De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Honeywell TH8210 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Tom 15-10-2020

Na paar jaar kapot touchscreen

Geschreven voor: Honeywell TH8210

Na 4,5 jaar heeft touchscreen "kapotte" gebieden waar hij niet meer reageert. Rommel van de bovenste plank.

Mark 08-01-2018

HARDWARE kapot na enkele jaren gebruik!

Geschreven voor: Honeywell TH8210

Na een aantal jaren is de hardware kapot gegaan, waardoor 'ie niet meer te gebruiken is. Heb dit Honeywell laten weten, maar garantie is voorbij en helaas pindakaas was de boodschap. Kijk uit met dit soort producten er kan snel wat mis mee zijn en er is niemand die om uw centen treurt.. gewoon een eenvoudige goedkopere thermostaat gaat 30 jaar mee!

Minpunten

• snel kapot!
  • DUUR!
  • bespaart je uiteindelijk geen cent!

KiesKeurigeConsument 22-11-2017

Honeywell Chronotherm Thouch Modulation

Honeywell Chronotherm Touch Modulation

Mooi uitziende thermostaat was mijn eerste reactie en een grote fabrikant, moet goed zijn toch? Bij het uitpakken veranderde dat in: Wat een oerlelijke dikke lijnen in het scherm? Waarom is dat? Dat voorspelt niet veel goeds... Lees verder:

Dag 1 na installatie was vooral achterlopen in de verwachte ruimtetemperatuur. Dat opzich geeft niet, immers de thermostaat moet maximaal twee weken inleren. 2 dagen later was dit probleem verholpen maar vooral d.m.v. overshoots. 7 dagen later begint het aanwarmen ongeveer 20 minuten voor de ingestelde tijd, ik denk dat het gemiddeld gezien tekort is en de gewenste temperatuur wordt dan ook nooit optijd behaald. Heeft een voordeel = minder stookkosten, dat dat weer wel...

Als je handmatig de temperatuur wat hoger of lager zet, is consequent na ongeveer 1 minuut de nieuwe waarde volgens de thermostaat al behaald en staat de nieuwe ingestelde temperatuur dan pontificaal als 'gemeten' temperatuur in het display. Let wel, de CV ketel moet dan b.v. nog gaan verwarmen of de ruimte moet nog gaan afkoelen! Een software bug dus. (en dit is niet bepaald de enige).
Exact hetzelfde gebeurt bij ongeveer 20 minuten voor de dat de ingestelde tijd verstrijkt begint het aanwarmen. Opeens staat de "gemeten" temperatuur op de ingestelde temperatuur... Terwijl het ruim 1 graad kouder is in huis en 1 minuut eerder stond er de juiste temperatuur. Ook hier weer een software bug dus!

Wanneer deze thermostaat communiceert met een ATAG I36EC (met Low Power Adaptor PCBtje geinstalleerd) kan je de pompsnelheid op de CV ketel niet lager zetten dan 61%. Wel hoger. De Celcia 20 en iSense thermostaten hadden hetzelfe euvel overigens.

Conclusie: Vergeet wat er staat als "gemeten" temperatuur. Positief: Standaard programma instellen als weekprogramma, de ingestelde start & stop tijden / temperaturen werkt allemaal prima. Alleen verwacht niet dat de kamer op temperatuur is op de ingestelde tijd, dat wordt hier nooit gehaald (bij lange na niet).

Let ook even hier op:
Achtergrondverlichtings duur niet instelbaar (veel te kort, paar seconden maar).
Touch screen is maar gedeeltelijk een 'touch' screen. Diverse plekken op het scherm reageren niet wanneer aangeraakt. (bug!)
7 - Thermostaat manipuleert gemeten temperatuur wanneer handmatig verzet (hoger/lager) en gedurende aanwarmingstijd. (bug!)

Pluspunten

• Ruimte eenmaal op temperatuur blijft temp stabiel.
  • Mooi design (behalve dikke lijnen op scherm)
  • Werkt op Opentherm kachels
  • Geen batterijen nodig
  • Werkt i.s.m. een ATAG I36EC CV ketel

Minpunten

• Ketel vermogen staat altijd op 0 (BUG!)
  • Gemeten temperatuur klopt van geen kanten
  • Aanwarmingstijd veel te kort
  • Temp overshoots van 0.9 graad zijn alledaags
  • Achtergrondverlichting intensiteit niet instelbaar

Hans 11-10-2017

Slecht apparaat in een mooi jasje

Manipuleert temperatuur: https://www.youtube.com/watch?v=0ycK6t1FEs0
Zet ik het thermostaat 0,5 graden hoger dan staat innen 1 minuut de gemeten temperatuur ook 0,5 graden hoger. Met de vloerverwarming kan dit onmogelijk zo snel reageren. Met verlagen van de temperatuur hetzelfde effect.
Het zelflerend vermogen is echt een flop. Ook als het weer een week lang vrij constant is lukt het nog niet om op tijd de kamer op de gewenste temperatuur te hebben. Nu heb ik zelf de temperatuur stappen zo ingesteld dat een geleidelijke opwarming plaatsvind 's nachts. Wel een een kriem om dit te doen, want het menu is echt niet fijn.

