Samsung QE55Q8DNAL - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,87 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE55Q8DNAL op Kieskeurig.nl.

Jurriaan 06-07-2019

Gigantisch en haaaaarscherp

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb deze tv nu een kleine maand en wauw. Elke dag roep ik minimaal een aantal keer ‘moet je nou kijken hoe scherp!’, of ‘wát een kleuren...!’. Verder produceert hij een prima geluid & werkt de bediening slim en snel.

MarcoJ 26-05-2019

Mooie tv met prachtig beeld!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb lang getwijfeld welke Qled variant (6F, 7F, 8F of 9F) ik zou nemen. Vooral de 9f was interessant ivm full array led tov de edge varianten. Echter vond ik de meerprijs teveel. Toen kwam ik dit model tegen, en volgens mij is deze minder "bekend". Volgens mij valt deze een beetje tussen de 8F en 9F in. Full array is wel wat minder dan de 9F, en hij heeft geen oneconnect box, maar dat maakt hem minder duur. Voor mij de reden om dit model te kopen.

Ik kom van een 40" tv af en deze is erg groot, maar wel prettig groot. Het beeld is fantastisch. Zelfs de zwart waarde is briljant. Gewoon erg diep zwart wat zeker niet onder doet voor een Oled. Daarentegen zijn de kleuren gewoonweg overweldigend. Alles spat van het scherm! Voor het film kijken is er wellicht wat aanpassing nodig, maar bij bijvoorbeeld het gamen, zijn al die kleuren en helderheid echt fantastisch.

Het herkennen van externe apparaten (chromecast, gameconsole, versterker) werkt zeer goed en worden netjes in het menu opgenomen. Het menu zelf is heel even wennen, net als de afstandsbediening. De afstandsbediening is erg minimaal uitgerust met knopjes, maar zoals gezegd werkt het na wat gewenning best fijn. Ik mis eigenlijk maar 1 knopje, en dat is de knop om snel naar een andere bron te kunnen schakelen. Nu moet je dat via het menu, niet heel erg, maar dus wel wat extra actie vereist. De afstandsbediening werkt wel echt goed als universele bediening voor externe apparaten.

Geluid van de tv is best ok, maar aangezien ik een home-theater gebruik, heb ik dat verder niet ingesteld of getest.

De smarthub met apps is erg uitgebreid en de meest gebruikte apps zoals Netflix en YouTube zijn aanwezig. De tv schakelt ook automatisch naar HDR weergave als de genoemde apps ook HDR content aanbiedt.

En vooral fantastisch is de integratie met Smartthings. Met de smartphone, tablet, smartwatch je tv bedienen is erg handig. Net als een notificatie krijgen als de wasmachine of droger klaar is. Noodzakelijk is het niet en veel mensen vinden het onzin, maar hier thuis zijn die smart functies inmiddels niet meer weg te slaan.
Binnen de smartthings omgeving is het zeer eenvoudig om content van je smartphone naar je tv te casten, maar ook andersom!

Een leuke feature is de ambient mode, waarbij je de tv als low power info scherm kunt gebruiken of als schilderij/fotoscherm.

De afwerking is mooi, maar heeft net niet het premium gevoel als de 9F. De achterkant is van plastic (niet erg) maar had in mijn geval hier en daar een kiertje bij de rand. Qua functionaliteit niet erg en ik zie het verder niet, want achterkant, maar voor een tv van deze prijsklasse had dat net wat beter gemogen.

Al met al een fantastische tv met briljant beeld en overladen met functies.

ILIR 11-03-2019

Beste Tv die ik heb gekocht

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Beste Tv die ik heb gekocht, grote beeld, zeer scherpe beeld, mooie kleuren en best goede geluid uit de spekkers. Afstandbedining is ook zeer mooi niet te veel knopen.

