Nest Learning Thermostat

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

michel De Jong 27-02-2020
  • Product gekregen

Nest thermostaat e

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Deze thermostaat krijg ik niet verbonden met de app. Echt allles geprobeerd maar mijn foutmelding staat er niet tussen. Ik wil gewoon iemand spreken van Nest. Help

Minpunten

• Totaal geen service van nest
  • Alles

Cosi 26-05-2019

Nest zorgt voor hogere kosten

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Nest is bedoeld om te besparen, maar hij vult zelf de temperatuur in of je nu wel of niet thuis bent! Bovendien wil ik ZELF de thermostaat aanzetten als ik thuis kom en niet 2 uur van te voren al het huis verwarmen!!

Minpunten

• Niet betrouwbaar
  • Niet accuraat
  • zelfsturing irritant, steeds nest uitzetten

Homer P. Simpson 01-03-2018

Prachtig apparaat, waardeloze thermostaat

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Apparaat kan absoluut niet overweg met modulerende ketels: Een enorm schommelende temperatuur is het resultaat. Meet de temperatuur verder niet goed en geeft meestal een 2 graden hogere temperatuur aan dan het in werkelijkheid is. Hierdoor wordt dus minder gestookt en veel energie bespaard.
Waardeloos ding, ik zou dit apparaat niet meer kopen, totdat deze structurele problemen opgelost zijn.

Pluspunten

• Mooi
  • Smartphone bediening

Minpunten

• Thermostaat meet onnauwkeurig
  • Duur
  • Slecht in constant houden temperatuur
  • Nest stelt zich arrogant op bij klachten

Ben 30-12-2017
  • Product gekregen

Waardeloos/slechte service van Nest

Nest thermostaat gekregen.
Je moet het ding opladen.
Na hele nacht op lader supersnel leeg.
Ik wil iedereen afraden dit product aan te schaffen of zelfs te krijgen zoals wij.
En als je de klantenservice belt van Nest zijn ze op zn zachtst gezegd niet behulpzaam.
Dat is onze ervaring.

wallie 10-03-2017

mooi uiterlijk maar....niet slim

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Absoluut geen slimme thermostaat. De afwezigheidsfunctie werkt totaal niet. Ook al ben ik een tijd niet thuis en zie dat de app afwezigheid registreerd dan kan het nog voorkomen dat de ketel aan springt en gaat verwarmen tot een temperatuur welke hoort bij een aanwezigheid.
Temperatuurafwijkingen van 3 graden zoals sommigen omschrijven heb ik niet.

Pluspunten

• uiterlijk
  • makkelijk te installeren en in te stellen

Minpunten

• onbetrouwbaar kan gaan verwarmen bij afweizgheid

Jacob Dogan 20-05-2016

zeer ondeskundige customer service, arrogant en dom

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Ze leveren niet de juiste producten (bouten) om de Nest correct te installeren!!! En vervolgens als je er over klaagt, zeggen ze simpelweg dat het niet waar is en dat je de Nest basis op een kale muur dient vast te schroeven met de meegeleverde bouten!!!! Kan iemand de vriendelijke maar oerdomme customer service van Nest alsjeblieft het verschil uitleggen tussen een schroef en een bout????!!!!!

fritsflow 09-03-2015
Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Na 3 maanden de Nest alweer op Marktplaat gezet.. Zeer onnauwkeurig, afwijking van 3 graden.Dat komt vooral omdat de Nest zelf ook warm wordt en ook nog een moduleren niet ondersteund.
Hij is wel mooi maar werkt gewoon slecht.

kwako 08-03-2015
Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Als je dan iets negatiefs wilt opmerken dan kunnen we het hebben over de nauwkeurigheid en instelbaarheid van de eventuele afwijking van de temperatuur. Voor de rest was het aansluiten een eitje. Met wat logisch nadenken komt een beetje klusser er wel uit. Voordeel als je zo'n ouderwetse honeywell had dat deze Nest nagenoeg hetzelfde formaat heeft. Verder ideaal in te stellen met behulp van een tablet, smartphone of op de thermostaat zelf. En als je het een keer bent vergeten of je gaat een keer wat later of vroeger naar huis dan kun je onderweg de temperatuur aanpassen. Een heerlijk apparaat, mooi design. Ik zou er zo weer één kopen.

fritsflow 09-03-2015

Afwijking de temperatuur cq slechte nauwkeurigheid en dan zo weer zo'n zelfde kopen? Waarom dan? Dat wat het belangrijkste is doet ie niet goed! 3 graden afwijking!!!
Aansluiten doe je maar een keer, in de kou zitten elke dag.. Bij mij was ie na 3 maanden alweer van de muur af.

cocodre51 31-01-2015
Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Nooit een slechtere koop gedaan dan deze nest termostaat gaat midden in de nacht opwarmen tot 21c en s,avonds gaat hij ervanuit dat er niemand thuis is als je rustig op de bank zit of in de keuken heb hem al 2 maal gerecet en dqn gaat hij na een week doen wat wij hebben ingesteld volgens deskundige .Is zeker geen besparing nooit aan beginnen

