Philips 55OLED903/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,03 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

ReneBerkw 27-11-2018

Perfect beeld, Android tv nog niet perfect

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Sinds een maand dit toestel in bezit, en zeer tevreden over het beeld, en geluid, via de ingebouwde tuner (DVB-C), en via aangesloten randapparatuur. Prima kleurweergave, en prachtig om weer eens echt zwart te zien. 4K (HDR) weergave is verbluffend om te zien.
Beeld en geluidsinstellingen zijn per bron in te stellen, wat goed werkt, maar mijn voorkeur is het (persoonlijk) aanpassen van een vooraf ingesteld profiel, welke vervolgens bij alle bronnen op te roepen is, en dit is bij de Philips ook mogelijk, prima.
De diverse beeldverbeteraars doen hun werk goed, al is het ook prima als ze allemaal uit staan (natuurlijker)
Motion plus kan ik niet aan wennen, beeld loopt onnatuurlijk soepel, bij zenders met scrollende tekst onder in beeld (bv RTL-Z, of CNBC) wordt, of het beeld, of de tekst bewerkt, weergave hiervan is het beste met motion uitgeschakeld. Motion plus op de Film instelling werkt wel prima.
Via de USB poorten is het mogelijk om een HardDisk aan te sluiten, om te gebruiken als PVR, dit werkt bij digitale tv uitzendingen prima, en kan als vervanger gebruikt worden voor bv een Humax 5200, wel opletten met gecodeerde opnames, deze zijn niet voor altijd meer te bewaren. (afhankelijk van CI+ module, en smartcard)

Media bestanden via USB afspelen werkt prima, dezelfde bestanden kunnen ook prima afgespeeld worden via de netwerkverbinding, bv vanaf een eigen media server.
De ingebouwde app store van Philips is redelijk, voor NL zijn oa de publieke omroep, en RTL aanwezig (KIJK (sbs) werkt niet)
De ingebouwde Youtube app werkt goed.

Invoer van tekst is hierbij ook mogelijk via de achterzijde van de meegeleverde afstandsbediening, dit is goed te doen, tevens is het mogelijk om bv een standaard USB muis aan te sluiten op 1 van de USB poorten, deze wordt direct herkend, en maakt het navigeren, en selecteren een stuk makkelijker.

Android tv als platform bied veel mogelijkheden aan, al voelt het momenteel nog aan alsof het net niet af is, het loopt soms een beetje hikkend, en media weergave via de diverse (ook apps uit de Philips store) apps loopt niet soepel.

De ingebouwde chromecast is (momenteel) waardeloos, deze kan bijna niets soepel weergeven, tevens niet mogelijk om deze op 50Hz in te stellen, dus weergave van Europees content schok zowiezo al.

Kort samengevat:

Weergave / beeld, en geluid is prachtig icm ingebouwde tuner, en aangesloten (via HDMI) randapparatuur.

Android smarttv icm de ingebouwde chromecast is momenteel onvoldoende icm deze Philips tv, hopelijk wordt dit in de toekomst beter dmv software updates.

Mvb1401 12-10-2018

Briljant groot scherm met bizar goed geluid

Geschreven voor: Philips 65OLED903/12

Omdat onze vorige Philips televisie vakkundig was gesloopt door CERepair, waren we gedwongen een nieuwe televisie aan te schaffen. Dan maar meteen een maatje groter, maar als fan van Ambilight, was het niet meer dan logisch dan dat we daar weer voor zouden kiezen. Deze televisie (65OLED903) zou binnen een paar weken uitkomen, dus even geduld.
Nu staat de televisie een paar dagen in huis en kunnen we goed onderbouwd de plussen en minnen aangeven van de televisie.
Het beeld is fenomenaal. Een mooier beeld ben ik nog niet tegengekomen. Helemaal in te stellen naar persoonlijke voorkeuren. We hebben 1 ambilight in moeten leveren, maar daar bizar goed geluid voor teruggekregen. Het voldoet helemaal aan onze verwachtingen. We willen de televisie ook als radio gebruiken, dus het geluid moet gewoon goed zijn. De Bose 3-2-1 heb ik zojuist na 15 jaar weggehaald. Dat zegt denk ik genoeg: ook met films is het geluid super.
Het design is prachtig. Een juweel in de huiskamer. Twee ranke pootjes steunen de televisie, snoeren zijn niet zichtbaar.
We hebben veel hue in de woonkamer op de televisie aangesloten. Laten we zeggen, we are the talk of the town!
Je krijgt er een tweede design-afstandsbediening bij. Ik dacht dat die niet gebruikt zou worden, maar het tegendeel blijkt.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • grootte
  • ambilight
  • design

Minpunten

• prijs: aanslag op je budget

Gerardus 18-10-2018

Prachtige uitstraling

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Dit apparaat is wat beeld en geluid betreft fantastisch. Gewoon antenne van ziggo mediabox er in en genieten.
Als ie uit staat een prachtig meubelstuk .