JakobD 09-01-2019

Top TV!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ondertussen kijk ik al enkele weken met de QLED tv en ben zeer onder de indruk. Mooi scherm, goede kleuren, lekker snel en makkelijk in gebruik. Het scherm biedt echt een andere en nieuwe kijk op bijvoorbeeld films doordat kleuren beter te onderscheiden zijb. Ook zijn donkere scènes goed te zien terwijl het scherm wel echt goed zwart is. Soms krijg ik wel het idee dat het scherm wat 'stottert' maar dit ervaar ik niet als storend. De afstandsbediening is even wennen maar werkt vervolgens wel prettig. De zeer groots geadverteerde ambient mode werkt prima maar voegt naar mijn idee weinig toe. De geluidskwaliteit is zeer netjes voor 'standaard' ingebouwde speakers. Een hele upgrade van onze 'maar' 8 jaar oude vorige tv. Het design is ook weer strak, fris en up-to-date. De smartthings app waar men gebruik van kan maken is ook weer een leuke toevoeging, niet de reden om deze TV aan te schaffen maar een goede connected feature. Al met al, erg tevreden!

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Snel
  • Prima geluid

Minpunten

• Prijzig
  • Soms 'stotterig' beeld

gaby90 09-01-2019

Prachtige beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb nu een aantal weken de Samsung QLED (QE55Q8DNALXXN) mogen ervaren en ben zeer te spreken De beeldkwaliteit is erg mooi, heldere kleuren, na wat aanpassingen in de instelligen helemaal. Zeker bij nieuwe films en tv programma's in HD een echte aanwinst! Het scherm van 55 inch is mooi groot, maar ook weer niet te aanwezig en staat mooi in onze woonkamer. Het design van de tv zelf is ook mooi en strak zonder teveel poespas. De Ambient mode is een leuke extra, maar gebruiken we verder niet als we niet kijken. De smart functies werken fantastisch, je wisselt snel tussen tv kijken, Netflix, Videoland of je gameconsole. Een complete multimedia ervaring dus. De afstandbediening heeft een mooi design en werkt goed, geen overbodige toetsen die je niet gebruikt. Al mis ik toch wel de toetsen 0 t/m 9 om snel naar een bepaalde zender te gaan. Een kwestie van wennen.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Fijne opties

Minpunten

• Afstandsbediening wat beperkt

wilbert17 08-01-2019

Prachtige tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Wij hebben de Samsung QLED nu een aantal weken thuis staan en mogen ervaren. Het aansluiten ging ontzettend makkelijk en was zo voor elkaar. Ik ben meteen gaan kijken. De 55 inch is een mooi groot formaat, die toch niet té groot is voor onze huiskamer, precies mooi. De kwaliteit en kleuren van het scherm zijn mooi en helder en na wat aanpassingen in de instellingen nog meer te optimaliseren. Naast tv kijken, speel ik ook regelmatig games op de tv en de kwaliteit is dan erg mooi.  Sommige zenders zijn kwalitatief minder, maar dat komt niet door de televisie. Deze QLED haalt er toch het maximale uit. Het geluid is top, zonder extra boxen komt er mooi geluid uit zonder de tv extreem hard te hoeven zetten.  De afstandbediening ziet er erg luxe uit met het aluminium design. Heel compact en zonder overbodige toetsen. Wel even wennen dat er geen cijfers meer op staan. Conclusie: Een geweldige TV met prachtige beeldkwaliteit en fijne opties.

Pluspunten

• Mooi beeld

Minpunten

• Iets te beknopte afstandsbediening

RolfvdHorst 07-01-2019

Erg mooie tv met sublieme beeldkwaliteit en goed design!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Een aantal weken geleden was het zover.
Ik ontving mijn test televisie en ik was al gelijk positief verrast over de grootte van de doos.
Wat een mooie grote doos, dat belooft veel goeds! Snel de tv uitgepakt en ook daar erg tevreden over.

