De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha i-sense op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

d************@h********** 30-11-2021

Zwarte streep in het display

Geschreven voor: Remeha i-sense

Thermostaat na zo'n 2,5 jaar stuk een streep in het display,dealer en remeha benaderd en krijg dus geen garantie alleen tegen een gereduceerde prijs een andere thermostaat.
Geen Remeha weer,ga als de ketel stuk is toch weer terug naar Vaillant.

Pluspunten

• Regelt op zich goed

Minpunten

• Slechte service van Remeha

Peter 09-11-2021

Waardeloze ISense

Geschreven voor: Remeha i-sense

De iSense thermostaat laat niet toe dat ík zelf zoals tijd, datum en temperatuur zelf kan instellen. Ik heb er al heel wat tijd aan besteed compleet met handleiding van Remeha maar het blijft een ramp. Bijzonder klantonvriendelijk is de thermostaat

Jde C 21-03-2021

Na 3 jaar display stuk

Geschreven voor: Remeha i-sense

Koop deze thermostaat niet,na 3 jaar display stuk,geen garantie geen coulance zowel van Remeha als van de handelaar.
Volgende installatie wordt zeker geen Remeha weer.
Er zijn merken die een betere coulance regeling hebben.
Als een Remeha isense thermostaat na 3 jaar stuk is ,dan is het mijn inziens troep,maar wel met een hoge prijs.

jef 18-03-2021

defecte behuizing kan niet als spare part worden geleverd

Geschreven voor: Remeha i-sense

4 jaar geleden werd deze thermostaat bij onze Remeha Avanta cv ketel geleverd. Omdat wij een Honewell thermostaat hadden die al 28 jaar prima functioneerde, hebben wij in eerste instantie de ISense thermostaat niet geïnstalleerd. Toen de cv installateur bij onderhoud opmerkte dat de ketel beter zou functioneren indien wij de Honewell thermostaat door de ISense zouden vervangen, heb ik de ISense volgens de aanwijzingen in de handleiding gemonteerd en geprogrammeerd. Wij gingen echter direct meer gas verbruiken. Navraag bij de cv installateur leverde in eerste instantie geen informatie op om het toegenomen gasverbruik te kunnen verklaren. Bij navraag bij de fabrikant kregen wij wel informatie waarom het gasverbruik enorm was toegenomen. Wat blijkt namelijk: de ISense wordt af fabriek standaard ingesteld op een inschakeltijd van 180 minuten voorafgaand aan de ingestelde kloktijd. Dat is dus 3 uur. Volgens Remeha is deze voorwarmtijd noodzakelijk om de gewenste temperatuur te bereiken op de ingestelde inschakeltijd van het klokprogramma. Het blijkt namelijk dat de cv ketel eigenlijk een te geringe capaciteit levert. Een ander punt is dat de thermostaat de cv ketel niet uitschakelt wanneer de geprogrammeerde temperatuur is bereikt. Het lijkt er op dat de temperatuursensor van slechte kwaliteit is of deze is niet in staat om de temperatuur te meten door een onjuiste positionering in de behuizing van de thermostaat. Een ander probleem was dat de vergrendeling van de kunststof behuizing van de ISense thermostaat dusdanig fragiel is dat deze heel snel afbreekt waardoor het scherm met printplaatje niet langer vergrendeld wordt. Ook de vergrendeling van het bovendeel op de bodemplaat is van dusdanige slechte kwaliteit dat dit ook heel snel afbreekt. Navraag bij Remeha of er een nieuwe kunststof behuizing kon worden besteld werd negatief beantwoord. Ik moest maar een geheel nieuwe thermostaat bestellen. U begrijpt wel, dit is de eerste en laatste Remeha cv ketel + thermostaat.

Pluspunten

• moderne vormgeving

Minpunten

• slechte kwaliteit thermostaat
  • geen vervangende onderdelen
  • vooraf ingestelde inschakeltijd
  • slechte/onvolledige handleiding
  • kwetsbare bediening

Tijn 09-12-2020

Te snel kapot.

Geschreven voor: Remeha i-sense

Prima thermostaat. Jammer dat hij maar 4 jaar meeging en dat Remeha dan niets wil doen. Erg slechte klantenservice die uiteindelijk gewoon niets meer van zich laat horen. erg onbeschoft. Niet kopen dus dit ding.

Sjors 30-11-2019

Mooi scherm werkt prima

Geschreven voor: Remeha i-sense

Heb de Remeha Calenta 40 met de ISense al 9 jaar in bezit. Tot nu toe werkt deze ISense prima en zonder problemen.

Edwin 13-01-2019

Nu 2 jaar aan de muur werkt perfect

Geschreven voor: Remeha i-sense

Nu 2 jaar aan de muur werkt perfect, niks geen klachten ik zie hier reviews met aan de knop zitten, maar ik heb in de ruim 2 jaar dat ik nu heb 3 á 4 keer er aangezeten, hoeft toch ook niet vaker als je het goed instelt??

• Lekker duidelijk
  • Makkelijk om in te stellen

Minpunten

• Nog niet gehad

KKC 12-11-2017

Remeha iSense thermostaat niet Opentherm compatible

Geschreven voor: Remeha i-sense

De iSense is niet volledig Opentherm compatible. Aangesloten op een ATAG i36EC ketel werkt alles behalve de achtergrond verlichting, die gaat namelijk staan knipperen in 3 gradaties als de ketel in ruststand staat (Batterijen toevoegen maakt het alleen maar erger!) en gaat de klok afwijken met 4 - 6 seconden per dag. Bij navraag is de iSense OpenTherm compatible vanaf versie 3.0 (SmartPower).

