Samsung QE55Q8DNAL - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,87 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE55Q8DNAL op Kieskeurig.nl.

JakobD 09-01-2019

Top TV!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ondertussen kijk ik al enkele weken met de QLED tv en ben zeer onder de indruk. Mooi scherm, goede kleuren, lekker snel en makkelijk in gebruik. Het scherm biedt echt een andere en nieuwe kijk op bijvoorbeeld films doordat kleuren beter te onderscheiden zijb. Ook zijn donkere scènes goed te zien terwijl het scherm wel echt goed zwart is. Soms krijg ik wel het idee dat het scherm wat 'stottert' maar dit ervaar ik niet als storend. De afstandsbediening is even wennen maar werkt vervolgens wel prettig. De zeer groots geadverteerde ambient mode werkt prima maar voegt naar mijn idee weinig toe. De geluidskwaliteit is zeer netjes voor 'standaard' ingebouwde speakers. Een hele upgrade van onze 'maar' 8 jaar oude vorige tv. Het design is ook weer strak, fris en up-to-date. De smartthings app waar men gebruik van kan maken is ook weer een leuke toevoeging, niet de reden om deze TV aan te schaffen maar een goede connected feature. Al met al, erg tevreden!

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Snel
  • Prima geluid

Minpunten

• Prijzig
  • Soms 'stotterig' beeld

gaby90 09-01-2019

Prachtige beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb nu een aantal weken de Samsung QLED (QE55Q8DNALXXN) mogen ervaren en ben zeer te spreken De beeldkwaliteit is erg mooi, heldere kleuren, na wat aanpassingen in de instelligen helemaal. Zeker bij nieuwe films en tv programma's in HD een echte aanwinst! Het scherm van 55 inch is mooi groot, maar ook weer niet te aanwezig en staat mooi in onze woonkamer. Het design van de tv zelf is ook mooi en strak zonder teveel poespas. De Ambient mode is een leuke extra, maar gebruiken we verder niet als we niet kijken. De smart functies werken fantastisch, je wisselt snel tussen tv kijken, Netflix, Videoland of je gameconsole. Een complete multimedia ervaring dus. De afstandbediening heeft een mooi design en werkt goed, geen overbodige toetsen die je niet gebruikt. Al mis ik toch wel de toetsen 0 t/m 9 om snel naar een bepaalde zender te gaan. Een kwestie van wennen.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Fijne opties

Minpunten

• Afstandsbediening wat beperkt

wilbert17 08-01-2019

Prachtige tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Wij hebben de Samsung QLED nu een aantal weken thuis staan en mogen ervaren. Het aansluiten ging ontzettend makkelijk en was zo voor elkaar. Ik ben meteen gaan kijken. De 55 inch is een mooi groot formaat, die toch niet té groot is voor onze huiskamer, precies mooi. De kwaliteit en kleuren van het scherm zijn mooi en helder en na wat aanpassingen in de instellingen nog meer te optimaliseren. Naast tv kijken, speel ik ook regelmatig games op de tv en de kwaliteit is dan erg mooi.  Sommige zenders zijn kwalitatief minder, maar dat komt niet door de televisie. Deze QLED haalt er toch het maximale uit. Het geluid is top, zonder extra boxen komt er mooi geluid uit zonder de tv extreem hard te hoeven zetten.  De afstandbediening ziet er erg luxe uit met het aluminium design. Heel compact en zonder overbodige toetsen. Wel even wennen dat er geen cijfers meer op staan. Conclusie: Een geweldige TV met prachtige beeldkwaliteit en fijne opties.

Pluspunten

• Mooi beeld

Minpunten

• Iets te beknopte afstandsbediening

RolfvdHorst 07-01-2019

Erg mooie tv met sublieme beeldkwaliteit en goed design!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Een aantal weken geleden was het zover.
Ik ontving mijn test televisie en ik was al gelijk positief verrast over de grootte van de doos.
Wat een mooie grote doos, dat belooft veel goeds! Snel de tv uitgepakt en ook daar erg tevreden over.