De tv heeft een mooie smalle rand en een design zoals het zou moeten zijn. Smalle rand, mooie poten en niet te vergeten een schitterende afstandsbediening. Vaak is de afstandsbediening toch een ondergeschoven kindje wat betreft design, maar dat is bij deze QLED echt niet het geval. Een mooie stalen/aluminium afstandsbediening die minimalistisch is uitgevoerd en waar je snel vertrouwd mee raakt.
Na het installeren gelijk de beeldkwaliteit geprobeerd door middel van een 4k film. Woow, wat een kwaliteit! Veel scherpe en heldere kleuren en, daarnaast niet geheel onbelangrijk, zwart is echt zwart. Hierdoor krijg je echt veel diepte en contrast in het beeldmateriaal. Ik kan ook echt genieten van mooi helder beeld waarbij de kleuren ook echt intens zijn. Hierdoor wordt je toch net iets meer in de film getrokken. Het geluid is, zoals bij iedere platte tv wat minder, maar beter dan bij mijn andere Samsung tv. Dat is ook logisch omdat er geen klankkasten of grote speakers ingebouwd kunnen worden. Soms is het geluid wat dof, maar er zijn verschillende geluidsmodi waarbij je toch het een en ander in kunt stellen en het geluid stukken beter wordt.

Ik heb een soundbar van Samsung die ik graag aan de tv wilde koppelen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Het instellen ging tot op zekere hoogte goed en eenvoudig, maar er is nog wel een verbeterpunt. Zo wilde ik, zoals hierboven genoemd, de soundbar koppelen. Op mijn andere Samsung TV ging dat heel eenvoudig en was dat zo gepiept. Op de QLED kan de tv mijn soundbar echter niet vinden, dus deze heb ik tot op heden nog niet kunnen koppelen.

Verder is het instellen een piece of cake! Internet instellen gaat eenvoudig, de voorgeïnstalleerde apps zijn ideaal en de tv-box werkt naar behoren.

Al met al een super tv waar ik erg blij mee ben!

Pluspunten

• Sublieme beeldkwaliteit
  • Heldere kleuren
  • Luxe afstandsbediening

Minpunten

• Samsung soundbar niet gelukt te koppelen

Erwin84 04-01-2019

65 inch QLED genot!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Sinds een maand staat de Q8D 65 inch te schitteren in onze woonkamer. De beeldkwaliteit, snelheid van de tv (processor), intuïtieve bediening en schier formaat van het scherm zorgen er voor dat het pijnlijk wordt om de tv straks weer in te leveren!

Beeldkwaliteit:
Het paneel doet het zeer goed in een ruim verlichhte kamer (zon en daglicht). Samsung heeft hier voor een anti-reflective laag aangebracht op het paneel. De omlijsting van het scherm is zeer dun wat het gevoel geeft van bijna 100% scherm to body ratio. Met andere woorden; vooral in het donker lijkt het alsof het TV beeld zweeft tussen de kasten van ons TV meubel. Out of the box was de beeldkwaliteit al fantastisch, maar ik heb toch naar eigen smaak nog zitten spelen met de settings. Wanneer de TV op HDR+ mondus gezet wordt krijgt de helderheid van de TV een ontzettende boost wat de kleurdynamiek en explosiviteit weer ten goeden komt wat mij betreft. De kleuren spatten werkelijk van het scherm, helemaal wanneer je één van de geintegreerde smart apps gebruikt zoals Netflix. HDR support is ook aanwezig uiteraard met HD10, HDR10+ en HLG. Vooral HDR10+ is een fantastische feature wanneer je een gameconsole aansluit op het scherm. Resumerend; Zwart is mooi zwart (niet grijs zoals bij veel LCD's) en de kleuren spatten van het scherm af. Het feit dat het paneel een VA paneel is en geen traditioneel LCD paneel helpt ook op het vlak van kleuren natuurlijk. Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

Audio:
De audio kwaliteit van de speakers zelf heb ik maar kort getest. De speakers zijn naar beneden gericht dus deze geven een degelijk standaard stereo geluid. Helemaal niet slecht voor en TV die zo dun is als deze. Echter een TV van dit kaliber koppel je natuurlijk gewoon aan je versterker en goede set speakers. Ik heb de TV via optisch-out gekoppeld aan mijn versterker en dat geluid klinkt gewoon top.

