Samsung 55Q65R - Reviews

Diepte
5,87 cm dikte
55,0 inch

FrederikeB 08-04-2019

Geweldige tv, geeft prachtige beelden!

Geschreven voor: Samsung 55Q65R

Wat een mooi beeld! Zeker de nieuw gemaakte films en series komen prachtig uit. Mooi design, zo dun en met minimale rand om het scherm. We zijn erg tevreden. De functionaliteiten zijn super, prettige afstandbediening, maar ook mogelijk om met de afstandbediening van de mediabox (Ziggo) te bedienen. Enige jammere is dat een wat oudere home cinema set niet aan te sluiten is op de tv. (goede reden om die te vernieuwen dus, dat dan weer wel).

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• oudere Home cinema set kan niet worden aangesloten

Kathl1 18-04-2019

Wow wat een verandering

Geschreven voor: Samsung 55Q65R

Onze eerste tv was er eentje met een kont maar wel een plat beeld, gekregen van iemand die het nieuwste toen had gekocht.. Toen mijn oma naar het bejaardenhuis ging mochten we haar tv overnemen (toen 5 jaar oud) en hadden we ineens een platte tv. We liepen dus altijd achter de feiten aan op tv gebied. Maar nu dan toch de kans gekregen om een super nieuwe tv te testen. En wat een verschil! In eerste instantie moesten we al flink wennen aan het formaat, wat net kan. Maar daar krijg je een boel kwaliteit voor terug. Fijn dat alles met 1 afstandsbediening kan, maar diezelfde zorgde er toch nog even voor dat zelfs de volume veranderen een uitdaging was. Wat dat betreft mag van mij de handleiding wat uitgebreider. Beeld is mooi en helder, geluid is super voor een tv en de opties zijn fijn meegenomen. Soms is doorspoelen echt wel een uitdaging als het een lange reclame betreft, dat zou wel wat verbetering mogen wat mij betreft en gewoon ff snel naar een bepaalde zender gaan met de nummering kost ook wat extra stappen. Verder zijn in ons gezin de extra knoppen voor Netflix etc overbodig, ik had liever gezien dat je die zelf kon instellen op een app naar keuze. Ambient mode is leuk, maar hier wordt het niet gebruikt. Verder is me ook nog niet duidelijk hoe AirPlay werkt... dat is wel erg jammer aangezien we hier echt een Apple huis zijn verder.

Pluspunten

• Beeld
  • 1 afstandsbediening

Minpunten

• Geen nummers afstandbediening
  • Doorspoelen is minder makkelijk

EdgarB 16-04-2019

Groot en helder scherm met mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung 55Q65R

Een mooie televisie met groot scherm (55 inch). Staat nu nog op een meubel maar aan de muur is het nog mooier. Dan komt de Ambient mode ook beter tot z'n recht en valt de tv niet op als de Ambient mode aanstaat.
Het grote scherm heeft een dunne rand en bij HD uitzendingen vult de uitzending het gehele oppervlak.
De afstandbediening is mooi en functioneel. Het enige dat met de afstandsbediening helaas niet mogelijk is, dat is opgenomen programma's bekijken.
Ideaal is het dat er een aantal knoppen op zit die een app opstarten. Met name de directe koppeling naar Netflix is erg fijn en werkt snel.

Het geluid is prima maar ik verwacht wel dat een soundbar het allemaal mooier en voller maakt.

Pluspunten

• Diepe kleuren
  • Helder
  • Mooi slim design

Minpunten

• Geluid kan beter

Karen 07-04-2019

Sumsung QLED 4K

Geschreven voor: Samsung 55Q65R

We hebben de tv nu 1,5 in huis. Van een standaard HD tv naar 4K gegaan en het verschil is geweldig. Scherper en helder beeldkwaliteit. Was bang dat het geluid tegen zou vallen maar dat blijkt niet het geval te zijn. Afstandsbediening erg makkelijk in gebruik, ook andere apparaten kunnen nu bediend worden met de tv afstandsbediening.

Nieuwe app toegevoegd aan de menu balk. Naar een paar dagen waren deze verdwenen en moest ze opnieuw zoeken. Hopen dat dit eenmalig was.

De ambient mode heeft veel mogelijkheden, erg leuk om dat te ontdekken. Verwacht er zelf niet veel gebruik van te maken.

sanbon 03-04-2019

Superscherp beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q65R

Op je afstandsbediening, die er solide uitziet en voelt, zijn er maar een aantal knoppen te vinden. Zodra je het knopje indrukt met het huisje, zie je allerlei apps op je tv staan. Tijdens het film kijken kan je je beeldscherm instellingen zo aanpassen dat je ontzettend mooi beeld hebt, wat rustiger voor je ogen, maar als je een natuurfilm bekijkt, wil je misschien wel alle kleuren fel en scherp hebben. Dankzij de QLed heb je een haarscherp beeld, zulke intense kleuren dat je bijna denkt dat het niet echt is. Zwart is echt zwart en echt heel zwart, op mijn oude tv was het niet zo intens zoals het nu is.
Gamen is echt een ervaring op het scherm, de kleuren zijn echt super mooi en soms voelt de scherpte aan alsof er diepte in zit.

Nog een mooie uitvinding, zet de tv eens in ambimode. De tv “kijkt” naar de kleur van je muur en projecteert op het scherm een soort kunstwerk in de kleuren van je muur. Uiteraard ben ik niet voor 1 gat te vangen en heb de tv verplaatst naar een andere muur, met een andere kleur.
Waanzinnig, geen idee hoe het kan, maar dit is zo tof.

Het geluid is redelijk oke, persoonlijk had ik het iets beter verwacht. Maar… nog altijd beter dan mijn oude tv, alhoewel ik nu voor mijn tv beleving wel een bijpassende soundbar ga aanschaffen. De film wil ik niet alleen zien, maar ook echt goed horen.
De afstandsbediening heeft tot dusver maar 1 nadeel, op mijn oude afstandsbediening staat deze knop |, hiermee kan ik (via uitzending gemist) een dag naar achter of naar voor gaan.
Die knop heb ik nog niet terug gevonden waardoor ik per uur moet bladeren.

Pluspunten

• scherp beeld
  • mooi geluid
  • strak design
  • Stevige afstandsbediening

Minpunten

• Je hebt geen regelbare equalizer
  • Werking afstandsbediening kan lastig zijn

Mariette van der Ham 02-04-2019

Groot scherm, scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q65R

Wij mogen deze tv testen.
Toen wij hem geïnstalleerd hadden moesten wij even wennen aan de grootte. Het is een groot scherm en haarscherp beeld. Mooi design, afstandsbediening strak en simpel en Netflix knop is handig.
Herkende alleen eerst de interactieve tv box niet en moesten we die meerdere malen resetten. De tv hebben wij nu 1 week staan, helaas geregeld nog resetten.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Goed geluid
  • Groot scherm, 55 inch

Minpunten

• Herkende interactieve tv box niet