Samsung 75Q70R QLED - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6.20 cm dikte
75,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Fotolitho 27-11-2019

Goed beeld maar zeer gebruikersonvriendelijk!

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Ik koop elke twee à drie jaar een nieuwe tv en dit is de slechts bedienbare, minst intuïtieve ooit.
Om te beginnen heeft Samsung - als enige merk - verzonnen om maar 2 à 3 mm schroefdraad op de achterzijde te hebben voor een muurbeugel. D.w.z. er is een gat van 3 cm diep, waarvan alleen de laatste 2,5 mm schroefdraad heeft. Dit betekent dat de bouten exact op lengte moeten zijn, of dat je een stapeltje ringen toe moet voegen voor de muurbeugel.
Maar goed, daar is overheen te springen. Wat erger is, is dat de tv niet kan worden ingesteld zonder smartphone en Samsung account. Als je niet bereid bent hier je privacy voor op te geven, kun je de tv niet instellen.
Je zou denken dat dit met de afstandsbediening zou moeten kunnen, maar nee; daar zitten maar 10 knoppen op. Hiervan is er 1 voor Netflix (heb ik niet), 1 voor prime video (ken ik niet), 1 voor Rakuten TV (nooit van gehoord!), 1 voor Ambient TV ((leuk als schilderij) en ok nog 1 voor een microfoon (uit privacy overwegingen meteen uitgeschakeld).
Rest volume, chanel, home en return. Verder is er in tegenstelling met de vorige Samsung televisies niets intuïtief. Standaard past de tv zich aan aan het omgevingslicht (waarom in godsnaam?) maar een simpele functie als kleur, contrast of helderheid vind je niet terug op de afstandsbediening.
Ook inputs als hdmi en netwerkinstellingen werken niet standaard. Die moet je handmatig configureren, in tegenstelling tot vorige Samsung televisies, waarbij je gewoon een netwerk kon kiezen en alleen maar het wachtwoord hoefde in te stellen.
Kortom: De beeldkwaliteit is - in standaardinstelling - goed. Ook de kijkhoek is veel beter dan bij vorige televisies en het geluid is niet slecht, maar de bediening is een drama. Er is niet gedacht vanuit de klant en zonder smartphone kan je helemaal niks met deze tv. Ik zou hem dan ook absoluut aan niemand aanraden!

Roy 19-11-2019

Haperend en geen vloeiend beeld bij bijv. voetbalwedstrijden

Geschreven voor: Samsung 55Q70R QLED

Sinds een week deze TV in huis. Prachtige TV verder alleen stoor ik me enorm aan het beeld tijdens voetbalwedstrijden en live uitzendingen. Beeld is dan niet vloeiend en ziet er gewoon niet uit. Heeft ongetwijfeld te maken met de juiste instellingen maar die heb ik vooralsnog niet gevonden.Na alle reviews gelezen te hebben hier lijk ik wel de enige met dit probleem....Iemand advies?

Lantinga60 27-02-2020

Ik heb dat ook met live voetbal samsung 65q70r mijn oude Samsung had het niet dat was de ue55hu7500l ook 4K van 2015. Verder is hij top met tv . Plus super geluid door de sub woofer .ik blijf maar met voetbal zoeken naar de instellingen het lijkt wel of hij niet snel scherp steld als ik onder een hoek kijk gaat het wel gr piet

Wilko 19-06-2019

Geweldige televisie

Geschreven voor: Samsung 49Q70R QLED

Ik heb mijn Sony 43FX8505 die ik in februari had gekocht snel vervangen door een Samsung 49 inch Qled Q70R TV en heb geen moment spijt. Naast het grotere beeldscherm, is de televisie sneller met het wisselen van zenders, de afstandbediening is veel moderner en wat een geluid komt uit deze TV zeg. Ik wilde een soundbar kopen bij de Sony vanwege het slechte geluid, maar dat is met deze TV totaal voor mijn niet meer nodig! En wat een beeld en details die je ziet op deze TV. Het aansluiten van deze TV op bluetooth speakers verliep ook zonder problemen (bij de Sony kreeg ik het niet voorelkaar). De prijs van deze TV hield mij wat tegen (EUR 1599,-) omdat mijn vorige TV de helft goedkoper was. Ik zou met deze TV echt niet meer twijfelen. Volgens mij kun je hier weer behoorlijk wat jaren mee vooruit. Moet nog wel even wennen aan het grotere beeld. Er zaten overigens geen bouten/schroeven bij deze TV om deze te kunnen monteren. Voor deze prijs zou dat meegeleverd moeten worden. Hiervoor moest ik nog apart naar de bouwmarkt voor EUR 2,50. Bij de Sony TV waren die schroeven wel standaard meegeleverd.