Pluspunten

• Perfect beeld
  • Schitterend geluid uit de B&W soundbar

Minpunten

• Nog niet gevonden

pkvc 21-11-2018

goede en slechte ervaring

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Prachtig beeld op bv YouTube 4k maar Nederlandse zenders ondersteunen niet 4 K waardoor het beeld niet goed is. De bluetooth geeft geen ondersteuning voor hoofdtelefoon. de ingebouwd soundbar is ook niet geweldig. Android werkt goed maar beetje traag.

msy1975 27-12-2018

TV met mooi en strak design met geweldig beeld

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

De tv zelf heeft een simplistisch design met soundbar die nauwelijks opvalt, kortom: staat mooi in de woonkamer. De weergave is prachtig, de kleuren spatten vaak van het scherm en bij 4k of hdr-weergaves geniet je echt van de scherpte vd beelden! Ook het androidgestuurde smartgedeelte voldoet, nog geen echte haperingen tegengekomen tot nu toe en apps werken redelijk snel. Echter, dit is mijn derde Philips-tv die ik heb gekocht vanwege de ambilight en dat is juist voor mij het minpunt van deze verder geweldige tv.. bij de vorige toestellen heb je gewoon een mooie aura aan licht OM het scherm heen, maar bij deze schijnen ze helaas helemaal tot aan het plafond en de zijmuren (ipv dat ze OP de muur schijnen), je hebt een soort lichtbalk op jouw plafond, wanneer je kijkt met ambilight en dat vind ik eigenlijk zo storend dat ik jammer genoeg nu bijna altijd de ambilight uitzet..

Appie van der Parren 19-11-2018

Supermooie design OLED TV

Geschreven voor: Philips 65OLED903/12

We hadden al een 55 inch LED TV maar we wilden graag een TV met een betere geluidskwaliteit en het scherm een maat groter. In de winkel zagen wij dit toestel met Ambilight en vonden dit erg mooi. Montage aan de muur was ook een groot voordeel in onze woonkamerinrichting. Na de geluidsdemonstratie en verdere vakkundige toelichting over soundbar, internetradio en andere beschikbare apps waren wij overtuigd dat het deze 65OLED903 moest worden. Hij is inmiddels aan onze muur gemonteerd en geinstalleerd, waarbij de TV-ontvanger en snoeren netjes zijn weggewerkt. We zijn erg blij met deze aankoop: het design met Ambilight is prachtig strak en het Soundbar-geluid overtreft onze verwachtingen! Dit toestel geeft echt een extra dimensie aan het Netflix-kijken. Leuk extraatje is de extra afstandsbediening met ingebouwde microfoon waarmee je door het inspreken van een titel gelijk je favoriete programma op je scherm krijgt. We hebben de TV nu bijna een week en hebben nog geen nadelige kanten van deze TV ontdekt!

Pluspunten

• design/Ambilight
  • geluidskwaliteit/soundbar
  • haarscherp beeld
  • 65 inch (ondertiteling beter leesbaar)

Bjorn van Bladel 12-06-2019

Waardeloze klantenservice

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Ik heb deze televisie nu 1,5 jaar in bezit en helaas flinke inbrandsporen op meerdere plekken. Na Philips gebeld te hebben bleek het binnen de garantie te vallen. Helaas moest ik 7 weken lang bellen omdat Philips zelf geen actie ondernam. Na 7 weken kreeg ik een aanbod waarmee ik akkoord ging, namelijk geld terug. Helaas zijn we nu weer 3 weken verder en heb ik niks meer van de klantenservice vernomen. Als ik bel krijg ik te horen dat ik geduld moet hebben... 3 weken... het is 2019 Philips. Het lijkt alsof ze hopen dat ik het op ga geven.

De televisie was erg mooi, maar het vertrouwen in OLED is toch wel verdwenen. Dat opgeteld bij de waardeloze service zorgt er voor dat ik helaas (was fan van ambilight en heb een huis vol HUE lampen) ga overstappen op LG. De service daar kan nooit slechter zijn...

Pluspunten

• Jaar lang prachtig beeld

Minpunten

• Inbranden
  • Service Philips

Brutus57 02-02-2019

Deze tv is uitstekend

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Deze tv heeft een heel mooi beeld is makkelijk in bediening. Je kan ook philips randapparatuur bedienen met afstandbediening van tv dit is wel zo fijn

pieter49 14-01-2019

Prachtig toestel

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Dit is onze 2e Ambilight tv andere was 10 jaar we zijn met deze heel blij prachtige beelden.Jammer dat er geen gebruikers boekje bij zit.

