Samsung 55Q64R - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,87 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Nienke vd B. 08-06-2019

Een mooie televisie met veel functionaliteiten

Geschreven voor: Samsung 43Q60R

De televisie is heel makkelijk te installeren. We hadden voorheen een 40 inch LED televisie en uiteindelijk is een 43 inch QLED televisie toch niet zoveel groter dan we dachten. Het beeld van de televisie is scherper dan we gewend waren maar het verschil zie je pas echt bij de HD/4K films. We gebruiken vooral veel Netflix en dat werkt erg fijn: schakelen van en naar Netflix gaat makkelijk! Het geluid van de televisie is mooi en helder. De functionaliteit van Bixby is niet aan mij besteed; ik vind het jammer dat 'ze' geen Nederlands kan. De Ambience mode is leuk maar gebruiken we niet tot nauwelijks. Onze kinderen vinden het fijn dat de televisie snel naar de xbox kan schakelen en de koppeling met Anynet+ er is. Deze koppeling werkt niet optimaal met alle (oudere) apparaten, vooral met onze oudere decoder. Een CI+ module zou dit oplossen! De afstandsbediening is klein, wat voordelen en nadelen heeft. Het schakelen naar zenders doe ik alsnog met de afstandsbediening van de decoder. Een CI+ module zou dit niet oplossen; Het is moeilijk om bijvoorbeeld naar kanaal 306 te schakelen met deze afstandsbediening. Deze televisie bevalt enorm in het traditionele: beeld en geluid, en dat is voor mij ook het belangrijkste van een televisie!

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Mooi geluid

Minpunten

• Bixby luistert niet zo goed
  • Soms herkent hij de decoder niet meer

SJJBorg 22-07-2019

Geweldige tv, zeer tevreden met onze aankoop!

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

De Q-led televisie geeft een prachtig beeld, dat zich zichtbaar onderscheid van andere tv's op de markt. Daarnaast zijn wij zeer te spreken over de functionaliteit met de verschillende aansluitingsmogelijkhen en apps zoals Netflix en Spotify.

Marc van den Bovenkamp 05-06-2019

De Samsung QLED QE43Q60R bevalt ons goed!

Geschreven voor: Samsung 43Q60R

Nadat we de televisie hadden opgehangen waren we binnen 1 dag helemaal gewend aan de afstandsbediening. De dagen er na begon het echte genieten, daar we bijna elke dag iets nieuws ontdekken. Zelfs de kinderen wisten al snel hoe ze de tv kunnen gebruiken. Bixby, de spraakbediening, is super! Zelfs wisselen van kanaal kan met Bixby! Ambience mode is leuk en mooi. We twijfelen nog aan de verspilling van energie als dat aan staat: Wij zetten hem vooralsnog gewoon altijd uit. De beeldkwaliteit is super en fijn! Als fervent gebruiker van apps en Netflix, Fox Sports, Ziggo Go, Film1 , Twitch en Youtube en ook andere video-apps, heb ik alles getest tot in de puntjes: En het bevalt! Bij het kijken van film is het alsof je in de bioscoop zit. Ik kan iedereen deze tv aanraden. Een nieuwe soundbar wordt de volgende aankoop! Zodat er nog meer te genieten valt.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooi beeld

Minpunten

• Bixby denkt soms dat je tegen hem/haar praat
  • Anynet+ vergeet soms oude apparaten

JacL 07-08-2019

Ik ben benieuwd hoe je snelle sportwedstrijden (bijv. voetbalwedstrijd) ervaart? Dit gezien de 50Hz refreshrate van deze Samsung.

noxs 07-08-2019

jacL : Eerlijk gezegd was het me niet opgevallen. Ik zie nu dat ze bij grotere modellen specifiek aangeven dat er een refreshrate is en bij dit model het 'voor het gemak' weglaten. Tot nu toe bevalt het beeld ook bij sportwedstrijden maar ik ga dit weekend eens extra goed opletten en laat het je weten als er mij iets anders opvalt!

JacL 12-08-2019

Beste Noxs: ben benieuwd hoor... Is je iets opgevallen t.a.v. snelle sportwedenstrijden dit weekend (m.n. voetbal) i.r.m. refreshrate (zie mijn vorige reactie :-)? Dank alvast!

noxs 12-08-2019

JacL: ik heb een aantal wedstrijden in HD gekeken en ik begrijp wat je bedoelt. Het is beter dan onze oude TV uit 2015, en zeker niet storend.

Soms heb ik wel het idee dat mijn Ziggo signaal op dat moment niet optimaal was en het daarom vertraagd (of zegmaar , in 50hz signaal) leek.

Mediamarkt geeft aan dat deze tv 60hz is. Coolblue zegt 50hz. Samsung zelf geeft aan: Picture Quality Index = 2400 ... Ik gok dat je echt het beste naar een showroom kan gaan om de tv in actie te zien! Succes!

