Samsung UE40D5000 2011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40D5000 2011 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

davidoff18 22-04-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D5000 2011

Deze tv is een 50 Hz en dus geen 100 Hz, wat wel overal vermeld staat. De CMR (Clear Motion Rate) is een soort upscaling van Samsung zelf. Als ik een Bluray afspeel zie je 60hertz staan. Het beeld echter wel mooi strak, maar ik had toch liever een "echte" 100Hz gekocht.

O van der Linden 06-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000 2011

Vooraf was dit een van de TV's die in aanmerking kwam. Helaas was het budget hier niet op berekend. Dus waren er wat andere waarvoor ik ben gaan kijken in de winkel. Daar de vooraf geselecteerde TV's bekeken en ook deze Samsung die nu in de aanbieding was. Toch gevallen voor het beeld in de winkel en deze toch genomen. Dag later de doos uitgepakt. Toestel is netjes verpakt en zonder al te veel moeite zelfs alleen uit te pakken. De voet gemonteerd en aanzetten. Toestel wilde kanalen gaan zoeken maar is in mijn situatie niet nodig. maak gebruik van een digitale HD encoder/recorder. Deze dus aangesloten via HDMI.Ik moet zeggen een prima beeld en was zeer verbaasd over de helderheid en het contrast op HD kwaliteit. Had hiervoor een panasonic 42" plasma. Nu na een paar dagen kijken en flink spelen met de instellingen (en dat zijn er best wel veel) heb ik nog niet de ideale instelling gevonden maar nogmaals dat is zo persoonlijk dat dat nog wel even gaat duren gezien de mogelijkheden.

Heb nu ook de Kabel aangesloten en de ingebouwde tuner ingesteld. Ook dit prima geregeld en uitstekende kwaliteit. Alle toeters en bellen werken naar behoren bediening prima al moet ik zeggen dat dit bijna hetzelfde is als mijn externe decoder.

Bijkomend effect is dat ik in het bezit ben van een samsung smartphone (galaxy s) waarmee ik direct zonder extra kabel (de TV is wel via een kabel op de router aangesloten , dit kan optioneel draadloos) mijn media op de telefoon kan afspelen op de tv (muziek, video en foto's) verder via een app de complete afstandsbediening heb op de telefoon. dit werkt echt fantastisch.

tot nu toe een uitstekende TV met een hele goede eerste indruk en heb dus niet het gevoel van had ik nu toch maar..........