Meeste CV ketels zijn OpenTherm 2.3 of lager in versie en dus kunnen allerlei problemen verwacht worden buiten de al reeds genoemde.

Echt een misser van Remeha om niet alle OpenTherm versies te ondersteunen!

Pluspunten

• Regeling is goed te noemen, geen over/undershoots
  • Mooi design, mooie achtergrond kleur en helderheid
  • Erg makkelijk om in te stellen

Minpunten

• iSense OpenTherm compatible alleen vanaf v3.0
  • Vele CV ketels met Opentherm dus niet ondersteund
  • Klok wijkt 4 a 6 seconden per dag af

Peter 11-11-2017

Geen aanrader

Geschreven voor: Remeha i-sense

Inmiddels bijna 8 jaar in gebruik, maar nooit echt te tevreden geweest.
Al na enkele jaren vreemde tekens op schermpje.
Ondanks de uitgebreide instellingen heeft de thermostaat nooit echt goed gewerkt.
Batterijhouder, keer op keer melding batterij (bijna) leeg. Batterijen maken geen goed contact en/of de afneembare voorzijde.
GEEN aanrader.

Pluspunten

Minpunten

• Nauwkeurigheid
  • Degelijkheid

Pieter de jong 30-11-2016

Korte levensduur

Geschreven voor: Remeha i-sense

Korte levensduur. Sind kleine 4jaar al aan de tweede remeha klokthermostaat bezig en deze krijgt nu ook weer kuren. Verlichting is kapot ondanks nieuwe batterijen. Geeft constant aan dat de batterijen vervangen moeten worden, maar er zitten nieuwe in. Bij de vorige remeha isense begon het ook zo en die heeft het ook maar paar jaar uitgehouden.
Garantie regeling is waardeloos van remeha.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Groot scherm
  • Veel mogelijk heden

Minpunten

• Levensduur van paar jaar
  • Slechte garantie regeling van remeha
  • Kijk uit met aanschaf van de isense

Guido 19-06-2016

Korte levensduur

Geschreven voor: Remeha i-sense

In combinatie met de draadloze ontvanger heeft deze thermostaat nooit voldaan. Sloeg niet aan bij vraag naar warmte, sloeg juist wel aan bij hoge buitentemperaturen!
Na vijf jaar al defect, mag je naast thermostaat ook de ontvanger vervangen, had toch zeker anders gekund. Coulance, geen sprake van bij Remeha, moet je maar normaal vinden dat een thermostaat veel korter leeft dan de ketel.

bert pit 21-06-2016

Installeer hem zonder buitentemperstuur voeler. In Nederland is dat veel efficienter. Eigenlijk heeft een buitenvoeler bij ons klimaat en geisoleerde woningen geen meerwaarde.

bert pit 07-04-2015

@ Gert Jan
Qua buiten temperatuur meter zou ik me goed oriënteren. Ik heb destijds (meer dan twee jaar geleden) verschillende berichten gelezen betreffende die buitenmeter en het bleek een miskoop te zijn. De Remeha Calenta kon er niet goed mee omgaan.

Wat er precies mee aan de hand was weet ik niet meer maar het had te maken met het signaal dat gegeven werd richting de CV. Posters merkten dat de CV aanzienlijk beter werkte zonder de buitentemperatuurmeter.

Er kan natuurlijk veel veranderd zijn in de loop der jaren.

Gert-Jan57 06-04-2015
Geschreven voor: Remeha i-sense

Deze thermostaat laat zich, zoals in de brochure staat, inderdaad welhaast intuïtief bedienen. Wel moest ik in de eerste dagen na montage het apparaat meerdere keren (opnieuw) kalibreren, opdat ook de geleverde warmte overeenkwam met de werkelijke temperatuur (gemeten met twee hoogwaardige thermometers).
Nu overweeg ik een buitensensor te (laten) monteren, opdat de levering van warmte in huis nog nauwkeuriger kan worden geregeld.
Al met al een zeer prettige en, na goede kalibratie, betrouwbare thermostaat die, na eenmaal ingesteld te zijn, bijna geen aandacht vraagt.

reneh008 14-02-2015
Geschreven voor: Remeha i-sense

koop deze thermostaat niet, onze installateur heeft er nu 2 geplaatst binnen 2 jaar en deze is ook weer stuk, dit gaat mijn derde worden dan

bediening is simpel en snel in te stellen, echter gaat de grote draaiknop (voor hand instellingen) keer op keer stuk

het is zo erg dat mijn vrouw liever in de kou zit dan aan die knop te draaien

dus totaaaaaaal geen aanrader

bert pit 15-01-2015
Geschreven voor: Remeha i-sense

Ik heb hem nu twee jaar. Toen ik hem kreeg en wilde instellen, bleek mijn vrouw dat reeds gedaan te hebben, zonder handleiding. Ook toen ik later nog wat aanvulde of wijzigde was een handleiding niet nodig. Dit zegt veel over het grbuiksgemak. Die is gewoon prima en dat kan niet van veel apparaten gezegd worden.

Doordat de i-sence door de ketel wordt gevoed, is geen batterij nodig. Nadeel is dat wanneer de ketel gereset wordt, je de datum en tijd opnieuw moet instellen. De programma's blijven er wel in staan.

Remko2208 06-02-2015

Zet dan de batterijen in de thermostaat, houdt hij zijn datum en tijd wel vast.