Samsung QE55Q8DNAL - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,87 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jurriaan 06-07-2019

Gigantisch en haaaaarscherp

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb deze tv nu een kleine maand en wauw. Elke dag roep ik minimaal een aantal keer ‘moet je nou kijken hoe scherp!’, of ‘wát een kleuren...!’. Verder produceert hij een prima geluid & werkt de bediening slim en snel.

MarcoJ 26-05-2019

Mooie tv met prachtig beeld!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb lang getwijfeld welke Qled variant (6F, 7F, 8F of 9F) ik zou nemen. Vooral de 9f was interessant ivm full array led tov de edge varianten. Echter vond ik de meerprijs teveel. Toen kwam ik dit model tegen, en volgens mij is deze minder "bekend". Volgens mij valt deze een beetje tussen de 8F en 9F in. Full array is wel wat minder dan de 9F, en hij heeft geen oneconnect box, maar dat maakt hem minder duur. Voor mij de reden om dit model te kopen.

Ik kom van een 40" tv af en deze is erg groot, maar wel prettig groot. Het beeld is fantastisch. Zelfs de zwart waarde is briljant. Gewoon erg diep zwart wat zeker niet onder doet voor een Oled. Daarentegen zijn de kleuren gewoonweg overweldigend. Alles spat van het scherm! Voor het film kijken is er wellicht wat aanpassing nodig, maar bij bijvoorbeeld het gamen, zijn al die kleuren en helderheid echt fantastisch.

Het herkennen van externe apparaten (chromecast, gameconsole, versterker) werkt zeer goed en worden netjes in het menu opgenomen. Het menu zelf is heel even wennen, net als de afstandsbediening. De afstandsbediening is erg minimaal uitgerust met knopjes, maar zoals gezegd werkt het na wat gewenning best fijn. Ik mis eigenlijk maar 1 knopje, en dat is de knop om snel naar een andere bron te kunnen schakelen. Nu moet je dat via het menu, niet heel erg, maar dus wel wat extra actie vereist. De afstandsbediening werkt wel echt goed als universele bediening voor externe apparaten.

Geluid van de tv is best ok, maar aangezien ik een home-theater gebruik, heb ik dat verder niet ingesteld of getest.

De smarthub met apps is erg uitgebreid en de meest gebruikte apps zoals Netflix en YouTube zijn aanwezig. De tv schakelt ook automatisch naar HDR weergave als de genoemde apps ook HDR content aanbiedt.

En vooral fantastisch is de integratie met Smartthings. Met de smartphone, tablet, smartwatch je tv bedienen is erg handig. Net als een notificatie krijgen als de wasmachine of droger klaar is. Noodzakelijk is het niet en veel mensen vinden het onzin, maar hier thuis zijn die smart functies inmiddels niet meer weg te slaan.
Binnen de smartthings omgeving is het zeer eenvoudig om content van je smartphone naar je tv te casten, maar ook andersom!

Een leuke feature is de ambient mode, waarbij je de tv als low power info scherm kunt gebruiken of als schilderij/fotoscherm.

De afwerking is mooi, maar heeft net niet het premium gevoel als de 9F. De achterkant is van plastic (niet erg) maar had in mijn geval hier en daar een kiertje bij de rand. Qua functionaliteit niet erg en ik zie het verder niet, want achterkant, maar voor een tv van deze prijsklasse had dat net wat beter gemogen.

Al met al een fantastische tv met briljant beeld en overladen met functies.

ILIR 11-03-2019

Beste Tv die ik heb gekocht

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Beste Tv die ik heb gekocht, grote beeld, zeer scherpe beeld, mooie kleuren en best goede geluid uit de spekkers. Afstandbedining is ook zeer mooi niet te veel knopen.

Erwin84 04-01-2019

65 inch QLED genot!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Sinds een maand staat de Q8D 65 inch te schitteren in onze woonkamer. De beeldkwaliteit, snelheid van de tv (processor), intuïtieve bediening en schier formaat van het scherm zorgen er voor dat het pijnlijk wordt om de tv straks weer in te leveren!

