Samsung 49Q64R QLED - Reviews

Beste deals -9% prijsdaling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 56 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Nienke vd B. 08-06-2019

Een mooie televisie met veel functionaliteiten

Geschreven voor: Samsung 43Q60R QLED

De televisie is heel makkelijk te installeren. We hadden voorheen een 40 inch LED televisie en uiteindelijk is een 43 inch QLED televisie toch niet zoveel groter dan we dachten. Het beeld van de televisie is scherper dan we gewend waren maar het verschil zie je pas echt bij de HD/4K films. We gebruiken vooral veel Netflix en dat werkt erg fijn: schakelen van en naar Netflix gaat makkelijk! Het geluid van de televisie is mooi en helder. De functionaliteit van Bixby is niet aan mij besteed; ik vind het jammer dat 'ze' geen Nederlands kan. De Ambience mode is leuk maar gebruiken we niet tot nauwelijks. Onze kinderen vinden het fijn dat de televisie snel naar de xbox kan schakelen en de koppeling met Anynet+ er is. Deze koppeling werkt niet optimaal met alle (oudere) apparaten, vooral met onze oudere decoder. Een CI+ module zou dit oplossen! De afstandsbediening is klein, wat voordelen en nadelen heeft. Het schakelen naar zenders doe ik alsnog met de afstandsbediening van de decoder. Een CI+ module zou dit niet oplossen; Het is moeilijk om bijvoorbeeld naar kanaal 306 te schakelen met deze afstandsbediening. Deze televisie bevalt enorm in het traditionele: beeld en geluid, en dat is voor mij ook het belangrijkste van een televisie!

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Mooi geluid

Minpunten

• Bixby luistert niet zo goed
  • Soms herkent hij de decoder niet meer

hoort niet bij deze tv

Noem dit misleiding, review van een 43 inch bij een 82 inch plaatsen
Heel Kieskeurig staat voor met foute reviews bij de 82 inch versie van deze tv

Celine 01-05-2019

Het kijkplezier is weer terug!

Geschreven voor: Samsung 55Q67R QLED

De TV staat hier nu een kleine maand en het kijk en game plezier is weer terug!
Kijk je een documentaire of een film; het scherm past zichzelf aan, prima lichtsensor.

Ook de game modus doet hij automatisch, en wat een kwaliteit! Er is geen beeld vertraging tijdens het gamen, geen idee hoeveel FPS maar ik verlies me in de games (Red Dead Redemption, PS4 VR games maar ook Minecraft)

Als de TV uit is kun je kiezen voor een 'kunstwerk' via de Ambient Mode, hiermee toon je kleuren of afbeeldingen op het scherm, zodat er geen zwart vlak in de kamer hangt. Misschien dat we dit gaan gebruiken als we een feestje hebben ofzo? Ik kan de app momenteel op mij IPhone niet gebruiken.

De TV past zich ook prima aan op de nieuwste Ziggo box, Netflix kijken we via de TV (wifi werkt heerlijk) De 4K Ultra HD filmpjes zijn een feestje.

Ik mag concluderen dat de beeldkwaliteit voortreffelijk is, het geluid overigens ook. We hebben geen externe boxen of soundbar, maar het geluid is prima.

De afstandsbediening doet wat hij moet doen, lekker minimalistisch en de ‘shortcuts’ naar bijv Netflix zijn handig.

Kortom, van deze tv krijg je geen spijt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Game ervaring
  • Makkelijke besturing

Goldduke 05-04-2021

Deze review hoort zeker wel bij deze tv 🙃

Product gekocht

Het kijkplezier is weer terug!
Geschreven voor: Samsung 55Q67R QLED
Dit is een 55 inch tv en dit betreft een 82 inch tv of kan ik niet lezen??
Samsung 82Q60R QLED - Reviews

FrederikeB 08-04-2019

Geweldige tv, geeft prachtige beelden!

