Samsung QE65Q8DNAL - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,87 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE65Q8DNAL op Kieskeurig.nl.

9,4

ILIR 11-03-2019

Beste Tv die ik heb gekocht

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Beste Tv die ik heb gekocht, grote beeld, zeer scherpe beeld, mooie kleuren en best goede geluid uit de spekkers. Afstandbedining is ook zeer mooi niet te veel knopen.

JakobD 09-01-2019

Top TV!

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Ondertussen kijk ik al enkele weken met de QLED tv en ben zeer onder de indruk. Mooi scherm, goede kleuren, lekker snel en makkelijk in gebruik. Het scherm biedt echt een andere en nieuwe kijk op bijvoorbeeld films doordat kleuren beter te onderscheiden zijb. Ook zijn donkere scènes goed te zien terwijl het scherm wel echt goed zwart is. Soms krijg ik wel het idee dat het scherm wat 'stottert' maar dit ervaar ik niet als storend. De afstandsbediening is even wennen maar werkt vervolgens wel prettig. De zeer groots geadverteerde ambient mode werkt prima maar voegt naar mijn idee weinig toe. De geluidskwaliteit is zeer netjes voor 'standaard' ingebouwde speakers. Een hele upgrade van onze 'maar' 8 jaar oude vorige tv. Het design is ook weer strak, fris en up-to-date. De smartthings app waar men gebruik van kan maken is ook weer een leuke toevoeging, niet de reden om deze TV aan te schaffen maar een goede connected feature. Al met al, erg tevreden!

gaby90 08-01-2019

Prachtige tv

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Ik heb nu een aantal weken de Samsung QLED (QE55Q8DNALXXN) mogen ervaren en ben zeer te spreken De beeldkwaliteit is erg mooi, heldere kleuren, na wat aanpassingen in de instelligen helemaal. Zeker bij nieuwe films en tv programma's in HD een echte aanwinst! Het scherm van 55 inch is mooi groot, maar ook weer niet te aanwezig en staat mooi in onze woonkamer. Het design van de tv zelf is ook mooi en strak zonder teveel poespas. De Ambient mode is een leuke extra, maar gebruiken we verder niet als we niet kijken. De smart functies werken fantastisch, je wisselt snel tussen tv kijken, Netflix, Videoland of je gameconsole. Een complete multimedia ervaring dus. De afstandbediening heeft een mooi design en werkt goed, geen overbodige toetsen die je niet gebruikt. Al mis ik toch wel de toetsen 0 t/m 9 om snel naar een bepaalde zender te gaan. Een kwestie van wennen.

wilbert17 07-01-2019

Mooie tv

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Wij hebben de Samsung QLED nu een aantal weken thuis staan en mogen ervaren. Het aansluiten ging ontzettend makkelijk en was zo voor elkaar. Ik ben meteen gaan kijken. De 55 inch is een mooi groot formaat, die toch niet té groot is voor onze huiskamer, precies mooi. De kwaliteit en kleuren van het scherm zijn mooi en helder en na wat aanpassingen in de instellingen nog meer te optimaliseren. Naast tv kijken, speel ik ook regelmatig games op de tv en de kwaliteit is dan erg mooi.  Sommige zenders zijn kwalitatief minder, maar dat komt niet door de televisie. Deze QLED haalt er toch het maximale uit. Het geluid is top, zonder extra boxen komt er mooi geluid uit zonder de tv extreem hard te hoeven zetten.  De afstandbediening ziet er erg luxe uit met het aluminium design. Heel compact en zonder overbodige toetsen. Wel even wennen dat er geen cijfers meer op staan. Conclusie: Een geweldige TV met prachtige beeldkwaliteit en fijne opties.

