Vaillant klok weersafhankelijk

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vaillant klok weersafhankelijk op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Anoniem 03-01-2015

Ik kende tot nog toe maar éen thermostaat, die ik aanschafte toen mijn vorige kapot ging. Omdat die intelligent van opzet was, vermoedde ik dat het met alle thermostaten net zo was gesteld, maar nu ik tegelijk met een nieuwe cv-ketel een nieuwe thermostaat kreeg, blijkt dat allesbehalve het geval. De Calormatic 350 klokthermostaat van Vaillant blijkt een uitermate onpraktisch dingetje met drie knopjes en een rare menustructuur. Waar mijn oude Honeywell gewoon knoppen had voor opstaan, vertrekken, thuiskomen en slapen (iemand op deze site verwees er al naar), heeft deze drie zogenaamde periodes die je per dag apart moet instellen. Ik ben er tot nu toe niet in geslaagd te bepalen hoe ik na 24.00 ‘s nachts de temperatuur kan instellen, want alle periodes lijken te lopen tussen 6.00 uur ’s ochtends en 24.00 uur ’s nachts. Is hij alleen voor mensen die op tijd naar bed gaan? Of de ketel brandt kun je er niet op zien. Een handige knop als vandaag als zondag zit er niet op, zodat je die op de dag in kwestie zelf opnieuw moet instellen.. De installateurs van Warmtegroep namen mijn oude Honeywell mee, achteraf tot mijn intense spijt. Ik heb me voorgenomen zo snel mogelijk een betere aan te schaffen.

Anoniem 03-01-2015

Ik kende tot nog toe maar éen thermostaat, die ik aanschafte toen mijn vorige kapot ging. Omdat die intelligent van opzet was, vermoedde ik dat het met alle thermostaten net zo was gesteld, maar nu ik tegelijk met een nieuwe cv-ketel een nieuwe thermostaat kreeg, blijkt dat allesbehalve het geval. De Calormatic 350 klokthermostaat van Vaillant blijkt een uitermate onpraktisch dingetje met drie knopjes en een rare menustructuur. Waar mijn oude Honeywell gewoon knoppen had voor opstaan, vertrekken, thuiskomen en slapen (iemand op deze site verwees er al naar), heeft deze drie zogenaamde periodes die je per dag apart moet instellen. Ik ben er tot nu toe niet in geslaagd te bepalen hoe ik na 24.00 ‘s nachts de temperatuur kan instellen, want alle periodes lijken te lopen tussen 6.00 uur ’s ochtends en 24.00 uur ’s nachts. Is hij alleen voor mensen die op tijd naar bed gaan? Of de ketel brandt kun je er niet op zien. Een handige knop als: vandaag als zondag, zit er niet op, zodat je die op de dag in kwestie zelf opnieuw moet instellen.. De installateurs van Warmtegroep namen mijn oude Honeywell mee, achteraf tot mijn intense spijt. Ik heb me voorgenomen zo snel mogelijk een betere aan te schaffen.

Anoniem 03-01-2015

Ik kende tot nog toe maar éen thermostaat, die ik aanschafte toen mijn vorige kapot ging. Omdat die intelligent van opzet was, vermoedde ik dat het met alle thermostaten net zo was gesteld, maar nu ik tegelijk met een nieuwe cv-ketel een nieuwe thermostaat kreeg, blijkt dat allesbehalve het geval. De Calormatic 350 klokthermostaat van Vaillant blijkt een uitermate onpraktisch dingetje met drie knopjes en een rare menustructuur. Waar mijn oude Honeywell gewoon knoppen had voor opstaan, vertrekken, thuiskomen en slapen (iemand op deze site verwees er al naar), heeft deze drie zogenaamde periodes die je per dag apart moet instellen. Ik ben er tot nu toe niet in geslaagd te bepalen hoe ik na 24.00 ‘s nachts de temperatuur kan instellen, want alle periodes lijken te lopen tussen 6.00 uur ’s ochtends en 24.00 uur ’s nachts. Is hij alleen voor mensen die op tijd naar bed gaan? Of de ketel brandt kun je er niet op zien. Een handige knop als: vandaag als zondag zit er niet op, zodat je die op de dag in kwestie zelf opnieuw moet instellen.. De installateurs van Warmtegroep namen mijn oude Honeywell mee, achteraf tot mijn intense spijt. Ik heb me voorgenomen zo snel mogelijk een betere aan te schaffen.

Anoniem 09-05-2015

Blijf bij wat ik eerder schreef. Onpraktisch onding van een thermostaat.

Floriszweb 30-11-2014

We hebben deze thermostaat als extra bij onze nieuwe ketel besteld, maar heb er achteraf spijt van. Had net zo goed een goedkope klokthermostaat kunnen nemen. Veel te duur voor wat je er voor krijgt. Bovendien ook geen opentherm ondersteuning. Als je de temperatuur aanpast en voor 'OK' kiest om de ingestelde temperatuur permanent aan te houden, gaat ie op een gegeven moment toch weer terug. En het is dan onduidelijk waar die op terug gaat. De ene keer is het 16,5C dan weer de 'laag' temperatuur en een andere keer 17,5C...
Ik ben ook zeker niet de enige. Kijk maar op marktplaats hoeveel er te koop worden aangeboden. Dat is niet voor niets!

J.Sanders 15-12-2013

Prima thermostaat die via kieskeurig alleen bij Warmteservice te verkrijgen was. De ene dag besteld en de volgende dag in huis zonder dat ik verzendkosten moest betalen. Prima service, goede website en snelle levering. Aanbeveling waard!