Robert500 03-01-2019

Dik tevreden met de TV

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

De TV voldoet aan al mijn verwachtingen.
Het beeld is mooi scherp en ambt-light is een mooie aanvulling.
Wel jammer dat er een deel van het plafond ook is verlicht terwijl de afstand van de TV tot de muur toch correct is afgesteld.
Wij vinden het niet hinderlijk maar is wel een opmerking waard.

appie72 26-12-2018

randioos beeld en geluid

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

zeer goed en leuk te besturen met stem een voortreffelijk beeld en ambilight ik ben met deze tv helemaal in mijn nopjes

Xynix 06-12-2018

Fantastisch

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Fantastisch beeld, zeer mooi formaat en een uitstekend design .
Zeer tevreden over de mogelijkheden, geluid is prima in orde.

RonaldL 10-09-2019

slechte software, netflix werkt niet, beeld is wel goed

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Vorig jaar in december heb ik deze TV gekocht. Ik had hoge verwachtingen van het topmodel Oled TV van Philips.

Na een jaar gebruik ben ik positief over de beeldkwaliteit en de ambilight (wel wat licht op plafond, maar niet storend)

Wat me echt tegen valt voor deze TV is de niet werkende software:
- Vanaf dag 1 heeft Netflix niet gewerkt. Via de helpdesk wel contact gehad hierover, maar het werkt nog steeds niet. Ook na de update van de firmware en totale nieuwe installatie, werkt het niet
- Chromecast via de TV werkt niet
- Update voor de afstandbediening werkt niet, hierdoor krijg ik nu de hele dag door de melding dat ik deze moet updaten, wat vervolgens niet werkt
- Verbinding met mijn NAS is heel erg instabiel. Soms ziet de TV de NAS, maar verbinding is nooit stabiel en ik kan deze dus niet gebruiken via de TV.

Ik heb de TV met kabel aangesloten op mijn router. (via wifi werkt Netflix, chromecast en de NAS ook niet FYI)

Ik gebruik nu maar netflix en andere apps via mijn oude wifi chromecast dongle. Dit werkt wel, maar toch zonde dat het TOP model van philips dit niet aankan.

Heel erg jammer, het verpest wel een beetje de ervaring.

Hendrik37 24-08-2019

Beeld en geluid goed

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Beeld en geluid goed maar de spraak functie licht er uit want er komt een nieuwe update aan maar dat duurt nog een maand na contact met philips

Ray 21-08-2019

Topper

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Tot nu toe zeer tevreden , bedankt D van televisiewinkel .nl in Naarden voor je vakkundige uitleg en tips !!

Pluspunten

• Beeld
  • Menu

Minpunten

• Weet ik nog niet

Gert-Jan 13-08-2019

Wow, een ECHTE thuisbioscoop

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Wat een fantastische TV is dit! Geweldig mooi beeld, dankzij OLED scherm! En dat geluid....nog nooit een (platte) TV gehoord met standaard zo'n fantastisch geluid! Ben zelf in het bezit van een goede B&W speaker-set maar wil gewoon niet altijd deze aanzetten.
Dankzij de ingebouwde B&W speakers en het OLED scherm en het Ambilight de perfecte thuisbios.
Leuk zijn natuurlijk ook de Netflix en YouTube applicaties, maar heb daar mede vanwege het mooie zomerweer van de afgelopen weken nog niet veel aandacht aan geschonken.

Pluspunten

• super mooi beeld.
  • Geweldig geluid,
  • Anbilight
  • Strakke vormgeving

Minpunten

• nog niet gevonden

AK1958 09-08-2019

Geweldig!

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Sinds een paar weken deze schitterende 65 inch oled tv in huis en uitgebreid getest en conclusie in één woord GEWELDIG!
Super strak beeld als je 4K beeld kijkt en het geluid uit de Bowers & Wilkins boxen is mooi & vol van geluid.

Hendrikjans 02-08-2019

Product makkelijk aan jezelf aan te passen

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

Deze 55Oled903 tv geeft prima beeld en mooi geluid.
Instellingen duidelijk en makkelijk aan je voorkeuren in te stellen.
Vragen aan de service afdeling snel en duidelijk beantwoord.

Jacoba44 24-07-2019

in het algemeen tevreden

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

een minpunt is dat de mediabox van de provider (KPN) niet ingebed is in het toestel.
De geleverde audio-bar heeft geen aparte mogelijkheid om bijv. bastonen of andere tonen in te stellen.

ThTC 18-07-2019

prima combinatie

Geschreven voor: Philips 55OLED903/12

die soundbar maakt deze oled tv tot een perfect apparaat. Mijn vrouw heeft wat moeite om de bediening onder de knie te kijgen