Samsung 65Q90R QLED - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3.99 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 90 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Frank 08-12-2019

Perfecte tv voor gamers

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Ik gebruik een tv zowel voor films, gamen als regulier tv kijken. Daarnaast moet het beeld helder genoeg ingesteld kunnen worden voor een zonnige kamer.
Na lang wikken en wegen ben ik uitgekomen op de Samsung QE65Q90R.

De voordelen die voor mij belangrijk waren:
- het scherm is groot met een smalle rand.
- het scherm is ruim voldoende helder.
- uitstekende kijkhoek. Ook als je niet recht voor het beeld zit, ziet het beeld er goed uit, zonder flets te worden.
- mooie, intense kleuren.
- mooi, vol geluid bij normaal volume.
- de bijgeleverde AB is van metaal en zeer minimalistisch, waar ik zelf groot fan van ben.
- de One Connect Box is echt geniaal: geen gedoe met kabels achterin de tv drukken, maar alle aansluitingen in aan aparte unit die je naar wens kunt plaatsen.
- voor gamers is het fijn om te weten dat de reactiesnelheid van het scherm heel goed is, dus vrijwel geen vertragingen t.o.v. de input.
- Freesync
- Daarnaast heb je met QLED geen kans op inbranden. Dit was voor mij de allerbelangrijkste reden om níet voor OLED te kiezen.

Zijn er ook nadelen? Ja, die zijn er ook:
- out of the box vind ik de algemene helderheid (hoeveel licht die het beeld uitzendt) veel te hoog en de kleuren te fel.
Dit kun je achteraf nog wel finetunen, maar volledige controle kun je hier niet over krijgen. Verwacht dus geen volledig natuurlijk beeld, aangezien de helderheid altijd aan de hoge kant zal zijn.
Ik heb nu automatisch dimmen ingesteld, waarbij de tv rekening houdt met de hoeveelheid omgevingslicht (net als op je telefoon). Dit maakt het kijken in een donkere ruimte veel fijner en rustiger voor de ogen.
Samsung heeft hier m.i. wel een punt laten liggen, aangezien ik zelf wil kunnen bepalen hoe ik mijn beeld instel zonder dat vaststaande presets in de weg zitten.
Dit was voor mij dan ook het grootste twijfelpunt bij aanschaf, maar gezien de gevaren van inbranden bij OLED bij mijn type gebruik, moest ik een compromis sluiten.
Het beeld is gelukkig al minder helder dan bij de vorige generatie. Ik hoop echter dat Samsung hier in de toekomst verandering in gaat brengen en de gebruiker meer vrijheid geeft in de instelmogelijkheden.
- een tweede punt vind ik het gemis van ondersteuning voor Dolby Vision, aangezien steeds meer films én de Xbox One X Dolby Vision ondersteunen.
- slechts gedeeltelijke ondersteuning voor HDMI 2.1.

Eindoordeel:
al met al ben ik zeer tevreden met de aanschaf van de Samsung QE65Q90R, aangezien deze tv zowel bij tv kijken, films als bij gamen voldoet aan mijn eisen. De voordelen wegen voor mij op tegen de nadelen, maar er zijn nog wel een paar puntjes waar Samsung aan zou kunnen werken.

Pluspunten

• Helder genoeg voor zonnige kamer
  • Uitstekende kijkhoek
  • One Connect Box
  • Freesync
  • Geen kans op inbranden

Minpunten

• Té helder (geen natuurlijk beeld mogelijk)
  • Geen ondersteuning voor Dolby Vision
  • Slechts gedeeltelijke ondersteuning voor HDMI 2.1

mooihoor 17-05-2020

@Frank,. Je kunt de helderheid toch wel lager stellen ! Mijn broer heeft een samsung KS 9000 of 9500 (krom) en ik kan de helderheid instellen dat de felheid die hij teveel had.. tot een mooi rustig beeld had.

