Samsung 55Q90R - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3,99 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Johan L 16-06-2019

Geweldige beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Deze geweldige QLED tv nu 2 weken in bezit.
kijkafstand ongeveer 3,5 a 4 meter.
Zeer mooie beeldkwaliteit en ook de kijkhoek van deze tv is voortreffelijk.
Een echte aanrader. Om het geheel af te maken is deze TV gekoppeld aan een Samsung soundbar HW-Q80R. Deze combinatie is een genot voor het oog en oor!

NicPai 09-05-2019

Mooi beeld met diepgang!

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Bij ontvangst de tv meteen laten aansluiten op ons bestaande SONOS systeem voor de ultieme kijkervaring. Ons enige vergelijkingsmateriaal is een Samsung Smart TV van zeven jaar oud. Wat een wereld van verschil.

Het beeld van de QLED 4K 55Q90R is werkelijk prachtig. Kleuren zijn levendiger en met name bij natuurprogramma's lijk je meer diepte te zien alsof je er tussen in zit. Hier moet ik wel toegeven dat ik voor deze beelden de stand "dynamisch" inschakel en bij gewone programma's terug ga naar "standaard" omdat sommige kleuren anders te fel worden.

De afstandsbediening is compact met minder knoppen. Echter zijn niet alle knoppen voor ons nuttig; er zijn drie sneltoetsen voor Netflix, Prime Video en Rakuten TV. De laatste twee gebruiken wij niet. Helaas kan je geen alternatief hiervoor instellen zoals een andere streamingsdienst.

De ambient mode is een leuke toevoeging, maar je kan hem net zo goed uitzetten als je niet tegen een bepaalde achtergrond wilt aankijken.

Je kan daadwerkelijk vanuit elke hoek mooi tegen het beeld aankijken. De tv reageert lekker snel op opdrachten (in tegenstelling tot onze oude waar je de smart hub continue moet updaten).

Update: na enkele weken in gebruik valt het op dat de helderheid van het beeld zich lijkt aan te passen in de avonduren. Op zich wel prettig dat het beeld niet te fel is, maar hij doet dit tijdens het kijken naar lichte of donkerdere beelden. Dit geldt voor zowel reclames als interactieve tv en wanneer het vaak gebeurt is het best vervelend omdat het je uit je focus haalt.
Ook valt inmiddels op bij het aanzetten van de tv dat hij de menubalk (interactieve tv, netflix, etc) enige tijd vasthoudt om je de keus te geven wat je wilt zien. Een onnodige functie wat mij betreft vanwege de snelknoppen op je afstandsbediening.

Eindconclusie: de tv is een mooie upgrade van wat we hadden en als hij zakt in (winkel)prijs zouden wij hem zo kopen!

Thomas 12-08-2019

Beste NicPai,

Ten aanzien van jouw update na een paar weken. Je kunt bij instellingen uitzetten dat de tv zich aanpast aan omgevingslicht (instellingen van intelligente modus, aanpasbare helderheid). Daarnaast kun je menubalk (Smart Hub) uitzetten (Smart Hub automatisch opstarten “uitzetten”).

Mocht je er qua beeldmodus nog niet helemaal over uit zijn. Zelf gebruik ik de filmmodus, deze geeft mijn inziens de beste beeldweergave qua kleuren.

Zie ook pagina 104 en pagina 56 voor de hiervoor genoemde instellingen https://manuals.coolblue.nl/4b/samsung-un32n5300.pdf pagina

Groet,

Thomas
(Ik heb de tv nu bijna vier maanden in mijn bezit)

HJ Huijerjans 23-07-2019

Prachtig groot scherm,mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung QE75Q90RAL

Meteen verliefd op deze tv toen we hem in de winkel aan de muur zagen hangen.
Prachtig design, helder beeld, mooie kleuren en een handige afstandsbediening.
Werkt boven verwachting.
Prijs, kwaliteit verhouding t.o.v. andere modellen. is prima, meer opties echt waar voor je geld.
Echt een aanrader

Pluspunten

• Prachtig design
  • Helder beeld
  • mooie kleuren

Samsung-fan 10-07-2019

TV QE 55 Q 90 R: Prachtig beeld vanuit elke hoek.