Anoniem 07-01-2019

Hele mooie tv met sublieme beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Een aantal weken geleden was het zover. Ik ontving mijn televisie en ik was al gelijk positief verrast over de grootte van de doos. Wat een mooie grote doos, dat belooft veel goeds! Snel de tv uitgepakt en ook daar erg tevreden over. De tv heeft een mooie smalle rand en een design zoals het zou moeten zijn. Smalle rand, mooie poten en niet te vergeten een schitterende afstandsbediening. Vaak is de afstandsbediening toch een ondergeschoven kindje wat betreft design, maar dat is bij deze QLED echt niet het geval. Een mooie stalen/aluminium afstandsbediening die minimalistisch is uitgevoerd en waar je snel vertrouwd mee raakt. Na het installeren gelijk de beeldkwaliteit geprobeerd door middel van een 4k film. Woow, wat een kwaliteit! Veel scherpe en heldere kleuren en, daarnaast niet geheel onbelangrijk, zwart is echt zwart. Hierdoor krijg je echt veel diepte en contrast in het beeldmateriaal. Ik kan ook echt genieten van mooi helder beeld waarbij de kleuren ook echt intens zijn. Hierdoor wordt je toch net iets meer in de film getrokken. Het geluid is, zoals bij iedere platte tv wat minder, maar beter dan bij mijn andere Samsung tv. Dat is ook logisch omdat er geen klankkasten of grote speakers ingebouwd kunnen worden. Soms is het geluid wat dof, maar er zijn verschillende geluidsmodi waarbij je toch het een en ander in kunt stellen en het geluid stukken beter wordt. Ik heb een soundbar van Samsung die ik graag aan de tv wilde koppelen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Het instellen ging tot op zekere hoogte goed en eenvoudig, maar er is nog wel een verbeterpunt. Zo wilde ik, zoals hierboven genoemd, de soundbar koppelen. Op mijn andere Samsung TV ging dat heel eenvoudig en was dat zo gepiept. Op de QLED kan de tv mijn soundbar echter niet vinden, dus deze heb ik tot op heden nog niet kunnen koppelen. Verder is het instellen een piece of cake! Internet instellen gaat eenvoudig, de voorgeïnstalleerde apps zijn ideaal en de tv-box werkt naar behoren. Al met al een super tv waar ik erg blij mee ben!

Wendytjes 28-12-2018

Fijne TV

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Na de TV een paar weken al weer in huis te hebben, heb ik een aardig gevoel ervoor gekregen en kan ik oprecht zeggen dat het een fijne tv is. Mooi beeld, fijn besturingssysteem, apps werken prima, en de afstandsbediening is stylish en lekker simpel. Niet te veel knopjes die je nooit gebruikt, heerlijk. Ook voelt de afstandsbediening erg degelijk omdat het niet van plastic is. Het is even wennen omdat het toch echt anders is dan de traditionele afstandsbediening, maar dat heeft bij mij maar een paar dagen geduurd. Het geluid van de tv heb ik maar kort uitgeprobeerd (omdat we losse speakers hebben), maar ik vond het voor tv geluid niet slecht klinken. Voor mij blijft het beeld het belangrijkst, en dat zag er top uit. Het besturingssysteem is makkelijk, onderaan een balk met alle apps en het is super simpel om van het een naar het andere te wisselen. Veel beter dan bij de oudere varianten van het Samsung besturingssysteem. De functie van de tv om een achtergrond (bijv. eigen foto's, clock, etc.) kort uitgeprobeerd en wel grappig, maar ik denk dat ie voor mezelf niet is weggelegd. Al kan ik me voorstellen dat als je tv op een prominente plek hangt dit wel een aardige functie is om het iets te laten weg vallen als je hem niet gebruikt.

Yana 21-12-2018

Prachtige grote smart TV

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Mijn eerste ervaringen zijn heel positief. Het is een heel mooie TV, mooi design en met mooie kleuren en een helder beeld. De YouTube app die is ingebouwd is geweldig! Het kostte wel wat moeite om het geluid goed op de homecinemaset te krijgen, maar met een optical audio kabel is het uiteindelijk gelukt. Via bluetooth is het beeld van YouTube en het geluid op de homecinemaset niet goed te synchroniseren. Het geluid van de TV zelf is best nog wel vrij goed, maar het is natuurlijk veel beter om het via de homecinemaset af te spelen.
De afstandsbediening is niet heel fijn bij TV kijken. Het gebruik van volume harder/zachter en kanaal omhoog/omlaag vind ik erg onhandig en je kan niet gemakkelijk even cijfers op de afstandsbediening indrukken, dat moet via een menu op de TV. Relaxed een beetje zappen is daardoor niet mogelijk. De afstandsbediening is wel heel erg mooi: geen plastic ding maar een stevig metalen apparaatje. De afstandsbediening werkt wel echt perfect voor de ingebouwd YouTube en Netflix apps, die zijn super makkelijk in gebruiks: echt heel gebruiksvriendelijk en leuk.
Ambient mode begrijp ik niet; na een paar minuten gaat de TV toch weer op zwart/stand-by. Dat de TV zogenaamd niet meer opvalt als je ambient mode aan zet vind ik niet waar en continu nieuws zien met de tijd en het weer vind ik niet heel nuttig op zo'n heel groot scherm. Dus een leuke gimmick voor een keertje en daarna gebruik je het nooit weer.