Jan 15-12-2019

Groot en scherp beeld, prima vormgeving

Geschreven voor: Samsung 55Q90R QLED

Strak design, een kabel naar het scherm vanaf de tuner (box) i.p.v. allemaal snoeren en kabels. Haarscherp met een mooie diepte en kleurstelling. De processor met de AI upscaling werkt prima. Echt een aanrader dus. Wel goed vergelijken waar je hem aanschaft adar er veel prijsverschil in is bij de diverse winkels.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Haarscherp beeld
  • Strakke vormgeving
  • Tunerbox welke met 1 kabeltje naar de tv gaat
  • 3 HDMI inganen en 1 HDMI ARC ingang

Minpunten

• Geluid (apart aan te schaffen, Q90R soundbar)
  • Verder nog geen kunnen vinden

Anoniem 30-11-2019

Mooie TV met helder beeld

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Deze tv geeft een groot en helder beeld. ook bij zonlicht vanaf de zijkant is het goed te zien. Bij een OLED moesten wij steeds de zonnewering omlaag doen. Alle kabels weggewerkt is ook netjes. Als minpuntjes komt soms aan de hand van de gesproken tekst op de TV in het programma de spraakherkenningmodule ongevraagd in beeld.
Voor iemand die gewend is aan een afstandsbediening is deze afstandsbediening wel even wennen.

Ed 27-11-2019

Wat een goede aankoop superrrr

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Na lang te hebben rond gesnuffeld op het internet en producten te hebben vergeleken ben ik gevallen voor de QE65Q90R van Samsung het heldere beeld de snelheid (beeldverwerking) geluid helemaal top

Pluspunten

• One visible cabel
  • Beeldscherpte

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Rob en Joke 28-10-2019

groot en duidelijk beeld heel mooi

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

zeer mooi beeld makkelijk in gebruik en mooi aan de muur ook als hij uit sta
met ambie aan en werkt bij mij heel goed met de andere apparaten

Pluspunten

• goed instelbaar
  • zeer mooi en natuurlijk beeld

HJ Huijerjans 23-07-2019

Prachtig groot scherm,mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung QE75Q90RAL QLED

Meteen verliefd op deze tv toen we hem in de winkel aan de muur zagen hangen.
Prachtig design, helder beeld, mooie kleuren en een handige afstandsbediening.
Werkt boven verwachting.
Prijs, kwaliteit verhouding t.o.v. andere modellen. is prima, meer opties echt waar voor je geld.
Echt een aanrader

Pluspunten

• Prachtig design
  • Helder beeld
  • mooie kleuren

Samsung-fan 10-07-2019

TV QE 55 Q 90 R: Prachtig beeld vanuit elke hoek.

Geschreven voor: Samsung 55Q90R QLED

Het is een prachtige TV met een heel mooi beeld vanuit elke hoek, precies zoals de verkoper zij. Ook het standaard geluid is prima, maar met een soundbar of home cinemaset is het natuurlijk nog beter. Het kost een paar centen, maar hij is het echt waard en ik ben blij dat ik deze TV heb gekocht.

Johan L 16-06-2019

Geweldige beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Deze geweldige QLED tv nu 2 weken in bezit.
kijkafstand ongeveer 3,5 a 4 meter.
Zeer mooie beeldkwaliteit en ook de kijkhoek van deze tv is voortreffelijk.
Een echte aanrader. Om het geheel af te maken is deze TV gekoppeld aan een Samsung soundbar HW-Q80R. Deze combinatie is een genot voor het oog en oor!

Luimes 25-01-2020

Mooi scherm vanuit alle hoeken , zonder 4k-uitzendingen ook

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Even bang dat 65 inch scherm te groot zou zijn voor kijk-afstand van 4,5 meter maar is perfekt zeker in combinatie met de Samsung soundbar een mooie combinatie, Goed geadviseerd door Obbink in Doetinchem

Pluspunten

• strak beeld
  • mooi geluid in combi met soundbar
  • makkelijke bediening
  • handig naar netflix en You-tube

Minpunten

• niet horizontaal op tv-meubel

Fokke 20-01-2020

Prachtige Samsung Qled 65 inch televisie

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Wij hebben deze televisie gekocht omdat we vanaf een redelijke afstand naar de televisie kijken en we dus een groot beeldscherm nodig hebben. Naast een scherp beeld en prachtige kleuren beschikt de televisie over verrassend veel functies. We hebben de telvisie gekoppeld aan een goeie soundbar met Woofer. Naast een mooi beeld dus ook een prima geluid. En we kunnen het scherm zelf instellen met verschillende achtergronden. Zo heb je er een gratis schilderij bij. Een sieraad voor de inrichting!

Pluspunten

• Duidelijk en groot beeld
  • Eén kabeltje is voldoende
  • Schilderijfunctie is leuk
  • Icm Soundbar een prachtig geluid
  • Bediening leert zicht vanzelf

NicPai 09-05-2019

Mooi beeld met diepgang!

