Philips 55OLED903/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,03 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 55OLED903/12 op Kieskeurig.nl.

5,5

ReneBerkw 27-11-2018

Perfect beeld, Android tv nog niet perfect

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Sinds een maand dit toestel in bezit, en zeer tevreden over het beeld, en geluid, via de ingebouwde tuner (DVB-C), en via aangesloten randapparatuur. Prima kleurweergave, en prachtig om weer eens echt zwart te zien. 4K (HDR) weergave is verbluffend om te zien.
Beeld en geluidsinstellingen zijn per bron in te stellen, wat goed werkt, maar mijn voorkeur is het (persoonlijk) aanpassen van een vooraf ingesteld profiel, welke vervolgens bij alle bronnen op te roepen is, en dit is bij de Philips ook mogelijk, prima.
De diverse beeldverbeteraars doen hun werk goed, al is het ook prima als ze allemaal uit staan (natuurlijker)
Motion plus kan ik niet aan wennen, beeld loopt onnatuurlijk soepel, bij zenders met scrollende tekst onder in beeld (bv RTL-Z, of CNBC) wordt, of het beeld, of de tekst bewerkt, weergave hiervan is het beste met motion uitgeschakeld. Motion plus op de Film instelling werkt wel prima.
Via de USB poorten is het mogelijk om een HardDisk aan te sluiten, om te gebruiken als PVR, dit werkt bij digitale tv uitzendingen prima, en kan als vervanger gebruikt worden voor bv een Humax 5200, wel opletten met gecodeerde opnames, deze zijn niet voor altijd meer te bewaren. (afhankelijk van CI+ module, en smartcard)

Media bestanden via USB afspelen werkt prima, dezelfde bestanden kunnen ook prima afgespeeld worden via de netwerkverbinding, bv vanaf een eigen media server.
De ingebouwde app store van Philips is redelijk, voor NL zijn oa de publieke omroep, en RTL aanwezig (KIJK (sbs) werkt niet)
De ingebouwde Youtube app werkt goed.

Invoer van tekst is hierbij ook mogelijk via de achterzijde van de meegeleverde afstandsbediening, dit is goed te doen, tevens is het mogelijk om bv een standaard USB muis aan te sluiten op 1 van de USB poorten, deze wordt direct herkend, en maakt het navigeren, en selecteren een stuk makkelijker.

Android tv als platform bied veel mogelijkheden aan, al voelt het momenteel nog aan alsof het net niet af is, het loopt soms een beetje hikkend, en media weergave via de diverse (ook apps uit de Philips store) apps loopt niet soepel.

De ingebouwde chromecast is (momenteel) waardeloos, deze kan bijna niets soepel weergeven, tevens niet mogelijk om deze op 50Hz in te stellen, dus weergave van Europees content schok zowiezo al.

Kort samengevat:

Weergave / beeld, en geluid is prachtig icm ingebouwde tuner, en aangesloten (via HDMI) randapparatuur.

Android smarttv icm de ingebouwde chromecast is momenteel onvoldoende icm deze Philips tv, hopelijk wordt dit in de toekomst beter dmv software updates.

Gerardus 18-10-2018

Prachtige uitstraling

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Dit apparaat is wat beeld en geluid betreft fantastisch. Gewoon antenne van ziggo mediabox er in en genieten.
Als ie uit staat een prachtig meubelstuk .

Pluspunten

• Perfect beeld
  • Schitterend geluid uit de B&W soundbar

Minpunten

• Nog niet gevonden

JS 10-11-2018

TV na één dag al kapot!

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Wij hebben nu één dag een nieuwe OLED 903 55 inch. Hij is nu al kapot.

Het scherm flikkert gigantisch. Het is als of je naar vuurwerk zit kijken. De Philips klantenservice houdt de boot af en spreekt zelfs haast geen Nederlands.

Wij gaan hem terugsturen, maar balen hier gigantisch van.

We hadden hem gekozen vanwege de goede reviews, het design, het geluid en de goede beeldkwaliteit (in de winkel althans!).

Pluspunten

Minpunten

• Kwaliteit
  • Slechte klantenservice Philips

Robert500 03-01-2019

Dik tevreden met de TV

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

De TV voldoet aan al mijn verwachtingen.
Het beeld is mooi scherp en ambt-light is een mooie aanvulling.
Wel jammer dat er een deel van het plafond ook is verlicht terwijl de afstand van de TV tot de muur toch correct is afgesteld.
Wij vinden het niet hinderlijk maar is wel een opmerking waard.

Henkgld64 01-01-2019

Fantastische kijkervaring

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Fantastische beeldkwaliteit en veel mogelijkheden. Snelle opstart en wisselen tussen apps en tv. Geluid is goed voor een smart TV door de geïntegreerde soundbar. Wat mij betreft een echte aanrader.

Hordac 01-01-2019

Prachtige televisie met uitstekend geluid

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Nadat ik eerder het mooie 803 model (zonder speakers) in huis had wilde ik toch beter en helder geluid hebben en heb voor de 903 reruild. Qua beeld en design was de 803 al een topper, maar voor niet veel meer geld krijg je met de 903 veel beter geluid. Het prijsverschil is kleiner dan een aparte goede soundbar en het ziet er ook nog super strak en mooi uit. Zeker een aanrader!

Om de televisie aan en uit te zetten via Google Home moet je wel een aparte Chromecast gebruiken. Ook de 903 een Chromecast ingebouwd heeft werkt deze nog niet goed met de Google Assistant.

Anoniem 29-12-2018

Zeer mooie tv en prachtig beeld

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Heb hem nu 1 maand in gebruik en moet zeggen had niets anders verwacht van philips dan perfectie! Het geluid van de tv is niet wat ik verwacht had, voor een tv met ingebouwde soundbar, is die extra 350 euro helaas niet waard. Een losse soundbar zou beter presteren. Maar het beeld maakt alles weer goed.

corenjea 20-12-2018

Echt een aanrader!

Glashelder beeld en prima geluid voor deze "platte" TV,
dankzij de geïntegreerde Bowers & Wilkins soundbar.

Ruud168 20-12-2018

Wat een geweldige TV

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Wij zijn vanaf het eerste moment erg onder de indruk. Wat een design, wat een kleurenpracht, wat een geluid en wat een mogelijkheden.

Hanboot 09-12-2018

Schitterend

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Dit product bij een ander gezien. Was meteen verkocht. Op 8 december geleverd. Even wennen aan de nieuwe afstandbediening. Werkt perfect. You Tube met spraakbesturing is geweldig. Natuurlijk beeld waar je tot in de kleinste details kan waarnemen. Aanrader

Mars67 08-12-2018

Fenomenaal

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Inderdaad, zowel beeld als geluid fenomenaal. Dat is niet de enige reden voor deze review. We hadden de klantenservice nodig en ook dit is fenomenaal verlopen. Top tv met dito service.

MGroote 25-11-2018

Super scherm

Wat een super scherm!
Beeld kwaliteit is schitterend, zwart is ZWART en de kleur intensiteit is geweldig.
Toevoeging van Ambilight geeft een extra beleving.

Top aankoop

pkvc 21-11-2018

goede en slechte ervaring

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Prachtig beeld op bv YouTube 4k maar Nederlandse zenders ondersteunen niet 4 K waardoor het beeld niet goed is. De bluetooth geeft geen ondersteuning voor hoofdtelefoon. de ingebouwd soundbar is ook niet geweldig. Android werkt goed maar beetje traag.