Hilko 21-12-2018

Ronduit geweldig scherm, top kleurweergave

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Vanaf de eerste dag zijn onze eerste ervaringen heel positief. Wat een prachtig scherm. De oude tv had nog grote randen om het scherm zelf heen en ook de kleuren en contrast zijn onvergelijkbaar met deze Samsung. Wat een ronduit prachtig scherm! Ook bij veel daglicht is het scherm onverminderd goed te bekijken en zelfs onder een hoek van 160 graden kun je nog steeds prima kijken, omdat het een plat scherm is. Je verliest dan wel iets van de geweldige kleurbeleving e.d. maar nog steeds acceptabel.

De meest negatieve eerste ervaring is de afstandbediening. Ik ben helemaal voor nieuwe ontwikkelingen zoals stem-bediening (we hebben ook de Home smart assistant bijvoorbeeld, wat natuurlijk helemaal stem-bediening is), maar voor een TV vind ik dat erg raar. Op de afstandsbediening zitten geen 'ouderwetse' nummertjes, dus je kan niet erg makkelijk veranderen van kanaal. Ook het gebruiken van volume en kanaal omhoog/omlaag vind ik niet direct heel intuitief.
Gelukkig heb ik een slimme universele afstandsbediening waar ik al mijn apparaten mee kan bedienen, dus dit is voor mij geen probleem. Eventueel kun je ook de SmartThings app op je smartphone gebruiken, dan werkt zappen al een heel stuk beter - maar ik vind het niet echt prettig om mn mobiel daarvoor te moeten gebruiken.

De vormgeving van de afstandbediening is overigens wel heel mooi; geen plastic dingetje maar een solide aanvoelend apparaatje in een alu behuizing. Ik had echter liever gezien dat Samsung een "omdraaibare" afstandsbediening had gemaakt waarbij je op de achterkant wel nog gewoon cijfertjes kan indrukken.

Waar de afstandsbediening wel perfect werkt is in de ingebouwd YouTube en Netflix apps, die heel gebruiksvriendelijk werken.

Ik was ook verrast over hoe een lagere kwaliteit videostream er op de TV uit zag. Zowel via Netflix als Kodi had ik het idee dat er upscaling plaats vond waardoor de weergave beter was.

Het geluid van de TV is nog heel redelijk, maar zo'n mooi scherm hoort eigenlijk via een goede receiver/speaker zijn geluid te delen. Het geluid via bluetooth werkte voor geen meter, op zich prima geluidskwaliteit maar synchronisatie bleek onmogelijk - na veel gepruts heb ik de TV terug naar fabrieksinstellingen moeten zetten. Gebruik dus de HDMI-ARC functie om het geluid op een soundbar te krijgen, of sluit een optical audio kabel aan om YouTube/Netflix geluid goed naar de receiver te krijgen.

Een volslagen onzin feature vind ik de ambient mode. 2x aangeklikt en daarna niet meer aangeraakt. En laat daar nou wel een dedicated knopje voor zijn op de afstandsbediening....

Aansluiten en instellen zelf ging als een zonnetje, binnen een paar minuten stond de TV en had ik beeld.

Conclusie: top product, afstandsbediening mag beter.

Roos80 18-12-2018

Fijne tv

14/12/2018 19:54

Nadat de tv geïnstalleerd was en de monteur weer weg was zijn we gelijk begonnen met het ontdekken van de tv. Onze eerste reactie was..... wauw wat een geweldige kleuren en wat mooi dat er niet zo'n dikke zwarte rand omheen zit en wat is het systeem waarmee de kabels zijn weggewerkt fijn. Zo zie je niet meer de ontsierende kabels bij je tv lopen. Het geluid van de tv vinden wij indrukwekkend goed en vooral mooi helder maar daarintegen de afstandsbediening was en is even wennen maar het design is prachtig! Zelf vind ik de Ambient mode niet echt spectaculair. Daar had ik wat meer van verwacht. Ook ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik van de Smart things app vind. Ik zie daar persoonlijk niet echt de meerwaarde van. Ik gebruik toch liever "gewoon" een afstandsbediening. Maar gelukkig hebben we nog even en gaan we nog even vrolijk verder met de ontdektocht.

Anoniem 17-12-2018

Erg scherp beeld!

