Sony KD-43XG8399 - Reviews

43,0 inch

JacL 24-09-2019

Fantastich mooi 4K HDR TV-scherm

Geschreven voor: Sony KD-43XG8399

Na lang kiezen, reviews gelezen te hebben en vergelijkingen etc. gekozen voor deze TV: prachtig beeld in Super Bit Mapping 4K HDR (met Triluminos: prachtige kleurweergave !), 100 Hz beeldverversing (refreshrate) en 1000 Hz Motionflow (zeker voor snelle sporten aan te bevelen: vloeiend en scherpe details), veel instelmogelijkheden, Chromecast, Bluetooth etc. Prachtig beeld vanuit elke kijkhoek (!!). Kortom heel blij met deze TV in 43-inch (voor ons groot genoeg :-)

Pluspunten

• Vloeiend beeld met scherpe details
  • Veel instelmogelijkheden
  • 100 Hz refreshrate
  • Verbazingwekkende weergave van kleuren

Minpunten

• Geluid is goed, kan beter (nu soundbar van Sony)

nautaj 29-12-2019

Prachtig beeld, bediening en instelling matig

Geschreven voor: Sony KD-43XG8399

Sinds een maand in bezit. Met dank aan Ziggo (wijziging "digitaal protocol" en afschaffen analoog) is dit helaas mijn 3e smart tv dit jaar, de andere 2 van Philips, dus goed vergelijkingsmateriaal, vandaar dit uitgebreide review.
Beeld zonder meer uitstekend (mits goed ingesteld), maar niet duidelijk waarom deze 8399 €125 duurder is dan de 8305. De reviews op kieskeurig voor beide versies zijn gecombineerd dus dat zegt al genoeg.
Ik heb de 8399 als black friday aanbieding voor €698 kunnen kopen. Ik vind de momenteel geadverteerde prijs veel te hoog voor wat er geboden wordt. Voornaamste problemen (in vergelijking met Philips OLED Android TV) : 1. Er zit geen enkele vorm van handleiding bij, op de Sony website is de begeleiding ook minimaal. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat je de kabels door de voetjes kan voeren maar er wordt nergens uitgelegd hoe, je gaat er natuurlijk niet een koevoet op zetten. De pootjes van het 2019 model staan overigens veel verder uit elkaar dan noodzakelijk, nieuw tafeltje nodig. Een TV is geen smartphone wil ik maar zeggen, dus een handleiding met iets meer dan de ophangpunten is welkom, ook al heb je een soort helpfunctie in de TV ingebouwd 2. De TV wordt geleverd met Android 7, op de Sony website kan je met veel googelen Android 8 downloaden en installeren met een memory stick, maar dit vereist een absurde hoeveelheid computerkennis en vasthoudendheid. 3. De bediening is op vele punten raar. Een paar voorbeelden: met alle andere TVs (kabelmodems meegeteld is dit is mijn 6e apparaat in 6 jaar) kan je een lijst van favorieten aanmaken en daar doorheen fietsen met P+ en P- . Aangezien alle aanbieders (ik heb zowel Ziggo als CanalDigital) veel meer zenders aanbieden dan waar je behoefte aan hebt is dit een basisbehoefte, zelfs het TVtje in de keuken van €150 werkt zo. Not so met Sony, daar moet je "TV" en vervolgens pijltje links en recht gebruiken. Verder maakt de TV een irritant bliepje elke keer als je op een menu functie op pijltje drukt, helemaal onduidelijk hoe je daar vanaf komt. Opzoeken van apps in de Google Play store: je kan alleen maar dingen "inspreken" in de Google microfoon in de afstandsbediening, geen keyboard in de afstandsbediening of op het scherm, gaat dus fout. Je kan alleen maar door ALLE apps fietsen om de juiste app te vinden. Het knopje "info" ontbreekt op de AB, je moet op "Action Menu" en "OK" drukken. Het beeld varieert sterk in kleur afhankelijk van waar je naar kijkt (Netflix, DVD, TV etc.) Momenteel "heel Holland bakt" opstaan, ziet er zonder meer flets uit. Voor basisdingen, zoals het verwijderen van apps die je niet gebruikt bent je echt uren aan het studeren en proberen. Geluid: iets beter dan het TVtje van €150 maar in deze prijsklasse volstrekt onder de maat. Als ik voor €60 een bluetooth speaker met kamervullend geluid kan kopen dan snap ik niet waarom deze TV zo'n pover geluid maakt. Of het moet natuurlijk zijn dat Sony graag "soundbars" blijft slijten. Samenvattend moet ik zeggen dat ik niet overtuigd ben, voor de momenteel ge-adverteerde prijs van €849 zou ik me flink bekocht voelen. Geen blijvertje.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit

Minpunten

• bediening
  • geluid

1234sander 28-02-2020

Fantastisch mooi beeld, dramatisch slecht geluid

Geschreven voor: Sony KD-43XG8399

Echt een geweldig mooi beeld! Gekozen voor 43"omdat ik vrij dichtbij de TV zit. Sony is een van de weinige die een 100Hz tv biedt met 43". Beeld is echt heel erg mooi, ook met gewone HD-zenders via KPN interactieve TV ziet het beeld er bijzonder scherp uit met mooie kleuren en uitstekend contrast. Verder gemakkelijk in te stellen, overzichtelijke menu's en werkt prima met android 8. Ik heb de TV gekocht tegelijk met een soundbar, maar deze kon pas een week later geleverd worden. Zonder soundbar is het geluid wel echt tenenkrommend slecht. Mijn smartphone produceert zelfs een mooier en voller geluid!! Met soundbar (in mijn geval Yamaha yas 207) is het probleem verholpen en kun je wel van een mooi volwaardig geluid genieten, maar voor een TV met dit prijskaartje vind ik dat Sony zich kapot moet schamen voor het waardeloze geluid uit de TV zelf!!!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooi contrast
  • Makkelijk in te stellen
  • Vormgeving

Minpunten

• Zonder sounbar niet om aan te horen

Toya 23-02-2020

Mooi groot beeld

Geschreven voor: Sony KD-49XG8399

Na ruim 9 jaar dagelijks van de Sony KD32-EX711 genoten te hebben werd het tijd voor een Sony opvolger. Uiteindelijk gekozen voor de KD49-XG8399. Het is wennen aan een 1,5 keer groter beeld en de uitgebreide beeld-instellingen voor o.a. kleur, scherpte, contrast. Het geluid is niet optimaal maar de Sony Home Cinema set die bij de KD32 gebruikt werd kon op de KD49 aangesloten worden waardoor het geluid voller is. Nog geen moment spijt gehad van de aankoop bij PlatteTV in Arnhem, waar de KD32 ingeruild is en ook nog een welkome korting op een 2.0 HDMI-kabel en een servicepakket gegeven werd door de vriendelijke, deskundige en behulpzame verkoper.

Pluspunten

• Mooi gedetailleerd beeld
  • Uitgebreide instel mogelijkheden
  • Sony randapparatuur wordt dirct herkend

Minpunten

• Geluid kan beter, afhankelijk van je eisen

A.Koster 09-12-2019

goed contrast scherm

Geschreven voor: Sony KD-43XG8396

Mooi scherm zeer scherp en veel contrast zwart is zwart.
43" is een mooi formaat dat net niet overheerst in de kamer.
Heeft een ingebouwde schotel ontvanger.

Erg gevoelig voor oude coaxkabel mist dan zenders bij Delta.
Opgelost met nieuwe 4G coaxkabel.