Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 64 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ton Visser 29-03-2019

75 Inch QLED nu net zo mooi als OLED

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Wat een waanzinnig mooi beeld. Ongelooflijk helder, prachtige kleuren superscherp (ook de gewone TV die in HD wordt uitgezonden wordt een stuk mooier. Echte UHD blu-ray is zo mooi dat je het bijna niet kan geloven. Bekijken van het Samsung 8k promofilmpje heb je het idee dat je de zilveren kroon in de (echt) zwarte achtergrond uit de TV kan pakken. Kleuren spatten van het scherm af. Ondanks fel zonlicht (zijwaarts) gewoon een glashelder en zeer kleurrijk beeld. Beeld voor het menselijk oog in mijn optiek gelijkwaardig aan OLED. Ter vergelijking: Ik heb mijn UHD Samsung 65 inch LED er naast gezet, maar deze is in vergelijking hopeloos verouderd (3 jaar oud). SD content is overigens niet mooier. Hier doet de AI niet veel. Maar dat is voor mij persoonlijk niet interessant meer. Ook de installatie verliep bij mij geheel automatisch via mijn Samsung account. Hoefde alleen maar in te loggen en alle apparaten werden netjes herkend en alle instellingen netjes ingevoerd. Belangrijkste acties van andere apparaten met de Samsung afstandbediening zelfs aan te sturen. Conclusie: Absoluut geen spijt van! Top TV, maar dat mag dan ook wel voor de prijs van 6.999 Euro (75 inch). Als laatste opmerking: Duurzaamheid heb ik logischerwijs niet aan kunnen geven. Als deze gelijkwaardig is aan andere Samsung TV's maak ik mij geen zorgen. Oh ja nog iets. Je went zeer snel aan de grootte van 75 inch en dat is iets wat ik niet verwacht had.

Pluspunten

• Kleuren, scherpte en zwartwaarden
  • Helderheid overdag in zeer lichte kamer
  • Installatie
  • Afstandbediening
  • Upscaling 4k naar 8k

Minpunten

• Hoge prijs
  • SD beeld niet beter dan op 4K of HDTV

Wiggardus 25-10-2020

Samsung soundbar

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Mooi geluid, voldoet aan de verwachtingen. Het geluid vult de hele kamer. De soundbar is gemakkelijk te bedienen met de Smartthings app

Pluspunten

• Goed geluid
  • Eenvoudige bediening

Goede investering 30-09-2020

Soundbar HW Q 800T en TV QE55Q80T van Samsung

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Prima combinatie. Wel even wat lastig om zelf te installeren. Moet nog wel e.e.a. uitproberen om de KPN afstandbediening voor alles te kunnen gebruiken.
Prima scherm en prima geluid.

Pluspunten

• prachtig helder scherm
  • prima geluid met goedklinkende subwoofer

Minpunten

• zelf installatie TV i.c.m. soundbar
  • nog te veel afstandsbedieningen

Ton 26-09-2020

groot scherm scherp beeld mooi design

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

mooie tv scherpen kleuren makelijk te installeren kleur echt geen vertragingen bij het bekijken van een film net of je in de film zelf zit zeker in samenwerking met een samsung soundbar de hw-q800t ik kan deze tv iedereen aan raden

Pluspunten

• makkelijk instaleren
  • mooie kleuren

Joris Kiel 08-12-2019

Superscherp beeld en een groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Ondanks het feit dat er nog weinig/geen 8K content is, is deze televisie toch een aanrader. Deze televisie beschikt over een zeer goed qled-panel en uitstekende software om 4K, HD, Full HD en zelfs SD beeld goed en helder weer te geven. Installatie met de Ziggo Next mediabox was nog wel een uitdaging. Het vergde enigszins geduld omdat de Ziggo Next mediabox niet (direct) werd herkend.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Helderheid

Jeroen Otten 07-12-2019

Super mooie tv

dit is mijn 2de 75 inch tv maar nu een 8k
beelden zijn nog mooier (Natuurlijk)
heb ook een originele wand beugel besteld voor tv nog dichter aan de muur.
heel erg blij mee ook omdat de rand mooier is dan model 2017.

Bislim 05-12-2019

Groot scherm wouwwww ding

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Ik heb weken lang aan zitten staren bij de eerste keer toen ik hem zag dacht ik shit die moet ik hebben, en met dank aan goede advies van BCC Venray wist ik het seeker dat ik hem wilde hebben alleen moet ik mijn vrouw nog overhalen om die te kunnen aanschaffen maar hat was me tog gelukt en nu heb ik hem all 6 dagen iedere dag kan ik niet wachten tot ik thuis ben om weer aan te zetten

Pluspunten

• Groot
  • je zit echt midden in de film
  • eigen bioscoop

Minpunten

• te duur mijn auto is goedkopper

AvK 01-12-2019

Prachtig rustig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Fijne grote tv om op ca. 4,5 m afstand naar te kijken. De anti reflectielaag zorgt er voor dat de tegenoverliggende ramen weinig reflecteren in de tv. Deze 8K is op de toekomst voorbereid. De tv geeft genoeg ‘licht’ voor kijkgenot overdag. Qua specificatie is dit een top consumentenproduct.

Pluspunten

• Weinig reflectie, grote kijkhoek
  • Zeer mooie beelden, ook in het zwart

Minpunten

• Ik kan de tv niet alleen optillen

niels 09-11-2019

WAT EEN BEELD !!!