Wubbo 08-01-2015
Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Na de thermostaat 4 weken te hebben gebruikt, kan ik niet anders zeggen dat ik bijzonder ben teleurgesteld, buiten alle "pros" en "cons" is het van het eerste belang dat de thermostaat ook daadwerkelijk doet waar hij in eerste instantie voor bedoeld is, namelijk het regelen van de temperatuur in de woonkamer.
De thermostaat warmt op door het eigen energie verbruik, wat een goede werking in de weg staat.
Ik heb vorige week een nauwkeurige thermometer gekocht, deze gaf aan dat de thermostaat steeds te hoog aangeeft (wat wij al voelden). De afwijking is ook niet constant maar varieert naar gelang waar de thermostaat mee bezig is.
Vandaag met een warmtebeeld camera (Dräger UCF 9000) geconstateerd dat de thermostaat ca 3 graden C warmer is dan de temperatuur in de kamer,
Je mag van zo'n duur app. toch verwachten dat deze perfect zou werken.
Het is een mooie maar slecht ontworpen thermostaat.
Helaas moet ik deze thermostaat dan ook afraden.

digi_freak 28-12-2014

Uiterlijk:
Natuurlijk subjectief maar het uiterlijk van de Nest is wat je van ex Apple medewerkers mag verwachten, onwijs mooi! De Nest heeft het formaat van een standaard "klok" thermostaat maar ziet er met zijn alu ring en scherm uit als een klein kunstwerkje ;)

Kwaliteit:
De Nest voelt zeer degelijk aan. Het draaien aan de ring gaat soepel en kan met of zonder "klik" geluid.

Installatie:
De installatie van de Nest was in mijn geval even goed googlen, tenminste de Heatlink. Wij hebben stadsverwarming van Nuon met een Honeywell regulator (Y-VC8015AG1100) en het werd mij niet meteen duidelijk welke draden ik moest koppelen aan de Heatlink. Toen ik eenmaal wist om welke draden het ging was het klusje binnen 15 minuten geklaard (Heatlink en Nest). Het plaatsen van de Nest was eenvoudig om dat deze op de plek ging van onze oude Honeywell klok deluxe thermostaat. Na het aansluiten van de Nest meteen verbinding gemaakt met de Wifi en klaar.

Werking:
De Nest is een zelflerende slimme aan/ uit thermoastaat die je in theorie per kwartier kunt programmeren. Je kunt de Nest gewoon aan de muur programmeren of via de app. Hoewel het menu aan de thermostaat overzichtelijk en makkelijk te bedienen is gaat het via de app toch een stuk vlotter. Je vult je schema in en de Nest gaat aan de slag. Als je alle zelflerende opties aan zet dan weet de Nest binnen circa een week hoe lang het duurt voordat je woning de door jouw aangeven temp. heeft bereikt. Ook houdt hij rekening met de buiten temp. zodat je huis optijd op de gewenste temp. is. Na een tijdje weet hij ook of je wel of niet aanwezig bent en schakelt hij (als je dat bent vergeten) zelf op tand-by zodat je geen energie verspilt. Ook geeft hij aan hoe lang hij heeft gestookt op een dag en past hij je schema aan naar aanleiding van jouw wijzigingen in de temperatuur.

Plus:
Makkelijk te bedienen ook buitens huis
Goed inzicht in je verbruik
Mooi
Zorgt voor een comfortabele temperatuur
Bespaart

Min:
Prijzig
Er zijn meerder apparaten op de markt die via een app te bedienen zijn
alleen in aan/ uit versie

Conclusie:
De Nest werkt voor ons beter dan onze Honeywell klok deluxe. Wij vinden dat de temp in huis stabieler is dan voorheen. Ook is het voor ons prettig dat je per dag je schema kunt instellen en niet alleen in twee blokken zoals voorheen.
De auto afwezig is voor ons ook ideaal omdat we als we het hele gezin eindelijk in de auto hebben soms wel eens vergeten om de thermostaat uit te zetten.

Erelid 21-12-2014
Geschreven voor: Nest Learning Thermostat

Deze thermostaat doet zijn werk op zich prima. Wat ie allemaal kan kun je zelf nazoeken op de website van Nest.
Ik heb hem nu een paar maanden en ik heb toch wel een paar dingen waarmee ik minder blij mee ben;

1 De thermostaat kan niet modulerend aansturen. Alleen aan of uit dus. Qua gasverbruik scheelt dat niet ze gek veel, procentje of 3 meerverbruik maar het zorgt er helaas ook voor dat de temperatuur in huis veel meer schommelt. Dat is echt minder comfortabel. De temperatuur kan zo zo 1 tot 1,5 graad doorschieten en vervolgens pas weer aanslaan als je 1 a 1,5 graad onder de ingesteld temperatuur zit. Het "zelfleer systeem" schaaft dit ook niet bij.. Dit gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat de thermostaat toch weer vervangen gaat worden..

2 Het verwarmingsschema kun je alleen invullen met het zelfleer systeem. Met de hand lukt dat niet fatsoenlijk. Jammer want ik weet precies hoe ik het wil. Wat dan weer wel lukt is achteraf bijstellen.

3 Soms is de thermostaat als enige in huis de wifi verbinding kwijt. Je kunt dan niks meer.

Riho 22-12-2014

Erelid: punt 2 klopt echt niet. Je kan de thermostaat perfect handmatig programmeren. Ik verzekerde me ervan voor ik de thermostaat kocht en dat blijkt ook. Is je software up to dat?
Handmatig programmeren is zelfs heel eenvoudig.

Erelid 04-03-2015

De Nest is inmiddels de deur uit. Het verliezen van de verbinding maar vooral het het niet kunnen moduleren was zo oncomfortabel dat ik blij was 'm van de muur te kunnen schroeven.