Geschreven voor: Samsung 55Q65R QLED

Wat een mooi beeld! Zeker de nieuw gemaakte films en series komen prachtig uit. Mooi design, zo dun en met minimale rand om het scherm. We zijn erg tevreden. De functionaliteiten zijn super, prettige afstandbediening, maar ook mogelijk om met de afstandbediening van de mediabox (Ziggo) te bedienen. Enige jammere is dat een wat oudere home cinema set niet aan te sluiten is op de tv. (goede reden om die te vernieuwen dus, dat dan weer wel).

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• oudere Home cinema set kan niet worden aangesloten

Goldduke 05-04-2021

Jazeker wel! Prima tv 😊

Frans Henning 21-02-2020

Prima Tv ,Niet bij bol.com kopen

Geschreven voor: Samsung 55Q60R QLED

Deze tv was niet voor de NL-markt.Kon dus ook Ziggo niet ontvangen via de C+ module.Na veel lawaai van de leverancier, moest ik zelfs een slechte beoordeling intrekken , anders zou ik geen service krijgen. Uiteindelijk kwam er een monteur ,die met een speciale afstandsbediening in het service-menu kon komen. Toen pas kon NL ingesteld worden en was daarmee Ziggo ook te ontvangen. Ik koop nooit meer elektronica via Bol.com.

Pluspunten

• prima beeld
  • smalle lijst
  • Een beetje te Smart

Minpunten

• geen NL apparaat
  • slechte leverancier
  • smart interfereert met andere apparatuur
  • afstandsbediening te klein en beperkt

Marc van den Bovenkamp 05-06-2019

De Samsung QLED QE43Q60R bevalt ons goed!

Geschreven voor: Samsung 43Q60R QLED

Nadat we de televisie hadden opgehangen waren we binnen 1 dag helemaal gewend aan de afstandsbediening. De dagen er na begon het echte genieten, daar we bijna elke dag iets nieuws ontdekken. Zelfs de kinderen wisten al snel hoe ze de tv kunnen gebruiken. Bixby, de spraakbediening, is super! Zelfs wisselen van kanaal kan met Bixby! Ambience mode is leuk en mooi. We twijfelen nog aan de verspilling van energie als dat aan staat: Wij zetten hem vooralsnog gewoon altijd uit. De beeldkwaliteit is super en fijn! Als fervent gebruiker van apps en Netflix, Fox Sports, Ziggo Go, Film1 , Twitch en Youtube en ook andere video-apps, heb ik alles getest tot in de puntjes: En het bevalt! Bij het kijken van film is het alsof je in de bioscoop zit. Ik kan iedereen deze tv aanraden. Een nieuwe soundbar wordt de volgende aankoop! Zodat er nog meer te genieten valt.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooi beeld

Minpunten

• Bixby denkt soms dat je tegen hem/haar praat
  • Anynet+ vergeet soms oude apparaten

JacL 07-08-2019

Ik ben benieuwd hoe je snelle sportwedstrijden (bijv. voetbalwedstrijd) ervaart? Dit gezien de 50Hz refreshrate van deze Samsung.

noxs 07-08-2019

jacL : Eerlijk gezegd was het me niet opgevallen. Ik zie nu dat ze bij grotere modellen specifiek aangeven dat er een refreshrate is en bij dit model het 'voor het gemak' weglaten. Tot nu toe bevalt het beeld ook bij sportwedstrijden maar ik ga dit weekend eens extra goed opletten en laat het je weten als er mij iets anders opvalt!

JacL 12-08-2019

Beste Noxs: ben benieuwd hoor... Is je iets opgevallen t.a.v. snelle sportwedenstrijden dit weekend (m.n. voetbal) i.r.m. refreshrate (zie mijn vorige reactie :-)? Dank alvast!

noxs 12-08-2019

JacL: ik heb een aantal wedstrijden in HD gekeken en ik begrijp wat je bedoelt. Het is beter dan onze oude TV uit 2015, en zeker niet storend.

