Plieger Nebraska klokthermostaat touchscreen 24V wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Plieger Nebraska klokthermostaat touchscreen 24V wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,5

ErikM 29-03-2017

Wat een ramp apparaat. Door de zeer onnauwkeurige temperatuurregeling heeft mijn CV bijna continue staan branden. Een enorm gasverbruik tot gevolg. Het scherm is onhandig in gebruik, de verlichting brand erg kort. Instellen is een hele klus met die knullige handleiding.
Ik ga ook weer een Honeywell aanschaffen. Zonde van het geld.

Hoolsema 22-01-2017

Waardeloos ding. Mag de naam thermostaat niet eens dragen.
Zou uit de handel genomen moeten worden.
Handleiding ook waardeloos.
Om een verhaal kort te maken.
Zo uit de doos en rechtstreeks in de kliko.

Richard 15-01-2017

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Dit gekocht voor de prijs en ook voor een simpele thermostaat. Ik gebruik dit voor mijn warmte wisselaar (stadsverwarming). Werking is prima. Programering is wat moeilijk, maar zal de gebruiksaanleiding altijd nodig hebben wanneer je iets aan wilt passen. Temperatuurweergave werkt goed. He kan dit instellen. De temperatuur weergave kan je +1,5 tot -1,5 graad instellen. Mijn klok stond op 1,5 graad meer zodat de verwarming niet aangaat of pas als het koud is. Met een externe thermometer de klok op -0,5 ingesteld en het werkt prima. De tijdinstellingen zijn alleen in hele uren. Beter was in kwartieren. Het aanslaan of uitschakelen is in te stellen van 0,5 tot 1,5 graad verschil. Tijdelijk manueel de temp veranderen is vrij simpel. Voor 35 euro nieuw gekocht en geen centje pijn.

Pluspunten

• Goed leesbaar
  • Goedkoop
  • Nauwkeurig in the stellen temperatuur

Minpunten

• Alleen in the stellen in hele uren
  • Touchscreen een beetje ongevoelig

Richard313 05-05-2017

Geen idee waarom zoveel mensen negatief zijn over dit. Na maanden in gebruik werkt het uitstekend. Absoluut geen spijt dit gekocht te hebben.

Frank 11-01-2017

Zeer gebruiksonvriendelijk ding, die ik, wellicht door eigen onhandigheid, niet eens aan de praat kon krijgen. Het ging al mis bij de installatie, een fatsoenlijke montagehandleiding ontbreekt, waardoor ik op eigen houtje een paar piepkleine schroefjes ben gaan losdraaien. In de handleiding met piepkleine lettertjes staat pas later staat beschreven (onder het kopje "verwisselen van de batterijen" hoe het ding geopend kan worden). Sticker stuk, garantie vervallen, kan niet meer terug naar de winkel. Mijn thermostaat bleef maar een "Err" melding geven, terwijl die melding niet staat uitgelegd in de handleiding. Programmeren van dit ding is weggelegd voor mensen die volledig thuis zijn in de laatste stand van de ruimtevaart, voor ons mindere goden is er simpelweg niet doorheen te komen. Normaal kom ik er dan nog wel uit door te proberen en te pielen, maar het haperende touchscreen waarvan de backlightverlichting tot overmaat van ramp wel 2 hele seconden aan blijft ontnam mij ook die laatste optie. Een avond frustratie verder en 38 euro in de sloot gemieterd. Een onding, zonde van je geld.

Pluspunten

• Oogt niet onaardig
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen installatiehandleiding
  • Slechte gebruikershandleiding
  • Ongevoelig touchscreen
  • Onnodig ingewikkeld om te programmeren
  • Time-out van het scherm veel te kort

Vivian Peeters 08-11-2016

Handleiding dekt de mogelijkheden van de thermostaat niet. Geen legenda op handleiding van de vele symbolen op de display vd thermostaat. Instellen zeeeeer bewerkelijk. Uitererst gebruiksonvriendelijk.

Raoul 01-02-2016

Instellen van de programma's is zeer beperkt en lastig. In de handleiding staat het slecht aangegeven. Eenmaal ingesteld blijkt dat de temperatuurregeling helemaal niet werkt. Ingesteld op 20 graden, maar slaat (zoals de andere klanten ook al aangeven) pas aan bij 19 graden, en verwarmt dan lekker door tot 21,5 graden. Dit is niet alleen te koud of te warm, maar kost ook nog eens een partij gas waar je niet goed van wordt. Uiteindelijk dit artikel teruggebracht en een duurdere variant gekocht, wat dus uiteindelijk goedkoper is.