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Je weet niet wat je overkomt het lijkt wel of je er bij bent goed geluid 1 draadje naar de tv super makkelijk te installeren geweldige tv

Katrien 30-10-2019

Samsung QE75Q950RBL

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Geweldige TV ! Groot, prachtig beeld, echt een geweldige aankoop. Zijn zeer tevreden met onze nieuwe aanwinst

Pluspunten

• Geweldige kleuren
  • Mooi zwart
  • Handige afstandsbediening

Remco 09-08-2019

Prachtig beeld, als hij uit staat bijna geen weerspiegeling.

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Mooie grote Multi-functionele ledtelevisie. Makkelijk menu om alles te bedienen en te overzien. Snel koppelbaar met andere apparaten.

• Beeld
  • Strak design

R.J.B. 08-07-2019

8K clips op YouTube lijken wel in 3D, maar dan zonder bril

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Testen gelezen in Duitse bladen Video en Audiovision, zijn erg lovend over deze serie TV's van Samsung, zelfs hoger gewaardeerd dan OLED's. LCD-techniek heeft zich ondertussen wel bewezen, over de OLED's doen verhalen over beperkte levensduur de ronde. Dus ik ben voor safe gegaan.

Pluspunten

• Zeer scherp beeld met 8K content
  • Ook van heel dichtbij
  • Weinig reflectie in scherm
  • Zeer goede zwartwaarden
  • Zo uit de doos zeer goede kleurinst.

Minpunten

• Wel erg zware tv
  • Opgegeven verbruikscijfersvrij hoog

carry 06-07-2019

groot

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

ik wilde wat groter ip v 60inch, 75 is ideaal. Het beeld is mooi helder en de one connectbox is een uitkomst zodat je niet steeds achter de tv moet rommelen om iets aan te sluiten.

Pluspunten

• grootte
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• niet met cinch aan te sluiten op versterker

Henk Ph. 13-12-2019

OLED TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q950R 2019 QLED

Het is een geweldige TV met een prachtig beeld. De manuaal zou iets duidelijker mogen, vooral voor niet technische mensen lijkt mij deze niet vanzelf sprekend.
Uiteindelijk is het resultaat top.

Jell 06-03-2021

Haarscherp beeld maar (echte!) 8K enkel via een USB stick!

Geschreven voor: Samsung QE82Q950RBL 2019 QLED

Prachtige TV, "82 is geweldig en wend heel snel. hoge prijs dan ook maar -na veel gedoe- mijn €1000 cash back teruggekregen vorig jaar na de actie. Mooi ook dat hij plat aan de muur kan, met bijgeleverde bevestigings haken & tekening , en dat alles van stroom en data door slechts 1 dun draadje naar de (zware) module gaat. Upscalen doet hij ook goed, maar vewacht echter geen 8K rechtstreeks van internet of YouTube te zien (ook al staat 8K vermeld bij die filmpjes) als je controleert wordt het foch in 4K resolutie weergegeven. Enkel met content op een 3.2 USB stick kan je echt 8K afspelen. conclusie: natuurlijk is er nog niet veel 8K content, maar dit samen met de moeilijke cashback actie is voor mij wel de eerste en laatste keer dat ik Samsung TV koop. Maar verder, prima en prachtige TV, dat zeker!

Pluspunten

• prachtig beeld
  • Geluid valt ook nog goed mee
  • mooi plat en zeer practisch

Minpunten

• 8K ? enkel via USB
  • cash back acties verlopen moeizaam bij Samsung

Anoniem 11-01-2021

LEVENDE KLEUREN - ECHT KIJK ERVARING

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

DIT IS ECHT EEN AANRADER!
One Connect box is een prachtig oplosssing voor kabels.
Best beeld ooit.

Anoniem 22-12-2020

Goed beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

Jammer dat er nog maar weinig 8K uitzendingen zijn. Het geluid valt soms weg maar een seconde of twee maar wel hinderlijk. De afstandsbediening daarvan kan ik het volume niet regelen gelukkig met de afstandsbediening van Ziggo wel.

Anoniem 01-12-2020

Unacceptable Quality

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL 2019 QLED

This Tv suffers from local dimming problems in dark scenes (please have a look at the video). Local dimming is a feature that can't be turned off. I thought that my TV was faulty, but nothing wrong was found after being checked by a technician, apparently this is totally normal. In my opinion, this is unacceptable for a pricey TV like this.

Another point is that this model is not compatible with 8k codecs from Youtube, so you can't watch 8k content at the moment. And worst of all is that Samsung is blaming Youtube for this.

My advice is to stay away from Samsung TVs.

Croef 30-09-2020

Mooi, scherp beeld, mooie vormgeving

Geschreven voor: Samsung QE82Q950RBL 2019 QLED

De tv is mooi vormgegeven, de tv heeft een plat scherm en geeft een zuivere, scherpe weergave. De geluidskwaliteit is goed, zeker als je de soundbar erbij aanschaft, dan is het net een bioscoop geluid.

Pluspunten

• Scherpte
  • Vormgeving

RW 18-09-2020

groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE65Q950RBL 2019 QLED

Mooie tv, voldoet aan de verwachtingen. Werkt perfect samen met een Samsung soundbar. Ook het koppelen van de Ziggo box ging probleemloos. Alles werkt met 1 afstandsbediening zonder problemen.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • mooie kleuren