Pluspunten

• Beeld
  • Makkelijke installatie
  • Snelheid TV bij wijzigen zenders

Minpunten

• hoge prijs

Milsbeek 26-03-2020

Schitterende TV met sublieme beeldkwaliteit !

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Afgelopen periode de QE75Q70R gekocht bij Plattetv ik ben er zeer tevreden mee, de beeldkwaliteit is uitmuntend en het gebruiksgemak is heerlijk, aangesloten op mijn thuis bioscoop brengt dit weer een nieuwe levenservaring met zicht mee, twijfel je nog over zo'n aankoop, ik kan hem van harte aanbevelen !!!

Anoniem 17-03-2020

Top smart televisie

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

We hebben hem nu ongeveer een maand in huis en het is heel prettig kijken naar zo'n groot ultra scherp beeld. Ik ben ook zeer tevreden met de smart opties, het is bijvoorbeeld heel makkelijk om het scherm van je mo iel te delen (zelfs met de ipho e van m'n vrouw)

Anoniem 20-01-2020

geweldige tv alleen met een domper

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Prachtige tv alleen een domper hierop ..de manier waar op samsung met haar klanten omgaat is schandalig ..heel erg jammer

Edwin van Kaam 20-01-2020

Goede Koop en ook nog goedkoop

Geschreven voor: Samsung 49Q70R QLED

Noodgedwongen, omdat mijn Philips LCD TV met Ambilight binnen een doorgebrand moederbord had, deze TV gekocht. Na installatie gekeken en ben zeer tevreden. Nu wordt nog (bijna) niets in 4K uitgezonden maar dan is de mijne alvast voorbereid. En voor € 699.- was dit een goedkope goede koop!

Tinekeee 12-01-2020

Geweldige TV!

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Een geweldige televisie dat een mooi beeld heeft en mooi geluid geeft. Ik zou deze televisie aan iedereen aanraden omdat hij erg mooi is. De prijs was ook erg interessant waardoor wij de keuze hebben genomen om voor dit model te gaan.

Nick v H 29-12-2019

Mooie tv!

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Na een paar dagen ongeduldig wachten hebben we deze tv mogen ontvangen en tot nu toe zijn er zeer tevreden!
Het was even verrassend hoe groot en mooi hij is toen hij daadwerkelijk in de woonkamer stond!
Onze vorige tv was een 42 inch plasma ook van Samsung die 10 jaar+ goed dienst heeft gedaan!
Tv uitgepakt, de instructies over hoe dat precies moest waren erg behulpzaam en de poten waren zo gemonteerd.
Hij moest eigenlijk aan de muurbeugel maar jammer genoeg had ik geen bouten bij me beugel die lang genoeg waren dus dat moest even wachten, maar let dus op het zijn vrij diepe bevestigings gaten achterop de tv.
Het aansluiten en instellen ging allemaal erg voortvarend (alhoewel ik de stroomkabel wat aan de korte kant vind) de stappen in het menu om alles in te stellen waren duidelijk en overzichtelijk en de app op de telefoon hielp het installeren ook enorm want instellingen zoals WiFi wachtwoord werden door de telefoon aan de tv geleerd dat scheelde dus weer een hoop navigeren met het scherm toetsenbord!
Eenmaal geïnstalleerd gelijk allemaal verschillende beelden aangeboden van 720p tot 4k en het ziet er allemaal top uit!
Meer dan genoeg instellingen ook om alles naar wens te kunnen instellen en af te regelen, en connectiviteit opzetten met mijn andere apparaten was een fluitje van een cent!
Al in al een top ding met prachtig beeld en functioneel menu.
Ik raad hem aan!