Waarom dit product verkocht mag worden is mij een raadsel.

Ronsch98 22-01-2016

BAGGER. Weggegooid geld. Ook het tweede exemplaar doet niet wat ie moet doen. Ingesteld op 20 gr. gaat ie vrolijk door tot 23 gr., ook in de spaarstandtijd. Zelfs met de klok eraf blijft de ketel branden, dus puur op de tweedraads aansluiting aan de ankerplaat! Net als het eerste exemplaar. En ook de handleiding is BAGGER. Uitvoerig melden, dat je op het linker pijltje moet drukken om een dag terug, het rechter pijltje om een dag (er staat: dat) verder te gaan, idem bij tijd, maar "vergeten" in de afbeelding aan te geven wat de KNOP voor Comfortstand resp. SPAARSTAND is.
Het product zou uit de handel genomen moeten worden. Een aanfluiting.

Ronsch98 24-01-2016

Als je vroeger op school een proefwerk compleet verprutst had, kreeg je geloof ik altijd nog een 1 voor het meedoen. Of moest je daar teninste je EIGEN NAAM nog correct voor schrijven? De slechtst mogelijke beoordeling van een product is 1. Die 1 gun ik dit product niet eens, maar 0 is dus niet mogelijk.

Edith 27-12-2015

Gebruikersgemak 0,0 Niet te begrijpen gebruiksaanwijzing.Na een jaar aanrommellen gaat deze nu echt de deur uit.1Tip NIET KOPEN,dit is weggegooid geld.

Will 30-11-2015

Apparaat heeft zeer slechte gebruiksaanwijzing, lastig in te stellen,niet op halve graden in te stellen. Bij aangeven temperatuur zeker een graad verschil. Blijft ook doorwerken wanneer ingestelde temperatuur is bereikt. Weg ermee, op zoek naar een echte thermostaat die wel werkt.

consument_01 22-11-2014

Waardeloze thermostaat. Dat ding is niet in staat om de temperatuur in huis constant te houden. Doordat er minimaal een halve graad temperatuurverschil moet zijn voordat het apparaat actie onderneemt. Wanneer ik de temperatuur instel op 20,5 dan verwarmd hij door tot 21 en slaat pas bij 20 weer aan. Verder is het programma alleen in te stellen op hele uren.
Thermostaat destijds gekocht, omdat hij vergeleken met een Honeywell niet duur was. Nu een Honeywell Chronotherm aangeschaft. Wat een verschil.... Zo blijkt maar weer, goedkoop is duurkoop.

pratje 07-02-2014

Waardeloos ding.
Te groot aan/uit moment. Verschil 1 graad.
Slechts twee temperaturen in te stellen.
Display reageert vaak slecht.
Na een paar dagen dan ook terug gebracht en een echte Chronoterm opgehangen.
Die was binnen 5 minuten geprogrammeerd en werkt perfect.
Goedkoop is toch weer duurkoop

NiekOtten 23-01-2014

Wat een tegenvaller. De klok kan alleen op hele uren geprogrammeerd worden, dat ben ik niet gewend. De temperatuurmeting is zeer onnauwkeurig. Het ergste is de veel te grote tolerantie: hij slaat pas aan als het een graad te koud is en pas weer af als het een graad te warm is. Twee graden fluctuatie! Dan duurt het dus veel te lang voor hij weer aanslaat en wordt het in allerlei hoeken van de kamer, dichter bij de ramen en verder van de thermostaat, onaangenaam koud; je mist de warmtestraling van de radiatoren. Een Misser!

HdeR 17-11-2013

Deze thermostaat aangeschaft, gemonteerd en ingesteld op de minimum waarde van 0,5 graden, kleiner kan niet. Dit werkt dus, voor mij, niet nauwkeurig genoeg. Als je de temperatuur in stelt op 21 graden, slaat de thermostaat pas af bij 21,5 graden en weer aan bij 20,5 graden. Het is dus of te warm, of te koud in de woonkamer. Weer een thermostaat aangeschaft die per 0,1 graad verschil werkt.
Groet,
HdR