LG OLED77C9PLA - Reviews

77,0 inch

Tim Willems 02-08-2019

Verbluffend scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na 12 jaar gedaan te hebben met mijn Philips lcd tv, werd het tijd voor een nieuwe tv. Het stond al snel vast dat ik voor een oled tv wilde gaan, ipv qled. In eerste instantie ivm het hoge contrast icm fantastische zwartwaarde, maar tevens omdat ik vaak tv kijk in een donkeren kamer. Hierin komt oled het beste tot zn recht. Ik heb de tv voor een mooie prijs gekocht bij Kamera Express.

Het uitpakken was even spannend en aan het begin niet geheel duidelijk hoe de tv voorzichtig uit de doos gehaald moest worden en moest worden neergelegd. Uiteindelijk werd duidelijk dat de los zittende piepschuim delen aan de zijkant gebruikt moesten worden om de tv tussen te klemmen en zo op te tillen en te verplaatsen. Zo kun je de tv ook voorzichtig neerleggen voor monteren.

Uiteindelijk alles aangesloten en de tv aangezet. Het normale tv kijken via decoder kastje is niet erg indrukwekkend. Misschien zelfs minder mooi dan op mn oude tv omdat de C9 55 inch is en mijn oude tv 42 inch bedroeg. Hierdoor wordt het slechte beeld van de tv ontvanger (itv van kpn via koperdraad) natuurlijk nog meer vergroot. Na wat instellen, werd het wel wat beter.
4k + HDR beelden op YouTube en Netflix, is een heel ander verhaal. Fantastische beelden. Zwart is echt diep zwart en geeft een heel ander beeld dan wat ik gewend was. Ook HDR is een enorme toevoeging. Prachtige diepe kleuren en erg scherp beeld. Ik kijk nog steeds wel eens demo filmpjes op YouTube, puur om te genieten. Enige wat heel af en toe nog wel eens storend is, heeft betrekking op motion. Soms zie ik bij bepaalde snelle bewegende beelden een soort ghosting optreden. Dus je ziet een soort waas achter het bewegende object. Dit vind ik wel jammer en had dit niet verwacht van een top toestel uit 2019. Blijkbaar kun je dit wel verbeteren met instellingen rondom motion, maar hier moet ik me nog in verdiepen.

Verder is de tv super prettig in gebruik. De afstandsbediening met de aanwijspijl in beeld werkt zeer fijn. Hiermee kun je snel alles aantikken, ook bijvoorbeeld typen op een softwarematig toetsenbord werkt zo sneller. Met de quickstart instelling, blijven gebuikte apps in het geheugen bewaard en starten na inschakelen van de tv zeer snel op.
Ik zelf vind het mooi als de kleuren van het beeld af spatten, dus heb alles wat meer verzadigd ingesteld. Maar er zitten tal van voorinstellingen op die je naar hartenlust kunt finetunen.

Het geluid verbaasde mij ook. Ik was misschien niet veel gewend met mn oude tv, maar wat een krachtig geluid en voor een tv echt een goede bass!

Mbt gamen:
Ik heb mn ps4 aangesloten op de tv en ook hier werd ik verrast. Games lijken bijna nieuwe graphics te hebben, wat natuurlijk niet kan, maar de weergave is zoveel mooier op deze nieuwe tv door oa HDR. Wat ik ook direct merkte was de enorm lage input lag van de tv (12.9ms). Hierdoor is gamen, in het bijzonder shooters, echt een stuk fijner geworden. Dit was voor mij enorm merkbaar.

De reden dat ik voor de C9 ben gegaan, ipv de C8:
Snellere cpu, lagere input lag (12,9 ms vs 21 ms), HDMI 2.1 nu nog geen meerwaarde, maar in de toekomst veel mooie functies, ook met het oog op de PS5.
Al met al ben ik enorm blij met deze tv en heb geen seconde spijt gehad. Iedere dag zet ik de tv met plezier aan en blijf genieten.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prachtige HDR weergave
  • Zeer lage inputlag (12,9ms)
  • HDMI 2.1
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Soms motion "problemen"

Kevin 04-02-2020

Scherp beeld, echt zwart, felle en dynamische kleuren

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Vanaf begin 2019 stond deze tv op onze short-list en hebben we de tv in november aangeschaft. Gelukkig. Zonder kortingen is de prijs-kwaliteit verhouding namelijk al top. Met de cashback actie zijn we helemaal gelukkig gemaakt.