Smart features:
De feature waar mee geadverteerd wordt is natuurlijk Ambient mode. Met deze modus kun je in stand-by modus het nieuws of weer weergeven, rustgevende scenes met geluid of de tv kan in zijn geheel op gaan in de achtergrond (jouw muur). Een mooie feature die denk ik vooral goed uit de verf komt wanneer de TV aan de muur hangt. Er zijn veel opties om uit te kiezen dus zelfs wanneer de tv uit staat dan kan deze iets toevoegen aan jouw huiskamer door mooie beelden te tonen. Er zijn veel Smart apps beschikbaar; Netflix, Youtube, Prime en ook apps zoals Spotify. Deze werken allen zeer snel en responsief! Een genot om te gebruiken zo soepel.

shiningstarlies 03-01-2019

Erg scherp beeld!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb nu bijna 2 weken deze QLED-tv in huis. Het eerste wat meteen opviel is dat het beeld haarscherp is. Zelfs als we hele oude films kijken, lijkt het beeld zoveel scherper. Ook is de tv erg snel, de afstandsbediening reageert ook heel snel, maar we moesten eerst in de beschrijving kijken hoe het volume werkte. Dat zou iets duidelijker kunnen. Het is prettig dat het een SMART-tv is. Netflix werkt er bijvoorbeeld heel goed en snel op. Hij staat mooi in ons interieur. ook fijn dat de snoeren minder zichtbaar zijn. Voor mij niet echt nodig, maar als je niet van snoeren houdt kan dit wat toevoegen. Ik vind wel dat de standaard 'plaatjes' in Ambient mode niet echt bijzonder zijn. Er had nog wel wat meer variatie in gemogen. Het geluid is zeer helder. Hier in een huis met 2 kinderen, had ik met onze vorige tv altijd dat ik de neiging had de tv steeds harder te zetten of de ondertiteling aan te zetten. Nu is dat veel minder nodig, de stemmen zijn veel beter te horen. Zeer tevreden!

Pluspunten

• prachtige kleuren, in alle omstandigheden
  • mooi geluid
  • snel

Minpunten

• afstandsbediening is de eerste keer niet intuitief

Brugtever 02-01-2019

Goede kwaliteit, smart functies sterk

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

De TV geeft een fijn kijkplezier. Hoge kwaliteit zoals verwacht, scherp beeld en goed contrast. Grootste nadeel is misschien wel dat de kwaliteit van zenders, tv series relatief laag kan zijn, waardoor je opeens ergert aan lage kwaliteit waar dat eerst niet zo was.

De smart functies van de samsung tv zijn sterk verbeterd. Werkt uitermate goed en ziet er erg strak uit. Overzichtelijk om tussen de aps te wisselen en sneltoetsen voor verder kijken. De tv ziet er keurig uit. Simpel, strak en geen overdreven aanwezige onderstel en weinig kabels. Kabels zijn overigens eenvoudig weg te werken.

Ambient mode ziet er leuk uit en is zeker niet verkeerd, maar bij ons staat de tv in een hoek in het huis waardoor deze relatief weinig opvalt en ambient mode ook niet gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat het wel een mooie toevoeging is als de tv centraal in je woonkamer staat.

Het geluid is ok en irriteert zeker niet, maar ik heb al snel de speakers erop aangesloten. Het geluid van een flatscreen kan sowieso nooit op tegen goede speakers.

In het geval dat er voldoende hoge resolutie materiaal beschikbaar is een aanrader.

Pluspunten

• Smart functies
  • Beeldscherm

Minpunten

• afstandbediening
  • prijzig

markwingens 31-12-2018

Goed contrast en geweldige software!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Zo mijn ervaring na een paar weken met deze TV is niets dan positief op wellicht 1 puntje na wij zitten ongeveer 3 meter van deze TV vandaan en dan is hij erg groot. Maar ach dat merk je niet als je opgezogen wordt in de film/serie/programma wat je aan het kijken bent. Dat opgezogen worden komt mede door het geweldige scherm en kleuren (na een paar instellingen voor eigen wens). Het menu van de TV werkt snel en is overzichtelijk, je kunt makkelijk apps toevoegen. Voor Netflix hebben we een proef abo afgesloten met 4K ondersteuning en wanneer je deze kijkt valt je mond open dan zie je pas hoe mooi en scherp deze TV kan zijn.