KiesKeurigeConsument 14-11-2017

Op wat voor kachel heb je de thermostaat aangesloten? Ik herken me niet in je review namelijk qua zelfleren. Na een kleine week is thermostaat "bij" en is de woonkamer optijd warm. Het kan heel goed zijn dat je ketel niet 100% OpenTherm compliant is, zoals de mijne. Dan is het een zoektocht naar een thermostaat die wel goed functioneerd. Ik had eerst de Celcia20 en de iSense, beiden met veel problemen maar wel OpenTherm (...) en nu deze Honeywell Touch Modulation die functioneerd prima doet tot nu toe.

Er zijn overigens wel bugs in de software / minpuntjes aan deze, maar die zijn al genoemd hier.

Mar van L 14-04-2016

slechte koop, kan NIET los van de muur bediend worden

Geschreven voor: Honeywell TH8210

Het batterijenvakje is wel aanwezig, maar er zijn geen aansluitpunten. Het heeft dus geen zin om er batterijen in te doen. Vakje neemt mijn inziens alleen extra ruimte in. Thermostaat kan niet los van de muur gehaald worden om te bedienen, want dan gaat hij gewoon uit. Het kliksysteem om de thermostaat überhaupt van de muur af te klikken gaat heel erg zwaar en moeilijk. Ben bang dat ik het plastic kapot maak. Nou ja, eraf halen heeft toch geen zin, want dan kan je er niets mee, behalve de bevestigingsplaat losschroeven..

Instellen zou anno 2016 handiger kunnen, maar met de handleiding kom je er wel.

Open Therm doet hij wel naar behoren overigens, vandaar nog een enigszins score.

Mar van L 20-04-2016

De vakantiefunctie is trouwens ook handig voor inbrekers, ze kunnen snel, eenvoudig overzichtelijk zien wanneer je weer thuis komt.

Mar van L 20-04-2016

Volgens de Honeywell website klopt het inderdaad, dat deze thermostaat niet los van de muur te bedienen is, maar Bol.com liegt hierover.

Technische specificaties
Los van de muur te bedienen Nee

Specificaties van deze thermostaat:
● Los van de muur te bedienen

KiesKeurigeConsument 12-11-2017

In de handleiding staat dan ook dat alleen de aan/uit versie (dus niet de 'modulation' versie) van de muur afgehaald kan worden om te programmeren...(!)

Goof3 01-02-2016
Geschreven voor: Honeywell TH8210

Ideaal en zeer eenvoudig te programmeren. Ook afwijkingen, zoals een vrije dag en vakantie, eenvoudig in te stellen. Modulerende werking uitstekend.

pweerd 06-11-2015
Geschreven voor: Honeywell TH8210

Ik heb al eerder een review gegeven die wat milder was. Het kachelseizoen is weer begonnen, en door omstandigheden kan de thermostaat geen programma draaien (te onregelmatig thuis).

En dat betekent dat ik altijd ruzie met dit @#$@#$ ding heb. De enige min of meer werkbare manier is om hem op continue te zetten en dan steeds maar de temperatuur in te stellen. En dat begint me met de dag meer te irriteren.

Ook blijf ik er bij dat het scherm onduidelijk is.

Ik ga iig een andere kopen. Welke weet ik nog niet.
Wordt vervolgd...

IanH 08-01-2016

lol

Waar werk je, sociale werkplaats? Ik wist niet dat ze ook daar onregelmatige uren maakten.

Dat je handmatig thermostaten blijft bijstellen is een garantie met rare uren. Laat dat ding de temperatuur naar beneden brengen x maal per dag ipv omhoog, wanneer je thuis ben zet je hem met de hand hoger. Of, zet op marktplaats en zorg ervoor dat de volgende niet die oh zo onhandige programmeerfuncties heeft.

gerrit 20-11-2015

Ik heb precies het zelfde,in ieder geval geen honneywel.