Beeldkwaliteit:
Het paneel doet het zeer goed in een ruim verlichhte kamer (zon en daglicht). Samsung heeft hier voor een anti-reflective laag aangebracht op het paneel. De omlijsting van het scherm is zeer dun wat het gevoel geeft van bijna 100% scherm to body ratio. Met andere woorden; vooral in het donker lijkt het alsof het TV beeld zweeft tussen de kasten van ons TV meubel. Out of the box was de beeldkwaliteit al fantastisch, maar ik heb toch naar eigen smaak nog zitten spelen met de settings. Wanneer de TV op HDR+ mondus gezet wordt krijgt de helderheid van de TV een ontzettende boost wat de kleurdynamiek en explosiviteit weer ten goeden komt wat mij betreft. De kleuren spatten werkelijk van het scherm, helemaal wanneer je één van de geintegreerde smart apps gebruikt zoals Netflix. HDR support is ook aanwezig uiteraard met HD10, HDR10+ en HLG. Vooral HDR10+ is een fantastische feature wanneer je een gameconsole aansluit op het scherm. Resumerend; Zwart is mooi zwart (niet grijs zoals bij veel LCD's) en de kleuren spatten van het scherm af. Het feit dat het paneel een VA paneel is en geen traditioneel LCD paneel helpt ook op het vlak van kleuren natuurlijk. Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

Audio:
De audio kwaliteit van de speakers zelf heb ik maar kort getest. De speakers zijn naar beneden gericht dus deze geven een degelijk standaard stereo geluid. Helemaal niet slecht voor en TV die zo dun is als deze. Echter een TV van dit kaliber koppel je natuurlijk gewoon aan je versterker en goede set speakers. Ik heb de TV via optisch-out gekoppeld aan mijn versterker en dat geluid klinkt gewoon top.

Smart features:
De feature waar mee geadverteerd wordt is natuurlijk Ambient mode. Met deze modus kun je in stand-by modus het nieuws of weer weergeven, rustgevende scenes met geluid of de tv kan in zijn geheel op gaan in de achtergrond (jouw muur). Een mooie feature die denk ik vooral goed uit de verf komt wanneer de TV aan de muur hangt. Er zijn veel opties om uit te kiezen dus zelfs wanneer de tv uit staat dan kan deze iets toevoegen aan jouw huiskamer door mooie beelden te tonen. Er zijn veel Smart apps beschikbaar; Netflix, Youtube, Prime en ook apps zoals Spotify. Deze werken allen zeer snel en responsief! Een genot om te gebruiken zo soepel.

Sunny03 14-12-2018

Zeer mooie TV met scherp en helder beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Een nieuwe TV: is dat echt nodig? Is de huidige van 46” niet groot en goed genoeg? Hoeveel scherper is 4K? Is QLED echt een verschil t.o.v. een andere techniek van 5 jaar oud?

Het beantwoorden van deze vragen is simpel: de vervanging van een huidige TV is vaak niet perse nodig, maar als je eenmaal deze 65” Samsung QE65Q8 een tijdje hebt geprobeerd wil je niet meer terug!

Allereerst is de grootte adembenemend! Eerlijk gezegd eigenlijk zelfs aan de grote kant voor normale programma’s, maar bij films is het geweldig. Zeker met de HDR functie aan spatten de kleuren van de TV af en is het duidelijk dat 4K echt een hele verbetering is ten opzichte van 1080p. Elk detail is goed helder en zichtbaar.

Ondanks dat de voorgaande TV ook een smart TV was, is het duidelijk merkbaar dat op dat gebied grote stappen zijn gezet. Alles werkt vlekkeloos en snel, waardoor het eenvoudiger is om even een YouTube filmje aan te zetten of foto’s te laten zien vanaf een extern apparaat. De Ambient Mode is ook een leuke toevoeging; alhoewel daar ook wel alles mee is gezegd. Het is niet zo dat ik de modus iedere keer aan heb staan als ik op de bank zit, maar zo af en toe is het een prettige vervanging van een groot zwart scherm.

Conclusie: Zeer mooie TV met scherp en helder beeld, vooral d.m.v. de HDR functie!

maartentv 09-12-2018

Super tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Vorige maand gekocht met een leuke aanbieding en bevalt me super.
alleen jammer dat je niet de foto's net zo groot erop kan krijgen als the frame.
had hier iets meer van verwacht. Maar qua tv en smart functies is hij echt super! heel snel en gebruikers vriendelijk. een absolute aanrader!! Past ook in een kleinere woonkamer

Namo 09-12-2018

Super mooie tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Het is alsof ik thuis in de bioscoop zit. Het beeld van deze televisie is indrukwekkend realistisch en scherp. Niet alleen dat, het is ook een mooi apparaat op zich. Samsung heeft zichtbaar aandacht besteed aan het design, zelfs de achterkant is mooi en strak.

amina1970 08-12-2018

goede kwaliteit TV zeer blij mee.

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

ik heb het 1 week geleden aangeschaft en ben heel blij met de de kwaliteit van de Tv. Ik vindt het handig dat ik hem ook met mijn telefoon kan ''besturen'' want dan hoef ik ook niet steeds de afstand weer te zoeken. Een minpunt van de tv is wel dat hij soms donkerder wordt en lichter wordt tijden het film kijken want best vervelend kan zijn.

