Coleman Waterfall 5 DeLuxe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Coleman Waterfall 5 DeLuxe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

watchme2 05-08-2015
Geschreven voor: Coleman Waterfall 5 DeLuxe

De Coleman Waterfall 5 hebben wij in 2013 gekocht bij de Wit nadat zonder probleem de prijs werd aangepast aan de laagste prijs online die ik heb kunnen vinden. Pluim voor de Wit!
Deze tent heeft de storm van 25 Juli 2015 nagenoeg schadevrij overleefd bij een standplaats bij Castricum NH (westkust, dus windkracht 10)! Schade was beperkt tot een elastiek van een tentstok en 2 afgescheurde lijn-hechtpunten, terwijl de tent precies verkeerd om stond t.a.v. de windrichting! (Wel betere haringen gebruikt dan de originele...) Wij stonden overigens op een droge stevige grasmat.

Opvallende pluspunten:

1. Indien de tent met het slaapgedeelte tegen de windrichting in staat is deze tent bewezen stormvast tot windkracht 10 (met V-vorm haringen (23x2cm) waar mogelijk en half-oog haringen (22x0,7cm) i.p.v. de originele veel te kleine half-oog haringen (17,7x0,45cm) ).

2. Echt volledig af te sluiten 'badkuip' inclusief dikke ritsen voor de onderzijde deuren! Dit is voor ons naast de voor de hand liggende reden extra belangrijk vanwege onze hond die er anders wel eens tussendoor zou kunnen kruipen.

3. Goede luchtcirculatie door ventilatie in het hoogste gedeelte en in het slaapgedeelte aan de achterzijde. Hierdoor nooit last gehad van aanhangend vocht 's-morgens wat bij onze vorige PU tent (geen Coleman) wel het geval was.

4. Ziet er m.i. gewoon fantastisch uit zowel t.a.v kleur en vorm, hoewel dat natuurlijk persoonlijke smaak is.

Opvallende nadelen:

1. Haringen van verkeerd type (half-oog) en te klein, hoewel dat natuurlijk bij veel meer tenten voorkomt om de prijs zo laag mogelijk te kunnen houden.

2. Bij hevige wind en regen komt de regen via het dakje naar binnen. Oplossing: groter dakje graag Coleman!

3. De Waterfall is maar aan één zijde voorzien van transparant plastic in een deur en daarnaast in de tent zelf. Hierdoor wordt de plaatsing al snel bepaald m.b.t. de locatie en uitzicht i.p.v. meest veilige plaatsing t.a.v. de windrichting. Bij de opvolger Raleigh is dit helaas ook zo. Gemiste kans Coleman!

4. De tentstokken door de 'tubes' voeren is best lastig en tijdrovend. Temeer daar de tentstokdelen makkelijk los raken van elkaar doordat ze niet echt klemmen.

5. In het midden van het leefgedeelte ontbreekt een lusje voor het ophangen van een lamp. Detail misschien, maar m.i. een onbegrijpelijke omissie.

Eindconclusie:

Een hele goede tent voor een redelijke prijs waar veel (maar helaas niet optimaal) aandacht is besteed aan details zoals bijv. o.a. een kabeldoorvoer, reflecterende lijnen en dikke slijtvaste ritsen en zeker het overwegen waard wanneer u een 4-persoons tent overweegt. Dat deze tent wordt aangeboden als 5-persoons is larie want hoe wilt u op 2.65m breedte luchtbedden kwijt voor 5 personen? Dit aantal wordt overigens ook bij veel andere tentleveranciers overdreven en zal wel met een reclame code te maken hebben. Al met al: Deze tent of de opvolger Raleigh mag niet op uw shortlist ontbreken!