Sony KD-49XG8096 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,70 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Nienke 28-05-2019

Goeie tv

Geschreven voor: Sony KD-49XG8096

De Sony Bravia staat nu al even bij ons thuis en ik ben aangenaam verrast. Het is een erg plat model dat mooi strak aan de muur hangt, de bijgeleverde pootjes zijn mooier dan zo'n grote voet. De kleuren zijn erg levendig, maar ik had het zwart, zwarter verwacht. Maar in vergelijking met de Samsung die we hiervoor hadden is dit echt een hele verbetering. Wij hebben de tv aangesloten op het Sonos systeem in huis en dat ging erg makkelijk. Een minpuntje vind ik dat er heel veel apps op zitten waar we niks mee doen die je er niet af kan halen. En onder de knop apps staan alleen aanbevolen apps. Graag had ik daar de apps gezien die ik veel gebruik. De afstandsbediening lijkt zo uit de jaren 80-90 te komen, zo'n erg vierkant ding. Maar de spraakfunctie is erg fijn met zoeken naar programma's. Ik zou deze tv zeker aanraden!

Pluspunten

• Sscherp beeld
  • Snelle reactie

Minpunten

• Kunt de apps moeilijk orderen

J 22-05-2019

mooi scherm

Geschreven voor: Sony KD-49XG8096

De televisie inmiddels bijna een maand in gebruik. We zijn er in algemene zin tevreden over:
Installatie: erg eenvoudig. De voet op de tv monteren was in mijn ogen het lastigste. Installatie wijst zich redelijk vanzelf. Alleen er aan denken dat de handleiding in de televisie zit. Ik heb er even over gedaan om daar achter te komen.
Bediening van de tv: Ik ben bekend met android. Daardoor is de bediening voor mij intuïtief en werkt het makkelijk.
Design is het in mijn optiek een mooie strak vormgegeven tv. Helt een fraxi naar achteren op zn pootjes, maar niet storend. Ik mis een unikabel zoals je die bij duurdere modellen ziet tegenwoordig. De kabels zijn in de pootjes weg te werken waardoor ze me niet al teveel storen. Wel een groot scherm tov mijn oude 32 inch scherm. Dat is even wennen.
Geluid: platte televisies staan bekend om een enigszins beperkte geluidsweergave. Dat valt me enorm mee met deze televisie. Het geluid komt goed van voren. Het geluid kan ook erg hard. Prettig indien nodig. Volle bass mist uiteraard, al klinkt het geluid zeker niet blikkerig enig vorm van bass is aanwezig. Eventueel een soundbar overwegen.
Beeldkwaliteit: Deze is schitterend tov mijn vorige televisie. Soms zijn de kleuren wat oververzadigd, maar dit is aan te passen. De X1 processor doet goed zijn werk. Recent wat oudere films gekeken en de upscaling zorgt voor beduidend beter beeld dan hoe ik me de film herinnerde.
Wel heeft de tv flink last van backlight bleeding bij donkere scenes. Ik zou verwachten van een tv in deze prijsklasse dat dat beter was.
andere min punt is dat ik in de eerste 2 dagen een paar keer een vastloper heb gehad. Van Netflix terug naar televisie schakelen en daarna kon ik niets meer doen behalve de tv fysiek herstarten door de stekker even kort uit het stopcontact te halen. Vermoedelijk had dit te maken met een niet compatible CI+ module. Sinds ik een nieuwe heb toegestuurd gekregen van de kabelmaatschappij heeft het zich niet meer voor gedaan.
Conclusie: prima televisie. Beeldkwaliteit is super met helaas wel backlight bleeding in donkere scenes. Geluid is goed. Wat mij betreft een aanrader al denk ik dat je voor de winkeladviesprijs misschien wel beter moet kunnen krijgen.

Pluspunten

• scherp beeld
  • goede upscaling
  • complete smart tv

Minpunten

• backlight bleeding
  • geluid mag voller

Attila 20-05-2019

Mijn allereerste SmarTv

Geschreven voor: Sony KD-49XG8096

De installatie van de Tv ging echt snel.De presentatie van HD-kanalen is een plezier en is al erg scherp in de standaardinstellingen. In dit opzicht heb ik niets veranderd in de beeldinstellingen.Ik vind de beeldkwaliteit uitstekend voor middelklas SmartTv.(krijg je een relatief lage instap in het 4K / HDR-segment).Design is aanvaardbar.Het apparaat ziet er visueel aantrekkelijk uit en ziet er chique uit in de woonkamer. Aan de zichtbare kant zie je aluminium, aan de achterzijde is plastic. De streamen van 4K-content via Videoland en het afspelen van video's van een 4K-systeemcamera vindt plaats in een schitterende resolutie! Dankzij de USB 3.0-verbinding wordt de inhoud zonder vertraging weergegeven. Op dit moment merk je alleen het verschil met een normale tv.De kleuren zijn niet overdreven sterk of te bleek.Het geluid kan betér zijn. Wie zo'n groot ,,Bass" verwent, moet dus ook denken aan de noodzakelijke verandering voor een degelijke balk. Ik heb al een soundbar van één andere merk, die zonder problemen werd herkend. Bij het in- en uitschakelen van de tv wordt de soundbar ook in- en uitgeschakeld.De reactietijd tussen kanaalwisseling is te langzaam.Op de afstandbidiening sommige knopjes zijn te dichtbij.(scrollen naar beneden-knopje en Tv knopje) Als je ben bezig met iets intoesten dan en je wil je naar beneden scrollen drukke je vaak op de TV knopje. De opstarttijd, wanneer deze helemaal uit is, is lang. Hier merk je het iets zwakkere proces. Bij het in- en uitschakelen van de tv wordt de soundbar ook in- en uitgeschakeld.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