FrederikeB 08-04-2019

Geweldige tv, geeft prachtige beelden!

Geschreven voor: Samsung 55Q65R

Wat een mooi beeld! Zeker de nieuw gemaakte films en series komen prachtig uit. Mooi design, zo dun en met minimale rand om het scherm. We zijn erg tevreden. De functionaliteiten zijn super, prettige afstandbediening, maar ook mogelijk om met de afstandbediening van de mediabox (Ziggo) te bedienen. Enige jammere is dat een wat oudere home cinema set niet aan te sluiten is op de tv. (goede reden om die te vernieuwen dus, dat dan weer wel).

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• oudere Home cinema set kan niet worden aangesloten

Mr CheeToz 06-09-2019

Deze "instap" Qled is een grote OPstap!

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

Als 55" net te groot is en 43" niet voldoet, de perfecte middenmaat met bovenmaatse prestaties! Door de eenvoud van de AB kunnen mensen op hoge leeftijd er gelijk mee aan de slag, het beeld is super en ook makkelijk via je smartphone te installeren. (kan ook met de afstandsbediening maar de app is stukken eenvoudiger) Bediening 10, beeld 9, geluid 8, aansluitmogelijkheden 10, design 9, prijs/kwaliteit 10/10. De menu's zijn niet alleen simpel maar ook logisch in elkaar gezet zodat zowel de "aan/uit, harder zachter" gebruiker alsook de "heeft een playstation, pc en sattelietschotel naast de gewone tv" kijkbuiskinderen. De tv is compatible met Google MAAR daarvoor moet je wel een Google hub/home/speaker voor in huis hebben. Wat overigens niet nodig is als je met je telefoon je hele scherm wilt delen met de TV. Iets waar veel concurenten de zaken echt stukken minder doordacht in de markt zetten. Voor niet de allergoedkoopste tv die er is, blijft het voor een "instap" model echt een prachtapparaat waar totaal niets "instap" is met de features en kwaliteit waar een HD-ready of FullHD / 4K toch echt verbleekt bij een QLED. De vertraging van beeld/audio (PC/Digitale Tuner) is nagenoeg te verwaarlozen dus je hoeft niet te liplezen om 2 tellen later het geluid te horen en bij gebruik van een PC/Laptop werkt het perfect! Ook draadloos vanaf een Apple gaat naadloos met Airplay en Windows 10 net zo makkelijk. 8K speelt ie zelfs af maar dan moet ie toch echt het stokje overgeven aan z'n grotere broers want die hebben native "af fabriek" al een 8K tuner ingebouwd. Kortom, wat de "dikke tv met achterwerk" naar een platte tv was, is "FullHD/4K" nu naar Qled... Een topper!

mrt007 02-09-2019

super tv

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

samsung is altijdd al mijn merk geweest maar nu word tv kijken toch iets leuker in 4k en samsung is ook goed voor consoles zoasl ps4 of xbox one of pc hij stelt je niet teleur

Ton den Haan 08-06-2019

Mooi en scherp beeld.

Geschreven voor: Samsung 43Q60R

Tv-scherm past zich aan de omgeving aan. Zeer tevreden.
Alleen geen Nederlandse gebruiksaanwijzing ingesloten.

Celine 01-05-2019

Het kijkplezier is weer terug!

Geschreven voor: Samsung 55Q67R

De TV staat hier nu een kleine maand en het kijk en game plezier is weer terug!
Kijk je een documentaire of een film; het scherm past zichzelf aan, prima lichtsensor.

Ook de game modus doet hij automatisch, en wat een kwaliteit! Er is geen beeld vertraging tijdens het gamen, geen idee hoeveel FPS maar ik verlies me in de games (Red Dead Redemption, PS4 VR games maar ook Minecraft)

Als de TV uit is kun je kiezen voor een 'kunstwerk' via de Ambient Mode, hiermee toon je kleuren of afbeeldingen op het scherm, zodat er geen zwart vlak in de kamer hangt. Misschien dat we dit gaan gebruiken als we een feestje hebben ofzo? Ik kan de app momenteel op mij IPhone niet gebruiken.

De TV past zich ook prima aan op de nieuwste Ziggo box, Netflix kijken we via de TV (wifi werkt heerlijk) De 4K Ultra HD filmpjes zijn een feestje.

Ik mag concluderen dat de beeldkwaliteit voortreffelijk is, het geluid overigens ook. We hebben geen externe boxen of soundbar, maar het geluid is prima.

De afstandsbediening doet wat hij moet doen, lekker minimalistisch en de ‘shortcuts’ naar bijv Netflix zijn handig.