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Het is een prachtige TV met een heel mooi beeld vanuit elke hoek, precies zoals de verkoper zij. Ook het standaard geluid is prima, maar met een soundbar of home cinemaset is het natuurlijk nog beter. Het kost een paar centen, maar hij is het echt waard en ik ben blij dat ik deze TV heb gekocht.

Anoniem 14-04-2019

Geweldig mooie uitstraling

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Top model ziet er prachtig uit weergave beeld helemaal top .ik heb ook nog de eerste Q7
Maar samsung heeft bewezen dat ze top bezig zijn met de ontwikkeling van hun product

Jonathan 14-10-2019

Fantastisch mooie tv met super beeld en hoop bedienigsgemak

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Ik kan deze tv echt aan iedereen aanraden als je gek bent op kwaliteit. De prachtige uitstraling, de enkele kabel naar de tv, het mooie heldere scherm. Echt top.

Pluspunten

• strakke randafwerking
  • mooie afstandsbediening

Minpunten

• Ik kijk nu nog meer Netflix
  • Ik moet de tv met mijn kids delen

martin 13-10-2019

deze tv geeft op korte afstand een goed scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

ik heb veel merken vergeleken, maar deze tv komt er als mooiste uit.
zwart in het beeld is ook echt zwart en geeft een mooi contrastrijk plaatje met veel diepte werking. kortom een aanrader

Pluspunten

• goed beeld
  • veel diepte in beeld
  • mooi geluid

Minpunten

• geen hoofdtel aansluiting

roel op den kelder 12-10-2019

Super TV van Samsung

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Ik heb deze TV lange tijd gevolgt en diverse keren beeld vergeleken in een elektronica zaak. Voor- en nadelen OLED en deze samsung bekeken. En uiteindelijk voor deze TV gekozen. Ik heb deze TV nu een paar dagen. De beelden zijn echt geweldig. vooral als je 4K HDR gaat kijken. Zwart is op deze tv zo zwart als zwart maar kan zijn. De helderheid van deze tv bij daglicht is ook geweldig te noemen. Gordijnen hoeven niet meer dicht overdag.
Installeren van TV en one connect box is ook helemaal top. Super eenvoudig en geen gedoe met kabels meer naar je TV.
Verder was deze TV nu scherp in prijs verlaagd en met een cashback optie. Prijs voor zo'n tv was nu zo aantrekkelijk dat ik heb besloten voor aanschaf. Geen seconde spijt om mijn 10 jaar oude plasma tv in te ruilen voor deze Samsung tv.
Een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• one connect box
  • super scherp beeld

TEF 11-10-2019

Mooi groot scherm

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Prachtig beeld, goed geluid, ondertitels goed leesbaar.
Mooie weergave van zwarte tinten en uitstekende wit weergave.

Hub 10-10-2019

In één woord "Geweldig"

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Na lang wikken en wegen toch besloten om deze TV aan te schaffen. Geen spijt van deze aankoop. De kleuren spetteren van het beeldscherm af. Aansluiten via one connect is zeer simpel. In een mum van tijd was het netwerk, de Ziggo Mediabox Next, de Nas en alle mobiele apparaten van Samsung gevonden en ingesteld. Even wennen aan de afstandsbediening, maar verder geen probleem. Ambient Mode is zeer mooi.

Pluspunten

• One Connect
  • Eenvoudige installatie
  • Heldere kleuren en mooie zwartcontrasten

john 09-10-2019

Prachtig beeld ,Mooie vormgeving

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

In de wereld van de vele led schermen die op dit moment te koop zijn was dit voor mij de beste optie

Pluspunten

• mooi beeld
  • mooie vormgeving

Benjamin 06-10-2019

Groot platte tv en accuduur en enegiezuinig duurzaam.