De eerste indruk bij het openen van de doos was goed. De vormgeving is fraai en past goed in een moderne en/of minimalistische interieur. De doorsnede van het beeld is verrassend dun, waardoor het ondanks het formaat geen lomp object in de ruimte is. Een kader om het beeld is dun en vrijwel niet aanwezig.

Naar ons oordeel zijn er geen op- en aanmerkingen over de beeldkwaliteit. Eindelijk in de kamer, is de beeldkwaliteit zelfs boven onze verwachtingen. Out-of-the-box zijn de beelden redelijk kleurecht, maar is het helemaal naar eigen smaak aan te passen. De dynamiek tussen donker en licht, en het kleurenspectrum geven de indruk dat je naar HDR beelden kijkt. Het geluid is oke voor kleine ruimtes en overall goed voor mensen die niet veel geven om geluidskwaliteit. Voor filmliefhebbers is het wel aan te raden om ook te investeren in een geluidinstallatie.

Voor ons is het enige minpunt de zware, grote tv-standaard die ook dient als contragewicht. Hierdoor kan je de tv niet dichterbij dan 25-30cm voor de wand plaatsen en moet je letten waar de tv op komt te staan door het gewicht. Mits je hier bereid bent om concessies in te doen of de tv wilt ophangen, is het zeker een aanrader. Anders is het iets om zeker op te letten.

Al met al zijn we zeer tevreden.

Pluspunten

• klein frame
  • kleuren
  • licht-donker contrast

Minpunten

• groot standaard
  • zwaar

René 11-12-2019

Beeld goed maar webbrowser werk niet zoals het moet.

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Het cijfer wat ik geef is laag, omdat ik een grote waarde echte aan de browser maar die doet niet meer wat hij eigenlijk wel moet doen.

Beeld is goed menu is te moeilijk zou simpeler kunnen.
De webbrowser werk niet goed je kunt wel inloggen bij b.v. ziggogo.tv , maar je kunt niets afspelen.
Hij geeft dan aan programma kan niet afgespeeld worden.
Dus je kunt hier geen gebruik van maken heeft blijkbaar tot januari 2019 gewerkt maar na een update kun je dus geen films of series kijken van ziggogo.tv.
Ondank dat dit een android besturing is kun je toch geen apps instaleren.
Ik moet nu mijn PC weer aansluiten op de tv om films en series terug te kijken een tegenvaller.

HDMI ARC werkt ook niet zoals bij Samsung, het lijkt of LG tv signaal geeft aan mijn Yamaha A/V Reciever en instellingen van inputs steeds wijzigt. Bij mijn Samsung tv bleven de instelling namelijk staan op het HDMI kanaal waarop ik alles uitschakelde. Nu moet ik elke keer de HDMI instelling veranderen bij het opnieuw aanzetten tv en reciever,

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• Webbrowser
  • Menu
  • HDMI ARC

JohnP64 02-11-2019

WAUW deze LG is GE-WEL-DIG

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na tot volle tevredenheid diverse opvolgende Panasonic TV's te hebben gehad, wilde ik nu gaan voor een OLED. Bij de zoektocht naar een OLED TV lag mijn focus ook weer op een Panasonic. Echter, en bezoek aan het Nijmeegse filiaal van PlatteTV en het perfecte advies van verkoper Michael, maakte dat ik toch de switch maakte naar deze LG OLED559CPLA. Nu ik deze TV in huis heb kan alleen maar zeggen, wauw wat een geweldige TV met waanzinnige kleuren! Instellen is ondanks de vele keuzeopties een makkie. Het instellen van de LG I.c.m. de bijgeleverde afstandbediening werkt zeer prettig en intuïtief. Kortom, een OLED TV die de perfectie benaderd. Los van deze TV wil ik ook het team van PlatteTV en dan in het bijzonder Michael voor de begeleiding bij het keuzetraject, Michiel voor de geweldige interventie op de prijsvorming en Mart voor de vakkundige en enthousiaste manier waarop de TV werd bezorgd en opgebouwd, een groot compliment maken. Of de volgende TV weer een LG wordt staat nog niet vast. Waar ik deze koop dus wel. PlatteTV, jullie hebben er een tevreden en vaste klant bij.

