Plugwise Anna 24V/OT - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Escovan 13-12-2023

Goede Home Assistant Integratie met Anna

Geschreven voor: Plugwise Anna 24V/OT

Ik was al een tijdje aan het kijken naar een Slimme Thermostaat om te integreren met mijn Home Assistant Setup en had aanvankelijk vooral gekeken naar Google's Nest. Die is echter best prijzig in aanschaf en onderhoud.
Ik moet zeggen dat het de eerste keer in mijn leven was dat ik een thermostaat heb vervangen. Dit bleek echter alles bij elkaar best prima te doen. Anna komt met 2 onderdelen. Een stuk dat je bij je CV/boiler installeert, genaamd "Smile" en de knop en interface, de thermostaat Anna zelf die je aan de muur bevestigd waar je oude thermostaatknop ook zat. Anna praat OpenTherm met mijn CV-systeem en dat is dus heel fijn. Want nu kan ik via Home Assistant, en via Anna's interface zelf, heel veel informatie zien over de temperatuur thuis, en de status van de verwarming, water temperatuur, en zo voort. In Home Assistant is dit natuurlijk meteen te combineren met Energieverbruik-inzichten.
Maar goed, Anna laat zich dus makkelijk installeren, makkelijk bedienen en super goed met Home Assistant integreren. Er zit een web interface voor de bediening bij Anna maar ook kun je door haar zachtjes aan te raken links of rechts onder of boven op de schijf, instellen op een ander schema of temperatuur. De strakke look en het blauwe display maken haar ook een genot voor het oog.

Pluspunten

• eenvoudig installeren
  • mooie vormgeving
  • goede home assistant integratie

Minpunten

• stopcontact nodig bij CV voor Smile

Rudolf 07-03-2022

Ik kan Anna aanbevelen.

Geschreven voor: Plugwise Anna

Ik heb de Plugwise Anna Slimme thermostaat nu al ik denk meer dan 5 jaar in mijn bezit en ben er nog steeds super tevreden mee.
Voor mij was de belangrijkste reden het feit dat alle data van de Anna niet in de cloud staat maar netjes lokaal bij mij thuis. Geen pottenkijkers dus.
De Anna is qua thermostaat erg simplistisch, je kan niet eens een schema op de Anna zelf instellen, daar heb je de Plugwise Home app voor nodig. Maar dat maakt de thermostaat wel heel mooi. Geen poespas gewoon een hele mooi vorm gegeven slimme thermostaat. De App doet de rest, en dat vind ik prima.
In mijn geval ben ik ook aardig wat gaan besparen, maar dat zal per persoon verschillend zijn. Omdat mijn oude thermostaat ingewikkeld was, gebruikte ik het schema niet en stond de thermostaat dus heel vaak 24/7 op de thuis stand. Dat is nu voorbij, en dat bespaart behoorlijk.

• Privacy gewaarborgd

Minpunten

• Scherm gaat uit na verloop van tijd.
  • De tijd bovenin wat klein.

Jonathan 16-03-2018

Terrible Thermostaat, terrible customer service

Geschreven voor: Plugwise Anna

This is the worst tech product I have ever purchased. It constantly malfunctions, the app is slow and clunky, and just generally unhandy to use.

Worst of all, after trying all the troubleshooting tips on their website, I tried to reach their customer service line. I simply could not get through, even after a wait time of over 60 minutes. Their Whatapps chatbot doesn't respond, I'm simply stuck with a broken thermostaat with no support.

I don't have the words to express my frustration and disappointment. Avoid buying this product.

Wim Clarisse 22-01-2018

Slechte wifiverbinding

Geschreven voor: Plugwise Anna 24V/OT

Wifi valt zeer vaak weg. Moduleert gewoon slecht. Afleesbaarheid van de app is bedroevend. Allerlei gekleurde bollen op je scherm waarachter info zit die niet zichtbaar is. App past niet op iPhone scherm. Werkt alleen via 2,4 GHz. Inmiddels dagen bezig met installatie. Ook installateur diverse keren langs geweest. Blijft een drama.

Minpunten

• Wifi valt weg
  • App is niet leesbaar
  • Moduleert nauwelijks
  • Water temp cv op 70 gr en
  • Ketel stookt door tot 85 gr

r000bert000 24-04-2017

Mooi en accuraat

Geschreven voor: Plugwise Anna 24V/OT

Wat een verschil met mijn vorige thermostaat, een Honeywell chronotherm IV. Niet te vergelijken natuurlijk maar ik ben erg blij met de Anna. Veel instelmogelijkheden en ziet er prachtig uit. Enige nadeel is dat de Wi-Fi verbinding nogal eens wegvalt. Dat doet niks af aan de werking maar daardoor kan ik 'm niet altijd op afstand via de app aansturen. Anders was het een 10 geweest.

Pluspunten

• ziet er fantastisch uit
  • accuraat
  • veel instalmogelijkheden

Minpunten

• wi-fi valt nogal eens weg

Sander 12-09-2016

Degelijk en simpele bedieing

Geschreven voor: Plugwise Anna

Degelijk product wat simpel in gebruik is. De anna ziet er stijlvol uit en de werking via de app of thermostaat werkt goed. Ik gebruik de Anna in combinatie met KPN Smartlife wat er voor zorgt dat temperatuur automatisch omlaag gaat als ik mijn beveiliging activeer. Daarnaast wordt op de muur achter de anna en rode of blauwe gloed getoond bij veranderingen van temperatuur. Nadeel is alleen dat display niet altijd aanstaat, springt direct aan als je ervoor staat maar van afstand kun je dus niet makkelijk zien wat de huidige temperatuur is.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • bediening
  • blauw / rode gloed

Minpunten

• bewegingssensor scherm