Soms heb ik wel het idee dat mijn Ziggo signaal op dat moment niet optimaal was en het daarom vertraagd (of zegmaar , in 50hz signaal) leek.

Mediamarkt geeft aan dat deze tv 60hz is. Coolblue zegt 50hz. Samsung zelf geeft aan: Picture Quality Index = 2400 ... Ik gok dat je echt het beste naar een showroom kan gaan om de tv in actie te zien! Succes!

Cor Weijers 27-12-2019

Spraaksturing

Geschreven voor: Samsung 43Q60R QLED

Het is een fantastische tv met prachtig beeld en een handige afstandsbediening waar je spraakcommando's aan kunt geven. Het nadeel van deze tv is dat het werkt in combinatie met Bixby. Wil je dit niet dan is het niet uit te schakelen. Dit wordt door de klantenservice van Samsung zelf bevestigd. Ik heb dit als zeer onplezierig ervaren.

Pluspunten

• Beeld
  • Afstandsbediening universeel te gebruiken

Minpunten

• Bixby niet uit te schakelen.

F.Henning 03-11-2019

Mooi toestel ,helaas niet Ziggo gecertificeerd

Geschreven voor: Samsung 55Q60R QLED

Inclusief CI cartridge niet in staat om Ziggo kabel-tv correct te ontvangen. derhalve geen TVOnDemand en series en films en zenders op de verkeerde nummering. Dit zou met een Speciaal apparaat alsnog in te stellen zijn om voor Ziggo geschikt te maken. Nu na 14 dagen nog niet gebeurd.Diverse apps werken traag en instabiel. Smartgedeelte is wel aardig ,maar geluid is nauwelijks iets aan te veranderen (geen equalizer). Niet gedetecteerde bronnen kun je geen eigen naam geven..Beeld is goed,indien op UHD.Redelijk toestel voor een buitenlands type.

Pluspunten

• beeld
  • Smart

Minpunten

• geen Ziggo certificaat
  • geluid is alleen goed via huisversterker.

J.ten kate 18-04-2019

Mooie tv ,zeer scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 43Q60R QLED

Kleuren op dit scherm zijn erg mooi , het beeld is qua helderheid naar mijn mening iets te fel.
Geluid is prima,ook de ambientmode is erg leuk en heeft veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Goede kleuren
  • Prima geluid

Minpunten

• Helderheid iets te hoog

Ton den Haan 08-06-2019

Mooi en scherp beeld.

Geschreven voor: Samsung 43Q60R QLED

Tv-scherm past zich aan de omgeving aan. Zeer tevreden.
Alleen geen Nederlandse gebruiksaanwijzing ingesloten.

Yvonne 05-06-2020

Geluid met mond klopt niet

Geschreven voor: Samsung 49Q60R QLED

Gekocht bij BBC ook geïnstalleerd door hun, maar het geluid met de lippen klopt niet!het beeld is prima! Zeer vervelend met het geluid voor de lipbeweging uit! We kunnen het niet goed krijgen

Stefan 26-05-2020

Mooie televisie met uitstekende beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung 55Q65R QLED

Een zeer mooi design televisie, met een uitstekende beeldkwaliteit. Ook met de zon erop en donkere scenes is het beeld goed te volgen. Het navigeren / switchen tussen televisie en andere apparaten die aangesloten zijn op de poorten werkt niet altijd even goed. Soms blijft het balkje ongewenst staan.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Navigatie tussen poorten

Romana wolf 22-05-2020

Mooie tv

Geschreven voor: Samsung 43Q60R QLED

Vandaag de Samsung QE43Q60R Gekocht bij kamera-express.
Super goed geholpen door medewerkers en het is echt een hele mooie tv.