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Het is geweldig platte tv en zo gelukig en goedkoop daarom koopt ik PLATTE TV in Breda zeer goede mederwekens en geholpen groetje van Benjamin (klanten).

Pluspunten

• Mederwerkens
  • Geholpen
  • Uitleggen
  • Koffie aanbieden
  • Prijs zeer goekoop

Peter 04-10-2019

SUPER GAVE TV

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Super mooie aanwinst voor in ons huis.
Mooi scherm, bediening een verrijking voor de woonkamer!
Genieten

Pluspunten

• formaat
  • beeldscherm

pim 04-10-2019

SUPER scherp beeld, mooi formaat

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

toestel staat in Serre, dus veel licht, maar beeld past zich netjes aan en zijn zeer tevreden.
mooie zwarte kleuren, scherp beeld, en perfect passende maat

Pluspunten

• zwartkleur
  • scherpte

Minpunten

• net

Tonni 03-10-2019

Groot scherm kleurig en scherp

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Ten eerste om de natuurgetrouwe kleuren, en voor ons heel belangrijk , Overdag tv kijken zonder schitteringen

Pluspunten

• helder en natuurlijke kleuren
  • mooie vormgeving
  • goed geluid
  • overdag kijken zonder schittering

Deamo 03-10-2019

Prachtig beeld en top kwaliteit wat u gewend bent

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

uitgezocht wat bij ons zou passen. Na speuren kwamen wij op deze serie uit.
Zeer eenvoudige installatie. De vernieuwde stalen voet is perfect voor onze Bose 700 Soundbar die past daar mooi in. Zo zie je de voet niet meer en heb je echt een 'clean look'.
Absoluut een aanrader! Wij zijn weer de komende jaren onder de pannen met deze tv.

Andres88 03-10-2019

Elegance and Performance

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Went all in with this purchase and couldn't be more satisfied. Unboxing does require two people, but setup and installation are fairly simple. Once on, the TV processes information and commands very fast and well. The overall interface is very user friendly and the images are beautiful. Even the remote control is very nice, simple and elegant. In comparison to my previous TV, turning on is very fast, which is a big game changer for Smart TV's. I have to say, even sound quality is good, which given how thin the TV is, is impressive. I have not been able to find a single negative point yet.

Jack 02-10-2019

Beste tv tot nu toe, overzichtelijke bediening.

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Met de huidige actiekorting , is het een prima prijs/ kwaliteit verhouding.
Beeld, kleur en geluid zijn perfect.

Danny 02-10-2019

Mooi QLED scherm dat mijn beleving verbeterd heeft

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Als kleurenblinde zijn voor mij grote vlakken en kleurdiepte erg belangrijk om goed te kunnen zien wat er gebeurd. Dit grootte van dit scherm is wat dat betreft perfect voor mijn kijkafstand en de kleurdiepte op dit scherm is werkelijk waar fantastisch.
Helaas niet het diepe zwart van OLED, maar in vergelijking zijn hier de kleuren beter op voor me, wat dan toch even iets belangrijker is.

Pluspunten

• 55"
  • Kleurdiepte
  • QLED
  • Out of the box goed werkende ARC
  • Netflix / Youtube / Uitzending gemist

Minpunten

• Mist de diepzwarte tonen van OLED
  • Geluid is niet super

Richard23 30-09-2019

Fantastisch beeld!

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Deze tv een paar dagen geleden voor een mooie prijs gekocht en al veel plezier aan gehad. Installeren is een fluitje van een cent en het beeld is uit de doos al meer dan prima maar met een paar aanpassingen (aanbevolen instellingen genoeg te vinden op internet) is het helemaal fantastisch. Geluid is ook goed maar ik gebruik een soundbar dus maak geen gebruik van het tv geluid.