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Ik heb nu bijna 2 weken deze QLED-tv in huis. Het eerste wat meteen opviel is dat het beeld haarscherp is. Zelfs als we hele oude films kijken, lijkt het beeld zoveel scherper. Ook is de tv erg snel, de afstandsbediening reageert ook heel snel, maar we moesten eerst in de beschrijving kijken hoe het volume werkte. Dat zou iets duidelijker kunnen. Het is prettig dat het een SMART-tv is. Netflix werkt er bijvoorbeeld heel goed en snel op. Hij staat mooi in ons interieur. ook fijn dat de snoeren minder zichtbaar zijn. Voor mij niet echt nodig, maar als je niet van snoeren houdt kan dit wat toevoegen. Ik vind wel dat de standaard 'plaatjes' in Ambient mode niet echt bijzonder zijn. Er had nog wel wat meer variatie in gemogen. Het geluid is zeer helder. Hier in een huis met 2 kinderen, had ik met onze vorige tv altijd dat ik de neiging had de tv steeds harder te zetten of de ondertiteling aan te zetten. Nu is dat veel minder nodig, de stemmen zijn veel beter te horen. Zeer tevreden!

maartentv 09-12-2018

Super tv

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Vorige maand gekocht met een leuke aanbieding en bevalt me super.
alleen jammer dat je niet de foto's net zo groot erop kan krijgen als the frame.
had hier iets meer van verwacht. Maar qua tv en smart functies is hij echt super! heel snel en gebruikers vriendelijk. een absolute aanrader!! Past ook in een kleinere woonkamer

Namo 09-12-2018

Super mooie tv

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Het is alsof ik thuis in de bioscoop zit. Het beeld van deze televisie is indrukwekkend realistisch en scherp. Niet alleen dat, het is ook een mooi apparaat op zich. Samsung heeft zichtbaar aandacht besteed aan het design, zelfs de achterkant is mooi en strak.

amina1970 08-12-2018

goede kwaliteit TV zeer blij mee.

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

ik heb het 1 week geleden aangeschaft en ben heel blij met de de kwaliteit van de Tv. Ik vindt het handig dat ik hem ook met mijn telefoon kan ''besturen'' want dan hoef ik ook niet steeds de afstand weer te zoeken. Een minpunt van de tv is wel dat hij soms donkerder wordt en lichter wordt tijden het film kijken want best vervelend kan zijn.

Anoniem 06-12-2018

Geweldige en indrukwekkende televisie

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Het is een schitterende televisie met zeer indrukwekkend beeld. De installatie is zo gedaan en de one remote die erbij zit werkt ideaal. Je kunt alles bedienen met de afstandsbediening en het werkt optimaal. Ik kan zo switchen tussen mijn Playstation, Nintendo of Netflix. Het design is ook erg strak alleen het geluid wat er uit komt is ondermaats. Dat is de reden dat ik er een home cinema set bij heb gekocht waardoor ik nu echt een bioscoop ervaring thuis heb.

Anoniem 02-12-2018

Superscherpe beelden met enerome mooie kleuren.

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Op blackfriday gekocht, waarbij je deze niet kon laten staan zo goedkoop ik wou deze QLED serie al vanaf het begin. Het wachten heeft geloond. Zo een mooie top TV. Super heldere kleuren en een handige afstandsbediening.

Dees 01-12-2018

Fantastisch product

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Vandaag onze qled tv ontvangen, we zijn er super blij mee. Zulk haarscherp beeld en ook het geluid is top! Hiermee voldoet de tv helemaal aan onze verwachtingen!

Anoniem 30-11-2018

lekker groot en scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Vandaag is mijn nieuwe TV afgeleverd en deze direkt aan de muur geinstalleerd met hulp van de buurman, want hij is best wel zwaar. Schitterend beeld met duidelijke instruktie hoe te installeren

dondiego 25-11-2018

Mooie TV en lekker groot

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Ik heb deze TV gekocht omdat ik een grotere TV wilde. Ik had een 46" en wilde een betere TV beleving. Ik denk dat ik dat met deze 65" gevonden heb. Installeren is heel gemakkelijk en alle met HDMI aangesloten apparaten worden gemakkelijk gevonden. Binnen een paar minuten is het geregeld. Ik heb de TV bedraad aan het internet hangen en de verbinding werd gelijk tot stand gebracht. Mooie RVS afstandsbediening. Jammer dat bij deze TV geen One Connect wordt geleverd want dat zou eigenlijk standaard moeten gebeuren.