Het geluid van de TV is prima klinkt helder en goed, wij hebben echter een soundbar aangesloten op de HDMI-ARC poort zodat de speakers van de TV uitschakelen en je met de afstandsbediening van de TV het volume kan bedienen.

Dan kan ik meteen door vertellen over de afstandsbediening deze is toch echt uniek, hier hebben wij een paar avonden aan moeten wennen. Er zitten namelijk geen knoppen met nummers op, dan denk je hoe ga ik dan zenders wisselen. Daarvoor hebben ze netjes een knop gemaakt welke op het scherm de nummers toont waarna je daarna met de OK knop de nummers kunt invoeren. Het is vooral handig dat je nu maar 1 afstandsbediening nodig hebt om zowel de TV/Soundbar/KPN-tvbox te bedienen.

Wij hebben allebei een android telefoon en kwamen erachter hoe makkelijk het is om bijvoorbeeld een youtube filmpje of spotify voor muziek op de tv af te laten spelen. Via de samsung telefoon van mijn vrouw kon zelfs het beeld van haar mobiel getoond worden op de TV, zodat we aan andere onze vakantie foto's konden laten zien.

Ik kan mensen deze TV aanraden, zeker als ze film/serie liefhebbers zijn.

Pluspunten

• Goed constrast
  • Snelle software

Minpunten

• Afstandsbediening is wennen

Hilko 27-12-2018

Ronduit geweldig scherm hoog contrast en mooie kleurweergave

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Vanaf de eerste dag zijn onze eerste ervaringen heel positief. Wat een prachtig scherm. De oude tv had nog grote randen om het scherm zelf heen en ook de kleuren en contrast zijn onvergelijkbaar met deze Samsung. Wat een ronduit prachtig scherm! Ook bij veel daglicht is het scherm onverminderd goed te bekijken en zelfs onder een hoek van 160 graden kun je nog steeds prima kijken, omdat het een plat scherm is. Je verliest dan wel iets van de geweldige kleurbeleving e.d. maar nog steeds acceptabel.

De meest negatieve eerste ervaring is de afstandbediening. Ik ben helemaal voor nieuwe ontwikkelingen zoals stem-bediening (we hebben ook de Google Home smart assistant bijvoorbeeld, wat natuurlijk helemaal stem-bediening is), maar voor een TV vind ik dat erg raar. Op de afstandsbediening zitten geen 'ouderwetse' nummertjes, dus je kan niet erg makkelijk veranderen van kanaal. Ook het gebruiken van volume en kanaal omhoog/omlaag vind ik niet direct heel intuitief.

Gelukkig heb ik een slimme universele afstandsbediening (Logitech Harmony Elite) waar ik al mijn apparaten mee kan bedienen, dus dit is voor mij geen probleem.

De vormgeving van de afstandbediening is overigens wel heel mooi; geen plastic dingetje maar een solide aanvoelend apparaatje in een alu behuizing. Ik had echter liever gezien dat Samsung een "omdraaibare" afstandsbediening had gemaakt waarbij je op de achterkant wel nog gewoon cijfertjes kan indrukken.

Waar de afstandsbediening wel perfect werkt is in de ingebouwd YouTube en Netflix apps, die heel gebruiksvriendelijk werken.

Ik was ook verrast over hoe een lagere kwaliteit videostream er op de TV uit zag. Zowel via Netflix als Kodi had ik het idee dat er upscaling plaats vond waardoor de weergave beter was.
Het geluid van de TV is nog heel redelijk, maar zo'n mooi scherm hoort eigenlijk via een goede receiver/speaker zijn geluid te delen. Het geluid via bluetooth werkte voor geen meter, op zich prima geluidskwaliteit maar synchronisatie bleek onmogelijk - na veel gepruts heb ik de TV terug naar fabrieksinstellingen moeten zetten. Gebruik dus de HDMI-ARC functie om het geluid op een soundbar te krijgen, of sluit een optical audio kabel aan om YouTube/Netflix geluid goed naar de receiver te krijgen.

