Eurom Golden 2000 Amber Smart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eurom Golden 2000 Amber Smart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

Peter 20-03-2018

probleem met piekspanning

Piekspanning probleem: elke keer bij opstarten Amber Smart 2000 valt de stroom uit. (B16 hager automaat in meterkast)
Technische dienst van Eurom adviseerde andere automaat te installeren, maar dat gaat mij te ver. Als het blijkbaar zo gevoelig is zou men zelf een beveiliging moeten inbouwen.
Apparaat gaat helaas retour naar CoolBlue.

Frans 02-10-2017

Prima verwarming in mijn serre

Geen 'piekspanning-problemen' gehad, werkt prima, app simpel en snel geïnstalleerd, werkt ook prima. Fijne afstandsbediening, mooi apparaat, weinig licht (hoewel ik geen ervaring met vergelijkbare apparaten heb), i.i.g. geen hinderlijk licht. Eenvoudige installatie aan de muur maar ook kettingen en parasol-montagebeugels zijn meegeleverd. Mijn serre (ca. 4x3 meter en 2,5 meter hoog) wordt prima verwarmd, het is nu oktober, ik heb de hoogste stand nog niet gebruikt maar ik heb er alle vertrouwen in de komende winter. Had ik veel eerder moeten kopen. Aanrader!

Ik begrijp alleen niet waarom er bij alle heaters maar zo'n kort snoer aan zit (in dit geval 1,9 meter, nét genoeg voor mij). Zal wel met veiligheid te maken hebben.

Pluspunten

• simpele app
  • fijne afstandsbediening
  • eenvoudige installatie
  • geen hinderlijk licht
  • alle soorten montagebeugels worden meegestuurd

Minpunten

• kort snoer
  • uitschakelen op apparaat zelf

Pieter 07-08-2017

Heerlijke terrasverwarming

Verwarming aan de muur, onder de dakgoot, geïnstalleerd. Duidelijke handleiding met eenvoudige montage. Dubbele montagebeugel en beugels voor parasol zijn bij gesloten. Aansluiten en installatie werkte direct. Geen zekeringen in de meterkast hoeven wisselen. Afstandbediening gevuld met 2 batterijtjes en nadien werkte deze ook direct. Zelfs te bedienen met een App. (heb ik nog niet geïnstalleerd, afstandsbediening werkt uitstekend) De lamp geeft een aangename warmte met weinig rood licht. Ik lees een aantal negatieve ervaringen maar ik herken dit volstrekt niet.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Weinig rood licht
  • Handbediening en afstanbediening
  • Heerlijke warmte
  • Eenvoudig te verplaatsen naar een andere plek

Minpunten

• geen

JohnH 15-04-2017

Speciale zekering (automaat) nodig

De heater heeft een speciale "traagstartende" automaat nodig. Een C16 ipv een B16. Dat voorkomt dat de aardlekschakelaar eruit gaat. Deze automaat kost 15 euro extra en moet door een elektricien worden geïnstalleerd. Heeft mij dus 65 euro extra gekost. Slechte informatie van de fabrikant. Absolute afrader

Pluspunten

• Met app te bedienen

Minpunten

• Extra kosten door automaat
  • Verwarmt matig

G.V 03-10-2016

Veel warmte

heerlijk warm in onze overkapping. Dit terwijl het buiten waaide en maar 16 graden is. Ook is hij met een app eenvoudig te bedienen.

Pluspunten

• makkelijk via telefoon te bedienen
  • Veel warmte

Martijn 18-06-2016

Afrader zou deze heater niet aanschaffen

Inmiddels gestart en eurom amber smart nummer 2 en ook deze heeft een kortsluiting intern. Dachten eerst dat het aan ons lag en daarom de heater bij de buren getest, maar ook daar sloegen de stoppen eruit. Wel een goede service bij coolbue, maar apparaat is echt bagger. Zou voor een ander merk kijken die meer betrouwbaar is

Officiele reactie van Eurom B.V. 19-09-2016

Geachte heer Martijn,

Vervelend dat u een slechte ervaring hebt met dit artikel.
De hoge kwaliteitslamp in het apparaat heeft een korte piekspanning tijdens het aanzetten. Hierdoor kan de aardlek er uit springen wanneer er bijvoorbeeld nog meer apparaten op dezelfde groep aan staan. Dit wordt als kortsluiting ervaren maar dat is het zeker niet.

In heel enkele gevallen kan het zijn dat er geen andere apparaten aangesloten zijn en toch de aardlek uitschakelt. Dit is eenvoudig en voordelig op te lossen, de uitleg daarvoor staat in de gebruiksaanwijzing.

Mocht u nog vragen hebben neem dan contact met ons op via onze website.

Vriendelijke groeten,

EUROM bv

Thomas 16-10-2016

Bij het inschakelen op vol vermogen sloeg ook bij mij de stop door. Doordat Coolblue een startvertrager erbij aanbood was ik er op voorbereid. Ik schakel nu in via de laagste stand en schakel dan hoger (via afstandbediening). Bij mij werkt dat goed.

Ondanks de opmerking van Eurom hierboven, kom over het doorslaan van stoppen en wat eraan te doen maar weinig tegen in de handleiding. Naar mijn idee had dit in elk geval veel beter gekund en gemoeten.