LG OLED65E9PLA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Veen 15-03-2020

Top beeld

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Deze tv na lang overwegen gekocht bij EP Hoorn het internet afgezocht bijna alle reviews gelezen en ik kan niet anders zeggen dat dit een parel is voor je woonkamer
Kan deze via internet goedkoper krijgen maar ben naar EP gegaan voor de service en eerlijke voorlichting
Heb deze tv laten installeren ivm gewicht en dunne scherm
Top service van de 2 service monteurs die deze geïnstalleerd hebben hier kan geen internet bedrijf tegen op

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid echt mooi
  • 65 inch

Guido 15-02-2020

Prachtige TV

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Wij hebben deze sinds 6 december en zouden hem niet meer kunnen missen! Voorheen hadden wij een 48 inch en hiervan hebben wij 8 jaar plezier gehad. Maar deze....een dijk van verschil, wij zijn zeer tevreden!!!

Pluspunten

• Fantastisch beeld en geluid.

Jan Zantingh 11-02-2020

Jan Zantingh

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

We hebben deze TV gekocht omdat deze het beste uit alle testen kwam en daar door hebben we voor dit toestel gekozen.
En ja we hebben hem nu een maand of 3 en het is inderdaad een super toestel!

Pluspunten

• Scherpte
  • Geen last van de zon straling in het beeld scherm
  • Heel erg plat

HENK sPEIJERS 07-02-2020

Dhr

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Geweldig mooie tv mooie afwerking goed beeld wij zij er zeer content mee zeer blij met de aankoop van deze tv

Mhmt 05-02-2020

Best TV so far

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

OLED is the best. LG is best OLED for the price point. Excellent experience. The text on remote buttons started to disapper but not a big issue.

Frederika Oldenbandringh 04-02-2020

Zeer duidelijke ondertiteling!

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Ik had oude tv gekregen met slecht geluid en geniet nu van veel goede klassieke muziek!Vooral op zondagmiddag als ik alleen ben geniet ik erg van mijn nieuw tv

Pluspunten

• Zeer goede ondertiteling!
  • Mooi contrast

Minpunten

• Wil er nog een, beetje te duur!

Rene 31-01-2020

Prachtige kleuren

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Product voldoet aan alle verwachting uit de voorgaande reviews. Kleuren en beeld perfect. Geluid type 9 C voldoende. Remotecontrole even wennen.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Prachtige zwart tonen

Minpunten

• Lange duur voor cashback actie

Auk Ales 19-12-2019

Aanschaf LG E9 (65 inch)

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Zeer content met de aanschaf van deze televisie bij Kamera Express.
Winkelservice was goed en behulpzaam bij het vervoeren van dit product.

Al met al verdient deze winkel een pluim!

Pluspunten

• Mooi groot beeld
  • Scherp, kleurrijk

Minpunten

• Nog niet gevonden

Blu-ray specialist 15-12-2019

LG Oled 65E9 review

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Aller eerst wil ik hierbij melden dat de E9 kwa beeldkwaliteit identiek is aan de C9 en W9. Met dezelfde processors, beschikken ze allemaal ook over de nieuwste Aplha 9 Gen 2 chip. Alle nieuwe modellen bezitten dezelfde oled-panelen. De E9 en de W9 hebben een uitgebreidere speakersysteem doormiddel van een soundbar.

Beeld algemeen
Mijn E9 paneel weergeeft een goede uniformiteit kleur wit en grijs. En zwart is ook echt zwart.
De contrasten en zwartwaarde zijn prima, de schaduwdetails zijn goed.
Vergeleken met mijn vorige LG Oled65E6V, ziet de E9 beeld eruit alsof het wat meer out of focus is, en wat meer gebrek heeft aan details met 1080i en 1080p. Het komt soms over als 720 x 576 (DVD) kwaliteit.
Door de scherpte omhoog te schroeven wordt het beeld niet veel mooier van, omdat alleen de randen worden verscherpt en geen betere beeldverwerking verkregen wordt.
Dan heb ik het niet alleen over TV uitzendingen, maar ook met Blu-ray. Daar ik een flinke collectie blu-rays bezit, en regelmatig films meerdere malen bekijk, zag ik duidelijk hoe het beeld op de E9 een minder goede upscaling weergeeft dan de E6V Oled TV’s, zonder dat ik beide TV's langs elkaar had staan. Aangezien dat men het meeste te maken hebt met videomateriaal in 1080p, 1080i is dat jammer.
De Beeldverwerking van de E9 is iets minder goed, tegenover andere merken, (zoals Panasonic, Sony en Philips) en van de LG Oled E6V voorganger.
Hierbij moet ik ook vermelden dat ik altijd de beeldverbeteraars uitzet, omdat beeldverbeteraars zoals ruisreductie enz, alleen maar meer kwaad dan goed doen.