Geschreven voor: Samsung 55Q90R QLED

Bij ontvangst de tv meteen laten aansluiten op ons bestaande SONOS systeem voor de ultieme kijkervaring. Ons enige vergelijkingsmateriaal is een Samsung Smart TV van zeven jaar oud. Wat een wereld van verschil.

Het beeld van de QLED 4K 55Q90R is werkelijk prachtig. Kleuren zijn levendiger en met name bij natuurprogramma's lijk je meer diepte te zien alsof je er tussen in zit. Hier moet ik wel toegeven dat ik voor deze beelden de stand "dynamisch" inschakel en bij gewone programma's terug ga naar "standaard" omdat sommige kleuren anders te fel worden.

De afstandsbediening is compact met minder knoppen. Echter zijn niet alle knoppen voor ons nuttig; er zijn drie sneltoetsen voor Netflix, Prime Video en Rakuten TV. De laatste twee gebruiken wij niet. Helaas kan je geen alternatief hiervoor instellen zoals een andere streamingsdienst.

De ambient mode is een leuke toevoeging, maar je kan hem net zo goed uitzetten als je niet tegen een bepaalde achtergrond wilt aankijken.

Je kan daadwerkelijk vanuit elke hoek mooi tegen het beeld aankijken. De tv reageert lekker snel op opdrachten (in tegenstelling tot onze oude waar je de smart hub continue moet updaten).

Update: na enkele weken in gebruik valt het op dat de helderheid van het beeld zich lijkt aan te passen in de avonduren. Op zich wel prettig dat het beeld niet te fel is, maar hij doet dit tijdens het kijken naar lichte of donkerdere beelden. Dit geldt voor zowel reclames als interactieve tv en wanneer het vaak gebeurt is het best vervelend omdat het je uit je focus haalt.
Ook valt inmiddels op bij het aanzetten van de tv dat hij de menubalk (interactieve tv, netflix, etc) enige tijd vasthoudt om je de keus te geven wat je wilt zien. Een onnodige functie wat mij betreft vanwege de snelknoppen op je afstandsbediening.

Eindconclusie: de tv is een mooie upgrade van wat we hadden en als hij zakt in (winkel)prijs zouden wij hem zo kopen!

Thomas 12-08-2019

Beste NicPai,

Ten aanzien van jouw update na een paar weken. Je kunt bij instellingen uitzetten dat de tv zich aanpast aan omgevingslicht (instellingen van intelligente modus, aanpasbare helderheid). Daarnaast kun je menubalk (Smart Hub) uitzetten (Smart Hub automatisch opstarten “uitzetten”).

Mocht je er qua beeldmodus nog niet helemaal over uit zijn. Zelf gebruik ik de filmmodus, deze geeft mijn inziens de beste beeldweergave qua kleuren.

Zie ook pagina 104 en pagina 56 voor de hiervoor genoemde instellingen https://manuals.coolblue.nl/4b/samsung-un32n5300.pdf pagina

Groet,

Thomas
(Ik heb de tv nu bijna vier maanden in mijn bezit)

Anoniem 14-04-2019

Geweldig mooie uitstraling

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Top model ziet er prachtig uit weergave beeld helemaal top .ik heb ook nog de eerste Q7
Maar samsung heeft bewezen dat ze top bezig zijn met de ontwikkeling van hun product

Holly.T 12-05-2020

Prachtig Beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q90R QLED

Wauw, wat een beeld. Lang over na gedacht om een Oled aan te schaffen, maar na veel huiswerk deze Qled gekozen. Heerlijk rustig beeld, mooie kleuren zowel 4K als blu ray films. Ook de oudere James Bond zoals DR.No geweldig strak UDH Beeld. Ik heb hem nu een kleine week en moet nog ermee stoeien. Tot nu toe geen spijt. Hij reageert enorm snel zowel met Netflix, Disney+ , You Tube enz... Het enige min puntje is het diepe zwart zoals bij de Oled, maar het stoort mij niet. Je kunt hem ook nog instellen na jou smaak. De Standaard-instelling voor veel mensen, kan wel een helder en fris gevoel geven. Het kleurbereik is in de stand ‘Film’ het beste. Alhoewel het vrij donker oogt, zijn de kleuren perfect. Gordijnen dicht dus! Bij ‘Natural’ heb je een realistischere kleur- en zwartweergave, maar is het beeld minder helder dan bij ‘Standaard’. Deze instelling vermindert wel oogvermoeidheid zodat je een zeer comfortabele kijkervaring hebt. Maar je kunt bij dag/zonlicht goed erna kijken dan tegenover een Oled.

