Itho Daalderop Thermostaat 1 - spIDer Base OpenTherm® - Reviews

Beeldscherm
touchscreen
Slimme meter
Afstandsbediening

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

• Slecht

Brenda 17-02-2017

Slechte klantenservice (geen helpdesk), op batterijen.

Het idee van een slimme thermostaat is geweldig maar deze zou ik afraden. Ik heb hem gekozen omdat ik een CV-ketel heb van dit merk maar zou nou een ander merk kiezen.
De thermostaat zelf werkt op batterijen. Soms blijft de verlichting van de display aan nadat je de temperatuur hebt gewijzigd en lopen de batterijen leeg. Ik heb het afgelopen jaar zeker eens per maand de batterijen moeten vervangen.
Het grootste probleem van de spIDer is het ontbreken van een helpdesk. Het businessmodel van het bedrijf is dat je 'gekoppeld' wordt aan een installatiebedrijf, ook al is het systeem zelf te installeren. Als je dan tegen een probleem aanloopt, zoals dat van die batterijen, moet je contact opnemen met de desbetreffende installateur. Dat is al onnodig aangezien het niet gaan om de installatie maar om een defecte thermostaat. Bovendien wist de installateur die in mijn regio is aangewezen, helemaal niets van de spIDer af en zei mij niets voor me te kunnen doen. Door het ontbreken van een helpdesk of klantenservice bij Itho-Daalderop is oplossen van het probleem vervolgens dus vrijwel onmogelijk. Ik ben al weken aan het mailen (bellen is niet mogelijk) en kom niets verder.
Ik ben heel ontevreden.

Minpunten

• Werkt op batterijen en verbruikt die snel
  • geen helpdesk