Itho Daalderop Thermostaat 1 - spIDer Base OpenTherm®

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Itho Daalderop Thermostaat 1 - spIDer Base OpenTherm® op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,5

Bemer 16-03-2019

Spider Multizonering

Wij hebben meerdere Spider thermostaten in huis hangen als onderdeel van het Itho Spider multizonering systeem. Ik heb 1 tip: begin er niet aan! Het is nl. een eigen gesloten systeem welk dus alleen werkt met Itho Spider. Google home, Apple, rasperry etc. werkt niet. Ook is het systeem niet storingsvrij waardoor geregeld het gehele systeem gereset moet worden. Voor het zelfde geld (of minder) zijn er betere Systemen te koop welke wel op zijn en gemakkelijk uit te breiden. Meerdere malen contact gehad met Itho en het ziet er niet naar uit dat het beter gaat/ kan worden. Ketels/ warmtepompen van Itho zijn goed maar de aansturing absoluut niet!

Pluspunten

• Ontwerp

Minpunten

• Geen open communicatie protocol
  • Slecht bereik
  • Duur

Brenda 17-02-2017

Slechte klantenservice (geen helpdesk), op batterijen.

Het idee van een slimme thermostaat is geweldig maar deze zou ik afraden. Ik heb hem gekozen omdat ik een CV-ketel heb van dit merk maar zou nou een ander merk kiezen.
De thermostaat zelf werkt op batterijen. Soms blijft de verlichting van de display aan nadat je de temperatuur hebt gewijzigd en lopen de batterijen leeg. Ik heb het afgelopen jaar zeker eens per maand de batterijen moeten vervangen.
Het grootste probleem van de spIDer is het ontbreken van een helpdesk. Het businessmodel van het bedrijf is dat je 'gekoppeld' wordt aan een installatiebedrijf, ook al is het systeem zelf te installeren. Als je dan tegen een probleem aanloopt, zoals dat van die batterijen, moet je contact opnemen met de desbetreffende installateur. Dat is al onnodig aangezien het niet gaan om de installatie maar om een defecte thermostaat. Bovendien wist de installateur die in mijn regio is aangewezen, helemaal niets van de spIDer af en zei mij niets voor me te kunnen doen. Door het ontbreken van een helpdesk of klantenservice bij Itho-Daalderop is oplossen van het probleem vervolgens dus vrijwel onmogelijk. Ik ben al weken aan het mailen (bellen is niet mogelijk) en kom niets verder.
Ik ben heel ontevreden.

Minpunten

• Werkt op batterijen en verbruikt die snel
  • geen helpdesk