• Afstaandbediening

Juf Sas 09-05-2019

Mooie televisie, jammer van het besturingssysteem

Geschreven voor: Sony KD-49XG8096

Sony, goed beeldkwaliteit en ook het uiterlijk van de televisie vind ik mooi. Helaas ben ik niet zo blij met het Android besturing systeem van Sony, we hadden een oude Sony en die liep vaak vast. Een harde reset (10 seconden de aan en uit-knop ingedrukt houden) was dan nodig om Netflix op te starten. Nu hebben we deze televisie en hoopten we dat dat verleden tijd zou zijn maar helaas niets is minder waar. Soms moet je elke dag resetten, soms gaat het een paar dagen goed. Er is ook geen pijl om op te trekken. Maar erg handig is het niet zeker omdat het resetten toch wel anderhalve minuut duurt. Ook is het al twee keer gebeurt dat spontaan het geluid uitviel. Op alle kanalen, en geluid harder en zachter hielp ook niet dus weer een reset en dan doet hij het weer. Kortom onze ervaring met Sony is helaas niet zo positief.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Vormgeving

Minpunten

• Android besturingssysteem

Prulleke 02-05-2019

Mooie kleuren, diepte zeer realistisch

Geschreven voor: Sony KD-49XG8096

Vorige week woensdag is de Sony XG80 geplaatst. Zeer eenvoudig in te stellen en het installeren kostte dan ook slechts 10 minuten.
Wij kijken digitale televisie middels een CI+ module. Eerste indruk is zeer goed.
Dit is de vierde Sony televisie die wij gaan gebruiken. De overige zijn ook nog steeds aanwezig, echter schuiven door naar andere ruimtes. Het design van de televisie spreekt mij erg aan. Rustig door de smalle omlijsting en kleine pootjes. Als de televisie niet aan staat schreeuwt dit ontwerp niet om aandacht.
De kleuren zijn ongelofelijk mooi en het beeld is super scherp. In eerste instantie moest ik wennen aan het faden wat af en toe gebeurt, maar na een aantal keer kijken geeft dat een soort van rust. De beelden lopen dus vloeiend over in elkaar en de zwart tinten zijn ook echt zwart.
Een foto met diepte, krijgt daardoor ook werkelijk diepte.
Wanneer ik het geluid met de speakers van de televisie af speel is het net alsof het geluid uit het scherm komt, zeer indrukwekkend.
Helaas lukt het nog niet om het geluid via m’n home cinema set sync te laten lopen met het beeld, maar ik verwacht dat dit aan m’n oudere home cinema set ligt. De functie van Android TV zijn met 1 druk op de knop, of via voice control snel op te roepen.

Ik gebruik de televisie in combinatie met mijn NAS en Smart verlichting voor een nog betere entertainment ervaring.

Pluspunten

• Snelle opstarttijd
  • Overzichtelijke menu’s
  • Voice control zeer accuraat
  • Combinatie met Android apps

Minpunten

• Geluid sync laten lopen via digital out
  • Opnemen alleen mogelijk met externe HDD

Ranya 20-05-2019

Mooie strakke tv

Geschreven voor: Sony KD-49XG8096

Het is een mooie tv, beeld is erg scherp.
Het is makkelijk in gebruik te nemen, ook voor een leek als ik :)
Eigenlijk heb ik geen minpunten

Pluspunten

• Mooie platte scherm
  • Makkelijk in gebruik te nemen

Minpunten

• Iets aan de kleine kant voor mijn woonkamer

YdV 09-05-2019

Aanrader

Geschreven voor: Sony KD-49XG8096

Ik heb de televisie nu bijna twee weken staan en hij bevalt erg goed. Het beeld is super scherp, zeker met 4k programma's via Netflix. De kleuren zijn levendig en zwart is echt zwart. Het design is strak en door de dunne omranding is het geen enorme tv en heb je toch een mooi groot beeld. De geluidskwaliteit echt veel beter dan mijn vorige LCD tv van een paar jaar oud, en ook goed instelbaar voor diverse programma's/films. Ik heb voor ik de TV aanschafde overwogen om een soundbar aan te schafgfen, maar denk dat ik deze niet nodig heb. Via optical out uitgang zit de TV ook al aan de 5.1 home cinema aangesloten voor nog beter geluid. Echter voor dagelijks gebruik is de TV speaker van erg goede kwaliteit. Ook is de Android TV een leuke handige toevoeging, alhoewel ik deze in de praktijk eigenlijk niet gebruik. Ik kijk vooral normale TV, via de ChromeCast of Netflix. De ingebouwde ChromeCast is wel echt heel handig, net als de Netflix knop die de kinderen makkelijk zelf kunnen bedienen. Ook het schakelen tussen de normale tv, Netflix en ChromeCast is fijn, omdat de TV dit zelf herkent. De spraakbesturing werkt redelijk goed, maar deze voegt voor mij niet zoveel toe dus gebruik ik in de praktijk ook niet. Kortom: een mooie tv met goed beeld en geluid die door de extra smart functies de gebruikerservaring verbeterd!