Corneille844002 07-02-2015
Geschreven voor: Honeywell TH8210

Ik heb dit type thermostaat aangeschaft op aanraden van mijn servicemonteur voor de ketel. Het hoge gasverbruik was de reden om de ketel na te laten kijken, maar daaraan mankeerde niets.
De installatie was nog even wat uitzoekwerk voor mijn merk ketel. In de beschrijving van de ketel werd niets gezegd over de aansluiting van een modulerende thermostaat. In de aansluitinstructie van Honeywell werd ook niets vermeld over aansluiten aan een Vaillant hrSolide plus. Uiteindelijk op de site van Honeywell de instructie gevonden op welke klemmen deze thermostaat moet worden aangesloten om goed te kunnen werken met deze ketel.
Programmeren was een eitje en de resultaten (lager gasverbruik) moeten nog blijken in de toekomst.

robvdp 03-02-2015
Geschreven voor: Honeywell TH8210

Een thermostaat die prima zijn werk doet.
Al vrijwel na de eerste dag was de temperatuur bij het "opstaan" correct. En ook gedurende de dag wijkt de ingestelde temperatuur niet meer dan 0,5 graden af van de gemeten temperatuur.
De vakantietimer is ook handig en werkt goed.
Het is handig dat het apparaat licht kan geven dat lang genoeg aan staat om een verdere keuze te maken.
Hij ziet er verder nog goed uit ook, hoewel dat zeker niet het belangrijkste is.

KiesKeurigeConsument 14-11-2017

Instellingen > vakantie > instellen. Daar de temepratuur instellen.

pweerd 14-02-2015

Zeg Rob, je bent nogal enthousiast over die vakantiefunctie. Dan weet je vast ook wel hoe je hem zover kunt krijgen dat hij de laatst ingestelde vakantie-temperatuur onthoudt. Ik gebruik deze functie nogal regelmatig (want er zit geen 'uit' op de thermostaat), en dan is de default vakantie-temperatuur 20 graden. Een vreemde temperatuur voor als je van huis bent, denk ik, maar goed. Ik wordt er een beetje gallisch van om iedere keer die temperatuur naar de 15 bij te moeten stellen.

Enig idee?

pweerd 28-01-2015
Geschreven voor: Honeywell TH8210

Ik ben er niet helemaal tevreden over.
Ik vind het scherm onduidelijk en er zijn vlakken op te zien (vanwege touch?) In ieder geval komen de plaatjes met het scherm absoluut niet overeen met de werkelijkheid. Ik raad kopers aan om eerst een lopende thermostaat te bekijken voordat je tot kopen over gaat.

Kwa bediening: in ieder geval bots hij met *mijn* intuatie. Bv: wat is het verschil tussen "vrije dag" en "vakantie"? Ik moet toch wel even nadenken voor ik snap wat ze bedoelen, en jawel, dan is de tijd voorbij en schakelt hij weer terug.

Ook de timeout van de backlight is tamelijk optimistisch. In slecht licht moeilijk (niet) te lezen en je moet steeds ergens drukken om de backlight aan te houden.

Contact met Honeywell hierover gaat niet. Ze reageren gewoon niet.

Al met al heb ik geprobeerd hem weer terug te geven, maar dat werd niet geaccepteerd door mijn installateur.

KiesKeurigeConsument 14-11-2017

Vakantie is een constante temperatuur. Vrijedag temperatuur kun je zelf instellen, netzoals een ander dag programma.

brekelaar 20-10-2015

ben het eens met je
slecht afleesbaar (zarte gegevens op (donker)groene achtergrond
ook bij het instellen wordt te snel naar donkere onafleesbare situatie overgeschakeld

qua intuïtief werken: ook bij mij niet echt

Anoniem 29-01-2014
Geschreven voor: Honeywell TH8210

Ik heb sinds december de Chronotherm Touch Modulation aangeschaft. Ik ben op zich wel tevreden over het product. Echter is de thermostaat altijd te laat met de kamer op temperatuur hebben. Als ik de kamer instel op 21 graden om 17.30uur, is deze pas om 18.30 op deze bewuste tempratuur.

De service van Honeywell ben ik echter niet tevreden over. Al 2x een contactformulier op de site ingestuurd, maar krijg gewoon geen enkele reactie. Mocht dus iemand het antwoord hebben op mijn probleem, dan hoor ik het graag.

louiselmr 08-04-2014

Aanvulling op eerdere reactie:
Er is bij ons iemand van het installatiebedrijf langsgekomen.
Hij heeft drie dingen veranderd.
- De instelling 80-60 veranderd in 90-70 graden. Deze huizen zijn op die instelling gebouwd (ca. 1974).
- Het modulerend stappenplan uitgeschakeld zodat de ketel eerder begint met opwarmen.
- Het vermogen van de ketel (was 60%) omhoog bijgesteld.
Het is alleen een beetje lastig om zonder winterse omstandigheden de veranderingen uit te testen.

Finnegan 29-11-2014

De oorzaak ligt niet bij de thermostaat, maar bij de instelling van de ketel. Daar komt nog bij dat dit systeem geen buitenpiloot kent. Dat maakt het voor een thermostaat wat moeilijk om precies op tijd een ruimte warm te krijgen. Kortom alles moet op elkaar zijn afgestemd. Ik vind het niet juist, maar ik begrijp wel dat Honeywell niet serieus reageert. Mensen willen tegenwoordig van alles, maar een beetje kennis over dat wat je wilt is wel zo prettig.