De tv heeft een mooie smalle rand en een design zoals het zou moeten zijn. Smalle rand, mooie poten en niet te vergeten een schitterende afstandsbediening. Vaak is de afstandsbediening toch een ondergeschoven kindje wat betreft design, maar dat is bij deze QLED echt niet het geval. Een mooie stalen/aluminium afstandsbediening die minimalistisch is uitgevoerd en waar je snel vertrouwd mee raakt.
Na het installeren gelijk de beeldkwaliteit geprobeerd door middel van een 4k film. Woow, wat een kwaliteit! Veel scherpe en heldere kleuren en, daarnaast niet geheel onbelangrijk, zwart is echt zwart. Hierdoor krijg je echt veel diepte en contrast in het beeldmateriaal. Ik kan ook echt genieten van mooi helder beeld waarbij de kleuren ook echt intens zijn. Hierdoor wordt je toch net iets meer in de film getrokken. Het geluid is, zoals bij iedere platte tv wat minder, maar beter dan bij mijn andere Samsung tv. Dat is ook logisch omdat er geen klankkasten of grote speakers ingebouwd kunnen worden. Soms is het geluid wat dof, maar er zijn verschillende geluidsmodi waarbij je toch het een en ander in kunt stellen en het geluid stukken beter wordt.

Ik heb een soundbar van Samsung die ik graag aan de tv wilde koppelen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Het instellen ging tot op zekere hoogte goed en eenvoudig, maar er is nog wel een verbeterpunt. Zo wilde ik, zoals hierboven genoemd, de soundbar koppelen. Op mijn andere Samsung TV ging dat heel eenvoudig en was dat zo gepiept. Op de QLED kan de tv mijn soundbar echter niet vinden, dus deze heb ik tot op heden nog niet kunnen koppelen.

Verder is het instellen een piece of cake! Internet instellen gaat eenvoudig, de voorgeïnstalleerde apps zijn ideaal en de tv-box werkt naar behoren.

Al met al een super tv waar ik erg blij mee ben!

Pluspunten

• Sublieme beeldkwaliteit
  • Heldere kleuren
  • Luxe afstandsbediening

Minpunten

• Samsung soundbar niet gelukt te koppelen

shiningstarlies 03-01-2019

Erg scherp beeld!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Ik heb nu bijna 2 weken deze QLED-tv in huis. Het eerste wat meteen opviel is dat het beeld haarscherp is. Zelfs als we hele oude films kijken, lijkt het beeld zoveel scherper. Ook is de tv erg snel, de afstandsbediening reageert ook heel snel, maar we moesten eerst in de beschrijving kijken hoe het volume werkte. Dat zou iets duidelijker kunnen. Het is prettig dat het een SMART-tv is. Netflix werkt er bijvoorbeeld heel goed en snel op. Hij staat mooi in ons interieur. ook fijn dat de snoeren minder zichtbaar zijn. Voor mij niet echt nodig, maar als je niet van snoeren houdt kan dit wat toevoegen. Ik vind wel dat de standaard 'plaatjes' in Ambient mode niet echt bijzonder zijn. Er had nog wel wat meer variatie in gemogen. Het geluid is zeer helder. Hier in een huis met 2 kinderen, had ik met onze vorige tv altijd dat ik de neiging had de tv steeds harder te zetten of de ondertiteling aan te zetten. Nu is dat veel minder nodig, de stemmen zijn veel beter te horen. Zeer tevreden!

Pluspunten

• prachtige kleuren, in alle omstandigheden
  • mooi geluid
  • snel

Minpunten

• afstandsbediening is de eerste keer niet intuitief

Brugtever 02-01-2019

Goede kwaliteit, smart functies sterk

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

De TV geeft een fijn kijkplezier. Hoge kwaliteit zoals verwacht, scherp beeld en goed contrast. Grootste nadeel is misschien wel dat de kwaliteit van zenders, tv series relatief laag kan zijn, waardoor je opeens ergert aan lage kwaliteit waar dat eerst niet zo was.