Een volslagen onzin feature vind ik de ambient mode. 2x aangeklikt en daarna niet meer aangeraakt. En laat daar nou wel een dedicated knopje voor zijn op de afstandsbediening....

Aansluiten en instellen zelf ging als een zonnetje, binnen een paar minuten stond de TV en had ik beeld.

Conclusie: top product, afstandsbediening mag beter.

Pluspunten

• Kleuren
  • Contrast
  • 4K Upscaling

Minpunten

• Ambient mode
  • Afstansdbediening

Roos80 19-12-2018

Fijne tv

14/12/2018 19:54

Nadat de tv geïnstalleerd was en de monteur weer weg was zijn we gelijk begonnen met het ontdekken van de tv. Onze eerste reactie was..... wauw wat een geweldige kleuren en wat mooi dat er niet zo'n dikke zwarte rand omheen zit en wat is het systeem waarmee de kabels zijn weggewerkt fijn. Zo zie je niet meer de ontsierende kabels bij je tv lopen. Het geluid van de tv vinden wij indrukwekkend goed en vooral mooi helder maar daarintegen de afstandsbediening was en is even wennen maar het design is prachtig! Zelf vind ik de Ambient mode niet echt spectaculair. Daar had ik wat meer van verwacht. Ook ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik van de Smart things app vind. Ik zie daar persoonlijk niet echt de meerwaarde van. Ik gebruik toch liever "gewoon" een afstandsbediening. Maar gelukkig hebben we nog even en gaan we nog even vrolijk verder met de ontdektocht.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Goed geluid

Minpunten

• Minder fijne afstandsbediening

Sunny03 14-12-2018

Zeer mooie TV met scherp en helder beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Een nieuwe TV: is dat echt nodig? Is de huidige van 46” niet groot en goed genoeg? Hoeveel scherper is 4K? Is QLED echt een verschil t.o.v. een andere techniek van 5 jaar oud?

Het beantwoorden van deze vragen is simpel: de vervanging van een huidige TV is vaak niet perse nodig, maar als je eenmaal deze 65” Samsung QE65Q8 een tijdje hebt geprobeerd wil je niet meer terug!

Allereerst is de grootte adembenemend! Eerlijk gezegd eigenlijk zelfs aan de grote kant voor normale programma’s, maar bij films is het geweldig. Zeker met de HDR functie aan spatten de kleuren van de TV af en is het duidelijk dat 4K echt een hele verbetering is ten opzichte van 1080p. Elk detail is goed helder en zichtbaar.

Ondanks dat de voorgaande TV ook een smart TV was, is het duidelijk merkbaar dat op dat gebied grote stappen zijn gezet. Alles werkt vlekkeloos en snel, waardoor het eenvoudiger is om even een YouTube filmje aan te zetten of foto’s te laten zien vanaf een extern apparaat. De Ambient Mode is ook een leuke toevoeging; alhoewel daar ook wel alles mee is gezegd. Het is niet zo dat ik de modus iedere keer aan heb staan als ik op de bank zit, maar zo af en toe is het een prettige vervanging van een groot zwart scherm.

Conclusie: Zeer mooie TV met scherp en helder beeld, vooral d.m.v. de HDR functie!

maartentv 09-12-2018

Super tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Vorige maand gekocht met een leuke aanbieding en bevalt me super.
alleen jammer dat je niet de foto's net zo groot erop kan krijgen als the frame.
had hier iets meer van verwacht. Maar qua tv en smart functies is hij echt super! heel snel en gebruikers vriendelijk. een absolute aanrader!! Past ook in een kleinere woonkamer

Namo 09-12-2018

Super mooie tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Het is alsof ik thuis in de bioscoop zit. Het beeld van deze televisie is indrukwekkend realistisch en scherp. Niet alleen dat, het is ook een mooi apparaat op zich. Samsung heeft zichtbaar aandacht besteed aan het design, zelfs de achterkant is mooi en strak.

amina1970 08-12-2018

goede kwaliteit TV zeer blij mee.