Gadgetlover 10-11-2015

Beste Finnegan,
Je zal misschien gelijk hebben, maar een beetje uitleg aan je klanten is wél zo fatsoenlijk.
Overigens is mijn ervaring dat het een lerende thermostaat is. Dwz dat de thermostaat de tijd voor inschakelen van de verwarming steeds aanpast aan de opwarmtijd van de ruimte waarin hij hangt. Het kan enkele weken duren voordat dat goed is geleerd.

Anoniem 11-11-2015

Ik heb mijn thermostaat inmiddels retour gestuurd aan de verkopende partij. Hij bleek ook niet goedbte werken in combinatie met homewizard. Honeywel verwijst naar homewizard en andersom. Was er klaar mee. Inmiddels een thermosmart aangeschaft. Deze doet het wel goed

louiselmr 25-03-2014

Wij hebben contact gezocht met Honeywell met hetzelfde probleem: Het duurt te lang voor de kamer op de geprogrammeerde temperatuur is; je voelt als je opstaat dat het frisser is dan de gewenste temperatuur. Een losse thermometer die we erbij gelegd hebben bevestigd dit!
Na ruim een week kregen we een reactie: Ze spelen de bal naar onze leverancier, die moet maar beoordelen of de thermostaat niet goed werkt.
Het zou goed zijn als iedereen die dit probleem ook ervaart contact opneemt met Honeywell. We krijgen het idee dat dit wel eens een algemeen euvel van deze thermostaat is, zeker na de review van rfvdboom.

Anoniem 26-03-2014

Na andere halve maand een reactie ontvangen:

Hierbij het installateursvoorschrift:
Hiermee is het na te kijken of de zgn. "optimalisatie"( "adapt. Verwarmen", parameter 0009 op blz 14 ) staat ingeschakeld.

Houd rekening bij de programmering dat de optimalisatie ook uitvoerbaar is door het gehele verwarmingssysteem(thermostaat, instelling ketel, verwarmingselementen).

De instelling stond al goed, dus aan deze reactie had ik ook niet zo veel.
Ik kreeg nog een aanvulling:

Optimalisatie moet uitvoerbaar zijn.
Dat houdt in dat er bijv. niet te korte programma-blokken gemaakt moeten worden met te grote verschillen in de temperatuursinstelling.
De capaciteit en instellingen in ketel en radiatoren kan ook van invloed zijn op een goede optimaliserende werking.

Raadpleeg anders uw installateur.

Kastje-muur verhaal.

Ketelbinkie 17-01-2014
Geschreven voor: Honeywell TH8210

Zeer mooie en bedieningsvriendelijke thermostaat.
Vrij uitgebreid qua instellingsmogelijkheden maar toch nog zeer gebruiksvriendelijk. De vakantiemogelijkheid vind ik een mooie functie. Kan je perfect het tijdstip instellen wanneer je weer thuis bent, ideaal als je meer dan één dag weg bent.
Makkelijk ook om tijdelijk de temperatuur iets te wijzigen.
Helemaal tevreden mee.

Kwebbelmans 14-11-2012
Geschreven voor: Honeywell TH8210

Ik kende de Honeywell Chronotherm Vision modulation uit mijn oude huis.

Ik heb bij mijn nieuwe ketel (Remeha Calenta 40c, zie review) deze thermostaat gekozen omdat ik hem vooral erg mooi vind. Functioneel (scherm, bediening) is hij identiek aan de CVM.

Bediening/programmeren is kegendarisch eenvoudig en leidt nooit tot misverstanden.
Hoewel OpenTherm weet de thermostaat niet hoe hard de ketel brand ook al kan je het in het menu wel opzoeken, de waarde is altijd 0, wat ik een beetje jammer vind. Je kan wel de waterdruk beneden aflezen, dat scheelt weer traplopen, zou wat mij betreft continu inbeeld mogen staan, samen met het brandervermogen, desnoods als schuifbalkje.

Maar het belangrijkste : Hij regelt prima en hij is fantastisch mooi, een juweel om naar te kijken.

KiesKeurigeConsument 14-11-2017

Bij mijn ketel (ATAG i36EC) zie ik wel het vermogen in het display als je het de menu optie aanvraagd, maar waarde wordt niet dynamisch updated. Even naar een menu hoger en dan weer terug en de actuele waarde wordt getoond.

Je CV ketel is waarschijnlijk niet 100% OpenTherm compatible, zoals zovele (en zo ook de mijne).

nuchtermans 03-09-2013

Ik ga voor functionaliteit en degelijkheid. Zo'n ding moet zijn werk doen en of het ding mooi is of niet maakt mij niet uit. Het is gewoon een prima apparaat.
Ieder zijn eigen review.