Anoniem 06-12-2018

Geweldige en indrukwekkende televisie

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Het is een schitterende televisie met zeer indrukwekkend beeld. De installatie is zo gedaan en de one remote die erbij zit werkt ideaal. Je kunt alles bedienen met de afstandsbediening en het werkt optimaal. Ik kan zo switchen tussen mijn Playstation, Nintendo of Netflix. Het design is ook erg strak alleen het geluid wat er uit komt is ondermaats. Dat is de reden dat ik er een home cinema set bij heb gekocht waardoor ik nu echt een bioscoop ervaring thuis heb.

Gary 05-12-2018

Magnifique product

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Op basis van de uitstekende reviews, eerdere positieve ervaringen van bekenden inzake Samsung-TV'S en zeker ook eigen onderzoek in winkels (je moet het product zien!) heb ik besloten om de Samsung QE65Q8DNAL aan te schaffen. Een magnifieke TV met haarscherp en heel mooi beeld, een gemakkelijke installatie en zeer fraaie vormgeving!

Ik vond de plaatsing en installatie van dit grote apparaat een fluitje van een cent. Gezien de omvang moet je wel met twee personen zijn, hetgeen ook duidelijk staat vermeld. Na aansluiting van alle noodzakelijke kabeltjes direct beeld en resultaat.

Er zijn behoorlijk veel instelling voor kwaliteit, kleur en intensiteit van het beeld zodat er voor ieder wat bijzit. Omdat ik gekozen heb voor een soundbar en separate subwoofer erbij heb ik niet veel oordeel over het geluid, anders dan dat zonder meer volstaat bij een TV van deze omvang en prijs. Voor (mijn wens van) de volheid van geluid en diepte van geluid bij series en films is een soundbar en subwoofer een aanbeveling, maar dat is ieder voor zich.

Het TV-kijken, het kijken naar Netflix en Internet-onderdelen kenmerkt zich door een zeer fraaie beeldkwaliteit en dat is precies waarom ik deze TV heb aangeschaft. Zelfs de matige kwaliteit You-tube-filmpjes komen redelijk goed uit de verf. Netflix is brilliant, zelfs, zoals in mijn geval, via WiFi. De beeldkwaliteit van de PS4 heb ik nog nergens anders mooier gezien. Ook de snelheid van de beelden van actiespellen als CoD of Ark worden moeiteloos in een buitengewoon scherp beeld weergegeven. Een genot!

De start van TV kenmerkte zich bij mij door een felle, blauwe en (te) heldere beeldinstelling. Dit kwam omdat de TV met de instelling "KOEL". werd geleverd. Door dit aan te passen naar bijvoorbeeld "NATURAL" of "DYNAMISCH" is dit zo gepiept. Maar ook dat is natuurlijk een persoonlijke instelling.

Wat ik erg fraai vind is het design en het wegwerken van de kabels via de pootjes. Daar is over nagedacht. Dit zorgt voor rust op het dressoir.

De afstandbediening van mijn Ziggo-box (ook van Samsung trouwens) kan niet het volume regelen. Ik krijg die koppeling nog niet voor elkaar. Omdat mijn geluid ook via mijn soundbar wordt ingesteld heb ik mij hier nog niet druk om gemaakt. Ik ga ervan uit dat dit probleem zich oplost, want ik lees dit meerdere malen terug.

Een fantastisch product!

Anoniem 02-12-2018

Superscherpe beelden met enerome mooie kleuren.

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Op blackfriday gekocht, waarbij je deze niet kon laten staan zo goedkoop ik wou deze QLED serie al vanaf het begin. Het wachten heeft geloond. Zo een mooie top TV. Super heldere kleuren en een handige afstandsbediening.

Dees 01-12-2018

Fantastisch product

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Vandaag onze qled tv ontvangen, we zijn er super blij mee. Zulk haarscherp beeld en ook het geluid is top! Hiermee voldoet de tv helemaal aan onze verwachtingen!

Anoniem 30-11-2018

lekker groot en scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Vandaag is mijn nieuwe TV afgeleverd en deze direkt aan de muur geinstalleerd met hulp van de buurman, want hij is best wel zwaar. Schitterend beeld met duidelijke instruktie hoe te installeren

dondiego 25-11-2018

Mooie TV en lekker groot

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb deze TV gekocht omdat ik een grotere TV wilde. Ik had een 46" en wilde een betere TV beleving. Ik denk dat ik dat met deze 65" gevonden heb. Installeren is heel gemakkelijk en alle met HDMI aangesloten apparaten worden gemakkelijk gevonden. Binnen een paar minuten is het geregeld. Ik heb de TV bedraad aan het internet hangen en de verbinding werd gelijk tot stand gebracht. Mooie RVS afstandsbediening. Jammer dat bij deze TV geen One Connect wordt geleverd want dat zou eigenlijk standaard moeten gebeuren.