Pluspunten

• Kleur
  • instellen
  • gemak afstandbediening

Minpunten

• mijn vrouw vindt de TV groot

Fons en Christine 04-02-2020

Onze nieuwe LG OLED TV met 65 inch scherm

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Een grote, mooie TV met kleuren om van te duizelen. Een TV wanneer je die aanzet nog steeds verwondering opwekt. Zulke mooie, scherpe kleuren!!

Wim 02-12-2019

Prachtig beeld!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Deze TV dient als upgrade voor een 8 jaar oude LG 55lw650s, en wow wat een upgrade! Zwart is echt zwart, kleuren poppen er echt uit, jammer dat niet alles in 4K HDR wordt uitgezonden. Het geluid uit de TV is ook best wel goed, krachtig en goede bass, helaas ga ik deze niet gebruiken omdat ik al een goede geluidsinstallatie heb. Gamen is ook gruwelijk goed, mega lage lag en nog mooiere beelden. Het LG WebOS werkt ook super chill met de mousepointer afstandsbediening, ook deze is zonder vertragingen, menus reageren lekker vloeiend. Ik heb tot nu toe echt totaal geen spijt van deze aankoop, misschien dat ik beter een grotere had kunnen nemen doordat de randen van deze TV zo klein zijn, de TV lijkt hierdoor een stuk kleiner dan mijn vorige 55 inch. Contact met Kamera Express verliep ook prima, levering was snel en op tijd.

Pluspunten

• Prachtig beeld! Vooral met 4K HDR
  • HDMI 2.1 is toekomst proof
  • Dun scherm en ziet er mooi uit
  • Goddelijke TV voor gamen
  • Goed geluid als je niet al een geluidsset hebt

Has 01-12-2019

Beste scherm op dit moment beschikbaar

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Zeer goede kwaliteit oled paneel, het zwartste zwart met de levendigste kleuren.
Mooi is dat ook Airplay2 wordt ondersteund en heel veel andere apps zoals Netflix en amazon.
Niet normaal hoe dun de tv. Bekijk in de winkel en laat je omver blazen.

Pluspunten

• scherm
  • geluid

Minpunten

• kan prijzig zijn

BtotdeE 29-11-2019

Mooi groot en dun scherm, prachtige kwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekocht bij Kamera-Express BE, levering met koerier. Prima geregeld.
TV is prachtig, een bioscoop in huis. Mooie kleuren, snelle refreshrate.
Bingewatchen maarrr.

Pluspunten

• OLED
  • Snel

VvdB 24-10-2019

TV LG OLED55C9PLA

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekozen vanwege supermooi beeld en goede prijs bij Kamera Express. Snel beschikbaar.
Beeld is thuis prima (scherp en mooi zwart) en geluid ook. Mooie strakke vormgeving.

marieanne 23-08-2019

top scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

ik heb deze OLED tv gekocht bij electroplace voor 1549,- in Rotterdam ( officiele LG dealer!). Het beeld is zoals verwacht perfect. Het geluid is ook redelijk goed maar het design is echt geweldig. Via netflix kijken in 4k is echt realistisch beeld en zwart is echt zwart. Eerst twijfelde ik nog om een QLED maar ik ben blij dat ik toch een OLED heb genomen.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • smart
  • inkijkhoek
  • airplay functie

Minpunten

• folie op de achterkant van de tv
  • tv is erg dun lijkt me kwetsbaar

Allan 29-07-2019

Perfect beeld.

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Perfecte upgrade van mijn LG OLED Full HD 55” naar 4K 65” OLED.
Beeld en kleur zoals verwacht, perfect. 4K geeft echt een extra dimensie.

smart-tv werk ook als een speer, Netflix lekker vanaf de TV, erg handig. Geen aparte setup box meer nodig.