Wil je nog een stapje verder? Bij de expert-instellingen speel je zelf met de instellingen om er zo achter te komen wat jij het fijnst vindt. Je vindt deze bij ‘Instellingen’ — ‘Beeld’ — ‘Expertinstellingen’. xxxx raadt je aan om de achtergrondverlichting, de scherpte en de Auto Motion Plus-instelling aan te passen. Zo kun je de achtergrondverlichting volgens hem het beste op 35 zetten of op 30 als je dat net te licht vindt. ’s Avonds of in het donker doe je er goed aan om deze op 28 te zetten. De scherpte zet xxxx op 4, maar speel hier vooral zelf mee om te kijken wat jij mooi vindt. Met Auto Motion Plus worden snel bewegende beelden goed weergegeven. Bijvoorbeeld bij een sportuitzending of in een scène waarin de camera mee loopt met iemand. Door hem van ‘Aangepast’ op ‘Auto’ te zetten zul je merken dat je beelden iets vloeiender in elkaar over lopen.

Pluspunten

• Kleuren
  • 4K beeld
  • Gebruiks gemaak van apps
  • Upscalling 4K

Minpunten

• SD beeld is niet HQ
  • Geen Dolby Vision
  • Afstand bediening beperkt.

Arnold 16-01-2020

Goede zwartwaarden, mooi in te stellen

Geschreven voor: Samsung 55Q90R QLED

Erg getwijfeld tussen een Oled of een Qled toestel. Met name de zwart waarden vonden wij belangrijk en daar staat Oled om bekend. Het klopt ook, maar bij deze toestellen kan je niet live pauzeren i.v.m. kans op inbranden. Live pauzeren is een voorwaarde, omdat wij dit ook regelmatig bij de vorige Samsung hebben gebruikt. Hierdoor kwamen we toch weer op een Samsung toestel uit. M.n. de 90 serie heeft een hele grote kijkhoek waarmee de zwartwaarden ook erg goed zijn. Ook een groot voordeel is de reflectie. Deze is bij een Qled toestel beduidend minder dan bij een Oled toestel. De nieuwe afstandsbediening is heel erg wennen, werkt allemaal een beetje anders dan we gewend waren. Je hebt geen cijferblok meer. Toestel beschikt over 2 tuners. Helaas is opnemen en kijken naar een andere gecodeerde zender niet mogelijk. Schijnt allen mogelijk te zijn met een nog niet leverbare 1.4 ci module.

Pluspunten

• Zwartwaarden
  • Kijkhoek
  • Live pauzeren
  • Losse aansluitmodule ivm bekabeling

Minpunten

• Opnemen en kijken alleen bij dezelfde zender

Chucky88 06-01-2020

Super mooi beeld!!

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Ik heb de tv een kleine week in de app kamer staan. De tv is een stuk groter dan me vorige, heb nu de 55r90 model. Het geeft een super mooi beeld! De kleuren en zelfs zwart doet niet onder tegenover een o-led vind ik(heeft me broer). De bediening is er makkelijk en herkend razend snel alle extra aangesloten apparatuur zoals een spelcomputer. Ik raad deze tv iedereen aan. Heb altijd Samsung en dit valt me zoals altijd weer niet tegen, super blij met me aankoop!!!

Robert 10-07-2020

Goede TV met een hardnekkig probleem

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Na een aantal maanden moet ik zeggen dat mijn gevoelens over de TV inmiddels wat dubbel zijn en geenszins onverdeeld positief. Enerzijds is het een TV met een geweldig goede beeldkwaliteit, slimme herkenning van apparaten, perfecte ondersteuning van mijn thuisbioscoop, mooi design etc.
Anderzijds heeft deze TV de ongelooflijk irritante eigenschap dat Bixby, het 'intelligente' systeem, met geen mogelijkheid uit te schakelen is.
Ondanks het feit dat ik alle opties van Bixby volgens het boekje heb uitgeschakeld, blijft deze functie op onverwachte momenten geactiveerd te worden en komt met allerlei stupide vragen. (ïk begrijp niet wat je bedoelt". (Nee, logisch, ik zei niets tegen je).
Het maakt dus niets uit of ik via de instellingen Bixby uitschakel, het kan misschien een dag of wat duren, maar tijdens een film activeert het ding spontaan met een bliepje, een menu en de opmerking dat hij mij mijn opdracht niet heeft begrepen of de vraag wat Bixby voor mij kan doen. Ongelooflijk irritant en ongewenst.
Inmiddels op diverse fora gekeken wat er voor trucs zijn om Bixby ècht uit te schakelen, maar die durf ik niet te gebruiken uit angst dat ik mijn hele TV 'brick'.