De smart functies van de samsung tv zijn sterk verbeterd. Werkt uitermate goed en ziet er erg strak uit. Overzichtelijk om tussen de aps te wisselen en sneltoetsen voor verder kijken. De tv ziet er keurig uit. Simpel, strak en geen overdreven aanwezige onderstel en weinig kabels. Kabels zijn overigens eenvoudig weg te werken.

Ambient mode ziet er leuk uit en is zeker niet verkeerd, maar bij ons staat de tv in een hoek in het huis waardoor deze relatief weinig opvalt en ambient mode ook niet gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat het wel een mooie toevoeging is als de tv centraal in je woonkamer staat.

Het geluid is ok en irriteert zeker niet, maar ik heb al snel de speakers erop aangesloten. Het geluid van een flatscreen kan sowieso nooit op tegen goede speakers.

In het geval dat er voldoende hoge resolutie materiaal beschikbaar is een aanrader.

Pluspunten

• Smart functies
  • Beeldscherm

Minpunten

• afstandbediening
  • prijzig

markwingens 31-12-2018

Goed contrast en geweldige software!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Zo mijn ervaring na een paar weken met deze TV is niets dan positief op wellicht 1 puntje na wij zitten ongeveer 3 meter van deze TV vandaan en dan is hij erg groot. Maar ach dat merk je niet als je opgezogen wordt in de film/serie/programma wat je aan het kijken bent. Dat opgezogen worden komt mede door het geweldige scherm en kleuren (na een paar instellingen voor eigen wens). Het menu van de TV werkt snel en is overzichtelijk, je kunt makkelijk apps toevoegen. Voor Netflix hebben we een proef abo afgesloten met 4K ondersteuning en wanneer je deze kijkt valt je mond open dan zie je pas hoe mooi en scherp deze TV kan zijn.

Het geluid van de TV is prima klinkt helder en goed, wij hebben echter een soundbar aangesloten op de HDMI-ARC poort zodat de speakers van de TV uitschakelen en je met de afstandsbediening van de TV het volume kan bedienen.

Dan kan ik meteen door vertellen over de afstandsbediening deze is toch echt uniek, hier hebben wij een paar avonden aan moeten wennen. Er zitten namelijk geen knoppen met nummers op, dan denk je hoe ga ik dan zenders wisselen. Daarvoor hebben ze netjes een knop gemaakt welke op het scherm de nummers toont waarna je daarna met de OK knop de nummers kunt invoeren. Het is vooral handig dat je nu maar 1 afstandsbediening nodig hebt om zowel de TV/Soundbar/KPN-tvbox te bedienen.

Wij hebben allebei een android telefoon en kwamen erachter hoe makkelijk het is om bijvoorbeeld een youtube filmpje of spotify voor muziek op de tv af te laten spelen. Via de samsung telefoon van mijn vrouw kon zelfs het beeld van haar mobiel getoond worden op de TV, zodat we aan andere onze vakantie foto's konden laten zien.

Ik kan mensen deze TV aanraden, zeker als ze film/serie liefhebbers zijn.

Pluspunten

• Goed constrast
  • Snelle software

Minpunten

• Afstandsbediening is wennen

Hilko 27-12-2018

Ronduit geweldig scherm hoog contrast en mooie kleurweergave

Geschreven voor: Samsung QE55Q8DNAL

Vanaf de eerste dag zijn onze eerste ervaringen heel positief. Wat een prachtig scherm. De oude tv had nog grote randen om het scherm zelf heen en ook de kleuren en contrast zijn onvergelijkbaar met deze Samsung. Wat een ronduit prachtig scherm! Ook bij veel daglicht is het scherm onverminderd goed te bekijken en zelfs onder een hoek van 160 graden kun je nog steeds prima kijken, omdat het een plat scherm is. Je verliest dan wel iets van de geweldige kleurbeleving e.d. maar nog steeds acceptabel.