Kortom, van deze tv krijg je geen spijt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Game ervaring
  • Makkelijke besturing

J.ten kate 18-04-2019

Mooie tv ,zeer scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 43Q60R

Kleuren op dit scherm zijn erg mooi , het beeld is qua helderheid naar mijn mening iets te fel.
Geluid is prima,ook de ambientmode is erg leuk en heeft veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Goede kleuren
  • Prima geluid

Minpunten

• Helderheid iets te hoog

Peter 04-11-2019

Mooi groot scherm,

Geschreven voor: Samsung 49Q67R

Beeld kwaliteit, samsung service.
Pracht beeld, zelf met zon licht inval, mis IPTV ap op dit model

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • samsung service
  • geluid

Minpunten

• app beperkt.
  • smart box niet meer beschikbaar
  • kabel"s zichtbaar.

F.Henning 03-11-2019

Mooi toestel ,helaas niet Ziggo gecertificeerd

Geschreven voor: Samsung 55Q60R

Inclusief CI cartridge niet in staat om Ziggo kabel-tv correct te ontvangen. derhalve geen TVOnDemand en series en films en zenders op de verkeerde nummering. Dit zou met een Speciaal apparaat alsnog in te stellen zijn om voor Ziggo geschikt te maken. Nu na 14 dagen nog niet gebeurd.Diverse apps werken traag en instabiel. Smartgedeelte is wel aardig ,maar geluid is nauwelijks iets aan te veranderen (geen equalizer). Niet gedetecteerde bronnen kun je geen eigen naam geven..Beeld is goed,indien op UHD.Redelijk toestel voor een buitenlands type.

Pluspunten

• beeld
  • Smart

Minpunten

• geen Ziggo certificaat
  • geluid is alleen goed via huisversterker.

Anoniem 02-11-2019

Fantastische aankoop.

Heb QE49Q70R QLED Gekocht op 30-08-2019
In een woord GEWELDIG.
Zeer realistisch, natuurgetrouwe weergave.
Een lust voor het oog.
Komen van B&O nivo af, maar deze Samsung overtreft op alle fronten.
Hebben in overleg met de dealer de voor onze situatie en wensen de juiste keuze gemaakt.
TOP-TOP-TOP

Smilemilan 01-11-2019

Super handig en snel

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

Ik vind het zo fijn dat alles op die kleine afstandbediening kan want dat ligt heel lekker in de hand

Gart 30-10-2019

qe55q60r

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

Ik had op mijn oude samsung Andre Rieu opgenomen. Die heb ik nu afgespeeld op mijn QLED van 55 inch. Ik dacht dat ik op het vrijthof zat. zo levensecht, geweldig

Bianca51 29-10-2019

Mooi beeld helder en strak design

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

Deze gisteren gekocht bij media markt een maatje groter dan dat we hadden en Qled super mooi beeld , helder en strak design.

Arjan31 23-10-2019

Mooi design, helder beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

Ik heb de tv nu een maand in huis en hij bevalt prima. Werkt uitstekend met mijn samsung soundbar en ziggo kastje. Minpunt is de "simpele" afstandbediening een aantal knoppen mist (quide, teletekst, info) wat de bediening minder makkelijk maakt. Voor het schakelen tussen tv zenders werkt de afstandbediening prima.

Robin94 18-10-2019

Ernstige Backlight Bleeding

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

Op het eerste gezicht een mooie televisie met veel mogelijkheden. Maar echter heb ik deze televisie nu nog geen maand geleden gekocht en al twee keer moeten omruilen ivm vage vlekken in de hoeken van het scherm bij donker beeld (backlight bleeding). Het probleem blijft aanhouden, ook bij de 64R. Erg zonde want het gaat niet om een toestel van een paar tientjes. Zeer teleurgesteld met het product en dus teruggebracht. Ik wacht wel tot OLED wat betaalbaarder wordt.

Cath 08-10-2019

Levensecht beeld

Geschreven voor: Samsung 75Q60R

Mooie kleuren, lijkt wel of we in de bioscoop zitten. Alles lijkt levensecht vooral wanneer je een natuurfilm kijkt.

Ron 01-10-2019

Belachelijk groot maar wel lekker

Geschreven voor: Samsung 82Q60R

fantastisch mooi scherm, met dunne rand zodat je het bijna niet ziet.
kleuren zijn waanzinnig en 82inch is helemaal niet te groot, wen je zo aan.
enige minpuntje vind ik de behoorlijk lelijke pootjes, hij staat te hoog op zijn voetjes.

Pluspunten

• kwaliteit
  • kleuren
  • fomaat

Minpunten

• voeten

Renshoog 01-10-2019

Heldere kleuren, makkelijke en snelle instalatie

Geschreven voor: Samsung 55Q64R

Deze televisie geeft heldere en duidelijke kleuren. De instalatie gaat snel en gemakkelijk met je smartphone. Apps werken snel (zoals Netflix en Apple TV) en zijn makkelijk in gebruik. De afstandsbediening is in het begin wat wennen, maar heeft alle functies die je nodig hebt en werkt nu erg goed.