Wat ik nog veel erger vind, is dat Bixby onderdeel is van de 'intelligentie' van de TV en het feit dat ik deze functie niet echt uit kan zetten baart mij zorgen, omdat het systeem dus blijkbaar altijd meeluistert.
Daar ben ik, alleen al vanuit privacy oogpunt, niet van gediend, net zo min als ik wil dat Google of Alexa continu meeluisteren met wat er gebeurt in mijn huis. Maar die kan ik tenminste echt uitzetten als ik dat wil.

Kort samengevat: TV met goede beeldkwaliteit en fijne automatische interface met mijn randapparatuur, maar in wil 'in control zijn'van mijn eigen TV en niet continu te maken hebben met een semi-slim apparaat dat zelf allerlei acties uitvoert.
Het feit dat Bixby op mijn TV met geen mogelijkheid echt uit te zetten is, ervaar ik als een serieuze handicap tijdens het kijken naar films maar ook als een potentiële inbreuk op mijn privacy. Erg onprofessioneel van Samsung.
Gekmakend is dat ik volgens het boekje alle Bixby opties heb uitgezet, maar het maakt geen verschil, wat ik ook doe. Het minste wat ik eis is dat mijn TV mij gehoorzaamt en niet een eigen leven leidt.
Jammer, want dit aspect heeft mijn aanvankelijke enthousiasme sterk gereduceerd de afgelopen maanden

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Connectiviteit met randapparatuur
  • Design erg mooi

Minpunten

• Bixby niet uit te schakelen
  • Bixby niet uit te schakelen
  • Bixby niet uit te schakelen

jose38 01-07-2020

De beste merk

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Ideale beeld grootte, erg scherp beeld, mooie kleuren en heel makkelijke in te stellen. Films in 4k en 8k komen geheel tot z'n recht, TV kijken op z'n mooist

Feut 24-06-2020

Mooie tv

Geschreven voor: Samsung 55Q90R QLED

Een tv met fantastisch beeld. Gekocht omdat ik een lichte woonkamer heb en veel last had van reflectie bij mijn oude tv. Om te kunnen kijken moest ik echt de gordijnen dichtdoen, maar dat is nu voorbij. Totaal geen last meer van.

Voor goed geluid heb je een soundbar nodig

Pluspunten

• Goed beeld
  • Kijkhoek
  • Afstandbediening
  • Aparte box voor aansluitingen
  • Reflectie

Minpunten

• Soundbar nodig

Ton uit Breda 14-06-2020

Samsungs QE65Q90R ervaringen.

Geschreven voor: Samsung 65Q90R QLED

Gekocht voor het scherpe beeld en de prachtige kleuren en natuurlijk de enorme mogelijkheden.
Geleverd met moderne afstandsbediening....waar ik nog steeds niet goed gebruik van kan maken, gebruik nu de afstandsbediening van de Ziggo Next.
Achteraf had ik alles toch beter kunnen laten installeren !

Review 12-12-2019
Super scherp beeld en mogelijkheden, ben er alleen nog niet uit hoe alles werkt met de one connect. Netwerkkabel van modem naar Ziggo next kastje en netwerkkabel van modem naar one connect anders hebben we niks. ja van connect HDMI is oke

Pluspunten

• Fantastisch beeld
  • Onebox aansluiting
  • geen snoeren te zien

Minpunten

• afstandsbediening moeilijk in gebruik
  • geluid zakt soms even weg, 1/2 seconden)
  • Geen schoonmaak doek erbij

Yvonne van de Geijn 08-06-2020

Mooi helder beeld, prachtig design, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung 55Q90R QLED

Onze oude Samsung ging plotseling kapot, wat ook wel mag na bijna 10 jaar. Wilde weer een nieuwe Samsung tv. Deze is qua design prachtig, mooi helder beeld (helemaal bij animatie films) bijna bioscoopervaring, heel mooi geluid uit de boxen en ook vriendelijk in prijs. Ik gebruik al jaren producten van Samsung en zal er ook nooit vanaf stappen.