De meest negatieve eerste ervaring is de afstandbediening. Ik ben helemaal voor nieuwe ontwikkelingen zoals stem-bediening (we hebben ook de Google Home smart assistant bijvoorbeeld, wat natuurlijk helemaal stem-bediening is), maar voor een TV vind ik dat erg raar. Op de afstandsbediening zitten geen 'ouderwetse' nummertjes, dus je kan niet erg makkelijk veranderen van kanaal. Ook het gebruiken van volume en kanaal omhoog/omlaag vind ik niet direct heel intuitief.

Gelukkig heb ik een slimme universele afstandsbediening (Logitech Harmony Elite) waar ik al mijn apparaten mee kan bedienen, dus dit is voor mij geen probleem.

De vormgeving van de afstandbediening is overigens wel heel mooi; geen plastic dingetje maar een solide aanvoelend apparaatje in een alu behuizing. Ik had echter liever gezien dat Samsung een "omdraaibare" afstandsbediening had gemaakt waarbij je op de achterkant wel nog gewoon cijfertjes kan indrukken.

Waar de afstandsbediening wel perfect werkt is in de ingebouwd YouTube en Netflix apps, die heel gebruiksvriendelijk werken.

Ik was ook verrast over hoe een lagere kwaliteit videostream er op de TV uit zag. Zowel via Netflix als Kodi had ik het idee dat er upscaling plaats vond waardoor de weergave beter was.
Het geluid van de TV is nog heel redelijk, maar zo'n mooi scherm hoort eigenlijk via een goede receiver/speaker zijn geluid te delen. Het geluid via bluetooth werkte voor geen meter, op zich prima geluidskwaliteit maar synchronisatie bleek onmogelijk - na veel gepruts heb ik de TV terug naar fabrieksinstellingen moeten zetten. Gebruik dus de HDMI-ARC functie om het geluid op een soundbar te krijgen, of sluit een optical audio kabel aan om YouTube/Netflix geluid goed naar de receiver te krijgen.

Een volslagen onzin feature vind ik de ambient mode. 2x aangeklikt en daarna niet meer aangeraakt. En laat daar nou wel een dedicated knopje voor zijn op de afstandsbediening....

Aansluiten en instellen zelf ging als een zonnetje, binnen een paar minuten stond de TV en had ik beeld.

Conclusie: top product, afstandsbediening mag beter.

Pluspunten

• Kleuren
  • Contrast
  • 4K Upscaling

Minpunten

• Ambient mode
  • Afstansdbediening

Roos80 19-12-2018

Fijne tv

14/12/2018 19:54

Nadat de tv geïnstalleerd was en de monteur weer weg was zijn we gelijk begonnen met het ontdekken van de tv. Onze eerste reactie was..... wauw wat een geweldige kleuren en wat mooi dat er niet zo'n dikke zwarte rand omheen zit en wat is het systeem waarmee de kabels zijn weggewerkt fijn. Zo zie je niet meer de ontsierende kabels bij je tv lopen. Het geluid van de tv vinden wij indrukwekkend goed en vooral mooi helder maar daarintegen de afstandsbediening was en is even wennen maar het design is prachtig! Zelf vind ik de Ambient mode niet echt spectaculair. Daar had ik wat meer van verwacht. Ook ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik van de Smart things app vind. Ik zie daar persoonlijk niet echt de meerwaarde van. Ik gebruik toch liever "gewoon" een afstandsbediening. Maar gelukkig hebben we nog even en gaan we nog even vrolijk verder met de ontdektocht.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Goed geluid

Minpunten

• Minder fijne afstandsbediening