goed genoeg is, omdat Vaillant niet voldoende heeft nagedacht over de bediening, de app niet goed heeft afgewerkt (Duitse taal) en het systeem te vaak weigert te doen waar het voor dient.

Pluspunten

• kalenderinstellingen worden precies uitgevoerd

Minpunten

• ontoegankelijk, niet gebruiksvriendelijk
  • verbindingen werken niet altijd
  • helpdesk legt oorzaak problemen bij gebruiker

René 22-10-2018

vSmart (instabiel)

Als het werkt prima en tevreden. Helaas te vaak verbinding verbroken met wifi netwerk. Dan werkt het weer een paar weken, en daarna kan het wifi netwerk niet worden gevonden? maar wel van de rest van de straat??? Kortom niet betrouwbaar en daardoor onhandig, instellingen moeten via de app en als dat dan niet werkt heb je een probleem. Kortom veel geld voor iets wat niet optimaal werkt. PFFFFF

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• instabiel
  • geen alternatief voor instellen

Harry Jansen 04-09-2018

Bepaald niet slim

Vaillant V-smart.
De Vailant V-Smart aangeschaft i.c.m. een Vaillant CV ketel en nu 6 maanden in werking. Nou ja, in werking…..
Het contact tussen de thermostaat en de ontvangstunit bij de ketel wordt veelvuldig verbroken. In geval van zo’n error gaat de ketel naar “Maximaal aan” en wordt het loeiheet in huis. Kostbare grap als je toevallig niet thuis bent zoals ons overkwam. Een reset is de enige oplossing.

De (overigens snel reagerende) Vaillant servicedienst heeft tot nu toe 2 x een nieuwe thermostaat geleverd, de ontvangstunit vervangen en de printplaat in de ketel vervangen. Allemaal zonder het gewenste resultaat.
Na al deze inspanningen zou e.e.a. worden veroorzaakt door een slecht Wifi signaal. Provider Ziggo heeft de Wifi in huis getest en het signaal is optimaal. We kijken op 4 device tegelijk naar Netflix. Onze Wifi is top!
Dan de app. Die is bepaald niet intuïtief. Er zijn wat Youtube filmpjes te bekijken die zijn ingesproken door een man met een spraakgebrek. Daarnaast is de app instabiel. Regelmatig valt de verbinding met de server weg.
De thermostaat ziet er strak uit. Echter, geen achtergrondverlichting en zeer onhandige temperatuurinstelling. Bij de minste of geringste aanraking wordt de temperatuur aangepast.

Gelukkig hebben we een prima installateur (......) die zijn best doet e.e.a. op te lossen. Maar de V-smart gaat de deur uit. Wat een ergernis…

Pluspunten

• niet kunnen ontdekken

Minpunten

• geen achtergrondverlicting
  • zeer onbetrouwbaar
  • weinig intuïtieve app

Nick 04-04-2018

Niet goed genoeg!

Kocht deze thermostaat aan omdat ik regelmatig in buitenland werk en zodoende de verwarming van op afstand kan regelen... De app op de smartphone opent niet omdat de verbinding met de Vaillant server verbroken is... eens terug thuis, werkt het ding zonder veel problemen maar daarvoor hoef je geen ‘slimme thermostaat’ te kopen ... Voor mij een miskoop!

Minpunten

• App werkt niet naar behoren

PaulvM 11-12-2018

Precies dezelfde ervaring Nick. Thermostaat doet het dan wel, dan weer niet. En wij willen dat hij het altijd doet. Te vaak kan er verbinding gelegd worden. Installateur komt langs en weet niets anders te melden dan dat we de app opnieuw moeten installeren. De volgende keer ligt het aan mijn smartphone. Onzin! We hebben de app op 3 verschillende devices in gebruik (2 smartphones en 1 tablet). Op alle 3 dezelfde problemen. NIET KOPEN