Raad hem zeker aan.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Mooie afstandsbediening

robin 04-05-2020

Goed scherm mooi beeld, zeker bij Gaming

Geschreven voor: Samsung 55Q64R QLED

Product werkt goed, geluid is goed te noemen in vergelijk tot mijn vorige TV zelfs zeer goed, beeld is een enorme opwaardering vanaf Full-HD

Pluspunten

• QLED dus mooi beeld
  • Bij kalibratie zwartkleuren wel diep

Minpunten

• Gooit mijn soundbar er spontaan soms uit na start
  • zilver randje, niet in zwart te krijgen

Louwrens 25-04-2020

En schitterende televisie met vele mogelijkheden

Geschreven voor: Samsung GQ43Q60RGT QLED

De televisie alweer 6 maanden in gebruik en nog steeds genieten we elke dag van alle mogelijkheden.
Een hele verbetering tov onze oude Phillips ambiligHt tv: het snel schakelen van de ene naar de andere zender, uitzending gemist die het weer doet, en de fantstische kleuren in 4K kwaliteit (indien beschikbaar bv YouTube). We ontdekken nog steeds weer nieuwe mogelijkheden.

Jammer is wel dat bij het opnemen van een programma je niet meer kunt schakelen naar een andere zender; Dit kunnen we dus alleen 's nachts gebruiken of als we niet huis zijn. Ik had gehoopt de oude HDD recorder weg te kunnen doen maar die moet dus nog even blijven.

Pluspunten

• prachtige kleuren
  • fantastisch geluid
  • kleine afstandsbedineing

Minpunten

• Niet kunnen zappen tijdens opname

Cor Hoek 01-04-2020

Prachtige tv, met smalle, zilverkleurige omlijsting

Geschreven voor: Samsung 55Q65R QLED

De tv hangt op een witte muur en geeft een rustige uitstraling. Het beeld is ragscherp en kleuren worden natuurgetrouw weergeven.

San 22-03-2020

Qled Samsung 75 60R

Geschreven voor: Samsung 75Q60R QLED

Mooi scherm installatie was eenvoudig
Voldoet aan verwachtingen
Het uit de doos halen en het plat op een tafel die groot genoeg was leggen om de poten te kunnen installeren
Dat was het lastigst
Uiteindelijk de doos zelf hiervoor gebruikt
Dat ging prima
Wel soundbar erbij genomen om een mooi vol geluid te hebben

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Installatie

Minpunten

• Geluidskwaliteit tv zelf

Frank 19-03-2020

Mooi en scherpe tv

Geschreven voor: Samsung 49Q67R QLED

Mooi en scherpe beeld.
De afstand bediening is erg handig en je loopt hiermee handig door het scherm heen en de mogelijkheden.
Internet via bekabeling gekozen, alles makkelijk aan te sluiten.
Met de Samsung soundbar (hw-400) en de hdmi arc direct mooi geluid.
Prima tv.

Dre 02-03-2020

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung 75Q60R QLED

prachtig groot scherm met een perfecte beeldkwaliteit, echt een aanrader. smart platform heeft ook ruim voldoende opties

Pluspunten

• schermgrootte
  • beeldkwaliteit

Hans 23-02-2020

Scherm vertraagd

Geschreven voor: Samsung 75Q60R QLED

Het scherm vertraagd, alsof het niet snel genoeg laadt. Net alsof er een hapering is. Als ik het internet moet geloven een bekend Samsung probleem zonder oplossing. Vooral met voetbal kijken heb ik er erg veel last van. Zeer teleurstellend voor een televisie van 2000 euro.

Peter 22-02-2020

Mooi groot scherm

Geschreven voor: Samsung 49Q67R QLED

Scherm toont groter dan 49 inch.
Beeld kwaliteit scherp , veel instel mogelijkheden.
Plat scherm laat zich makkelijk ophangen .
Geluid kan iets beter.

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • scherm toont groter
  • gebruikers gemak
  • de aansluit mogelijkheden, HDMI

Minpunten

• geluid
  • afstand bediening