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

ik heb het 1 week geleden aangeschaft en ben heel blij met de de kwaliteit van de Tv. Ik vindt het handig dat ik hem ook met mijn telefoon kan ''besturen'' want dan hoef ik ook niet steeds de afstand weer te zoeken. Een minpunt van de tv is wel dat hij soms donkerder wordt en lichter wordt tijden het film kijken want best vervelend kan zijn.

Anoniem 06-12-2018

Geweldige en indrukwekkende televisie

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Het is een schitterende televisie met zeer indrukwekkend beeld. De installatie is zo gedaan en de one remote die erbij zit werkt ideaal. Je kunt alles bedienen met de afstandsbediening en het werkt optimaal. Ik kan zo switchen tussen mijn Playstation, Nintendo of Netflix. Het design is ook erg strak alleen het geluid wat er uit komt is ondermaats. Dat is de reden dat ik er een home cinema set bij heb gekocht waardoor ik nu echt een bioscoop ervaring thuis heb.

Gary 05-12-2018

Magnifique product

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Op basis van de uitstekende reviews, eerdere positieve ervaringen van bekenden inzake Samsung-TV'S en zeker ook eigen onderzoek in winkels (je moet het product zien!) heb ik besloten om de Samsung QE65Q8DNAL aan te schaffen. Een magnifieke TV met haarscherp en heel mooi beeld, een gemakkelijke installatie en zeer fraaie vormgeving!

Ik vond de plaatsing en installatie van dit grote apparaat een fluitje van een cent. Gezien de omvang moet je wel met twee personen zijn, hetgeen ook duidelijk staat vermeld. Na aansluiting van alle noodzakelijke kabeltjes direct beeld en resultaat.

Er zijn behoorlijk veel instelling voor kwaliteit, kleur en intensiteit van het beeld zodat er voor ieder wat bijzit. Omdat ik gekozen heb voor een soundbar en separate subwoofer erbij heb ik niet veel oordeel over het geluid, anders dan dat zonder meer volstaat bij een TV van deze omvang en prijs. Voor (mijn wens van) de volheid van geluid en diepte van geluid bij series en films is een soundbar en subwoofer een aanbeveling, maar dat is ieder voor zich.

Het TV-kijken, het kijken naar Netflix en Internet-onderdelen kenmerkt zich door een zeer fraaie beeldkwaliteit en dat is precies waarom ik deze TV heb aangeschaft. Zelfs de matige kwaliteit You-tube-filmpjes komen redelijk goed uit de verf. Netflix is brilliant, zelfs, zoals in mijn geval, via WiFi. De beeldkwaliteit van de PS4 heb ik nog nergens anders mooier gezien. Ook de snelheid van de beelden van actiespellen als CoD of Ark worden moeiteloos in een buitengewoon scherp beeld weergegeven. Een genot!

De start van TV kenmerkte zich bij mij door een felle, blauwe en (te) heldere beeldinstelling. Dit kwam omdat de TV met de instelling "KOEL". werd geleverd. Door dit aan te passen naar bijvoorbeeld "NATURAL" of "DYNAMISCH" is dit zo gepiept. Maar ook dat is natuurlijk een persoonlijke instelling.

Wat ik erg fraai vind is het design en het wegwerken van de kabels via de pootjes. Daar is over nagedacht. Dit zorgt voor rust op het dressoir.

De afstandbediening van mijn Ziggo-box (ook van Samsung trouwens) kan niet het volume regelen. Ik krijg die koppeling nog niet voor elkaar. Omdat mijn geluid ook via mijn soundbar wordt ingesteld heb ik mij hier nog niet druk om gemaakt. Ik ga ervan uit dat dit probleem zich oplost, want ik lees dit meerdere malen terug.

Een fantastisch product!

Anoniem 02-12-2018

Superscherpe beelden met enerome mooie kleuren.

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Op blackfriday gekocht, waarbij je deze niet kon laten staan zo goedkoop ik wou deze QLED serie al vanaf het begin. Het wachten heeft geloond. Zo een mooie top TV. Super heldere kleuren en een handige afstandsbediening.