Pluspunten

• Beeld
  • Smart tv deel

Claudia 20-03-2020

Mooi beeld

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Bij kamera express deze televisie gekocht. Allereerst de service in de winkel was weer top.
Even lastig bij het instaleren maarja we zijn ook een jaartje ouder.
Heel mooi beeld en echt zwart is zwart. Geluid is goed.
jammer dat er geen duidelijke gebruiksaanwijzing bij zit( maar dat is tegenwoordig bij alles). Of een link waar je dat kan vinden.
Maar we zijn zeer tevreden.

Ben 14-03-2020

LG OLED55C9PLA

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

TV 55inch Oled mooi beeld(Verschild wel per tv zender)maar 4k uitzendingen zijn perfect.
En zeer goed geholpen bij Kamera-express in Rotterdan Centrum.

Pluspunten

• 4K Beeld
  • Makkelijke installatie
  • Mooie vormgeving
  • Duurzaamheid nog niet te beoordelen

Marcello Massini 04-03-2020

Groot scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Groot scherm geluidskwaliteit uistekend, beldkwaliteit voldunde, Mogelijkheden uisteken,

vormgeving: uisteken

Jens D 04-03-2020

prachtige Oled TV

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

De televisie werd een kleine vier weken terug bij kamera express aangekocht.
Het was de enigste winkel met deze scherpe prijs en 5 jaar garantie.

De televisie was gemakkelijk te installeren de bediening ervan werkt ook zeer vlot.
je krijgt voor je geld een mooie grote televisie met prachtige kleuren.

Pluspunten

• geen rand
  • prachtige kleuren
  • goed geluid

Minpunten

• geen hdmi kabel bijgeleverd

Willem 04-03-2020

Schitterend beeld

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Al mijn eerdere televisies heb ik gekocht bij Foka, sinds kort Kamera Express, prima ervaringen met dit bedrijf. Hoewel mijn vorige toestel (eveneens LG) nog prima functioneerde, wilde ik absoluut een oled. In de 55C9pla een geweldig exemplaar gevonden dat volledig aan mijn verwachtingen voldoet. Installatie was super simpel, eigenlijk ging alles vanzelf. Voor mij als niet technische gebruiker een uitkomst.

De mogelijkheden van het toestel zijn bijna eindeloos, ik heb nog lang niet alles gezien, en door het grote gebruiksgemak is alles prettig toegankelijk. Toevoegen aan mijn thuisnetwerk ging als vanzelf. daarnaast beschikt de tv over een groot aantal apps als Netflix, Pathe enz. De tv heeft een werkelijk uitstekend beeld en ik ben enorm blij met mijn aanschaf.

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Emrah 02-03-2020

lg oled55c9pla

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Afgelopen zaterdag mijn nieuwe LG tv binnen gekregen.
Wat een fantastische beeld!
Wat ben ik blij met mijn nieuwe TV!!

Pluspunten

• Goed beeld
  • Luidsprekers
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Geen minpunten

Capt Arn 02-03-2020

Geweldige Televisie

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na lang twijfelen en vergelijken hebben we voor een OLED TV van LG gekozen. De actie van LG was een leuke verrassing die de laatste twijfel heeft weggenomen. Het is een geweldige TV: gemakkelijke bediening, mooie kleuren, fantastisch contrast, Netflix-knop, grote kijkhoek.

Pluspunten

• kleuren
  • gebruiksgemak
  • Netflix-knop

Minpunten

• Bovenop screensaver komt melding 'geen signaal'.

Grigor 28-02-2020

55C9LG

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Deze tv heeft een zeer hoge kwaliteit van beeld. Met verschillende instellingen. De Android systeem werkt zeer is simpel en zeer snel. Blijft niet haken zoals meeste smart tv’s.
Ben er 9/10 tevreden mee.
Aan te raden om een soundbar bij te kopen voor betere geluidskwaliteit. 40watt is naar mijn mening iets te zwak.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Werkt snel

criticus 28-02-2020

LG OLED black=black

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

de kleur zwart is echt zwart authentiek dus en daar hou ik van. En 100% scherp levensecht. En makkelijk in de bediening. En alles zeer goed overzichtelijk.

Minpunten

• het wit is iets minder wit t.o.v. QLED