Boudo48 28-12-2019

Prachtig beeld en goed geluid

Geschreven voor: Samsung 49Q70R QLED

Ik heb de LG 50UM7600PLB, die ik heb gereviewd op deze site, kunnen omruilen bij BCC omdat de kijkhoek niet aan de verwachtingen voldeed. BCC deed daar niet moeilijk over.
Ik heb daarvoor de SAMSUNG QE49Q70R in de plaats genomen.
Ik heb de Samsung nu 2 weken in gebruik en ben er zeer tevreden over. Ook hier is geen sprake van een IPS scherm, maar de kijkhoek is wel een heel stuk beter dan die van de eerder genoemde LG.
Het scherm heeft een fantastisch kleurenpalet en het contrast is enorm. Het lijkt soms net of de personen die er in voorkomen los van het scherm komen. Het is wel raadzaam om het toestel te kalibreren naar de juiste kleur, scherpte en contrast.
Ik heb voor de volgende instellingen gekozen: Achtergrondverl: 28, Helderheid: 0, contrast: 45, scherpte: 10, Kleur: 30, tint warm 2, Clean Dig View: uit, Local dimmen: hoog, Contrast verbruik uit, Kleurtint: Warm, Gamma BT 2.2
Verder is het geluid van het toestel uitstekend. Ik maak daarnaast ook nog wel eens gebruik van het geluid over mijn DENON receiver via ARC, maar dit zorgt nog weleens voor communicatieproblemen bij de keuze van de juiste bronkeuze op de Samsung TV.
De afstandbediening is wel even wennen. Mijn vrouw geeft liever de voorkeur aan een afstandbediening met nummerieke toetsen. Dus hebben we er een extra aangeschaft die daarvan voorzien.
Materiaal technisch vind ik het toestel wat goedkoop aanvoelen en zeker waar het gaat om de dikte en de lengte van het stroomtoevoer kabeltje. (een raadsel om daar op te bezuinigen door Samsung). De aansluitpunten, zoals HDMI, USB, antenne, CI module enz. zitten op een plek die moeilijk benaderbaar is als je het toestel ophangt. Je moet dus goed opletten dat je juiste (hoeveelheid) aansluitingen maakt alvorens je het toestel ophangt. Het is design van het toestel in zijn geheel is fraai. Een hele dunne zwarte lijst die één geheel vormt met het scherm. Het scherm zelf is dof zwart en de reflectie door invallend licht is matig. Niet zo goed als het duurdere type Q80 die daarvoor nog een extra coating heeft om reflectie tegen te gaan. Natuurlijk hangt daar een hoger prijskaartje aan.

Als je een goed beeld en geluid wil hebben (en daar gaat het toch hoofdzakelijk om) dan zou ik dit toestel van harte willen aanbevelen. De aanschafprijs van het toestel is inmiddels behoorlijk gedaald en je komt dus nu uit op een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Ontwerp

Minpunten

• Materiaalverbruik
  • afstandsbediening
  • kwaliteit aansluitsnoer

Mikem 20-09-2019

Mooie smart tv met krachtige processor

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Na lang twijfelen de samsung curved vervangen door dit toestel.
Apps werken snel, duidelijk beeld en alles gemakkelijk te bedienen met de design meegeleverde afstandsbediening.

Ben119 05-07-2020

Schitterend beeld

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Hele mooie tv, heb hem nu ongeveer een maand en ben nog geen geen minpunten tegengekomen.
Het wisselen tussen apps en zenders werkt makkelijk en snel.
Zeker een aanrader!

Anoniem 02-07-2020

Mooi beeld

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Ik heb deze tv nu een maand en ben super tevreden. Geweldig beeld bij films, sport en natuur. Ik raad deze tv iedereen aan.

krelis 01-07-2020

Geweldig mooie tv

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

zeer tevreden met de mooie qe55q70r wij zijn erg tevreden met de tv en hij geeft gigantische mooi beelden! En zoals naar ervaring met andere samsung apparaten simpel te bedienen met de bijgeleverde afstandbediening

Gerard58 25-06-2020

Zeer mooie TV met prima beeld

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Eerst had ik het 2020 model van deze TV gekocht maar die bleek de voordelen van het 2020 model ten opzichte van het 2019 niet te hebben. Daarom omgeruild en daardoor de helft van de prijs van het 2020 model terug gekregen. Alleen de voet van het 2020 model is veel mooier. Verder prachtig beeld en in tegenstelling tot een OLED TV weinig last van zon die er op schijnt. Heel blij hier mee. Moet nog wel wennen aan Tizen.

Tanneke 24-06-2020

Super tv - mooi groot - super handige remote.

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Sinds april 2020 in ons bezit ter vervanging van een Oled van een ander merk!
Helaas snel defect gegaan dus op zoek naar vervanging , maar niet meer voor zo een prijs.Dan kom je dus uit bij een Qled van Samsung en nog geen moment spijt , super beeld , makkelijke instellingen , via netwerk afspelen en de super kleine remote die de andere allemaal vervangt !

Berkay9 23-06-2020

Soepele tv

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

kocht het een maand geleden en het is een stille snel werkende tv. Het heeft geweldige functies en apps die heel gemakkelijk te gebruiken zijn.

Anoniem 23-06-2020

Geweldige TV

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Prachtige TV met mooi beeld en ook het geluid valt me niet tegen.Het smartgedeelte is lekker snel, ik hoef niet te wachten tot apps geladen zijn, ze starten meteen. En dat was bij mijn vorige TV, waar ik ook heel tevreden over was en die nu in de slaapkamer hangt, wel anders. Ik ben nog geen nadelen tegengekomen. Nu 2 maanden in mijn bezit en ik ben er super tevreden over.

Anoniem 18-06-2020

Top televisie!

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Het beeld is echt super bij deze televisie. Het geluid is verbazingwekkend goed, zoiets verwacht je niet als je een televisie koopt in deze tijd.

Anoniem 17-06-2020

Geweldige tv

Geschreven voor: Samsung 75Q70R QLED

Ik heb deze tv vorige maand gekocht en ben er zeer tevreden over mooie beeldkwaliteit en veel opties