Dolby Vision + HDR10
LG ondersteunt HDR10, HLG en Dolby Vision. HDR10+ blijft voorlopig afwezig, en de ondersteuning van Technicolor HDR is nog steeds nutteloos aangezien geen enkele content dit formaat gebruikt.
De E9 toont met HDR10, met behulp van “Dynamische Tonemapping” een beter witdetail. Het heeft een vergelijkbaar effect als dat van HDR10+

Helderheid (nits)
Op dit vlak heeft de E9 een hogere paneelhelderheid als zijn voorgangers. Op een 10% venster haalt de E9 ongeveer 811 nits piek (deze zakt wel na een langere tijd in naar 785 nits)

Kleuren
De kleuren van de LG Oled E9 worden goed en natuurlijk weergeven.

Motion
De Motion verschild, loopt algemeen soepel, maar soms treden er schokkende frames op (ondanks met echte bioscoop aan, en Trumotion op helder, of gebruiker mode).
OLED Motion kun je beter uit zetten, het beeld wordt te donker, en je krijgt last van flikkeringen.
en deze levert ook minder detail.

Kijkhoeken
Met de kijkhoek van de E9 is wel verbeterd en zeer goed te noemen.

HDMI 2.1
Met de hdmi 2.1zal het voor gamers met VRR een voordeel zijn. Games in 4K kun je dan ook in 48-60 fps spelen. Ook voor UHD films 120hz in 4:4:4 chroma subsampling is er dan een mogelijkheid.
HDMI 2.1 verdrievoudig je de bandbreedte met de voorheen 2.0, want deze 2.1 ondersteunt 49 Gbps. Hierdoor kan deze versie dus veel meer data tegelijkertijd verwerken.

Geluid
De E9 heeft een soundbar bestaande uit een 60W 4.2 geluidssysteem. 4 speakers en een dubbele woofer. Geluid is prima voor algemeen gebruik, zonder vervormingen.
Deze TV ondersteund Dolby Atmos, maar voor deze ingebouwde soundbar heb je er niet veel aan. Omdat ten eerste, echte DA speakers zouden aan het plafon gehangen moeten worden, voor de optimale geluidsweergave waarvoor het bedoeld is. Wil je dat niet is er een alternatief. Er zijn speciale DA speakers maar deze zijn naar boven gericht, zodat het geluid van het plafon weer naar beneden wordt weerkaatst. De soundbar van deze TV kan dat niet. Wij hebben de Dolby Atmos functie uitgezet.
ARC
Voor mij zijn er geen problemen met geluids delay, maar op forums zie je wel melding van lip-sync problemen.

Afstandsbediening
Er zijn een aantal functies weggestopt in het menu, in plaats van een knop op de afstandsbediening. Dit maakt het voor minder technische mensen wat moeilijker.
De afstandsbediening komt ook wat goedkoop over, vergeleken met zijn voorgangers.

De AI (Artificial Intelligence)
De AI voor het beeld voor de E9, voegt niks toe, eerder negatieven effecten zoals zomaar ineens de natuurlijke filmgrain beweging stilzet.
Je ziet ook geen verscherping of meer details daardoor. (De verschillende AI modi kun je aan en uitzetten)

Ingebouwde mediaplayer
Deze geïntegreerde mediaplayer ondersteund vrijwel alle media bestanden, en codecs (behalve 3D). LG heeft vrijwel de beste mediaplayer voor een TV.

Inbrandinggevaar van statische beelden
LG vermeld dat bij de Oled 9 serie de kans op inbrandingsgevaar bij statische beelden is verminderd, door een betere technieken toe te passen om dit te voorkomen. Dit moet zich uiteindelijk nog bewijzen, omdat de statische beelden (zoals niet transparante oranje omroep logo’s) bevinden zich steeds op dezelfde plekken. Waardoor de kleur slijtage van de Oled lampjes door voorgangers van de Oled E9 op die plekken na langere tijd (ongeveer 2 jaar) zich dan pas gingen openbaren.

Enkele minpunten
Regelmatig wordt het beeld van donkere naar heldere beeldweergaven met een delay weergeven, en ook andersom. Regelmatig worden ook ondertitels willekeurig helder of donkerder. (dit heeft niets met ABL en ASBL te maken)
LG is zich hier bewust van, en wil dit toekomstig oplossen met een firmware.
De bedrading, en het toegankelijkheid van externe ingangen, is het nogal een probleem voor mensen die de LG Oled E9 willen ophangen. Ook de netsnoer is te kort.

Pluspunten

• Geluid
  • HDMI 2.1
  • schaduw details
  • hogere nits
  • uniformiteit kleur wit en grijs

Minpunten

• kans op inbranden van statische beeld
  • beeldverwerking
  • aansluiting toegang als je de TV opgehangen is.
  • afstandsbediening
  • te korte netsnoer

Maria 09-12-2019

Geweldige televisie

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Prachtig beeld,zeker als het beeldmateriaal van goede kwaliteit is. Design is fraai. Geluid vrij goed voor ingebouwde speakers. Kortom zeer tevreden.

Paul 28-11-2019

Groot scherm, geweldig beeld

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

De LG OLED65E9PLA gekocht bij Kamera Express.
Groot scherm, geweldig beeld en makkelijk in gebruik.
Voldoet aan alle verwachtingen.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • design
  • gebruiks vriendelijk

j.boreas 19-07-2019

groot scherm geweldige televisie

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Beste koop ever prachtig ,heel mooi helder beeld ,perfekt geluid kortom volmaakt deze t.v bevelen wij iedereen aan.