Honeywell Round Connected Wireless On/Off - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Honeywell Round Connected Wireless On/Off op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Plantronics 24-01-2019

Slechte service verlening door Honeywell

Gekocht om de stadsverwarming van mijn huis op afstand te kunnen regelen met een thermostat in plaats van de thermostatische regelknoppen.
Installatie was geen probleem met een regelklep in de toevoer van de stadsverwarming die aangestuurd wordt door de draadloze thermostaat.
Systeem werkt met een app die contact maakt met een server die vervolgens de instellingen via een gateway bij de gebruiker de instellingen aan de thermostaat doorgeeft.
Er is echter zovaak storing in het systeem met de server dat ik nu overweeg om te zoeken naar een ander product.
Het komt regelmatig voor dat er geen connective is met de server waardoor het systeem niet te benaderen is.
Op dit moment geeft de app al dagen aan dat dat de communicatie met het systeem verloren is gegaan waardoor het instellen van de thermostaat niet mogelijk is.
Echter kan ik wel op afstand de thermostaat helemaal uit zetten dus en kan ik zien hoe warm het is in huis en wat de actuele instelling is van de thermostaat.
Er is dus wel degelijk communicatie met het systeem maar de temperatuur instellen is niet mogelijk.
Doordat de app aangeeft dat er geen communicatie met het systeem is, is ook het ingestelde schedule niet te wijzigen aangezien dit alleen via de server kan en niet rechtstreek op de thermostaat zelf.
Uiteraard gebeld met de support van Honeywell maar deze is minimaal, "Het is een bekend probleem, kijk maar of het aan het einde van de week over is en anders opnieuw bellen".
Als iets een bekend probleem is dan verwacht ik daar als klant van op de hoogte gesteld te worden, hetzij via een email of ergens op een website waar storingen vermeld worden.
Honeywell schijnt geenzins het idee te hebben hun klanten naast de nodige apparatuur ook een service verkocht te hebben, een service waarvan ik als klant er vanuit mag gaan dat die dan ook geboden wordt. Een service die voor mij een van de belangrijke redenen was om mijn geld aan dit systeem uit te geven.
Geen email ontvangen omtrent een bekend probleem maar wel een met daarin aangekondigd onderhoud aan het systeem van 22 januari tot en met februari!
Dus ruim 5 weken moeten de klanten het doen met een halfbakken systeem.
Je kunt je toch anno 2019 niet meer voorstellen dat een bedrijf als Honeywell geen backup systeem heft om hun diensten te kunnen garanderen zodat ze onderhoud kunnen plegen zonder dat de klant er ook maar iets van merkt.
Al met al een zeer teleurstellend systeem dat ik zeker niet aan kan bevelen en ook nooit weer zou kopen.

Pluspunten

• Compact systeem
  • Eenvoudige montage

Minpunten

• Veel te vaak storing en dus niet bruikbaar
  • Slechte helpdesk/support van Honeywell